Mua ärsyttää tää Suomen tyyli koronaviruksen kanssa
Huudetaan että flunssa flunssa flunssa, tavallinen flunssa vaarallisempi, vaikka jo muualla maailmassa tiedetään että tämä luulo on jo osoitettu vääräksi.
Kaiken maailman poliitikot ja terveydenhuollon päättäjät vähättelevät ja syyttävät kansaa hysteeriseksi ja keljuilevat vaan käsien pesemisestä.
Mitään ei kerrota uusiin tapauksiin liittyen, tietoja salataan. Tästä tulee vaan olo, että on jo levinnyt laajemmallekin mutta päättäjät tekevät kaikkensa hyssytelläkseen ennen kuin koko tilanne räjähtää käsiin.
Meillä ei myöskään uutisoida kunnolla niiden maiden tilanteesta, joiden kanssa teemme paljon yhteistyössä ja jotka ovat säännöllisiä työmatkakohteita suomalaisille. Saksassa runsaasti uusia tapauksia, samoin Alankomaissa. Ei mitään mainintaa Suomen mediassa.
Mä veikkaan että Suomi potkii nyt itseään perseelle ja pahasti. Nyt kaikki vaan sormet ristiin ettei hallituksen välinpitämättömyys aiheuta kohtuuttoman suurta vahinkoa niin taloudellisesti kuin terveydenkin kannalta.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä kun Suomesta kehotetaan vaikkapa Saksalaisia vaan pesemään käsiään paremmin. :d ehkä silloin muutkin maat näkisivät miten naurettavia me ollaan.
Saksalaiset osaavat ihan itse pestä kätensä. Sanoisin että käsien peseminen on paremmin hallinnassa keskieuroopan väestön keskuudessa kuin Suomessa. Lapset opetetaan pesemään kädet heti kun pystyvät aina ennen ruokailua ja sisätiloihin tullessa jne. Suomessa en sellaista ole nähnyt. Koulussakaan kukaan ei katso lasten käsien pesun perään. Kaivellaan nenää ja takamusta. Se on Suomen ihan oma tavaramerkki. A
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on 82 miljoonaa ihmistä.
Siellä on sairastunut 79.
Eli Suomessa tilanne on pahempi, meillä 5 miljoonasta jo 6 on sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuneiden ja altistuneiden nimet, kuvat, osoitteet, työpaikat, koulut pitäisi siis ap:n mielestä julkaista?
Tämäkö vähentäisi ap:n paniikkia?
Todellakin pitaisi! Suomessa tunnetusti joudutaan olemaan "lapinakymattomia" ja pystytaan kurkkimaan naapurin ja serkunkaiman tulot ja verotiedot. Missaan muualla maailmassa ei tallaista (!!!). Pitaisi pystya ilmoittamaan tappavan viruksen kantajatkin.
Riittää kun ei käy kaupoilla, pysyttelee kaukana muista ihmisistä eikä vastaanota mitään lähetyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Oon sanaton. Miten tuollainen altistuneiden määrä voidaan pitää salassa?? Ja perheenjäsenet vielä normaalisti kouluun.
Mitä ihmettä?
Hanskat on nähtävästi tiputettu, laajamittaista epidemiaa ei edes yritetä (eikä olla missään vaiheessa todella yritettykään) estää. Kuolonuhreja tulee, jotka olisivat olleet erittäin suurella todennäköisyydellä estettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on 82 miljoonaa ihmistä.
Siellä on sairastunut 79.Eli Suomessa tilanne on pahempi, meillä 5 miljoonasta jo 6 on sairastunut.
Yksi näistä kuudesta on ollut mahdollisesti tartuttavassa läheisyydessä noin 130 henkilön kanssa ( todellisuudessa luutavasti huomattavasti useamman Nämä 130 omaavat mitä luultavimmin perhettä kun lapsia suurin osa heistä on. Ovat käyneet ruokakaupassa, harrastuksissa, kavereiden luona, sukulaisten luona jne. Viruksen muhimisaikana pidettiin ensin 7 päivää, sitten 14, nyt jo tiedetään että se voi olla jopa pidempi, ehkä jopa kuukauden mittainen ennenkuin kohteelle tulee oireita. Lisäksi ovat ne jotka eivät "pikkuoireiden" takia mene lääkäriin vaan jatkavat nuhaisena ja kuumeisena työntekoa, kaupassakäyntiä jne. Todellisuus on siis jo nyt jotain aivan muuta kuin kuusi sairastunutta.
Mua taas ärsyttää tää Paniikki-Pirkkojen tyyli.
Mikä ihmeen salailu? :D Koko ajan uutta juttua, vaikka mikään ei muutu. Nyt 40 000 ihmistä on jo parantunut koronasta, huhhuh kun ihmeellinen virus.
Mitenkähän ennen vanhaan pärjättiin. Kyllä silloinkin porukkaa kuoli keuhkotautiin yms. eikä silti kuljettu kadulla minkään kaasunaamarin kanssa.
Tosiasioiden kieltäminen on omanlaista paniikkiaan sekin. Sitten kun vahinko käy niin sanotaan että mistä mä sen olisin voinut tietää. Ei ole paniikkia todeta että virus on rantautunut Suomeen ja on syytä olla varuillaan.
Koronalle on oma ketju. Onks vit....tu pakko tehää lisää?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän ennen vanhaan pärjättiin. Kyllä silloinkin porukkaa kuoli keuhkotautiin yms. eikä silti kuljettu kadulla minkään kaasunaamarin kanssa.
Juu, silloin todellakin yritettiin pysyä poissa kaduilta ja eristäytyä. Lapset lähetettiin pois kaupungeista maalle jossa oli turvallisempaa.
Enemmän mua huolestuttaa se, että suomessa ei edelleenkään tutkita ihmisiä joilla koronaoireita on, mutta eivät ole käyneet riskialueilla. Eihän tää nyt enää toimi, kun ties kuinka moni on altistunut!
Jos oma henki säilyy, en tule koskaan unohtamaan tai antamaan anteeksi Suomen päättäjien toimettomuutta. Jos joku läheiseni menehtyy koronainfektioon, tulen pitämään sitä täysin päättäjiemme/viranomaistemme syynä.
Minua taas ärsyttää kaikki jotka tulee kipeinä töihin ja kouluun. Maanantaina tapasin yliopistolla sunnuntaina Italiasta kotoutuneen nuhanenän. Ei sen verran järkeä aikuisella ihmisellä jäädä kotiin nuhaansa hoitamaan. Kyllä varmasti professorit ja yliopisto-opettajat ymmärtää, ettei haluta kaikkia bakteereja levittää. Oli sitten korona tai ihan tavallinen nuha. Kukaan ei halua mitään teidän pöpöjä.
Ja toinen on sitten tietenkin tämä "minä mitään saippuaa tarvii" henkilöt, jotka vaikuttavat olevan allergisia saippualle. Eräänä esimerkkinä oma veljeni. Ei edes paskomisen jälkeen pestä jumalauta niitä käsiä. Ihmekkös jos levittää tauteja. Tosin minun kannaltani hyvä, että elin kyseisen sian kanssa, sillä minulla on nykyisin riittoisat varastot saippuaa ja käsidesiä.
Tietääkö kukaan muuten mistä saisi ostettua litran käsidesipulloja tai pusseja? Olen pitkään etsiskellyt, nimittäin minulla on useampi pieni pullo, mitä pidän laukuissa mukana ja ne olisi kiva voida täyttää uudestaan. Tähän mennessä isoin löytämäni on ollut 100ml, ja se löytyi S-Marketista, jos joku on kyseisestä tuotteesta kiinnostunut.
Ymmärsinkö oikein, altistuneiden pitää pysyä kotona, perheenjäsenet saavat hillua ympäriinsä?
Jos näin, on pantu susi lammaslaumaa vartioimaan.
Voiko olla näin tyhmästi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä tässä muka kuuluisi tehdä?! 🤣 Laitetaan kaikki vaan eristykseen joo, niin taloudelliset romahdukset tappaa sitten vielä enemmän ihmisiä kuin korona koskaan. 🤣
Älä viitsi. Meillä on koneistettu maatalous, joka ruokkii kyllä koko porukan jos sikseen tulee. Niin hutera ei taloutemme liene, ettemme pysty omiamme ruokkimaan, vaikka kaikki muu menisi nurin.
Luuletko sinä todellakin, että talous pysyy pystyssä jos 10 prosenttia kuolee, koska mitään ei viitsitty edes harkita tehdä? Syntyvä paniikki on silloin hiukan toista kertaluokkaa kuin mikään vahinko, minkä talouden täydellinenkään romahtaminen voisi aiheuttaa. Talous voi romahtaa, mutta sitten se alkaa elpyä. Mutta sitäkään ei tapahdu, jos sitä palvoessa katoaa meiltä taudin takia yhteiskunta.
Ette te voi sairaana työssäkäyviä syyttää, kun suomessa on jo pitkään ollut "potkut tulee jos saikutat" mentaliteetti ja töihin on mentävä vaikka pää kainalossa. Syyttäkää työnantajia, tai pikemminkin päättäjiä. Koko epidemia olisi ollut hidastettavissa suomessa ilman tätä mokailua ja pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma henki säilyy, en tule koskaan unohtamaan tai antamaan anteeksi Suomen päättäjien toimettomuutta. Jos joku läheiseni menehtyy koronainfektioon, tulen pitämään sitä täysin päättäjiemme/viranomaistemme syynä.
Aamen. Olin aikeissa tulla kirjoittamaan tänne täysin samat sanat. Ja kun noin käy, minä en tule maksamaan ikinä tähän maahan penniäkään veroja, ennen kuin saan nöyrimmän anteeksipyynnön.
Mua pelottaa paljon enemmän se mitä tuolla kreikan rajalla tapahtuu. Eurooppa on sodassa.