Miksi vegaanisia luonnonkansoja ei ole olemassa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Olen itsekin vegaani, mutta minua ei haittaisi siirtyä käyttämään eläinkunnan tuotteita, jos ne olis tuotettu eettisesti.
Onko riistaeläinten metsästys eettinen tapa hankkia lihaa syötäväksi verrattuna kotieläinten kasvatukseen?
Onhan se toki eettisempi. Tilannetta voisi verrata 1940-luvun Saksaan. Jos kaupassa on ghetto-juu7alaisen saippuaa ja keksitysleiri-juu7alaisen saippuaa, on toki eettisempää ostaa sitä edellistä kuin jälkimmäistä. Minä kuitenkin ostaisin mäntysuopaa, vaikka sitä ei kukaan luonnonkansa koskaan olisi käyttänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkansathan ei myöskään tehotuota eläimiä? Jos mietitään ilmasto/luonnonkatoargumenttia veganismiin, ongelma on tehotuotanto, ei lihan syöminen itsessään. (Eettiset, eläinten oikeus elämään -syyt ovat aivak eri keskustelu.) Eivät luonnonkansat syö possua päivässä viikon saantisuositusta. En ymmärrä aloittajan pointtia, tai vaihtoehtoisesti aloittaja ei ole ymmärtänyt, mikä nykymuotoisessa lihantuotannossa ja -kulutuksessa on ongelma.
Minua ei haittaa vaikka lihan tuottamista ja sen saatavuutta rajoitettaisi rankastikkin, mutta samoin pitäisi sitten tehdä kaikille eksoottisille hedelmille ja muille kasvikunnan tuotteille joita tehotuotetaan ja jotka rahdataan toiselta puolelta maailmaa. Ei ole oikein että joku ihmisryhmä joutuu muuttamaan tottumuksiaan enemmän kuin toinen. Ei vegaanitkaan tarvitse muita kasviksia, kuin mitä meidän oma maa kykenee tuottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkansathan ei myöskään tehotuota eläimiä? Jos mietitään ilmasto/luonnonkatoargumenttia veganismiin, ongelma on tehotuotanto, ei lihan syöminen itsessään. (Eettiset, eläinten oikeus elämään -syyt ovat aivak eri keskustelu.) Eivät luonnonkansat syö possua päivässä viikon saantisuositusta. En ymmärrä aloittajan pointtia, tai vaihtoehtoisesti aloittaja ei ole ymmärtänyt, mikä nykymuotoisessa lihantuotannossa ja -kulutuksessa on ongelma.
Minua ei haittaa vaikka lihan tuottamista ja sen saatavuutta rajoitettaisi rankastikkin, mutta samoin pitäisi sitten tehdä kaikille eksoottisille hedelmille ja muille kasvikunnan tuotteille joita tehotuotetaan ja jotka rahdataan toiselta puolelta maailmaa. Ei ole oikein että joku ihmisryhmä joutuu muuttamaan tottumuksiaan enemmän kuin toinen. Ei vegaanitkaan tarvitse muita kasviksia, kuin mitä meidän oma maa kykenee tuottamaan.
Aivan samaa mieltä, ja olen vegaani. Kuitenkin kuljetuspäästöt ovat vain pieni osa ruoantuotannon päästöistä, ja esim.naudanlihaa pahempaa ilmastopahista on vaikea löytää vaikka kasvis tuotaisiin valtameren yli, joten argumentti ei ole pätevä. Yhtä kaikki kuten sanoin ei meidän tarvitse syödä eksoottisia hedelmiä koko ajan. Chilessäkin mafia pyörittää avokadobisnestä, yle uutisoi.
Koska ihminen nyt vain on lihaa. Tai ehkä jossain on jotain kasvikansoja, joita emme ole vielä löytäneet. Miksi haluat syödä luonnonkansat?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia se ottaa näille valkosille lihaa syöville heteromiehille niin saata*an koville, että joku on erilainen kuin itse on? onko itsetunnon kanssa "pikkasen" ongelmia?
Miksi veget vetää herneen nenään meaty carrotista vaikka ovat niin suvaitsevaisia
https://metro.co.uk/2020/02/24/butcher-claps-back-vegans-naming-food-me…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa mieltä, ja olen vegaani. Kuitenkin kuljetuspäästöt ovat vain pieni osa ruoantuotannon päästöistä, ja esim.naudanlihaa pahempaa ilmastopahista on vaikea löytää vaikka kasvis tuotaisiin valtameren yli, joten argumentti ei ole pätevä. Yhtä kaikki kuten sanoin ei meidän tarvitse syödä eksoottisia hedelmiä koko ajan. Chilessäkin mafia pyörittää avokadobisnestä, yle uutisoi.
sanoo vegaani joka syö riisiä
Suomessa naudanlihaa tuotetaan pääasiassa maidontuotannon ohella, heittäisitkö roskiin maitokarjan lihan, sehän se vasta ekologista olisikin vai haluatko korjata maidonkin gmo-soijamaidolla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia se ottaa näille valkosille lihaa syöville heteromiehille niin saata*an koville, että joku on erilainen kuin itse on? onko itsetunnon kanssa "pikkasen" ongelmia?
Miten sait tähän valkoinen - hetero - mies eli ihonvärin, sukupuolisen suuntautumisen ja sukupuolen?
t. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait tähän valkoinen - hetero - mies eli ihonvärin, sukupuolisen suuntautumisen ja sukupuolen?
t. Nainen
Tämä. Ennakkoluuloista sakkia nuo vegaani-oletetut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi veget vetää herneen nenään meaty carrotista vaikka ovat niin suvaitsevaisia
https://metro.co.uk/2020/02/24/butcher-claps-back-vegans-naming-food-me…
Koska tuo on lapsellista v*ttuilua. Lällättelyä.
Ne on kaikki kuolleet aliravitsemukseen ja huonosta ravinnosta johtuviin tauteihin.