Onko tämä helsinkiläiskoti äärimmäinen w-t-sisustuksen vastakohta?
https://www.gloria.fi/artikkeli/sisusta/marmorisia-ikkunalautoja-ja-kor…
Käsittämätön aatelispalatsi Suomen oloihin, en tiennyt että tällaisia on nykyaikana enää asuinkäytössä Suomessa.
Kommentit (164)
Voisiko joku laittaa kuvalinkin peltivessaan. En ole ikinä sellaista nähnyt! Itse asiassa se kuulostaa tosi mielenkiintoiselta.
Tuon sisustuksen takana tuskin on mikään ammattilainen. Näyttää vuosien varrella kerääntyneeltä sisustukselta jossa on lähinnä ajateltu että tää on kiva kuin että miten sattuu yhteen muun sisustuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tulee mieleen kun tätäkin ketjua lukee että mitä ihmeen järkeä on käydä edes töissä kun ei kuitenkaan ole varaa edes niihin rikkaiden mielestä halpoihin tavaroihin? Ikeassa hyvät sohvat n.500 euroa, sängyt 700 e. Ei ole varaa ei! Joten pakko tyytyä 15 v vanhaan mustaan vanhaan divaanisohvarumilukseen joka ei meille sovi ja vie puolet olkkarista
Kuule jos ei ikean huonekaluihin ole varaa niin oletko miettinyt pitäisikö tehdä asialle jotain? Et varmaan. Valitat täällä ja elät kurjan elämäsi katkeruudessa. No eipä se minulta ole pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää pienipalkkaisena lastentarhanopettajana lukea näitä juttuja. Kyseessä on varakas suku ei mitään samaa tai vertailua voi tehdä taviksiin. Ei tavisten palkoilla ostella desing huonekaluja, entisöidä antiikkia tms kun rahat menee vuohkraan ja elämiseen. Tyylin kanssa tuolla ei ole tekemistä, kallis näyttää aina kalliilta. Itselläni perussisustus neutraaleine väreineen kun ei ole varaa muuhun. Täytyy tyytyä siihen mitä läheisistä huonekalukaupoista saa, ei ole varaa edes valaisimeen desing kaupasta. Ja ei, vaihtoehtona ei ole olla ilman huonekaluja niin kauan kun saan säästettyä rahaa desing valaisimeen kuten jotkut varakkaat neuvovat. Olen kahden lapsen yh ja perustarvikkeet kotona on oltava.
Olen myös yh, ja maku ei ole rahasta kiinni. Juuri olen laittanut pari huonetta. Maali ei ole kallista, kaunis väri maksaa sen minkä maalarinvalkoinenkin. Jotexista satiiniset ylelliset verhot 13 euroa samaan sävyyn. Aidot puiset kalusteet tori.fi noin 10-30 euroa kappale. Ne eivät ole nyt massojen muotia, joten upeita puisia tyylihuonekaluja saa pilkkahintaan.
Kirjoja ihmiset vie roskalavalle, niitä saa ilmaiseksi tai lähes. Kirpparilla myydään kristallia ja alpakkaa muutamalla eurolla, nekään eivät ole muotia.
Vaikka Helsingissä tuo voi olla kallis, on kauniita vanhoja asuntoja muuallakin Suomessa, eivät vaadi miljonääriä. Niihin nähden tuo sisustus on aika vaatimaton, en puhuisi kyllä palatsista enkä aatelisista.
Ainakin kodin omistajan sopisi hiukan pudottaa painoa. Nyt tulisi aika w t vibat jos kaupungilla törmättäisiin.
Ainakin riittää pölyjen pyyhkimistä. Mutta arvattavasti heillä käy siivooja.
Olen käynyt tuolla muutamaankin kertaan, kun vielä miehensä kanssa tuolla asuivat. Ei ole ihan sellainen palatsi kuin mitä kuvista voisi kuvitella, mutta viihtyisä ja kivasti sisustettu koti kyllä.
Ei ole vain kahta sisustustyyliä, tämä kalliimpi arkkitehtuurisesti tyylikäs asunto ja sitten kalsea valkoinen.
Jos haluaa esimerkkejä muusta, kannattaa googlata esim. "rintamamiestalo" tai "vanha talo". Löytyy paremmin tai vähän huonommin toteutettuja ratkaisuja, ja helmiäkin joukosta, siis pienemmälle budjetille sisustusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten putsaatte dyykatut tai kirppushuonekalut, puiset ja sohvat? Oikeasti kiinnostaa kun itse en uskalla ostaa kierrätyshuonekaluja ötököiden takia. Perintöhuonekaluja tai tavaroita ei meillä ole, olen köyhästä perheestä joka asui vuokralla aina. Tavarat halvinta ja huonointa jostain Sotkasta.
Olen ostanut vain puisia. Ulkona harjaan juuriharjalla enimmät pölyt ja röhnät pois, jos huomaa että huonekaluja on säilötty pitkään vinteillä ja varastoissa. Tarvittaessa vielä imurointi. Pesen etikalla ja vedellä, lähtee liat ja hajut. Tarvittaessa pinnan hionta ja uusi pintakäsittely.
Onhan tuo upea. Sellainen jota tämmöinen keskituloinen peruspulliainen voi vaan kateellisena huokaillen katsella, ei olisi ikinä rahaa eikä tyylitajua luoda itse tuommoista kotia. Mutta sitä vartenhan sisustuslehdet on, voi katsella ja haaveilla ja ehkä ottaa jotain ideoita. Ja ihanaa nähdä välillä muutakin luo sitä ainaista skandinaavista vaaleaa haaleaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten putsaatte dyykatut tai kirppushuonekalut, puiset ja sohvat? Oikeasti kiinnostaa kun itse en uskalla ostaa kierrätyshuonekaluja ötököiden takia. Perintöhuonekaluja tai tavaroita ei meillä ole, olen köyhästä perheestä joka asui vuokralla aina. Tavarat halvinta ja huonointa jostain Sotkasta.
Olen ostanut vain puisia. Ulkona harjaan juuriharjalla enimmät pölyt ja röhnät pois, jos huomaa että huonekaluja on säilötty pitkään vinteillä ja varastoissa. Tarvittaessa vielä imurointi. Pesen etikalla ja vedellä, lähtee liat ja hajut. Tarvittaessa pinnan hionta ja uusi pintakäsittely.
Pyrin myös ostamaan kalusteet suoraan ihmisten siisteistä olohuoneista ja siistejä, eli ei ole pidetty varastoissa. Tämä tietysti rajaa ikää vähän.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt tuolla muutamaankin kertaan, kun vielä miehensä kanssa tuolla asuivat. Ei ole ihan sellainen palatsi kuin mitä kuvista voisi kuvitella, mutta viihtyisä ja kivasti sisustettu koti kyllä.
Jaa, ovatko muuttaneet jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin myös ostamaan kalusteet suoraan ihmisten siisteistä olohuoneista ja siistejä, eli ei ole pidetty varastoissa. Tämä tietysti rajaa ikää vähän.
Minä taas haluan sitä vähän vanhempaa ja siksi kirppareiden, osto- ja myyntiliikkeiden ja Torin vinteiltä ja varastoista kaivetut kalusteet ovat tulleet tutuiksi. :) Jotain olen kyllä ostanut suoraan käytöstäkin, mutta jotenkin ajattelen, että sellaisesta vuosia tai vuosikymmeniä varastossa olleesta huonekalusta on takuuvarmasti syöpäläiset kaikonneet ja mukana tulee vain sitä pölyä ja vähän hämähäkinseittiä. Homeen yleensä näkee ja haistaa, jos sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat, viime vuoden puolella. Muistelisin, että olin juuri kuullut muuttouutisen, kun seuraavassa Glorian kodin numerossa oli tuo juttu - tuntui hassulta lukea, kun tiesi, että asunto on myyty.
Jotkut huonekalut hieman liian koristeellisia omaan makuun mutta värimaailma ihana. Puuta ja murrettua sävyä, ai että.
Se joka kuvittelee ettei samantyylistä saa halvemmalla sisustettua on todella väärässä. Kun vähän viitsii tehdä sen eteen hommaa no jo vain on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat, viime vuoden puolella. Muistelisin, että olin juuri kuullut muuttouutisen, kun seuraavassa Glorian kodin numerossa oli tuo juttu - tuntui hassulta lukea, kun tiesi, että asunto on myyty.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun samalla stailauksella sai myytä ja nätit kuvat lehteen.
Appivanhemmat asuvat samanlaisessa 200 m2 huoneistossa keskustassa ja on viihtyisä tavallinen koti laadukkaasti sisustettuna. Mielestäni Gloriassa ollut koti oli omistajansa oloinen. Itse olisin sisustanut ehkä hieman avaramminja klassisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku laittaa kuvalinkin peltivessaan. En ole ikinä sellaista nähnyt! Itse asiassa se kuulostaa tosi mielenkiintoiselta.
https://www.vahinkotieto.fi/vahinkoraportti/vesi-kosteusvaurio-5/
Tämän linkin takaa löytyy muutama kuva, jossa näkyy tyypillinen, joskin huonokuntoinen, kylpyhuoneen peltiseinä. Hedelmällinen alusta kosteusvaurioille, koska pellin taakse päätyy aina kosteutta, ja tulos on kuvan mukainen. Tällaista seinää on ollut mm. VVO:n 80- luvulla rakennetuissa vuokrataloissa.
Hieno kämppä mahtavassa osoitteessa.
Sisustus ei ole kyllä yhtään makuuni. Nuo vanhat maalaukset, lilat sohvat ja verhot eivät iske minulle ollenkaan. Tykkään simppelistä tyylistä joten tässä on liikaa kaikkea omaan makuuni.