Apua! En halua seurustella koskaan!!
En tiedä mikä minua vaivaa, mutta en ole koskaan ollut kiinnostunut seurustelusta (tai seksistä).
Vielä muutama vuosi sitten pystyin kertomaan itselleni että olen ehkäpä myöhäisherännäinen, kyllä se siitä, sitten olen ”kuin kaikki muutkin”.
No eipä kiinnosta. Mietin voisinko olla lesbo, ei naiset on kyllä mukavia, mutta eivät hekään sillä lailla kiinnosta.
Nyt kaikki ympärillä on jo jalat vahvasti seurustelu/seksi alueella ja minä tunnen itseni täysin kummajaiseksi!
Tykkään olla yksin. Kaipaankin paljon omaa rauhaa.
Mutta jumantsuikka , kuinka ääni mun päässäni huutaa mikä friikki minä olen!
Onko täällä ketään jolla olisi (ollut) samaa tuntemusta?
Kommentit (74)
No vau!
Olen nyt pari päivää lueskellut lisää aseksuaalisuudesta ja aika varmalta tuntuu että se taidan olla minä!
Kiitos teille, jotka vastailitte ja ehdotitte asiaa!!
Halusin vain kirjoittaa tämän tänne, koska en voi naamatusten tästä kenellekään puhua.
Ap
Ps. Tämä oli minusta todella hyvä artikkeli muiden aseksuaalien kokemuksista.
Kiitos vielä auttavista kommenteista!
Kuule lohdutuksen sana: sun ei ole mikään pakko seurustella, jos ei huvita. Se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule lohdutuksen sana: sun ei ole mikään pakko seurustella, jos ei huvita. Se siitä.
Minä kuulen! 😀
Kiitos.
Juu, oli vain pari huonoa päivää putkeen ja asia todella taisi kuormittaa minua enemmän kuin huomasinkaan ja siksi tulin tänne purkamaan ajatuksiani.
Ja se kannatti!
Ap
Viestisi olisi voinut hyvin olla omasta kynästäni. ;)
Painin saman "ongelman" kanssa. Itsellenihän se ei todellakaan ole ongelma, mutta tuttavapiiristäni joillekin vaikea käsittää ja johtaa joskus esim. lesbouteluihin.
Nauti elämästäsi ja elä se juuri niin kuin itse tahdot! Niin minäkin aion tehdä :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen miettinyt että olisin aseksuaali.
Ja lukenut muiden kokemuksista, heilläkin ollut samaa kokemusta tuntien itsensä erilaiseksi ja oudoksi.
Vierastin laittaa sitä tähän.
En tiedä miten ihmiset suhtautuu asiaan...
Kiitos teille!
Ap
Se on mahdollista ja jopa todennäköistä tuntemuksiesi perusteella. Joku on lesbo, joku biseksuaali, joku hetero, joku homo, joku jotain noiden väliltä (kuten minä) ja joku on aseksuaali. Ei sen kummempaa. Kaikki elää sen mukaan miksikä on syntynyt eikä siihen ulkopuoliset ole mitään sanomaan.
Sitä voisi ehkä vähän verrata siihen että joku tykkää ja haluaa lapsia, joku taas ei tykkää ja on vela. Joku on muista syistä vela tai sitten muutoin lapsestaan ja sitten on valitettavasti niitäkin jotka ei lapsista hirveästi välitä mutta omaa lapsia. Toki lapsettomuus vaikka haluaisi lapsia ei toki ole ihannetilanne eikä tuo viimeisinkään. Seksuaalinen suuntautuminen taas on niin päin että olit sitten mikä tahansa niin eipä se muiden peppua kuuluisi edes kutittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen miettinyt että olisin aseksuaali.
Ja lukenut muiden kokemuksista, heilläkin ollut samaa kokemusta tuntien itsensä erilaiseksi ja oudoksi.
Vierastin laittaa sitä tähän.
En tiedä miten ihmiset suhtautuu asiaan...
Kiitos teille!
ApSe on mahdollista ja jopa todennäköistä tuntemuksiesi perusteella. Joku on lesbo, joku biseksuaali, joku hetero, joku homo, joku jotain noiden väliltä (kuten minä) ja joku on aseksuaali. Ei sen kummempaa. Kaikki elää sen mukaan miksikä on syntynyt eikä siihen ulkopuoliset ole mitään sanomaan.
Sitä voisi ehkä vähän verrata siihen että joku tykkää ja haluaa lapsia, joku taas ei tykkää ja on vela. Joku on muista syistä vela tai sitten muutoin lapsestaan ja sitten on valitettavasti niitäkin jotka ei lapsista hirveästi välitä mutta omaa lapsia. Toki lapsettomuus vaikka haluaisi lapsia ei toki ole ihannetilanne eikä tuo viimeisinkään. Seksuaalinen suuntautuminen taas on niin päin että olit sitten mikä tahansa niin eipä se muiden peppua kuuluisi edes kutittaa.
Ei kuuluisi kutittaa, ei, jostain syystä usein tuntuu kyllä kutittavan. Jostain kumman syystä.
Mutta olen kyllä täysin samaa mieltä sinun viestisi kanssa.
Tsemppiä ap:lle!
Älä murehdi!
Et ole ainoa.
T. Aromanttinen aseksuaali
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei vaivaa yhtään mikään. On täysin normaalia, jos ei halua seurustella tai harrastaa seksiä. Lopeta välittömästi itsesi vertailu muihin ja elä ihan omaa elämääsi juuri sillä tavalla kuin itse haluat. Onnellisuuteen ei tarvita parisuhdetta.
N36, vapaaehtoisesti sinkku ja neitsyt
No ei se nyt kyllä normaalia ole, että nuo asiat eivät kiinnosta. Ne kun kuuluvat ihmisen perusviritykseen. Mutta joukossamme on myös aseksuaaleja ja aromantikkoja. Tai sitten voi olla kyse eristäytyvästä persoonallisuudesta, joka on persoonallisuuden häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei vaivaa yhtään mikään. On täysin normaalia, jos ei halua seurustella tai harrastaa seksiä. Lopeta välittömästi itsesi vertailu muihin ja elä ihan omaa elämääsi juuri sillä tavalla kuin itse haluat. Onnellisuuteen ei tarvita parisuhdetta.
N36, vapaaehtoisesti sinkku ja neitsyt
No ei se nyt kyllä normaalia ole, että nuo asiat eivät kiinnosta. Ne kun kuuluvat ihmisen perusviritykseen. Mutta joukossamme on myös aseksuaaleja ja aromantikkoja. Tai sitten voi olla kyse eristäytyvästä persoonallisuudesta, joka on persoonallisuuden häiriö.
No onneksi ei olla kaikki samanlaisia.
Minä en näe asiassa mitään ongelmaa.
Itselläni on sellainen ärsyttävä tilanne, että tiedän etten kaipaa parisuhdetta mihinkään, koska olen aseksuaali enkä välitä romantiikastakaan yhtään, koen sen enemmän vain ahdistavaksi. Mutta sitten kun vietän aikaa kavereiden tai sisarusteni kanssa (jotka ainakin ulospäin vaikuttavat olevan onnellisissa parisuhteissa) niin alan epäillä omia valintojani ja miettiä, että jäänkö sittenkin jostain paitsi, kun olen vähän tällainen "outo tapaus".
Googlaa aseksuaali ja aromanttinen. On ihan normaalia vaikka harvinaisempaa.
Voihan sitä seurustella vaikka naapurin mummon kanssa bussipysäkillä lääkkeiden hinnoista tai Puuttinista tahi lapsen kanssa siintä onko makarooniloota parempaa kuin jakkivanukas.. Seurustelu on suullista höpöttelyä
Kannattaa seurustella asiosita joista syntyy seurustelemista. Jos eivät sua kiinnosta rasismi, ilmastonmuutos, horoskoopit, ravit, meikit, vauvanvaipat, imurointi, kihlasormukset, kaalilaatikko, kasvien kuivatus, kangaspuut, räsymatot, kvanttiteoria, bitkoinit, lipeäkalan valmistus slummiolosuhteissa, hernepyssyt, kosteusvoiteet ja korvakynttiläterapia, niin ei tartte seurustella niinstä
Minulle?
Kyllä.
En halua seksiä ollenkaan, koskaan.