Miksiköhän Riina-Maija Palanderilla ei työt sujuneet Suomessa, taas muuttanut Viroon
Avautuiko työsuhteensa päättymisestä mitenkään? Lapsilla kiertolaiselämää eivät pääse juurtumaan mihinkään. Kerrassaan outo perhe, Kalle oli sitä mieltä että muuttavat Tornioon. Tulikohan tieto Kallelle ihan puskista tämän jutun myötä. Jutun luettuani tulin päätelmään että käytännössä nuo ovat eronneet jo aikoja sitten, lapsia käy Kalle katsomassa silloin tällöin.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/693c804f-3133-4ed7-bf0d-430202…
Riina-Maija Palander otti lapsensa pois koulusta ja muutti Viroon: ”Annan heille kotiopetusta”
Riina-Maija Palander hengähtää lastensa kanssa kevättalven Virossa, mutta pian he muuttavat takaisin Espanjaan.
Kommentit (129)
Riinis on Kallen kanssa vain rahan takia jotta voi elää kuten haluaa. Kalle taas joko ajattelee ettei viitsi erottaa lapsia äidistään joka lapset on kasvattanut tai on niin tottunut nykyiseen elämään ettei osaa lähteä. On joka tapauksessa ihan liian kiltti ja tuo kamala akka päättää ihan kaikesta. En usko, että rakkaus pitää tätä pakettia kasassa. Kalle voisi ottaa lapsensa ja muuttaa sinne Tornioon. Elvyttää suhteensa Mathildeen ja jättää tuo kamala eukko omilleen koneineen. Ai mutta eihän sillä olisi varaa niihin ilman Kallea. No. Jääköön tyhjän päälle. Olis ihan oikein sille.
Vierailija kirjoitti:
Riinasta kyllä paistaa katkeruus. En epäile yhtään, etteikö Kalle olis matkoillaan hypännyt vieraissa. Mutta elämä on valintoja. Jäätkö sitten tuollaiseen liittoon? Toisaalta hän on puhunut useissa yhteyksissä, että on tottunut hoitamaan kaiken yksin eikä tykkää kun Kalle on kotona.
Minulla tulee tästä naisesta sellainen mielikuva, että on Kallen kanssa rahan takia. Kalle maksaa hevosten ylläpidon, asunnot eri maissa, muutot, peruselämisen. Riina saa harrastaa hevosia ja siinä sivussa menee lapset jotenkin. Kuvioon sopii hyvin paljon poissa oleva mies, eipähän häiritse omaa elämää. Mutta sitten kuitenkin pettäminen kaihertaa, siitä auotaan päätä iltapäivälehtiä myöten. Erota ei kuitenkaan haluta, koska kuka silloin maksaisi hevosharrastuksen? Sitähän saattaisi joutua vaikka oikeisiin töihinkin. Ei, ei käy. Riina valitsee tämän katkeran, petetyn vaimon osan.
Katsoin sen Kimpassa-ohjelman, ja vaikka olen pettämistä vastaan, aloin jotenkin ymmärtää Kallen reissuja. Jos kotona odottaa noita-akka, joka solvaa ettet osaa yhtään mitään jne. voi reissuilla normaalin ihmisen seura alkaa houkuttaa. Miksi Kalle ei sitten jätä tuota ilkeää, katkeraa naista? Sitähän kaveritkin on häneltä kysyneet. Mä luulen, että Kalle on aivan tossun alla, Riina määrää kaiken. On jotenkin saanut iskostettua Kallen päähän, että erossa lapset jäävät hänelle, koska hän on lapset hoitanut tähänkin asti. Saihan hän pelattua Kallen aiemmankin lapsen Kallen elämästä ulos. Kalle ei uskalla tehdä mitään, vaan myöntyy näihin kaikkiin Milla Magian kotkotuksiin. Lapset vain siinä sivussa kärsivät.
Toivoisin todella, että joku lähipiiristä puuttuisi tuohon menoon ja laittaisi stopin. Järkyttävä ajatus, että lapset eivät juurru mihinkään, eivät ehdi solmia ystävyyssuhteita kun koko ajan muutetaan. Ja mitä karmeinta, lasten tulevaisuus pilataan, koska hevoset menevät lasten edelle. Ei ole väliä lasten koulusta ja koulutuksesta, kunhan äiti saa hoitaa hevosia.
Tässä maassa on satoja tuhansia tuollaisia Riinoja ja maailmassa satoja miljoonia.
Ei sillä ole mitään väliä vaikka aviomies olisi mikä sarjamurhaaja-jammusetä kun se maksaa elämisen eikä naisella ole mitään oikeita rahkeita itsensä elättämiseen.
On siis pakko roikkua siinä miehessä hinnalla millä hyvänsä jotta rahahanat eivät mene poikki.
Säälittävää.
Muistaakseni itki jokunen vuosi sitten lehdessä, että ei saa viikkorahaa enää Kallelta. Mutta siltihän tuo saa asua ties missä lukaaleissa täysin ilmaiseksi. Itsehän hän omin avuin asuisi Korsossa kaupungin remontoimattomassa yksiössä. Saa siis tonnien edestä vastikkeetonta etua joka kuu. Siinä motiivia silmien sulkemiselle kun mies pettää kerta toisensa jälken.
Riina-Maija on kommentoinut Fb:ssä Kimpassa-ohjelmaa:
En ole nähnyt tätä ohjelmaa kuin 2 min. Muutamia korjauksia tästä pätkästä jonka näin;
minun haaveeni ei ollut ostaa kartanoa Eestistä. Asuin Espanjassa kerrostalossa täysin tyytyväisenä kahden lapseni kanssa. Minun unelmani ei ollut lähteä pohjoiseen missään nimessä. Olen ollut kotiäiti yli kymmenen vuotta hoitaen kotia ja lapsia jotta mies saa mennä maailmalla ilman huolen häivää. Olen elänyt täysin lasten ja perheen ehdoilla. Se, että siinä sivussa harrastan ja teen myös rahallista työtä hevosten parissa ei ole ollut siitä pois. Kartanolla päädyin avaamaan majoitustoiminnan kattaakseni kuluja, joita vanha kartano nielee. Se myöskin antoi mahdollisuuden tehdä töitä ns. kotona, sillä pääosin yksin lapsista huolehtivana vanhempana on helpompaa kun lapset voivat olla töissä mukana eikä vieraan hoidossa. Tornioon muutto olisi ollut kustannuksellisesti raskas ja kun tallissa on myös maksavien asiakkaiden hevosia, täytyy ymmärtää mihin on varaa venyä. Tallipaikat, jotka neuvottelin itse, olisi ollut tällä hetkellä minun mahdoton maksaa ilman työpaikkaa Torniossa ja olisin joutunut heittämään maksavien asiakkaiden hevoset ulos tallista. Kartanon jättäminen tyhjilleen talveksi on myös haastavaa, sillä pitkäkyntiset huomaavat nopeasti tyhjänä seisovan tilan.
Olen hoitanut lapset ja kodin kaikki nämä vuodet ja yhtään ferraria ei olisi näiden kolmen hevosen yhteishinnalla saanut, ei edes nissania. Puhumattakaan siitä kuka on ostanut. Olen tehnyt töitä perheelle majoitustoimintayrityksessäni kahdeksan vuotta nostamatta euroakaan palkkaa. Jos minulta olisi kysytty, asuisin edelleen Esteponassa kerrostalokodissani. Näin ei käynyt, mutta olen yrittänyt kaikkeni jotta lapsilla olisi hyvä elämä ja voin olla heille läsnä joka päivä ja heitä varten. Ja tehdä töitä lasten hoidon ehdoilla.
#kuppinurin #jokuroti #koirathaukkuujakaravaanikulkee
Korjaileeko hän tuossa omia sanomisiaan vai mitä? Kyllä on erikoista touhua.
Hän ei näe vikaa itsessään koskaan.
Tuskin on avioehtoa, ei oo Kalle varmaan uskaltanut pyytää nimeä paperiin.
Vierailija kirjoitti:
Riinis on Kallen kanssa vain rahan takia jotta voi elää kuten haluaa. Kalle taas joko ajattelee ettei viitsi erottaa lapsia äidistään joka lapset on kasvattanut tai on niin tottunut nykyiseen elämään ettei osaa lähteä. On joka tapauksessa ihan liian kiltti ja tuo kamala akka päättää ihan kaikesta. En usko, että rakkaus pitää tätä pakettia kasassa. Kalle voisi ottaa lapsensa ja muuttaa sinne Tornioon. Elvyttää suhteensa Mathildeen ja jättää tuo kamala eukko omilleen koneineen. Ai mutta eihän sillä olisi varaa niihin ilman Kallea. No. Jääköön tyhjän päälle. Olis ihan oikein sille.
Joo mutta olisiko Kallesta huolehtimaan lapsistaan ja kodistaan?
Jotkut teke mitää haluaa eivätkä kysele muilta lupia. Tälläkin palstalla moni kateellinen näköjään kun itse istuu työn orjana kaiket päivät jossain hikisessä toimistossa pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut teke mitää haluaa eivätkä kysele muilta lupia. Tälläkin palstalla moni kateellinen näköjään kun itse istuu työn orjana kaiket päivät jossain hikisessä toimistossa pienellä palkalla.
Sama tuli mieleen. Onhan se mahtavaa että on monta kotia mistä valita. Aiheuttaahan se katkeruutta kun ei saa edes yhtä koska rahanpuute.
Mieluummin hikisessä toimistossa ja lapset koulussa ja pysyvyyttä heille, kuin tuollaista tuuliviiri-elämää. Miten voi tänä päivänä, kun koulutus on niin tärkeää, joku tehdä sellaisia valintoja, että lapset eivät ole koulussa.
Lapsia käy sääliksi. Tuo puolenpuolen välein tapahtuva poukkoilu
ei enää normaalia. Rouva ei taida välittää kuin itsestään. Pahimmillaan
tuollainen elämä johtaa juurettomuuteen. Perheen asumisjärjestelyt ovat
sitäpaitsi YHDESSÄ PÄÄTETTÄVÄ asia. Perheenä. Lapset kaipaavat ennenkaikkea
turvallisuutta ja rutiineja.
Riiniksen vapaus=Kallen rahoitus. Elää jotain hevosfantasiamaailmaa....
Täysin ulkona maailmasta, eikä tunnu välittävän kuin itsestään.
Joku tyhjyys tässä hevospakkomielteessä kolisee....ei tyytyväinen, vaikka
asuisi missä tai tekisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kyllä omilla rahoillani säännöllisesti hammaslääkärissä ja ruokaankaan ei tarvitse mieheltä pyytää rahaa.
Mutta todellisuudessa Riinan mieltä painaa joku paljon. Hän purkaa sitä kaikesta valittamalla ja uutta etsimällä. Ei auta kuin pysähtyä ja kohdata vaikeat asiat, siihen saa kyllä apua ja tukea. Ja en sano tätä pahalla olen käynyt saman läpi.
Huvittavaa että tuo esiin että ansaisaitsee hevoshommillaan, ei taatusti ansaitse, kun noin monta omaa harrastekonia! Ne vie AINA enemmän rahaa kuin tuottaa. Tunnen kyllä alaa sen verran.
FB-tilityskin katkeruutta täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on avioehtoa, ei oo Kalle varmaan uskaltanut pyytää nimeä paperiin.
IL:n mukaan on kyllä avioehto. Mutta eihän avioehto tarkoita että rva jätetään puille paljaille, se on ihan kiinni siitä mitä siihen on kirjattu. Harvapa haluaa lastensa äidin ja huoltajan joutuvan kuitenkaan vaikeuksiin avioeronkaan sattuessa kun se vaikuttaa lapsetnkin hyvinvointiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt tätä ohjelmaa kuin 2 min. Muutamia korjauksia tästä pätkästä jonka näin;
minun haaveeni ei ollut ostaa kartanoa Eestistä. Asuin Espanjassa kerrostalossa täysin tyytyväisenä kahden lapseni kanssa. Minun unelmani ei ollut lähteä pohjoiseen missään nimessä. Olen ollut kotiäiti yli kymmenen vuotta hoitaen kotia ja lapsia jotta mies saa mennä maailmalla ilman huolen häivää. Olen elänyt täysin lasten ja perheen ehdoilla. Se, että siinä sivussa harrastan ja teen myös rahallista työtä hevosten parissa ei ole ollut siitä pois. Kartanolla päädyin avaamaan majoitustoiminnan kattaakseni kuluja, joita vanha kartano nielee. Se myöskin antoi mahdollisuuden tehdä töitä ns. kotona, sillä pääosin yksin lapsista huolehtivana vanhempana on helpompaa kun lapset voivat olla töissä mukana eikä vieraan hoidossa. Tornioon muutto olisi ollut kustannuksellisesti raskas ja kun tallissa on myös maksavien asiakkaiden hevosia, täytyy ymmärtää mihin on varaa venyä. Tallipaikat, jotka neuvottelin itse, olisi ollut tällä hetkellä minun mahdoton maksaa ilman työpaikkaa Torniossa ja olisin joutunut heittämään maksavien asiakkaiden hevoset ulos tallista. Kartanon jättäminen tyhjilleen talveksi on myös haastavaa, sillä pitkäkyntiset huomaavat nopeasti tyhjänä seisovan tilan.
Olen hoitanut lapset ja kodin kaikki nämä vuodet ja yhtään ferraria ei olisi näiden kolmen hevosen yhteishinnalla saanut, ei edes nissania. Puhumattakaan siitä kuka on ostanut. Olen tehnyt töitä perheelle majoitustoimintayrityksessäni kahdeksan vuotta nostamatta euroakaan palkkaa. Jos minulta olisi kysytty, asuisin edelleen Esteponassa kerrostalokodissani. Näin ei käynyt, mutta olen yrittänyt kaikkeni jotta lapsilla olisi hyvä elämä ja voin olla heille läsnä joka päivä ja heitä varten. Ja tehdä töitä lasten hoidon ehdoilla.#kuppinurin #jokuroti #koirathaukkuujakaravaanikulkee
Johan oli tilitys! Eli hevoset menee edelleen kaiken edelle. Jos oikeasti tekisi kaikkensa lastensa eteen, ei raahaisi heitä jatkuvasti maasta toiseen vaan antaisi käydä koulua ja solmia ystävyyssuhteita jossain maassa. Katkeruus paistaa tuostakin avautumisesta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitanut lapset ja kodin kaikki nämä vuodet ja yhtään ferraria ei olisi näiden kolmen hevosen yhteishinnalla saanut, ei edes nissania. Puhumattakaan siitä kuka on ostanut. Olen tehnyt töitä perheelle majoitustoimintayrityksessäni kahdeksan vuotta nostamatta euroakaan palkkaa. Jos minulta olisi kysytty, asuisin edelleen Esteponassa kerrostalokodissani. Näin ei käynyt, mutta olen yrittänyt kaikkeni jotta lapsilla olisi hyvä elämä ja voin olla heille läsnä joka päivä ja heitä varten. Ja tehdä töitä lasten hoidon ehdoilla.#kuppinurin #jokuroti #koirathaukkuujakaravaanikulkee
Johan oli tilitys! Eli hevoset menee edelleen kaiken edelle. Jos oikeasti tekisi kaikkensa lastensa eteen, ei raahaisi heitä jatkuvasti maasta toiseen vaan antaisi käydä koulua ja solmia ystävyyssuhteita jossain maassa. Katkeruus paistaa tuostakin avautumisesta läpi.
Puhuuko siinä ohjelmassa joku muu noiden puolesta vai miksi pitää korjailla asioita? Ei muuten kommentoi Kallen tytärtä sanallakaan, ja hyvä niin. Törkeää vetää hänet ohjelmaan mukaan ja puhua mitä sattuu, jos eivät ole edes tekemisissä. Silti Riina-Maijan pojalla pitää olla Kallen sukunimi!
Nyt Riinis peili käteen ja miettimään asioita uudelta kantilta. Järjestä lapsillesi vakaa elämä ja hyvä koulutus, se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Moi Riina! En ole kyllä yhtään mistään kateellinen sulle. Työni on mielenkiintoista ja pääni kestää toimistotyöt ja osaaminenkin riittää, toisin kuin sulla. Rahani riittää oikein hyvin omiin ja lasten harrastuksiin, lääkäri- ja kampaajakäynteihin, perheen yhteisiin lomamatkoihin jne. Mieheni ei juokse vieraissa ja lapseni menestyvät hyvin koulussa. Mites sulla?
Hei Riinis, ihan ilmainen vinkki sulle. Sulla on naapurissa Toilan kylpylä, jossa käy paljon suomalaisia bussiryhmiä. Kun sulla kerran on matkailualan kokemusta niin käy kysymässä duunia. Tosin johtajan paikka ei taida olla auki.
Riinasta kyllä paistaa katkeruus. En epäile yhtään, etteikö Kalle olis matkoillaan hypännyt vieraissa. Mutta elämä on valintoja. Jäätkö sitten tuollaiseen liittoon? Toisaalta hän on puhunut useissa yhteyksissä, että on tottunut hoitamaan kaiken yksin eikä tykkää kun Kalle on kotona.
Minulla tulee tästä naisesta sellainen mielikuva, että on Kallen kanssa rahan takia. Kalle maksaa hevosten ylläpidon, asunnot eri maissa, muutot, peruselämisen. Riina saa harrastaa hevosia ja siinä sivussa menee lapset jotenkin. Kuvioon sopii hyvin paljon poissa oleva mies, eipähän häiritse omaa elämää. Mutta sitten kuitenkin pettäminen kaihertaa, siitä auotaan päätä iltapäivälehtiä myöten. Erota ei kuitenkaan haluta, koska kuka silloin maksaisi hevosharrastuksen? Sitähän saattaisi joutua vaikka oikeisiin töihinkin. Ei, ei käy. Riina valitsee tämän katkeran, petetyn vaimon osan.
Katsoin sen Kimpassa-ohjelman, ja vaikka olen pettämistä vastaan, aloin jotenkin ymmärtää Kallen reissuja. Jos kotona odottaa noita-akka, joka solvaa ettet osaa yhtään mitään jne. voi reissuilla normaalin ihmisen seura alkaa houkuttaa. Miksi Kalle ei sitten jätä tuota ilkeää, katkeraa naista? Sitähän kaveritkin on häneltä kysyneet. Mä luulen, että Kalle on aivan tossun alla, Riina määrää kaiken. On jotenkin saanut iskostettua Kallen päähän, että erossa lapset jäävät hänelle, koska hän on lapset hoitanut tähänkin asti. Saihan hän pelattua Kallen aiemmankin lapsen Kallen elämästä ulos. Kalle ei uskalla tehdä mitään, vaan myöntyy näihin kaikkiin Milla Magian kotkotuksiin. Lapset vain siinä sivussa kärsivät.
Toivoisin todella, että joku lähipiiristä puuttuisi tuohon menoon ja laittaisi stopin. Järkyttävä ajatus, että lapset eivät juurru mihinkään, eivät ehdi solmia ystävyyssuhteita kun koko ajan muutetaan. Ja mitä karmeinta, lasten tulevaisuus pilataan, koska hevoset menevät lasten edelle. Ei ole väliä lasten koulusta ja koulutuksesta, kunhan äiti saa hoitaa hevosia.