Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viemäri tukossa mutten osaa avata hajulukkoa!

Vierailija
01.03.2020 |

Tai en oikeastaan uskalla edes yrittää kun töpeksin kuitenkin. Siis tuo vessan lavuaari menee parin kuukauden välein tukkoon eli kai siellä hajulukossa jotain hiuksia on ku mulla irtoaa hiuksiakin tosi paljon. Voiko tukoksen avata kerta toisensa jälkeen vaan Kodin putkimiehellä tms.? On karhupumppukin mutta kun pumppaan sillä niin ne möhnät vaan menee takaisin viemäriin, en saa niitä kerättyä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aukea putkimiehellä. Se paska on siinä heti lavuaarin reiän alla. Se pitää avata ruuvarilla. Ja poistaa hiukset ym pois. Ja ruuvata takas paikoilleen.

Vierailija
2/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aukea putkimiehellä. Se paska on siinä heti lavuaarin reiän alla. Se pitää avata ruuvarilla. Ja poistaa hiukset ym pois. Ja ruuvata takas paikoilleen.

Lavuaarin reiän alla? Eikö kuitenkin se ole hajulukko mikä pitäisi putsata. Enkä mä uskalla tehdä noista kumpaakaan. Tukos on tosi lievä vielä mutta tiedän että se on menossa taas tukkoon... pikkaisen pulputtelee ja pesukoneen likavesi nousi vähän lavuaariin.

Kyllä mä varmaan tämän vielä putkimiehelleä koetan...

Mites se karhupumppu? Sillä saan aina kauheasti karstaa ylös mutta ne valuu niin nopsaan takaisin viemäriin ettei siitä taida olla hyötyä? Jollain talouspaperilla yrittänyt äkkiä putsata muttei onnaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut naapurissa ja keität pullakahvit voin näyttää miten se avataan, putsataan ja laitetaan takaisin kiinni.

M

Vierailija
4/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kampaa hiuksia sinne lavuaariin. Laita vaikka joku talouspaperi alle kun harjaat ja sitten roskiin. Mutta suurimman tukoksen saat pois vaikka varovasti jollain pitkällä sukkapuikolla, missä on sellainen pää, ettei pääse tippumaan sinne, sillä se aukeaa hieman. Voipi vähän ällöttää se töhnä mikä sieltä tulee, mutta minkäs teet. Putsaat sitä sukkapuikkoa aina nopeasti kun vedät sitä möhnää pois. Mutta varovasti, ettet riko mitään, kun siinä voi olla muovia. 

Vierailija
5/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sun täytyy sitten muuttaa. 

Vierailija
6/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jumi voi myös olla siellä hajulukossa, joka ei yleensä ole heti siinä lavuaarin reijän alla vaan muoviputkistossa sellainen S-mutka.

Vierailija
7/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse alkaa availemaan mitään. Hae rautakaupasta tehokkaat viemärirakeet.

Vierailija
8/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita huoltoyhtiöön, jos asut kerrostalossa.

Hajulukon putsaaminen ei yleensä ole mitään rakettitiedettä. Laita pesuvati alle, hanskat käteen ja kierrä hajulukko auki ja putsaa möhnät pois. Sitten kierrät hajulukon takaisin paikoilleen.

Vierailija
9/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajulukon putsaaminen ei yleensä ole mitään rakettitiedettä. Laita pesuvati alle, hanskat käteen ja kierrä hajulukko auki ja putsaa möhnät pois. Sitten kierrät hajulukon takaisin paikoilleen.

No kun mä oon näitä tyyppejä että jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee. En oo ikinä avannut hajulukkoa ja se on varmasti niin tiukka etten saa sitä takaisin paikoilleen. Tai olen melko varma etten osaa vaikka katsoin Youtubesta.

Mä meinaan tämän vielä avata varmaan Putkarilla ja karhupumpulla ja jos vielä jatkuu niin huoltoyhtiöön.

Onko tavallista että viemäri menee parin kuukauden välein tukkoon?

Ei tässä talossa oo tehty ees putkiremppaa et voi olla putkissa jotain vikaakin jo.

ap

Vierailija
10/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuten lukenut että lievän tukoksen voi avata soodalla ja etikalla, onko kokemuksia? Nää oli jotain Marttojen vinkkejä.

Vierailija
11/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos putki on vuosikymmeniä vanha ja metallinen niin hajulukkoa ei välttämättä saakaan ehjänä auki. Mulle vaihtoivat huoltomiehet koko putken.

Vierailija
12/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vanhat metalliputket, katso netistä ohjeet ja avaa itse. Jos muoviputket, suosittelen kutsumaan huoltomiehen. Ei välttämättä ole yksinkertaista saada tiivisteitä ja putkia tarpeeksi tiukkaan.

Vierailija
13/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista viemäreistä ei voi poistaa hajulukkoa omin kätösin, jotkut vaativat ammattilaista, nimim. kokemusta on. en joutunut maksamaan vahinkoja, koska minulle oli unohdettu kertoa asiasta ja koska soitin heti vahingon tapahduttua huoltoyhtiölle - vesi ei päässyt valumaan alakertaan. tuollaiset viemärit ovat kyllä harvaisempia, joten todennäköisimmin sinun viemärisi hajulukon voi avata itse, mutta varmista asia ensin itse. ja kunkyse on kylpäristä, niin siellä on ehkä veiseristeet kuitenkin, niin ei haittaa, jos joku meneekin pieleen.

youtubesta löytyy opastusvideoita hajulukkojenkin puhdistukseen.

Vierailija
14/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos putki on vuosikymmeniä vanha ja metallinen niin hajulukkoa ei välttämättä saakaan ehjänä auki. Mulle vaihtoivat huoltomiehet koko putken.

Metalliset ovat ja joo vuodelta 2001 eli onhan niillä jo ikää. Koetin vähän kädellä vääntää niin ovaat kyllä todella tiukassa... ei mun käsivoimilla varmaan saa niitä edes auki.

Ehkä mä nyt heitän sinne sitä Putkimiestä ja katson jatkuuko.

Meneenkö muillakin viemäri säännöllisesti tukkoon? ap

Vierailija
15/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä.. lavuaarin tulppaa voi käyttä karhupumppuna... ensin laitat tulpan kiinni, sitten lasket vettä lavuaariin. tämän jälkeen kostutat jonkun rätin vedellä ja tukit sillä lavuaarin (yleensä) yläosassa olevan reiän. Sen jälkeen avaat ja suljet nopeahkosa tahdissa lavuaarin tulppaa. Jos tukos on pienehkö, tuo toimenpide saa sen liikkeelle.

Vierailija
16/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun mä oon näitä tyyppejä että jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee. En oo ikinä avannut hajulukkoa ja se on varmasti niin tiukka etten saa sitä takaisin paikoilleen. Tai olen melko varma etten osaa vaikka katsoin Youtubesta.

Mä meinaan tämän vielä avata varmaan Putkarilla ja karhupumpulla ja jos vielä jatkuu niin huoltoyhtiöön.

Onko tavallista että viemäri menee parin kuukauden välein tukkoon?

Ei tässä talossa oo tehty ees putkiremppaa et voi olla putkissa jotain vikaakin jo.

ap

Ota kuvia kun alat purkaan osia. Helpottaa sit kasaamisessa. Ja ämpäriä alle.

Minä opin nuo hommat, kun juoppomiehellä oli ikuinen huominen päällä, ei siitä ollu tekijäksi.

-Huomenna, sit huomenna, katotaan huomenna, joo joo huomenna...

Vierailija
17/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pesuhuoneessa ei riittänyt pelkkä hajulukon puhdistaminen, vaan sen hajulukon jälkeisen putken seinämilläkin oli vaikka minkälaista möhnää ties kuinka monen vuoden ajalta. Oli kyllä mahtavaa, kun puhdistuksen jälkeen esim. pesukoneen tyhjentyessä ei noussut vedet lavuaariin.

Ap, jos et ole varma, mitä teet hajulukon kanssa, eikä YouTube-videot riitä, kannattaa hoitaa homma silleen, että joku on kaverina. Mielellään joku jolla on käsissä voimaa, ettei jää putket löysiksi ja tiputtamaan, tai sitten ottaa suoraan yhteyttä isännöitsijään siltä varalta, että putket on vanhoja.

Vierailija
18/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kerrostalossa, soita huoltoon sillä et saa itse avata hajulukkoa!

Vierailija
19/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut naapurissa ja keität pullakahvit voin näyttää miten se avataan, putsataan ja laitetaan takaisin kiinni.

M

Anaalia tietenkään unohtamatta.

Ystävällinen naapuri

Vierailija
20/24 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja vielä.. lavuaarin tulppaa voi käyttä karhupumppuna... ensin laitat tulpan kiinni, sitten lasket vettä lavuaariin. tämän jälkeen kostutat jonkun rätin vedellä ja tukit sillä lavuaarin (yleensä) yläosassa olevan reiän. Sen jälkeen avaat ja suljet nopeahkosa tahdissa lavuaarin tulppaa. Jos tukos on pienehkö, tuo toimenpide saa sen liikkeelle.

Mä oon saanut tukoksen liikkeelle ihan karhupumpulla mutta sieltä tulevat töhnät valuivat heti takaisin viemäriin - kun en saanut niitä siepattua talouspaperilla - etten tiedä oliko siitä hyötyä. Vähän paremmin veti muttei avautunut kokonaan. ap