Ei-perusterve, huolestuttaako korona?
Kommentit (35)
Kyllä.
Itselläni kaksikin sairautta, jotka ovat riskinä.
Enemmän pelottaa lapseni puolesta. Hänelle kaikki perusflunssatkin ovat vaarallisia.
Minä olen kyllä perusterve, mutta lapseni ei ja sen takia huolestuttaa vielä paljon enemmän, kuin jos itselläni olisi jokin perussairaus.
Kyllä.
Jotenkin nyt jo sydän jotenkin muljaa oudosti, vaikkei mulla pitäs sydänongelmia olla. On sellanen olo, että kehkoissa varmaan jo joku virus jyllää.. toivottavasti luulotautia.
En todellakaan halua saada koronaa, en usko että selviän.
Ei. Minulla on ihan flunssa made in Suomi ja tässä on lähes viikko maattu kuumeessa ja henkihieverissä. Lapsi on elänyt pizzalla tämän aikaa.
Kyllä. Ei muuten, mutta olen yksinhuoltaja, ja surettaa, jos sairastun vakavasti ja pahimmassa tapauksessa jättämään hyvästit lapselleni. Olisin halunnut nähdä hänen kasvavan aikuiseksi, hankkivan ammatin ja perheen jne. Nyt näyttää pahasti siltä, etten sitä näe. Olen jo 50 ja minulla on sydänsairaus.
Vähän huolestuttaa. Olen astmaatikko. Toisaalta olen nuori ja muuten hyvässä kunnossa ja selviytynyt ärhäköistäkin lenssuista yleensä aika vähällä.
Paskaakos tässä. Koitan huolehtia itsestäni hyvällä hygienialla ja terveellisellä ruokavaliolla ja toivon parasta.
No ei, oma tulevaisuus on muutenkin katkolla. Eikä kyllä, vaikka kaikilla lapsilla on astma, isälleni tehtiin juuri pallolaajennus ja äitini sairastanut 2 syöpää peräjälkeen. Kaikki me ollaan täällä syntymästä lähtien jatkoajalla. Nöyränä kohti tulevaa, tulee mikä on tullakseen. Jokainen hetki on arvokas, ei kannata käyttää sitä pelossa vellomiseen.
Ei huolestuta. Jos minun on tarkoitus kuolla koronaan, se tapahtuu huolestumattakin.
Haluaisin tietää, jatkanko biologisen lääkkeen pistämistä, se kun auttaa sairauteeni, mutta laskee immuunipuolustusta.
Kyllä huolestuttaa. Minulla on sydänvika ja jo ennen sen toteamista kaikki pikkuflunssatkin alkoivat tuntua ihan kaameilta. Yritän pitää lippua korkealla sen varjolla, että kuitenkaan tilanteeni ei ole mitenkään erityisen paha, mulla ei ole edes lääkityksen tarvetta ja olen vielä suhteellisen nuori. Joten ehkä en ole pahimmassa tilanteessa sen puolesta. Ystäväni, jolla on todettu MS-tauti, huolettaa itseasiassa enemmän. Tuntuu niin epäreilulta muutenkin, että hänelle tuli sellainen vastus :( Ihana ja aurinkoinen ihminen, olisin toivonut hänelle helpompaa elämää.
Kyllä huolestuttaa ja kovasti!
Nyt olen tehnyt kaikkeni, olen hamstrannut lääkkeitä, ruokaa ja siivoustarvikkeita, käsidesiä niin, että pärjäisin vaikka pari kuukautta.
Olen perunut ulkomaanmatkan ja elokuviin menon, sekä lopettanut tansseissa käymisen.
Todellakin! Astmaatikoilla taudissa korkea kuolleisuus, 7-15% eri lähteiden mukaan.
Mulla pienet lapset joista pienin vauva. Kaappi täynnä hengityssuojaimia, ja sellaisia jotka suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huolestuttaa. Minulla on sydänvika ja jo ennen sen toteamista kaikki pikkuflunssatkin alkoivat tuntua ihan kaameilta. Yritän pitää lippua korkealla sen varjolla, että kuitenkaan tilanteeni ei ole mitenkään erityisen paha, mulla ei ole edes lääkityksen tarvetta ja olen vielä suhteellisen nuori. Joten ehkä en ole pahimmassa tilanteessa sen puolesta. Ystäväni, jolla on todettu MS-tauti, huolettaa itseasiassa enemmän. Tuntuu niin epäreilulta muutenkin, että hänelle tuli sellainen vastus :( Ihana ja aurinkoinen ihminen, olisin toivonut hänelle helpompaa elämää.
Hei. Älä sure, ystäväiseni. Mulla on sytostaattilääkitys, puoliso on keuhkosairas, tytär töissä päiväkodissa. Kaikki todettiin, että huolettaa vähemmän, kun tekee parhaansa suojellakseen itseään ja niitä, jotka ovat suuremmassa riskissä sairastua (koskee myös influenssaa, rs:ää, noroa, kaikkea mitä on liikkeellä). Mun isä on sairastanut MS:ää nyt yli 40 vuotta, nykyään hoito on hyvää. Pidetään huolta itsestä ja toisista.
Sen verran pelottaa että jatkuvasti tulee käytyä röökillä. Sitä on eräänllä tavalla stressissä.
Oletteko kuulleet ns. lume vaikutuksesta? Eli, että kun testiryhmä uskoo syövänsä lääkettä, niin lääke auttaa. Tämä toimii myös toisinpäin: Pelkäämällä heikennät immuunijärjestelmääsi.
Ei huolestuta.