~+~+Ensikot maanantaihin!+~+~
Kommentit (28)
Pitkästä aikaa ehdin/pääsen kirjoitelemaan. On ollut koneen kanssa vähän ongelmia toivottavasti vielä muistatte!
Plussaajille tasapuolisesti onniteluja ja tarrasukia matkaa! Teitä on viimekäynnistä tullut mahtavan monta =)
Yritin noita vanhoja pinoja kahlailla läpi mutta en millään pysty muistamaan mitä kaikea piti kommentoida..
Tuosta kateudesta oli ainakin juttua ja täytyy myöntää että pieni kateuden poikanen pilkistää kun raskaana olevia masuja katselee.
Veljeni poika (synt. 6.6.06) on ollut tässä tapauksessa poikkeus vaikka pelkäsin ehkä vähän muuta ja ihan turhaankin! Oikein ihana tädin mussukka!!
ON sitten vielä kp 18/32-46 on menossa ja ovistikut ym. on kesänajaksi laitettu lomalle. Riittää että tuon työn kanssa saa " sressailla" kesällä kun on niin kiire (=sesonki). Joten aika harvakseltani saatan täällä piipahdella mutta eihän täältä malta poiskaan pysyä =)
Oikein mukavaa, lämmintä ja plussaista kesää kaikille!
-hapö-
Saanko liittyä seuraanne. Palsta on vielä outo mutta koitan päästä mukaan " ideaan" . Täällä esikoinen haaveissa ja tjottailu aloitettiin toukokuussa.
Kp 26/30-34
Lomaviikko Espanjassa on ohi. Aurinko paistoi sielläkin eikä aurinkorasvan runsaat suojakertoimet olleet lainkaan pahasta. Juhannuksen juhliminen Barcelonassa oli hyvinkin erilaista verrattuna perinteisiin suomalaisiin mökkijuhliin. Siellä ilotulitusraketit paukkuivat pitkälle yöhön ja ihmiset pippaloivat pitkin kaupunkia. Olihan se itsellekin erilaista kilistellä sangria-lasia Ramblasilla kuin käristellä kabanossia hyttysten keskellä. No, taas ollaan muutamia mukavia muistoja ja kokemuksia rikkaampia.
Olipas melkoinen työ kahlata reilun viikon pinot läpi. Halusin ehdottomasti lukea viestit edes puolella silmällä, jotta tietäisin uusimmat plussat ja uusimmat " juorut" . Eli lyhyesti siis:
ISO ONNENHALAUS KAIKILLE PLUSSANNEILLE!
Lohtuhalit ja -rutistukset kaikille niitä kaipaaville. Syitä, kun voi olla monenlaisia... kuten meistä kaikki tietää. Onneksi se aurinko paistaa risukasaankin!
Gallupeja oli ollut jos jonkilaisia. Itselläni ei ole lävistyksiä eikä tatskoja, vaikka joskus sellaisesta pienestä ja sievästä tatskasta haaveilenkin. Kipukynnys on melkoisen matala, joten pelkkä ajatuskin neuloilla pistelystä tekee kipeää.
Kuulun siihen porukkaan, joka ei ole hankkinut mitään vauvatavaroita. Kaapeissa ei ole yhtäkään lelua, vaatetta tms. Joskus kaupoissa sorrun hypistelemään, mutten onneksi ostamaan. Joskus silloin syksyllä tätä " projektia" aloittaessa, olin innokas ikkunashoppailemaan kaikkea vauvoihin liittyvää, koska kuvittelin/toivoin pääseväni pian oikeasti ostelemaan ko. tavaroita. Onneksi olen malttanut mieleni, koska nyt se tavarapaljous vaan masentaisi.
Mitään suurempia lomasuunnitelmia ei enää ole. Mies menee jo viikon päästä töihin ja itse jatkan lomailua täällä kotosalla. Täytyyhän sitä jonkun töissä käydä, että pääseen uudelleenkin reissuun ;).
En olisi ikinä ennen voinut myöntää, kuinka kateellinen ihminen osaan olla. Tässä vaiheessa vauvaprojektia en voi masentumatta kuunnella muiden vauvauutisia. Vaikka ymmärrän, ettei kenenkään toisen vauva ole meiltä pois, on se silti kova pala. Muutama ihminen lähipiirissä on raskautensa loppupuolella enkä oikein osaa vieläkään olla aidosti innostunut. Näyttelen " coolia" ja annan ymmärtää, ettei asia ole meille ajankohtainen enkä ole suuremmin edes kiinnostunut vauvoista. En ole siis kertonut heille vauvahaaveestamme kuten en ole monelle muullekaan.
Päivitän nyt sitten myös oman napani kuulumiset. Täti perhana löysi minut sitten Espanjasta. On se vaan niin kumma, ettei se kotiosoitteeseen löytänyt, mutta heti kun lomailemaan lähtee, niin johan eukko porhaltaa paikalle. No, ei auta valittaa. Edellinen kierto oli sitten loppujen lopuksi 60 päivää, joten jo oli aika tädinkin tulla. Olis ollut vaan satakertaa mukavampaa kestitä tätiä kotioloissa kuin rantalomalla. No, nyt mennään kp 7 ja elämä jatkuu. Ovistikut taitavat lomailla kaapin pohjalla pari kuukautta, kun toivotaan tädin taas oppivan normaaliin vierailurytmiin.
Tulipas taas kirjoitettua. Sen siitä saa, kun on viikon nettipimennossa eikä pääse tänne seukkaamaan. Palailen taas maratoniteksin kanssa joskus viikon lopulla, lähdemme huomenna näyttämään lomakuvia sukulaisille ja palailen kotioloihin taas joskus.
Mukavaa illan ja koko viikon jatkoa!
-desejo kp7
Napakoruu ei tartte ottaa pois. Ostaa vaa sellasen joustavan, muovisen korun. just raskaana oleville hyvä.
Mutta kai se silti riippuu masun koostakin lopen että voiko pitää.
Nettipimentoa ja työkiireitä ollut niin kovasti, etten todellakaan ole ehtinyt palstailemaan. Olisipa ihanaa, jos kesäloma jo alkaisi... Oon just iltavuorosta kotiutunut ja ajatukset on vielä duunissa, mutta yritän kovasti vaihtaa vapaalle siideripullon voimalla...
Kaikille plussanneille supersuuret onnittelut!
Täällä kp 4/28 eli täti vielä kylässä. Eipä onnannut vieläkään. Oiskohan tää alkava " yritys" kierto nyt sitten jo seitsemäs? Aika hurjaa, kyllä aika menee nopsaan. Tätsän tulo oli taas pettymys, vaikka oon yrittänyt olla stressaamatta ja ajattelematta.
Onkohan ikinä tutkittu, että onko vuorotyötä tekevillä raskautuminen jotenkin vaikeampaa kuin päivätyöläisillä? Tuli vaan tommonen mieleen. Täällähän taitaa monet palstailijat olla vuorotöissä. Itselläkin vuorotyö ja vielä lisäks ihan kiitettävän rankkaa ja stressaavaa.
Iloisia lomapäiviä lomailijoille ja jaksuja töissähikoileville!
-B@nzu-
Ottaa taas aika koville, surullinen olo...
Mooli: höpö höpö, yhtä hyvinhän se plussa sillä luomukierrolla paukkaa! Se on heinäkuu se sun plussakierto! =)
Kiira: tervetuloa joukkoon!
läväri- ja tatskakeskusteluun vielä: Oon kans kuullu noista " venyvistä" läväreistä, mut mietin että noikohan tuo on enää kovin kaunis odotuksen ja synnytyksen jälkeen tuo napakoru? Tietty riippuu ihan kropasta... Itellä on ollu lävistys myöskin nännissä, otin sen pois n. vuosi sitten ku tätä yritystä aloteltiin. Nyt harmittaa kun sen otin pois, ihan turhaan näköjään... Saa nähdä miten tuo tisu toimisi meijerinä jos se plussa sieltä nyt joskus soisi tulla! ;) Tatskan otin 15-vuotiaana, onneks olin viksu ja otin sen tohon lapaluun yläosaan - hieno kuvaus! Mut siis yläselkään. En ainakaa osaa kuvitella että siitä kohtaa iho ihan hirmusti venyis vaikka tässä millaseks tonnikeijuks venähtäis...
Nyt siis tosiaan tuhruttelu on jo suht tummaa ja runsasta, ei kuitenkaan voi vielä sanoa varsinaiseksi vuodoksi. Alkais nyt sit jo kunnolla ni pääsis uuteen kiertoon, pitääkö tässä nyt ihan viimeiseen asti toista kiusata!?! Aamulla aion silti tehä testin, jotat voin vetää hyvällä omallatunnolla kunnon lärvit tuolla Viron maalla!!!! Rehelliset sellaiset, hähäääää! Nyt tämä menee pehkuihin, mies on aivan ihana ollut eilisen ja tän päivän, joten taidan käpertyä sen kaikkuun...
Anteeksi vuodatus!
Voisin vastailla Galluppeihin, kun en ole tainnut aikaisemmin vastailla...
Tatskoista ja läväreistä oli ainakin puhetta. Itselläni on ihan pikkuinen merihevostatska olkapäässä. Se on sellainen, jonka pitäisi itsestään lähteä pois ihosta 3-4 vuoden päästä laskettuna siitä, kun se on tehty. Nyt se on ollut mulla jo yli 4 vuotta, eikä oo ees haalistunut yhtään...omituista. No tykkään meriheposestani niin kovasti, ettei ei haittaisi, vaikka pysyisi iholla loppuelämän:)
Vauvailuun liittyvistä hankinnoista juteltiin myös. En ole uskaltanut/halunnut hankkia vielä mitään vauvajuttuja, vaikka mieli tekisikin kovasti! Silloin kun tulin raskaaksi, hypistelin kyllä pikkuisia vauvanvaatteita useampaan kertaan (ihania ne ovat!!!)...en kuitenkaan silloin vielä kerinnyt ostaa mitään. Nyt olen ajatellut, että hyvä kun jäi ostamatta...olisivat ehkä vaan täällä muistuttamassa keskenmenosta. Odotan kyllä innolla sitä päivää, kun vauva on masussa ja voi ostella kaikenlaisia ihanuuksia:)!
Kateudestakin olitte puhuttu...Täytyy myöntää, että olen hieman kateellinen niille, joilla on lapsia tai jotka odottavat niitä. Sain juuri pari päivää sitten kuulla, että hyvä ystäväni jätti pillerit pois ja he alkavat yrittämään toista lastaan. Eka lapsi heillä sai alkunsa ihan heti pillereiden lopetuksen jälkeen ja mietityttää, osaanko olla aidosti onnellinen heidän puolestaan, jos raskautuvat nytkin samaa vauhtia... Puhuttiin kyllä, että olisi ihan tosi mukava juttu, jos molemmat tulisimme raskaaksi samoihin aikoihin, niin olisi ainakin vertaistukea ja juttukaveri lähellä:)! Mitä kauemmin on itse yrittänyt raskautua, sitä vaikeampaa on kuulla toisten vauvauutisia...näin on ainakin itselleni käynyt:( Mutta olen myös huomannut sen, että toisten vauvat eivät kuitenkaan ole millään tavalla itseltäni pois ja lopulta osaan olla iloinen muiden pikkuisista:)! Kun vaan saisi oman vauvelin, niin kateudentunteen voisi silloin tallata maan rakoon!
Tervetuloa Kiira Ensikoihin! Ja Naksu, älä turhia pyytele anteeksi vuodatustasi...täällä saa ihan vapaasti vuodatella! *halaus surulliseen oloosi*
~Viipuli, joka häippäsee kohta nukkumaan~
Tänään onkin sitten päivä menny ulkotöiden parissa, aamulla ei huvittanu sisähommat (siivous), joten lähdin sitten oikein urakalla laittelees tuota pientä pihan tapaista tuossa takapihalla. Ja nyt on hyvä mieli, et sai sen viimein edes vähän sinnepäin mitä olin suunnitellut. =)
Täällä sitten on taas tapahtunu kaikenlaista ja fiiliksiä on laidasta laitaan. Ylläri kuitenkin, et kaikki liittyy jotenkin vauvailuun. =) Ite oon kans huomannu et kesä paljastaa paljon kauniita ja isoja vatsoja, tuntuu et kaikille on sitä onnea suotu vaan ei vielä meille. Aina välillä tekee oikein tiukkaa katsella ja oma mieli on maassa kun itekkin haluis semmosen kauniin masun. Mut, ei auta kun toivoa parasta tapahtuvaksi meille kaikille.
Onneksi omassa kaveripiirissä ei vielä ole paljon vauva uutisia kuulunut, mut ainakun kuulee jostain kauempaakin, niin täytyy myöntää että kyllä se pieni kateuden ukkeli täälläkin olkapäällä näyttäytyy.
Omaa napaa: soitin sit tänään gynelle noista teroista kun asia mua niin vaivas. Eli kun perjantaina päätin sitten viimein aloittaa terot, niin lauantaina sit jo kurvas tätsä paikalle, olin kyllä odotellut sitä jo 4vko. Mietin sit koko viikonlopun et pitäsköhän noita vielä popsia se 10, mut gyne sano että lopeta nyt heti ja ota sit tähän kiertoon ne mukaan 15-17 kp:n tienoilla. Et semmosta. Ja nyt sitten täytyy alottaa ovispongailu.
Mutta täytynee lähteä ruoanlaittoon. Rentouttavaa iltaa kaikille ja plussapölyä tietenkin kilokaupalla.
T:Leenu
PS: Se vauvantekohommiin biisi on ihan huippu mun mielestä... tulee aina semmonen hykertelevä fiilis kun sen kuulee ja jos mieskin kuulee niin saapi hyvän syyn ruveta vähän härnäileen. =)