Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan siirtynyt omaehtoiseen karanteeniin Koronan takia!??

Vierailija
03.03.2020 |

Etätöihin
Kotikouluun

Millä kriteereillä Ja toimintatavoilla?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen kaivanut taloni alle bunkkerin johon olen hamstrannut kuivamuonaa ja juomavettä kolmeksi kuukaudeksi. Aggregaatit on huollettu ja bensaa on pari sataa litraa. Kuivakäymälän tyhjensin viime viikolla joten senkin kanssa pärjätään. Sanomattakin lienee selvää, etten poistu täältä ennen kuin muona loppuu. Silloin ollaan arvioni mukaan kesäkuun alussa.

En pelkää koronaa, enkä kuulu edes riskiryhmään ja saatan olla koko virukselle immuuni, mutta teen tämän kaiken vähän kuin protestiksi ihmisten aivan liian välinpitämätöntä suhtautumista kohtaan. Toivon myös näyttäväni esimerkkiä tuttavilleni ja läheisilleni. Ehkä hekin kohta ymmärtävät alkaa varautua!!

Mutta miksi talon alle? Ei se korona varmaan taloosi tule jos et liiku kotoa mihinkään?

Tässä on nyt hei vakavasta asiasta kyse, enkä halua ottaa mitään riskejä. Olen kolme metriä taloni alla, koska en voi ottaa sitä riskiä, että vaikka tartunnan saanut murtovaras tulee yöllä ja tartuttaa minut. Toki minulla on verisuren järjestelmät mutta varma on varmaa.

Lisäksi bunkkeri on minulla valmiina jos korona ajaa maan täysin sekasortoon ja julkinen järjestelmä romahtaa. Silloin ihmiset ottavat lain omiin käsiin, ryöstelevät ja varmaan tappavatkin toisiaan. Tämä skenaario on mahdollinen ja jopa todennäköinen kun korona etenee ja tekee tuhojaan. Bunkkerissa taloni alla olen suojassa tältä sekasorrolta.

Vierailija
22/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas menen tänään areenalle katsomaan lätkää, eikä pelota yhtään. Mutta pelätkää te munki puolesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin leffat, konsertit ja kauppakeskuskäynnit saavat jäädä. Muuten aika entiseen malliin.

Vierailija
24/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin harrastukset, käyn vain harvoin kaupassa, olen etätöissä ja lasta en laita ensi viikolla kouluun kun talviloma loppuu. Suomen "karanteeni"linja on sen verran turha, että itse on parempi pitää itsensä karanteenissa ja antaa sairaiden juosta keskenään ulkona.

Vierailija
25/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinaan lähteä itikseen shoppailemaan. En jää homehtumaan kotiin.

Vierailija
26/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on etätöissä, sillä on matkustanut tautialueella.

Vierailija
27/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne tulee olemaan todennäköisesti traumaattinen kokemus monille. Tämä on tullut niin nopeasti, ettei moni ymmärrä tätä vielä. Ja nekin jotka ymmärtävät niin eivät osaa käsitellä täysin koska ovat shokkivaiheessa. Onhan tämä nyt aivan omanlaisensa katastrofi maailman historiassa. Espanjantautiin verrattava.

Vierailija
28/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen töissä sanottiin että viikon saa palkallista sairaslomaa jos on vähääkään epäilystä koronasta.

Aamulla nyt kurkku tuntui kuivalta ja nokka oli tukossa, ajattelin että parempi jäädä sairastamaan koronaa kuin mennä töihin tartuttamaan muita.

Vierailija
29/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne tulee olemaan todennäköisesti traumaattinen kokemus monille. Tämä on tullut niin nopeasti, ettei moni ymmärrä tätä vielä. Ja nekin jotka ymmärtävät niin eivät osaa käsitellä täysin koska ovat shokkivaiheessa. Onhan tämä nyt aivan omanlaisensa katastrofi maailman historiassa. Espanjantautiin verrattava.

Jestas mitä p askaa.

Vierailija
30/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen kaivanut taloni alle bunkkerin johon olen hamstrannut kuivamuonaa ja juomavettä kolmeksi kuukaudeksi. Aggregaatit on huollettu ja bensaa on pari sataa litraa. Kuivakäymälän tyhjensin viime viikolla joten senkin kanssa pärjätään. Sanomattakin lienee selvää, etten poistu täältä ennen kuin muona loppuu. Silloin ollaan arvioni mukaan kesäkuun alussa.

En pelkää koronaa, enkä kuulu edes riskiryhmään ja saatan olla koko virukselle immuuni, mutta teen tämän kaiken vähän kuin protestiksi ihmisten aivan liian välinpitämätöntä suhtautumista kohtaan. Toivon myös näyttäväni esimerkkiä tuttavilleni ja läheisilleni. Ehkä hekin kohta ymmärtävät alkaa varautua!!

Mutta miksi talon alle? Ei se korona varmaan taloosi tule jos et liiku kotoa mihinkään?

Tässä on nyt hei vakavasta asiasta kyse, enkä halua ottaa mitään riskejä. Olen kolme metriä taloni alla, koska en voi ottaa sitä riskiä, että vaikka tartunnan saanut murtovaras tulee yöllä ja tartuttaa minut. Toki minulla on verisuren järjestelmät mutta varma on varmaa.

Lisäksi bunkkeri on minulla valmiina jos korona ajaa maan täysin sekasortoon ja julkinen järjestelmä romahtaa. Silloin ihmiset ottavat lain omiin käsiin, ryöstelevät ja varmaan tappavatkin toisiaan. Tämä skenaario on mahdollinen ja jopa todennäköinen kun korona etenee ja tekee tuhojaan. Bunkkerissa taloni alla olen suojassa tältä sekasorrolta.

Ymmärrän kyllä sinua, mutta ehkä emme ole vielä tuossa vaiheessa. Varautua pitää, mutta mielestäni ei ole vielä aihetta mennä ’maan alle’. Sekin tosin voi olla vielä edessä jos yhteiskunta menee täysin sekaisin.

Vierailija
31/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni. Sen huomaa työmatkaliikenteessä ja harrastuksissa. Ei se virus ilmassa leiju, joten olen vähän ihmeissäni. Mutta se on tietysti hyvä, että ihmiset, jotka eivät luota siihen, että osaavat huolehtia käsihygieniastaan tai osaavat olla kaivelematta silmiään ja nenäänsä, jäävät kotiin.

Vierailija
32/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään bussissa, kun intialaisen näköisen naisen vieressä istuva suomalainen keski-ikäinen tantta oli vahvasti kääntynyt ikkunaan päin. Jotenkin myös vaikutti, että hän pidätti hengitystään. Säälittävää.

Vierailija
33/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni. Sen huomaa työmatkaliikenteessä ja harrastuksissa. Ei se virus ilmassa leiju, joten olen vähän ihmeissäni. Mutta se on tietysti hyvä, että ihmiset, jotka eivät luota siihen, että osaavat huolehtia käsihygieniastaan tai osaavat olla kaivelematta silmiään ja nenäänsä, jäävät kotiin.

Kyllä se itse asiassa leijuu jonkin matkaa. Mä en luota pätkääkään muihin ihmisiin, etteivät köhi tai pärski päälle. Viimeksi rs-viruspotilas röhi päin, röhröhröh.

Vierailija
34/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tänään bussissa, kun intialaisen näköisen naisen vieressä istuva suomalainen keski-ikäinen tantta oli vahvasti kääntynyt ikkunaan päin. Jotenkin myös vaikutti, että hän pidätti hengitystään. Säälittävää.

Ei ole säälittävää!

Vierailija
35/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuun alussa olisi varattu lomareissu. Jos nyt ylipäätään sinne lähden, aion sieltä tultuani olla pari viikkoa kotona.

Vierailija
36/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten tarttuu ilmateitse. Eilen juuri lenkillä tapasin ihmisen joka kertoi käyneensä korona-alueella joten poistuin välittömästi paikalta. Levittävät hulluna tautia ympäriinsä, kahelit ilman mitään vastuuntuntoa. Minullahan se käsidesi käytössä on, ei tuolla levittäjällä. Linnaan heidät pitäisi laittaa.

Vierailija
37/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että kyllä leijuu. Taudin leviämisestä myös aerosolien muodossa alkaa olla enemmän ja enemmän viitteitä. Voit ihan itse seurata tieteellisiä julkaisuja aiheesta. Näitä aerosoleja syntyy myös sitten vessaa vetäessä sillä virusta erittyy myös ulosteeseen ja virtsaan, että laittakaahan kansi kiinni.

Myös oireettomat ja hyvin lieväoireiset sairastuneet levittävät. Tästä on paitsi viranomaisten lausuntoja (ei toki suomessa, täällähän vähätellään kaikkea) myös käytännön esimerkkejä, esim. brittien supertartuttaja.

Vierailija
38/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehohoitoon päätyneistä yli puolet kuolee ja tietysti kaikki tehohoitoa tarvitsevat mutta hoitopaikkaa vaille jäävät. 

Vierailija
39/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sanoin itseni irti. En tiedä kauanko rahat riittää Woltin maksuihin.

Vierailija
40/61 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työttömänä on helppo asettautua "karanteeniin". Minulla on ollut tapana tavata kavereita keskustassa (hki) mutta nyt ajattelin linnottautua tänne lähiööni niin ei tarvitse julkisilla kulkea. Käyn lähikaupassa ja on myös pari kaveria tässä lähellä joiden kanssa käydään kävelylenkillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän