Minkä ikäisenä alkoholivanhempasi kuolivat?
Jos molemmat tai toinen vanhemmistasi oli alkoholisti, niin minkä ikäisenä hän/he kuolivat? Mikä oli virallinen kuolinsyy?
Kommentit (93)
52-vuotiaana. Sai tavallisen flunssan ja jälkitautina tuli keuhkokuume. Aika yleinen kuolintapa vissiin kun maksa ei enää jaksa parantaa.
Äiti 78v ja veli 48v, molemmat Wernicken tautiin eli alkoholismista johtuvaan sairauteen. Isä 80v kuoli sydänkohtaukseen.
Miten aivot kestävät tuollaista juomista? Jotkut dementoituvat vähemmästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon ja kuinka usein nämä alkoholistit juovat?
Päivittäin.
Oma äitini on nyt 63-vuotias. Hänellä on krooninen perussairaus ja lisäksi ainakin korkea verenpaine (johtuu luultavasti alkoholin käytöstä). Juo usein iltaisin niin että muisti menee, ei yleensä muista esim. puheluita, jos on juonut ja silloin soiteltu. Olen jo pari viime vuotta valmistautunut henkisesti ajatukseen, että äitini juo itsensä hengiltä. Hänen oma isänsä oli rapajuoppo, joka joi ensin terveytensä ja pilasi perheensä elämän ja sitten ampui itsensä. Silti äitini ei muutu miksikään, vaikka olen kysynyt häneltä joskus, haluaako hän meille saman kohtalon kuin on itse kokenut. Itsemurha se alkoholismikin on, hidas sellainen vain, mutta ihan yhtä varma.
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini on nyt 63-vuotias. Hänellä on krooninen perussairaus ja lisäksi ainakin korkea verenpaine (johtuu luultavasti alkoholin käytöstä). Juo usein iltaisin niin että muisti menee, ei yleensä muista esim. puheluita, jos on juonut ja silloin soiteltu. Olen jo pari viime vuotta valmistautunut henkisesti ajatukseen, että äitini juo itsensä hengiltä. Hänen oma isänsä oli rapajuoppo, joka joi ensin terveytensä ja pilasi perheensä elämän ja sitten ampui itsensä. Silti äitini ei muutu miksikään, vaikka olen kysynyt häneltä joskus, haluaako hän meille saman kohtalon kuin on itse kokenut. Itsemurha se alkoholismikin on, hidas sellainen vain, mutta ihan yhtä varma.
Minulla sama homma oman isäni kanssa. Olin ennen todella huolestunut, mutta en jotenkin vaan enää jaksa välittää. Olen henkisesti valmistautunut eli tuskin suren paljon.
Molemmat vanhemmat alkoholisteja. Isä kuoli 76-vuotiaana ja äiti kuoli 73-vuotiaana. Molemmilla virallinen kuolinsyy sydänkohtaus.
Vierailija kirjoitti:
61v. Vatsassa syöpä ja keuhkoissa, en tiedä kummasta oli alkanut.
Ja siis isäni oli kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ihan kunnon alkkis?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista saa mahasyövän. Setäni raitistui, mutta sai sen silti. Siinä perheessä on kaikilla ollut jokin syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista saa mahasyövän. Setäni raitistui, mutta sai sen silti. Siinä perheessä on kaikilla ollut jokin syöpä.
Maksasyövän saa pääsääntöisesti vaan alkoholista, kuulema, näin luin jostain lääkärisivulta.
Vierailija kirjoitti:
48v, aivoverenvuoto.
Olen saman ikäinen, mutta käytän alkoholia lähinnä ruuanlaitossa.
Tuntuu oudolta, että joku on jo tuossa kunnossa ja kypsä hautaan. Minä aloittelen seuraavaa elämänvaihetta.
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaana.
Ja siis virallinen kuolinsyy sydämen vajaatoiminta, alkoholismi myötävaikuttanut tai toissijainen kuolinsyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko ihan kunnon alkkis?[/quote
Varmaan 15-vuotiaasta asti juonut, paljon ja päivittäin. Lisäksi polttanut tupakkaa, punaista norttia, ainakin yhtä kauan. Keitteli itse pontikkaa.
Äitisi siis mahdollistaa isäsi juomisen. Juopoilla usein on joku läheisriippuvainen ressukkaa siinä kyljessä joka antaa toisen olla sika.