Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuvillakassi on kaikkea muuta kuin ekotuote, mutta silti niitä sellaisina myydään

Vierailija
01.03.2020 |

Puuvillakassi on kaikkea muuta kuin ekotuote, mutta silti niitä sellaisina myydään – lojuuko sinunkin nurkissasi kymmeniä kangaskasseja?
Edelläkävijäyritykset ovat vaihtamassa mainoslahjakassiensa materiaalin puuvillasta takaisin paperiin.

Puuvillakassin ympäristöjalanjälki tiedetään monin verroin suuremmaksi kuin esimerkiksi muovikassin. Kangaskassia pitäisi käyttää kertakäyttöisen muovikassin sijaan satoja, ellei tuhansia kertoja, jotta se olisi ympäristön kannalta muovikassia parempi vaihtoehto.

Silti monet yritykset markkinoivat niitä ekokasseina ja kuluttajat viestivät toisilleen olevansa tiedostavia kantamalla puuvillakassia(siirryt toiseen palveluun) (HS) olallaan. Puuvillakassi kainalossa voi näyttää olevansa trendiaallon harjalla(siirryt toiseen palveluun) (IS), kuten Marimekon logo-kassin kantajat muutama vuosi sitten.

yle.fi/uutiset/3-11205106

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kangaskassia pitäisi käyttää kertakäyttöisen muovikassin sijaan satoja, ellei tuhansia kertoja, jotta se olisi ympäristön kannalta muovikassia parempi vaihtoehto."

Siinä FAKTAT.

Vierailija
2/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä on esitetty FAKTAT kangas- ja muovikasseista, mutta vihreät hipsterit eivät hyväksy tätäkään FAKTAA, vaan kulkevat mieluumin kangaskassiensa kanssa, jota ei todellakaan käytetä tuhansia kertoja, esim jos käyttäisi joka päivä poikkeuksetta, menisi silti useampi vuosi, ennen kuin tasoissa muovikassin kanssa.

-Ja kangaskassien kestävyys tiedetään, meilläkin niitä on ja eihän ne montaa kaupparteissua kestä.

Hyväksykään vaan FAKTAT, meidän on helpompi mennä eteenpäin ympäristön suojelussa, jos KAIKKI tunnustaa tiedetys tunnetut FAKTAT ja jättää lapsellisen väärän asenteensa kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreät näyttää kuvittelevan, että jos oikein kovin alapeukuttaa FAKTOJA, niin ne muuttuu omalle aatteelle sopiviksi.

-Myöntäkää nyt vaan ne FAKTAT, vihervasemmistolaiset hipsterit, jotka kulutatte kangaskasseja kuin ne olisi muovikasseja.

Miksi kukaan alapeukuttaa FAKTOJA, en ymmärrä?

Vierailija
4/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaskassi on enemmänkin imagokysymys. Nuoret aivopestyt naiset ja muut omien pierujen haistelijat käyttävät niitä, koska ulkopuolelle pitää näyttää kuinka ihana ja ekologinen ihminen olen. Samalla kun näprätään uusimmalla iPhonella spontaania lomamatkaa seuraavalle viikonlopulle ja ryystetään noutokahvia

Vierailija
5/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa?

Käytän kestokasseja, koska niihin mahtuu enemmän tavaraa kuin muovipusseihin. Etenkin S-ryhmän valtavat kassit ovat jees.

Ituhipit voivat vaikka vetää pussin päähänsä.

Vierailija
6/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lisäksi tapana käyttää tavis muovikassia useita kertoja.

Vierailija
7/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa?

Käytän kestokasseja, koska niihin mahtuu enemmän tavaraa kuin muovipusseihin. Etenkin S-ryhmän valtavat kassit ovat jees.

Ituhipit voivat vaikka vetää pussin päähänsä.

Piti vielä lisätä, että ajan sähköautolla hyvän kiihtyvyyden takia.

Vierailija
8/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se perkele kun edelleen pitää vouhkata ostoskassista. Kiitos kysymästä kaikki on käytössä, eikä kaapin perällä. Ketään ei silti kiinnosta kuin se kauppakassi vaikka kokoajan meille myydään kaupoisss tuotteita joita ei ole suunniteltu kestämään käytössä senkään vertaa ja niiden tuottaminen synnyttää huomattavasti suuremmat päästöt ja kuluttaa luonnonvaroja.

Vierailija
9/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pitää vouhottaa kangaskasseista koska ituhipit.. sitä ja tätä.

Mun kangaskassi on tehty entisistä farkuista.

Vierailija
10/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä kangaskasseja tuhansia kertoja. Nytkin on käytössä ysärillä saatu kassi, päivittäin roikkuu olalla.

Vierailija
11/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kangaskassiani kohta 10 vuotta ja on vieläkin kuin uuden veroinen kun välillä hieman korjailee. Ompelin sen aikoinaan jämäkankaasta. Kuinkahan monta muovikassia olen säästänyt?

Vierailija
12/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa päivässä mulla on kangaskassini käytössä. Jos sä et sitä käytä, niin älä muita siitä kaappiin säilömisestä syytä. Kuinka monta kertaa tavallista reppua pitää käyttää jotta se yltää muovikassin kanssa samoihin, käsilaukkua, matkalaukkua? Kenkiä? Housuja, t-paitaa? Kaapeissa taitaa olla paljon muutakin turhaa... Eikä ne edes kestä sitä käyttöä nekään.

Vierailija
13/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut kaikki kangaskassini joko töistä tai kavereilta, niiden kustannus minulle on 0e, muovikassista joutuisi kaupassa maksamaan. Lisäksi kangaskassit kestää paremmin painavat ostokset kuin muovikassit. Ei se ole ituhippien vika, jos unohdat kauppareissulla kestokassit kotiin ja joudut ostamaan muovipussin. Kyllä se siitä, ensi kerralla sitten!

Vierailija
14/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kyllä kangaskasseja tuhansia kertoja. Nytkin on käytössä ysärillä saatu kassi, päivittäin roikkuu olalla.

Uskotaan uskotaan, että sulla on ollut sama kangaskassi 30 vuotta, etkä ole ainuttakaan muovikassia käyttänyt ja tämä on ainoa kassisi 30 vuoden ajalla..

Just just, uskotaan uskotaan....NOT.

Meillä on noita kangaskasseja ja huonoa laatua ovat, eivätkä todellakaan kestä edes vuotta käytössä.

Haluaisin nähdä tämän 30 vuotta saman kangaskassin kanssa kulkeneen henkilön kangaskasseineen.

-En todellakaan usko, että 30v mennyt vain samalla kangaskassilla, tämä on mahdotonta.

-Edes farkut kestä 30 vuotta, ja se on vahvaa kangasta, toisin kuin puuvillasäkit, jotka menee jo yhdessä pesussa piloille.

Vähän realismia keskusteluun, eikä tällaisia naurettavia lapsellisia "olen käyttänyt 30 vuotta samaa kangaskassia".

Vierailija
15/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen tuota tutkimustulosta ja väittämää suuresti ja jään odottelemaan uusia tutkimustuloksia. Sitten kun kasassa on muutamia toisensa kumoavia faktoja, vastaan tähän uudestaan.

Vierailija
16/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina käsilaukussa vuonna 2010 ostettu kangaskassi. Siihen olen pakannut lähes kaikki ostokseni kymmenen vuoden ajan. Ostin sen koska se oli nätti ja käytännöllinen ja inhoan muovikasseja, turhaa haaskata joka kerta rahaa uuden ostamiseen. En ole hipsteri enkä varmasti ainut joka näin toimii.

Meillä on perheessä yhteensä ehkä 3 kangaskassia ja kaikki kovassa käytössä, en tajua kuka muka niitä huvikseen ostaisi.

Vierailija
17/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaupasta noita kangaskasseja, joissa kaupan logo ja voin kertoa, että aina ei ole edes autolle saakka päässyt, kun saumat revenneet mainoskangaskassista.

Turhake, joka saastuttaa enemmän kuin muovikassi, kuten aloituksessakin todettiin!

Vierailija
18/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän muovikassia useamman kerran ja siinä saa kangaskassia käyttää muutaman vuosikymmenen, että on samoissa mun kanssa.

Vierailija
19/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman puuvillakassini aion testamentata. Se on siis hyvinkin ekologinen. Kestää satoja vuosia.

Zinc

Vierailija
20/125 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän muovikassia useamman kerran ja siinä saa kangaskassia käyttää muutaman vuosikymmenen, että on samoissa mun kanssa.

Mitä tämä oikein tarkoittaa? Sinä ostat muovipussin ja käytät sitä useamman kerran ja minä käytän kangaskassia, jonka olen ostanut useita vuosia sitten. Miten meidän nyt sitten pitäisi olla samoissa ja missä samoissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi