Kohta räjähtää tämän miehen hermot tyttöystävän lässynlääromantiikkaan...
Tyttöystävä oli leiponut vuosipäivän kunniaksi sydämenmuotoisia munkkeja, joihin oli päälle kirjoitellut ”rakastan sinua” ”omalle prinssilleni” ja muuta yhtä turhaa. Siihen päälle vielä käsinkirjoitettu rakkauskirje, sekin tietysti sydämenmuotoisella paperilla ja täynnä ”rakastan sinua kultimussukka pusipusipusi” siirappia. Ja samat lässytykset vielä ääneen lässytettynä. Eihän tätä h*lvetti soikoon jaksa kukaan aikuinen mies. Vitutti niin että teki mieli paiskata munkit seinään ja raivota, mutta hymyilin vaan ja söin yhden munkin pakolla ja tekohymyilin kirjeelle. Tyttöystävä kiherteli onnellisena vieressä.
Eikä tämä jää vain vuosipäivään. Sama hömppä ja lässytys toistuu jatkuvasti. Kuukausipäivinäkin haluaa aina järjestää romanttisia yllätyksiä. Ollaan siis 25v molemmat, ei yläasteteinejä...
Asian olen ottanut puheeksi monta kertaa. Ei tepsi. Tyttöystävä alkaa itkeä saman tien, kun kritisoin eikä keskustelusta tule mitään. Hänelle on vaikeahko ymmärtää, että rakkaudessa kuten kaikessa muussakin LESS IS MORE! Hävettää ihan kun joskus meikäläisen jätkäkavereidenkin edessä kutsuu mua ”omaksi komeaksi prinssikseen”.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Aika isot munkit, kun mahtuu kirjoittamaan jollain koristemössöllä "Rakastan sinua". Muuten olis voinu mennäkin melkein läpi.
Jos se oliki lontoon kielellä: Ai laaav juuuu.
Hillitse nyt itsesi ja sano asiallisesti, että liika on liikaa. Ei toisen yltiöromanttisuudesta tarvitse ottaa pultteja. Naisesi on epävarma suhteessanne ja pönkittää sekä vahvistaa mielestään suhdettanne romanttisin teoin ja prinssiksi kutsumalla. Kerro, että olet arkipäiväinen mies, et prinssi vaan tavallinen sammakko, joka arvostaa arjen iloja. Kerro sitten, mistä itse ilahdut, mutta muista myös ilahduttaa kumppaniasi edes joskus tuomalla kukkia tai kokkaamalla jotain hyvää sapuskaa sen viininkin kera. Mutta jos et rakasta/välitä naisestasi, niin sitten on varmaan paras erota ja etsiä toisenlainen sinulle sopivampi kumppani, kunhan itse olet myös sopiva.
En tiedä onko tämä provo vai ei mutta eksäni oli samanlainen. Olen itse nainen ja eksäni mies. Meinasin saada oksennusreaktion aina kun hän rupesi lepertelemään jotain helvetin siirappista. Minulle romantiikkaa on se jos mieheni läpsäisee minua takamukselle kesken pyykkien laiton tai nappaa minut kainaloonsa jos katsotaan vaikka elokuvaa. Exä laittoi rakkauskirjeita ja antoi aivan kamalia "romanttisia" lahjoja, mm. KUKON muotoinen pinkki lasiesine jonka sisällä oli kynttilöitä.
Hmmm... mä vedän sydänmuotilla paahtoleipään kuvion ja paistan siihen pannulla kananmunan. Sanon miehelleni mä rrrrrrakastan sua ja suutelen kunnolla, huvittaa kun mies pyristelee vastaan ja nauraa. Mun viesteissä on usein suudelmia tyyliin jääkaappi on tyhjä, osta leipää, juustoa, paprikaa, leikettä ja kahvia 😘. Mä huikkaan kotoa lähtiessäni usein heippa, mä rakastan sua kaikista eniten. Hyvän yön toivotus on hyvää yötä, rakastan sua.
Jos mä kaipaan helliä sanoja niin huikkaan miehelle kesken mitä vaan nyt äkkiä, sano että rakastat! Mies huikkaa vaan ÄRRRRRRRRRR ja nauraa. Me suudellaan usein. Nauretaan paljon. Rakastetaan.
Tätä on nyt ollut sen koko ajan mitä oltu yhdessä, 15 vuotta. Toivottavasti mies sanoo jos on kovin ahdistunut lässytykseen ja haluaa heittää paahtoleivät seinään. Se ei kyllä näytä siltä yhtään <3
PS. kovin moni lässyttää sitten kuitenkin koirille tai kissoille niin olkaa sitten johdonmukaisia tuossa jalat maassa asenteessanne - ei lässytetä sitten niille eläimillekään. Tai vauvoille! Naama peruslukemille, asiallista meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... mä vedän sydänmuotilla paahtoleipään kuvion ja paistan siihen pannulla kananmunan. Sanon miehelleni mä rrrrrrakastan sua ja suutelen kunnolla, huvittaa kun mies pyristelee vastaan ja nauraa. Mun viesteissä on usein suudelmia tyyliin jääkaappi on tyhjä, osta leipää, juustoa, paprikaa, leikettä ja kahvia 😘. Mä huikkaan kotoa lähtiessäni usein heippa, mä rakastan sua kaikista eniten. Hyvän yön toivotus on hyvää yötä, rakastan sua.
Jos mä kaipaan helliä sanoja niin huikkaan miehelle kesken mitä vaan nyt äkkiä, sano että rakastat! Mies huikkaa vaan ÄRRRRRRRRRR ja nauraa. Me suudellaan usein. Nauretaan paljon. Rakastetaan.
Tätä on nyt ollut sen koko ajan mitä oltu yhdessä, 15 vuotta. Toivottavasti mies sanoo jos on kovin ahdistunut lässytykseen ja haluaa heittää paahtoleivät seinään. Se ei kyllä näytä siltä yhtään <3
PS. kovin moni lässyttää sitten kuitenkin koirille tai kissoille niin olkaa sitten johdonmukaisia tuossa jalat maassa asenteessanne - ei lässytetä sitten niille eläimillekään. Tai vauvoille! Naama peruslukemille, asiallista meininkiä.
No hei, täähän kuulostaa ihanalta! Siirappinen lässynlääry kuulostaa kauhealta. Kun kaikki on pinkkiä ja hattaraa ja hanipöötä, sellaisen ihmisen seurassa iskee spontaani diabetes :/
Kyllä musta ainakin olis kamalaa ottaa vastaan jatkuvaa hömpänpömppää. Itseasiassa mulla oli tuon tyylinen mies hetken aikaa. KAIKKI oli ihanaa ja romanttista ja vaikka mitä kuorrutettuna sokeriin ja perhosiin. Olihan se omalla tavallaan kivaa, mutta koin lähinnä kiusallisena kun en itse ole samalla viivalla hössötyksen kanssa. En nyt suoraan sanonut että rakkaus-lässytilää herkkyys oli mulle iso turn-Off ja lopulta eron suurin syy, mutta erosimme kavereina ja hän löysi arvoisena naisen. Heistä tuli söpö pari jossa molemmat varmasti saivat oikeutusta teoilleen (ja sanoilleen:D). Mulle romantiikka on ehkä enemmän fyysisiä juttuja; takaa halaamista, pyllyn läpsimistä ja vaikka ihan vaan sitä että mies on ärsyttävästi perskärpäsenä hiplaamassa. Jollekki toiselle nuo varmaan ois kauhistus. Ihanaa jos tuodaan kukkia, ihanaa että joskus vähän lässyttää menemään. Mutta ei määräänsä enempää minulle, kiitos.
Ero ehkä parempi kuin toimimaton suhde. Olet yrittänyt jo selittää hänelle. Hän ei vain ymmärrä oikein sitä ja hän loukkaantuu sitten. Naisena en näe myös romantiikkaa tuossa, enemmän näyttää että hän on omaksunut käsityksen romantiikasta vääristä lähteistä tai haluaako hän itselleen sen tyyppistä kuin hän muille tekee. Älä hymyile väkisin toista miellyttääksesi, ettei viesti ole ristiriitainen siitä mistä et pidä ja mistä pidät
Jos tää nyt ei ole provo niin sanon suoraan, että tyttöystäväs ansaitsee paremman ja kiitollisemman miehen.
5v yhdessä ja edelleen mies aikaiseen aamuvuoroon lähtiessä keittää minulle kahvit termariin valmiiksi, ja kirjoittaa termarin viereen paperille rakkaalleni, aamukahvisi rakas, jne.
Mä kyllä tykkään romantiikasta ja käydään kerran kuussa syömässä romanttisesti ilman lapsia. Joka päivä sanotaan se myös ääneen varsinkin sängyssä. Ystävänpäivänä rahatilanteen mukaan yllätyksiä ja synttäreillä. Saan monia viestejä päivittäin kuorrutettuna sydämillä ja suukoilla :) <3
Sori nyt vaan, mutta todella ahdistava tyttöystävä. Kannattaako oikeasti jatkaa yhdessä? Se, mikä ärsyttää nyt on jonkun ajan kuluttua oksettavan ällöttävää. Kaikille se vaaleanpunainen romanttisuus ei vain sovi ja teet oikein, jos yrität edes puhua asiasta nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä tykkään romantiikasta ja käydään kerran kuussa syömässä romanttisesti ilman lapsia. Joka päivä sanotaan se myös ääneen varsinkin sängyssä. Ystävänpäivänä rahatilanteen mukaan yllätyksiä ja synttäreillä. Saan monia viestejä päivittäin kuorrutettuna sydämillä ja suukoilla :) <3
Jaiks
En minäkään kestä romentiikkaa.
Meillä mies on se äklöromantikko ja valittaa aina välillä, kun en halaile ja pusuttele. Itse pidän seksistä, en lainkaan hellittelyistä.
Avaus kuulostaa sukunimihullun provolta, mutta se taitaa olla kuitenkin liian hullu keksiäkseen tällaista.
Vai olet oikein kritisoinut. Et sitten ihan vaan puhumalla ole ajattelut pääseväsi parempaan lopputulokseen?
Kannattaa varmaan miettiä myös milloin olisi oikea hetki puhua asiasta.
Mikä on sulle ominaista ilmaista tunteesi.
Eikä se sun tapa ole ainoa oikea. Kompromissin paikka.
Hommaa sille koira tai kissa, jolle se voi lässyttää ja pusutella.