Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! En halua seurustella koskaan!!

Vierailija
02.03.2020 |

En tiedä mikä minua vaivaa, mutta en ole koskaan ollut kiinnostunut seurustelusta (tai seksistä).
Vielä muutama vuosi sitten pystyin kertomaan itselleni että olen ehkäpä myöhäisherännäinen, kyllä se siitä, sitten olen ”kuin kaikki muutkin”.
No eipä kiinnosta. Mietin voisinko olla lesbo, ei naiset on kyllä mukavia, mutta eivät hekään sillä lailla kiinnosta.
Nyt kaikki ympärillä on jo jalat vahvasti seurustelu/seksi alueella ja minä tunnen itseni täysin kummajaiseksi!

Tykkään olla yksin. Kaipaankin paljon omaa rauhaa.
Mutta jumantsuikka , kuinka ääni mun päässäni huutaa mikä friikki minä olen!

Onko täällä ketään jolla olisi (ollut) samaa tuntemusta?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei vaivaa yhtään mikään. On täysin normaalia, jos ei halua seurustella tai harrastaa seksiä. Lopeta välittömästi itsesi vertailu muihin ja elä ihan omaa elämääsi juuri sillä tavalla kuin itse haluat. Onnellisuuteen ei tarvita parisuhdetta. 

N36, vapaaehtoisesti sinkku ja neitsyt

Miksi te aseksuaalinaiset ette etsi vähäseksistä miestä? Miksi sen kerran kun kokeilette suhdetta, se on yleensä jonkun kauhean panoalfan kanssa ja sit sen jälkeen päätätte että en haluu miestä ollenkaan?

Ja tää kysymys on sitten myös AP:lle!

Mistä sitä löytäisi ”vähäseksisen” tai aseksuaali miehen?

Luulen, että tietynlaiset bilettämiselle vastakohtaiset tapahtumat saattaisivat olla hyviä. Itse esim käyn lautapelitapahtumissa ja -kerhossa. Tällaisissa nörttitapahtumissa tietty joku ehkä neljäsosa miehistä on sellaisia, että tuskin kiinnostavat sen paremmin seksuaalisia kuin aseksuaalisiakaan naisia... Mutta loput on ihan perusporukkaa, vaikkakin keskiarvoista miestä nörtimpiä. Esim. itse olen melko hyväkuntoinen ja jopa vähän lihaksiakin löytyy, vaikka en olekaan mikään bilettävä menomies.

Onko noin yksinkertaista?

Ei kai vain bile-miehet halua seksiä?

En sano etten usko, ehkä alan oikeasti tsekkaamaan lautapelitapahtumia jos sattuisi sopivaa miestä näkymään....

Kyllä varmasti enemmistö miehistä haluaa ainakin joskus seksiä, oli miehenlöytöpaikka sitten mikä tahansa. Mutta ne kovimmat seksinmetsästäjät ja pinnallisimmin seksiin ja suhteisiin suhtautuvat, pelkkää seksiä haluavat miehet löytyvät taatusti Tinderistä, bileistä ja baareista.

No voi harmi!

Ei tuo paljoa auta....

Seksi, ainakin mun kanssa, on täysin nou nou.

Voi kyllä muualta seksin hakea.

”Joskus seksiä” voi tarkoittaa lähes mitä vaan, riippuen ihmisestä.

Olisiko 10 kertaa vuodessa liikaa?

Minulle?

Kyllä.

En halua seksiä ollenkaan, koskaan.

Vierailija
62/74 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vau!

Olen nyt pari päivää lueskellut lisää aseksuaalisuudesta ja aika varmalta tuntuu että se taidan olla minä!

Kiitos teille, jotka vastailitte ja ehdotitte asiaa!!

Halusin vain kirjoittaa tämän tänne, koska en voi naamatusten tästä kenellekään puhua.

Ap

Ps. Tämä oli minusta todella hyvä artikkeli muiden aseksuaalien kokemuksista.

Kiitos vielä auttavista kommenteista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule lohdutuksen sana: sun ei ole mikään pakko seurustella, jos ei huvita. Se siitä.

Vierailija
64/74 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule lohdutuksen sana: sun ei ole mikään pakko seurustella, jos ei huvita. Se siitä.

Minä kuulen! 😀

Kiitos.

Juu, oli vain pari huonoa päivää putkeen ja asia todella taisi kuormittaa minua enemmän kuin huomasinkaan ja siksi tulin tänne purkamaan ajatuksiani.

Ja se kannatti!

Ap

Vierailija
65/74 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi olisi voinut hyvin olla omasta kynästäni. ;)

Painin saman "ongelman" kanssa. Itsellenihän se ei todellakaan ole ongelma, mutta tuttavapiiristäni joillekin vaikea käsittää ja johtaa joskus esim. lesbouteluihin.

Nauti elämästäsi ja elä se juuri niin kuin itse tahdot! Niin minäkin aion tehdä :)

Vierailija
66/74 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen miettinyt että olisin aseksuaali.

Ja lukenut muiden kokemuksista, heilläkin ollut samaa kokemusta tuntien itsensä erilaiseksi ja oudoksi.

Vierastin laittaa sitä tähän.

En tiedä miten ihmiset suhtautuu asiaan...

Kiitos teille!

Ap

Se on mahdollista ja jopa todennäköistä tuntemuksiesi perusteella. Joku on lesbo, joku biseksuaali, joku hetero, joku homo, joku jotain noiden väliltä (kuten minä) ja joku on aseksuaali. Ei sen kummempaa. Kaikki elää sen mukaan miksikä on syntynyt eikä siihen ulkopuoliset ole mitään sanomaan.

Sitä voisi ehkä vähän verrata siihen että joku tykkää ja haluaa lapsia, joku taas ei tykkää ja on vela. Joku on muista syistä vela tai sitten muutoin lapsestaan ja sitten on valitettavasti niitäkin jotka ei lapsista hirveästi välitä mutta omaa lapsia. Toki lapsettomuus vaikka haluaisi lapsia ei toki ole ihannetilanne eikä tuo viimeisinkään. Seksuaalinen suuntautuminen taas on niin päin että olit sitten mikä tahansa niin eipä se muiden peppua kuuluisi edes kutittaa.

Vierailija
67/74 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen miettinyt että olisin aseksuaali.

Ja lukenut muiden kokemuksista, heilläkin ollut samaa kokemusta tuntien itsensä erilaiseksi ja oudoksi.

Vierastin laittaa sitä tähän.

En tiedä miten ihmiset suhtautuu asiaan...

Kiitos teille!

Ap

Se on mahdollista ja jopa todennäköistä tuntemuksiesi perusteella. Joku on lesbo, joku biseksuaali, joku hetero, joku homo, joku jotain noiden väliltä (kuten minä) ja joku on aseksuaali. Ei sen kummempaa. Kaikki elää sen mukaan miksikä on syntynyt eikä siihen ulkopuoliset ole mitään sanomaan.

Sitä voisi ehkä vähän verrata siihen että joku tykkää ja haluaa lapsia, joku taas ei tykkää ja on vela. Joku on muista syistä vela tai sitten muutoin lapsestaan ja sitten on valitettavasti niitäkin jotka ei lapsista hirveästi välitä mutta omaa lapsia. Toki lapsettomuus vaikka haluaisi lapsia ei toki ole ihannetilanne eikä tuo viimeisinkään. Seksuaalinen suuntautuminen taas on niin päin että olit sitten mikä tahansa niin eipä se muiden peppua kuuluisi edes kutittaa.

Ei kuuluisi kutittaa, ei, jostain syystä usein tuntuu kyllä kutittavan. Jostain kumman syystä.

Mutta olen kyllä täysin samaa mieltä sinun viestisi kanssa.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
68/74 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi!

Et ole ainoa.

T. Aromanttinen aseksuaali

Vierailija
69/74 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei vaivaa yhtään mikään. On täysin normaalia, jos ei halua seurustella tai harrastaa seksiä. Lopeta välittömästi itsesi vertailu muihin ja elä ihan omaa elämääsi juuri sillä tavalla kuin itse haluat. Onnellisuuteen ei tarvita parisuhdetta. 

No ei se nyt kyllä normaalia ole, että nuo asiat eivät kiinnosta. Ne kun kuuluvat ihmisen perusviritykseen. Mutta joukossamme on myös aseksuaaleja ja aromantikkoja. Tai sitten voi olla kyse eristäytyvästä persoonallisuudesta, joka on persoonallisuuden häiriö.

Vierailija
70/74 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt kyllä normaalia ole, että nuo asiat eivät kiinnosta. Ne kun kuuluvat ihmisen perusviritykseen. Mutta joukossamme on myös aseksuaaleja ja aromantikkoja. Tai sitten voi olla kyse eristäytyvästä persoonallisuudesta, joka on persoonallisuuden häiriö.

No onneksi ei olla kaikki samanlaisia.

Minä en näe asiassa mitään ongelmaa.

Vierailija
71/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellainen ärsyttävä tilanne, että tiedän etten kaipaa parisuhdetta mihinkään, koska olen aseksuaali enkä välitä romantiikastakaan yhtään, koen sen enemmän vain ahdistavaksi. Mutta sitten kun vietän aikaa kavereiden tai sisarusteni kanssa (jotka ainakin ulospäin vaikuttavat olevan onnellisissa parisuhteissa) niin alan epäillä omia valintojani ja miettiä, että jäänkö sittenkin jostain paitsi, kun olen vähän tällainen "outo tapaus".

Vierailija
72/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa aseksuaali ja aromanttinen. On ihan normaalia vaikka harvinaisempaa.

Vierailija
73/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä seurustella vaikka naapurin mummon kanssa bussipysäkillä lääkkeiden hinnoista tai Puuttinista tahi lapsen kanssa siintä onko makarooniloota parempaa kuin jakkivanukas.. Seurustelu on suullista höpöttelyä

Vierailija
74/74 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurustella asiosita joista syntyy seurustelemista. Jos eivät sua kiinnosta rasismi, ilmastonmuutos, horoskoopit, ravit, meikit, vauvanvaipat, imurointi, kihlasormukset, kaalilaatikko, kasvien kuivatus, kangaspuut, räsymatot, kvanttiteoria, bitkoinit, lipeäkalan valmistus slummiolosuhteissa, hernepyssyt, kosteusvoiteet ja korvakynttiläterapia, niin ei tartte seurustella niinstä