Ei-perusterve, huolestuttaako korona?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kuulleet ns. lume vaikutuksesta? Eli, että kun testiryhmä uskoo syövänsä lääkettä, niin lääke auttaa. Tämä toimii myös toisinpäin: Pelkäämällä heikennät immuunijärjestelmääsi.
No se nyt ei toimi noin. Samalla analogialla siis koronasta ja keuhkokuumeesta parantuu ihan vaan sillä että lumeuskoo niin.
Vierailija kirjoitti:
Olen astmaatikko ja huolissani. Kuolleisuusarvio on tällä hetkellä minunlaiselleni n. 8-10%. Eli jos jonoon laitetaan 12 sairastunutta astmaatikkoa, heistä yksi kuolee...
Sen kiinalaisen tutkimuksen mukaan 6,3?
Mistä sen edes tietää, onko perusterve. Voihan mulla olla vaikka mikä piilevä sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä astmaatikkona huolettaa.
Astmaatikot ovatkin luulosairainta porukkaa.
T, Astmaatikko
Vierailija kirjoitti:
Olen astmaatikko ja huolissani. Kuolleisuusarvio on tällä hetkellä minunlaiselleni n. 8-10%. Eli jos jonoon laitetaan 12 sairastunutta astmaatikkoa, heistä yksi kuolee...
Riippunee iästä ja hoitotasosta ja parista muusta asiasta. Relax.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kiinalaisen tutkimuksen mukaan 6,3?
Ikä nostaa riskiä vielä tuosta 6,3 luvusta.
Olen sellainen huolehtija, että kyllä se mietityttää, mutta kuusikymppisen sydänsairaan isäni puolesta olen enemmän huolestunut.
Mua ei astmaatikkonakaan ollenkaan huoleta jostain syystä. Mutta ymmärrän hyvin, jos muita huolestuttaa. Minua taas saattavat huolestuttaa jotkin muut asiat.
Olen todella ahdistunut, sillä perheessäni on perussairautta enkä ole itsekään varma olenko terve. Huolettaa kovasti ja tuntuu, että viranomaiset ovat hylänneet ei-perusterveet kokonaan :(
Astma ja MS. Ei huolestuta, jokainen ”kuolee” ajastaan.
Minulla on munuaisten vajaatoiminta ja synnynnäinen munuaisvika. Vähän huolestuttaa, mutta en ole paniikissa. Vajaatoimintani on keskivaikeaa. Luulisin, että dialyysi- ja elinsiirtopotilailla tilanne on vakavampi. Huolestutti kyllä lukea, kun jossain jutussa kerrottiin, että korona voi jättää pysyviä vaurioita mm. munuaisiin.
Olen tehostanut käsien pesua ja käsidesin käyttöä, enkä lähde ulkomaille toistaiseksi, vaikka se oli suunnitelmissa. Muuten elän ihan normaalisti. Ei tässä auta panikoida, mutta noudatan hyviä hygieniatapoja ja tervettä varovaisuutta.
Chronin tauti eikä huolestuta yhtään.
Syöpää sairastavan mieheni puolesta kyllä. Toisaalta työnantajana on sanonut, että "jo hyvin pienestä epäilystä' taudin leviämisestä voin siirtyä tekemään etätöitä.🙌