Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verta, hikeä ja t-paitoja OFFICIAL

Vierailija
03.03.2020 |

Onko mammat ehtineet jo katsoa?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanen kysyä et miks sitä nuorta jätkää kuvattiin niin pitkään kun kävi suihkussa???

Muutoin hyvä ohjelma, palkasta vaikea saada käsitystä mutta hyvin tulee esille se, että muuta elämää ei työnlisäksi ole. Ihan järkyttävää. Jokainen suomalainen, joka tekisi tuon määrän töitä, tienais hyvin! Täälä jokaisella PALJON vapaa-aikaa, meidän pitäisi osata arvostaa sitä enemmän, kuin rikkauksia.

Jep, näytettiin ehkä jo vähän liikaa ja liian pitkään. :D

Vierailija
22/73 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sandra saa  kivat osingot joka vuosi tekemättä yhtään mitään.

voi leikkiä ihan mitä haluaa ja milloin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä mielenkiintoinen sarja, tuli kaikki jaksot katottua kerralla.

Ei sinänsä mitään itselle uutta tullut esille, ehkä jopa olo et tehdasvierailut ja muut oli pääsääntöisesti aika ns. helppoja kohteita, tai että paljon PALJON huonomminkin on asiat monessa vaatetehtaassa/värjäämössä/puuvillapelloilla ym.

Mutta muuten mun mielestä kivasti tehty, ja mielenkiintoista oli seurata tätä näiden nuorten "vaikuttajien" silmin. Mulle nää kaikki nuoret oli iha tuntemattomia, ja yllätyin vähän miten kapeakatseisia ja naiiveja osa näistäkin oli, vaikka olivatkin ns. ammattilaisia.

Molemmilla naisilla näytti ottavan hyvin koville niin henkisesti ku fyysisestikin oman kuplan tajuaminen.

Nuori poika oli alun kulttuurishokin jälkeen jopa avarakatseisin ja rohkein menemään mukaan ja katsomaan/kokeilemaan näitä töitä.

Sen vaatehamstraajan asenne oli mun mielestä välillä jopa vähä alentava paikallisia työntekijöitä kohtaan, ja jotenki jäi epämiellyttävä fiilis useista hänen kommentteistaan. Huomaa että on eläny kyllä sellasessa kuplassa, missä ei tarvi juuri muita ajatella.

Mutta jospa tämäkin kokemus vähän avaisi näiden nuorien, ja kaikkien jotka tätä ohjelmaa, silmiä!

Vierailija
24/73 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä heti alussa oli hyvä kommentti siltä rikkaalta Lontoon muotiblggarilta... "Siis vaatteet ja tyyli kertoo mulle todella paljon siitä ihmisestä"...😂😂😂 No, juu, vaatteistahan sen ihmisen älyn tai huumorintajun tai kasvatuksen tai kaiken muun merkittävän näkeekin.

Vierailija
25/73 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin myötähäpeää, kun antoivat ekassa kylässä isäntäväelle lahjaksi paikallisesta kaupasta ostettuja buddhan kynttilöitä. Vielä kehtasivat korostaa, että ovat yhteisesti heiltä kaikilta. Olipas siinäkin "lahja" rikkailta länsimaalaisilta.

Vierailija
26/73 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Sandrako elää pääomatuloilla ja siksi varaa laittaa 2000 e kuussa vaatteisiin. No, vaikutti, että sai uusia ajatuksia ja itsekin myönsi elävänsä kuplassa. Samoin Mansikka ja se nuorempi mies sanoivat, että tietävät kyllä ettei heillä ole käsitystä oikeasta työelämästä.

Minusta mielenkiintoinen ja hyvin tehty ohjelma ja sellainen johon pikamuotia kuluttavatkin voivat samaistua. Ei ollut sellaista ylhäältä katsovaa tiedostavaa ja muita syyllistävää porukkaa vaan siinä mielessä tavallisia ihmisiä.

Minulle tässä ei ollut mitään uutta paitsi tiettyjä työvaiheita en ollut nähnyt noin tarkasti. Vahvisti ajatusta, että ostan vaatteet mieluiten käytettynä ja vain tarpeeseen.

Vierailija
27/73 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat syö fazerin sinistä, Sandra saa shoppailurahaa usempi sata k per vuosi.

Vierailija
28/73 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti jossain mainoksessa se nahkatehtaassa yökkäily ja itkeskely, kun itse on tehnyt noin samassa iässä töitä vuotien kanssa. Haisihan ne pahalle joo, mutta työ kuin työ ja aika todellisuudesta vieraantunut pitää olla, jos ei ymmärrä sitä alkuperää.

Vierailija
29/73 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vaatteita tässä nyt jatkossa kannattaa ostaa. Mitä tahansa käytettyjä?

Vierailija
30/73 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ollut itselleni varsinaisesti mitään uutta. Sarja tuntui myös aika kaunistelevalta, todellisuus on vielä paljon pahempi.

Pidin siitä, että ohjelmaan oli valittu erityylisiä ihmisiä. Oli järkevän oloisia ja tiedostavia henkilöitä ja sitten ääripäänä hyvin kapeakatseista, itsekästä ja tynnyrissä kasvanutta ääripäätä edustava hahmo.

Ideananahan tämä ohjelma ei ole uusi, mutta asiaa on todella tärkeä tuoda esiin, kun vielä 2020 muodin parissa työskentelevätkin henkilöt voivat olla noin tietämättömiä.

Toivon, että ohjelma saa paljon näyttökertoja ja vaikuttaa ihmisten vaatteiden kuluttamiseen.

totta, ihmeen vähän(onneksi) oli lapsia töissä

Vierailija
31/73 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän kaupan Helsinki, Finland -vaatteita siellä tehtaassa tehtiin? Voisiko olla puolalaiset pikamuotiketjut?

Kannattaa katsoa mot- dokkarit aiheesta, niitä löytyy kaksi. Siellä on muutama suomalainen firma listattuna. Enempi olisi asiallista kysyä, että mikä yritys ei teetä mitään osuutta tuotantoketjusta tuolla.

Vierailija
32/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa tässä voi enää päälleen pukea? En tuhlaa vaatteisiin ja kaikki käytän lpppuun tai kierrätän, niin silti tulee syyllinen olo.

Vierailija
33/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/73 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta henkilöt ovat vähän lapsellisia. Kenelläkään ei ole kokemusta tavallisesta työnteosta täällä Suomessa. Ihmetellään palkan pienuutta ulkomailla että sillä ei pärjää, eihän pärjää Suomessakaan, jos on keskituloinen tai sen alle ja tavoitteet työnteolle on asetettu täälläkin. Toki olosuhteet on erilaliset. Ihmettelivät myös miten pystyy asumaan samassa muiden ihmisten kanssa, mutta jo kulttuuri on erilainen. Suomessa pyritään äkkiä itsenäistymään, muualla maailmassa ollaan enemmän muiden kanssa tekemisissä. Siinä mielessä ohjelma on hyvä ettei se lähtenyt liioittelevalle linjalle, ihan asiallinen ja toi kyllä nähtäville sen, että joskus ilmastonmuutoksesta huolimatta jokaisen piätisi päästä paikanpäälle katsomaan mitä tavallisten ihmisten elämä muualla maailmassa on, tähän ei turistikeskukset riitä..

Ovat lapsellisia ja vaikuttavat uusavuttomilta kermaperseiltä. Tällaisia nämä nykyajan nuoret ovat. Olen itse 50-vuotias ja olen tiennyt miten nahkaa tuotetaan, se ei ole kaunista katseltavaa. Ihan järkyttävää missä kuplassa nämä nykyajan kersat elää, eivät oikein tiedä mistään mitään.

Vierailija
35/73 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma taitaa olla suunnattu nuorille, joten on hyvä valinta ottaa mukaan tubettajia yms. Olen katsonut ohjelmaa lasten kanssa (12v, 10v ja 9v), ja etenkin keskimmäisen kanssa olen käynyt mielenkiintoisia keskusteluja, sillä hän on juuru siinä iässä, jossa alkaa merkkivaatteilla ja ylipäätään sillä mitä on päällä, olla merkitystä tyttöjen maailmassa. Sarja on ollut hyvä senkin vuoksi, että se silottaa totuutta, eikä näytä vaateteollisuutta koko raakuudessaan. En sentään halua, että lapset alkavat kokea ahdistusta. Ohjelma toimii siinä, mihin se on tarkoitettukin: herättämään keskustelua vaatteiden kertakäyttökulttuurista.  

Vierailija
36/73 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat katsoneet näitä nyt etäkoulutehtävinä. Ihan hyvää oppimateriaalia teineille/esiteineille.

Vierailija
37/73 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraskakarat ihmettelee maailman menoa.

Vierailija
38/73 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä perijättäriä vois viedä myös suomalaista duunarielämää kokemaan joskus. Vaikka maatilatöihin tai vanhainkotiin.

Vierailija
39/73 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tuo Sandra on ajatellut, kun on lähtenyt helteessä puuvillapellolle töihin jossain mustassa "smart casual"-paidassa ja ilman päähinettä?!

Tyhjässä päässä ei ole mitään menetettävää?

Vierailija
40/73 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko uusi kausi on katsottu?