Kadonneiden muistojen palauttaminen
Olen nyt tietyistä syistä alkanut muistella tiettyjä oman elämäni tapahtumia ja vaikka muistankin niistä aika paljon, niin haluaisin muistaa vielä enemmän. Kyse on 90-luvun lopulla tapahtuneista asioista.
Onko kenelläkään vinkkejä, että miten saisin jo unohduksiin painuneita muistoja kiskottua esiin?
Kommentit (5)
Sen verran kauan aikaa kulunut, että omin avuin tuskin millään, etsi sen aikaisia ystäviä ja jakakaa muistonne.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran kauan aikaa kulunut, että omin avuin tuskin millään, etsi sen aikaisia ystäviä ja jakakaa muistonne.
Olen yrittänyt, mutta eivät ystäväni ole kiinnostuneita muistelemaan menneitä. Eivätkä ehkä muistaisi juuri niitä yksityiskohtia, jotka minua eniten kiinnostavat.
Ap
Palaa kaduille joissa olet asunut. Ja muihinkin paikkoihin joissa kävit kun et enää muista. Niin ne muistot palautuu.
Hypnoosi. Tosin valemuistot ovat mahdollisia, joten parasta olisi hypnotisoida erikseen kaksi ihmistä, jotka ovat olleet paikalla tapahtumahetkellä. Jos he muistavat asiat täysin samoin, voi luottaa siihen että muistot ovat totta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Valemuistisyndrooma
Ihmisen muisti ei toimi. On huomattu, että esimerkiksi samassa perheessä lapsuutensa kasvaneet muistavat asiat aivan eri tavoin myöhemmin. Samoin esimerkiksi onnettomuuden silminnäkijälausunnot ovat usein hyvinkin ristiriitaisia.