Minkä ikäisenä alkoholivanhempasi kuolivat?
Jos molemmat tai toinen vanhemmistasi oli alkoholisti, niin minkä ikäisenä hän/he kuolivat? Mikä oli virallinen kuolinsyy?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
47-vuotiaana Lasol-myrkytykseen..
Ja tämä siis isäni.
rolling stone kirjoitti:
82 vuotias, ei näytä hiljenemisen merkkejä, myös aski tupakkaa päivässä menee vielä. baarissa käy taksilla 2 kertaa viikossa ja usein niin perseet, ettei pysty käveleen. diskoilee vielä kanssa, eli menee kännissä tanssimaan. 20 vuotta sitten olin huolissani, kun hänellä ainoastaan 1 munuainen, että varmasti kuolee ihan kohta, mutta ei. en usko että pystyy vetämään tuota määrää raakaa viinaa 90-vuotiaaksi.
Ei saisi nauraa, mutta hauskalta kuulostaa. Erityisesti toi diskoilu. Onko mies vai nainen?
Oma isäni kuoli 65v maksakirroosiin.
Vierailija kirjoitti:
rolling stone kirjoitti:
82 vuotias, ei näytä hiljenemisen merkkejä, myös aski tupakkaa päivässä menee vielä. baarissa käy taksilla 2 kertaa viikossa ja usein niin perseet, ettei pysty käveleen. diskoilee vielä kanssa, eli menee kännissä tanssimaan. 20 vuotta sitten olin huolissani, kun hänellä ainoastaan 1 munuainen, että varmasti kuolee ihan kohta, mutta ei. en usko että pystyy vetämään tuota määrää raakaa viinaa 90-vuotiaaksi.
Ei saisi nauraa, mutta hauskalta kuulostaa. Erityisesti toi diskoilu. Onko mies vai nainen?
Oma isäni kuoli 65v maksakirroosiin.
Kuinka pitkään isälläsi oli maksakirroosin oireita? Tuntuu, että monet kuolevat kirroosiin 63-65-vuotiaina.
Ei ole omalla kohdallani tuollaista, mutta kolmella läheiselläni on isä kuollut n. 55-vuotiaana (54, 55 ja 56). Kuolinsyy kahdella sydänkohtaus, yhdellä syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omalla kohdallani tuollaista, mutta kolmella läheiselläni on isä kuollut n. 55-vuotiaana (54, 55 ja 56). Kuolinsyy kahdella sydänkohtaus, yhdellä syöpä.
Tässä puhuttiin alkoholistien kuolemasta.
Hukutti itsensä 53-vuotiaana. Joi salassa sisäelimensä sököksi, vikana elinvuotena oli mm. haimatulehdus. Sairaalasta kotiuduttuaan viina kuitenkin vei ajallaan, ja tuosta puolen vuoden päästä tappoi itsensä. Ennen kuolemaa käytöksessä, muistissa, ja ajattelussa näkyi muutoksia (selitti höperöjä, ei osannut olla ihmisten kanssa, normaalit toimet vaikeutuivat) niin luulen että oli alkava alkoholidementia.
Itse olin tuolloin lukiossa abivuonna, kirjoitukset ei menneet ihan nappiin. Nyt vasta itse aikuistuneena tajuan miten nuorena vanhempi oikein kuoli, eihän viisikymppinen ole edes vanha. Pitäisi olla elämänsä kukoistuksessa ja uransa huipulla eikä ruumiskoirien etsittävänä lammen pohjalla.
Isäni kuoli 70- vuotiaana. Verensyöksy ruokatorvesta.
59 v. Alkoholi ei ollut varsinainen kuolinsyy, mutta toki elintavat ja perintötekijät edes auttoivat rajun aivoinfarktin tuloa.
Oma isäni varmaan kuolee pia, juo edelleen, mutta näyttää väsyneeltä ja ihmettelee itse, että mikä on kun väsyttää niin paljon. Lääkäriiin ei suostu menemään ja juominen jatkuu. Ikää 60v.
On viiskymppinen ja vähän päälle, vois mennä jo :)
Vierailija kirjoitti:
Miten aivot kestävät tuollaista juomista? Jotkut dementoituvat vähemmästäkin.
Riippuu varmaan syömisestäkin.
Monet alkkikset juodessaan eivät syö ja se tuhoaa aivot ja ääreishermoston.
61v, sydän petti, maksa melko sökönä, aivotkin tuntui toimivan puoliteholla. Oli toki muitakin sairauksia, mutta ryyppääminen vauhditti asiaa huomattavasti.
faija kuoli sydänkohtaukseen 2010 58 vuotiaana lopetti liian myöhään sen juomisen
63,tarkkaa kuolinsyytä ei löytynyt eli varmaan rytmihäiriö.
Äitini tappoi isäni vuonna 2018 ja on istunut täysin raitistuneena siitä asti vankilassa. Eli käytännössä molemmat vanhempani raitistuivat samana päivänä ,sillä äitini vangittiin samanvuorokauden puolella. Äitinihän siis elää vielä ja vapautunee joskus 10 vuoden päästä, ehkä,tai voi olla. Suosittelen alkoholisteille hidasta alkoholista luopumista, sillä tuo kertalaakista raitistuminen saattaa olla vaarallista ja käydä hengenpäälle.
47-vuotiaana Lasol-myrkytykseen..