Mikä elämäntapamuutos on vaikuttanut positiivisesti
Kommentit (24)
En enää stressaa muiden asioista, omissa on riittävästi. Niissä omissa asioissa hitaat muutokset parempaan.
Poistin viljat ruokavaliosta kokonaan, sokerinhimo loppui itsestään melkein yhtä aikaa ja rupesin syömään vain kun on nälkä eli kerran päivässä. Tästä nyt kaksi vuotta sikaa, enkä ole ikinä voinut näin hyvin kuin nyt.
Virallisterveellissuositukset kannattaa siis joskus kyseenalaistaa.
Liikakilojen laihduttaminen pois, liikunnan ja urheilun ottaminen osaksi elämääni. Aluksi oli helvettiä, enkä nauttinut yhtään. Auttoi kun laihtui normaalipainoiseksi, ja kun peruskunto saavutettu.
Nykyään liikunta on intohimoni.
Myös riittävä uni ja lepo on tärkeää. Riittävällä unella on valtava vaikutus elämänlaatuun yhdessä liikunnan kanssa. Kyse on sopivasta balanssista. Tärkeää on myös syödä ravintorikkaasti. Tyhjät kalorit karsittu pois. Kerran viikossa herkkupäivä.
Olen alkanut satsaamaan muutoinkin itseeni.
Ostan kauniita vaatteita ja leikkautin mm roikkuvat yläluomet.
Olen kuin eri ihminen. Entiseen en kaipaa. Olen kiitollinen uudesta, terveemmästä elämästä. Kivut ja säryt esim polvista on poissa.
Alkoholin käytön vähentäminen, vaikka käyttö olikin selvästi alle riskirajojen.
Jooga (saan helposti päänsärkyä jos niskat ja hartiat jumissa).
Some-ajan vähentäminen
Lukemisen lisääminen
Sipseistä ja suklaasta vierottautuminen. Siis syön niitä, mutta vaan harvoin. Keksit ovat suuri paheeni ja jos ostan kaupasta menee helposti paketti 1-2 päivässä, mutta jos leivon niitä itse pystyn syömään ihan vaan yhden kerrallaan.