Onko tämä helsinkiläiskoti äärimmäinen w-t-sisustuksen vastakohta?
https://www.gloria.fi/artikkeli/sisusta/marmorisia-ikkunalautoja-ja-kor…
Käsittämätön aatelispalatsi Suomen oloihin, en tiennyt että tällaisia on nykyaikana enää asuinkäytössä Suomessa.
Kommentit (164)
Tuohan on sisustussuunnittelijan luomus, jolla hän myös myy palvelujaan. Vaikea on noitten kuvien perusteella sanoa, onko koti aina tuossa kunnossa vai onko vain stailattu esittelykuvia varten. Häiritsee tuo tavarapaljous, tyhjää pintaa ei näy missään.
Vierailija kirjoitti:
Omaan makuuni liian runsas, koristeeellinen amerikkalaistyylinen sisustus. Sellaisenaan kyllä hyvin toteutettu.
Asunto on suuri, mutta ainakaan kuvista ei välity tila, koska on sisustettu täyteen.
No ei ole amerikkalaistyylinen, todellakaan. Eurooppalainen, niin kuin joku sanoikin. Skandinaavinenhan on sitten se, jota meikäläiset sisustusbloggaajat sanovat tavoittelevansa ;)
Ei ihan omaa makuani täysin vastaava, mutta todella kaunis koti ja sisustajalla on taitoa ja silmää!
Vierailija kirjoitti:
Turha artikkeli taas Glorialta, mitä järkeä esitellä jotain miljoonakoteja joissa ei ole budjettirajoitteita.
Esitelkää normaaleja koteja.
Glorian jutut on kaikki tuota tasoa. Vähän "parempien" ihmisten lehti. Levikistä ei ole tietoa, koska lehdet puhuvat mitattavan levikin asemasta lukijamääristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan makuuni liian runsas, koristeeellinen amerikkalaistyylinen sisustus. Sellaisenaan kyllä hyvin toteutettu.
Asunto on suuri, mutta ainakaan kuvista ei välity tila, koska on sisustettu täyteen.
No ei ole amerikkalaistyylinen, todellakaan. Eurooppalainen, niin kuin joku sanoikin. Skandinaavinenhan on sitten se, jota meikäläiset sisustusbloggaajat sanovat tavoittelevansa ;)
Ei ihan omaa makuani täysin vastaava, mutta todella kaunis koti ja sisustajalla on taitoa ja silmää!
No eikös sisustussuunnittelu ole hänen ammattinsakin???
Vierailija kirjoitti:
Millainen on w t sisustus?
Se on jonkun onnettoman mamman päässä.
White trash on suomen oloihin aika äärimmäinen ilmaisu, eikä pelkkä köyhyys riitä luokittelemaan ihmisiä valkoroskaksi. Tässä maassa on kuitenkin kaikilla mahdollisuus käydä koulua ja sivistää itseään.
On kaunis koti, mutta tuon toteuttaminen ei välttämättä onnistu rahallakaan jos ei omaa tyylitajua. Kaikki tuossa sisustuksessa ei ole isolla rahalla toteututtua, huomioikaa esim. Ikean sohva.
Asunnon arvo on kuusinumeroinen, joten noihin puitteisiin ei kuka tahansa pääse sisustamaan.On kaunis koti, silmä lepää!
Vierailija kirjoitti:
Noita vastaavia 2-6 miljoonaa maksavia asuntoja on Helsingissä ehkä satakunta. Suurin osa on juuri näiden vanhan rahan suomenruotsalaisten perintökämppiä ja pieni osa uusrikkaiden yritysmiljonäärien aauntoja.
En kyllä näe paljon järkeä hehkuttaa noita, kun tuollaiseen kämppään ei olisi mitään asiaa edes allekirjoittaneen reilusti yli sadan tonnin vuosituloilla. Pitäisi olla miljoonaomaisuus perintöä tai muuta varallisuutta. Vain joku rikkain promille Suomessa voi asua lehden esimerkin kaltaisesti.
Toki jostain ylemmän keskiluokan 80 neliön Töölön kodistakin saa hyvällä maulla arvokkaan näköisen.
Jep eli ranskalaisesta linnasta ei saa olla sisutusjuttuja, koska sinun rahasi eivät riitä sen ostamiseen? Kyllähän näistä saa napattua kivoja ideoita myös siihen töölöläiskaksioon.
Ei kai sitä nyt koko sisustusta ole ideana kopioida (paitsi näillä, joilla on se preciis sama valkoinen koti sistusheinineen kaikilla).
Kiva koti!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää pienipalkkaisena lastentarhanopettajana lukea näitä juttuja. Kyseessä on varakas suku ei mitään samaa tai vertailua voi tehdä taviksiin. Ei tavisten palkoilla ostella desing huonekaluja, entisöidä antiikkia tms kun rahat menee vuokraan ja elämiseen. Tyylin kanssa tuolla ei ole tekemistä, kallis näyttää aina kalliilta. Itselläni perussisustus neutraaleine väreineen kun ei ole varaa muuhun. Täytyy tyytyä siihen mitä läheisistä huonekalukaupoista saa, ei ole varaa edes valaisimeen desing kaupasta. Ja ei, vaihtoehtona ei ole olla ilman huonekaluja niin kauan kun saan säästettyä rahaa desing valaisimeen kuten jotkut varakkaat neuvovat. Olen kahden lapsen yh ja perustarvikkeet kotona on oltava.
Ja olisi kiva joskus lukea sisustusjuttu vaikka Helsingin kaupungin vuokra asunnossa asuvasta. Vuokralla asuminen rajaa paljon mahdollisuuksia pois kun ei saa tapetoida ja vaihtaa lattioita tms. Vessa on peltiseinäinen koppi jne.
Jos olisi niitä Korpelan rypistettyjä maalauksia niin olisi erittäinkin w-t.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää pienipalkkaisena lastentarhanopettajana lukea näitä juttuja. Kyseessä on varakas suku ei mitään samaa tai vertailua voi tehdä taviksiin. Ei tavisten palkoilla ostella desing huonekaluja, entisöidä antiikkia tms kun rahat menee vuokraan ja elämiseen. Tyylin kanssa tuolla ei ole tekemistä, kallis näyttää aina kalliilta. Itselläni perussisustus neutraaleine väreineen kun ei ole varaa muuhun. Täytyy tyytyä siihen mitä läheisistä huonekalukaupoista saa, ei ole varaa edes valaisimeen desing kaupasta. Ja ei, vaihtoehtona ei ole olla ilman huonekaluja niin kauan kun saan säästettyä rahaa desing valaisimeen kuten jotkut varakkaat neuvovat. Olen kahden lapsen yh ja perustarvikkeet kotona on oltava.
Kallis saattaa näyttää kalliilta, mutta tyyli on eri asia ja tässä se on omanlaisenaan hienosti saavutettu ilman tämän hetken kuumimpia sisustushärpäkkeitä ja designia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös sisustussuunnittelu ole hänen ammattinsakin???
En lukenut juttua, niin en tiedä, mutta jos on ammatiltaan sisustussuunnittelija tms., ei todellakaan automaattisesti tarkoita, että olisi ns. hyvä maku. Muistelepa esim. sitä jotain Maikkarin ohjelmaa, oliko Pientä pintaremonttia vai mikä, missä oli ainakin joku Iisa tms., jonka kaikki sisustukset oli kokovalkoisia, tehostevärinä harmaata, vähän blingiä jne. Ja samassa sarjassa oli myös joku Tea, joka kutsui kaikkia asuntoja kämpiksi (mun kotia ei ainakaan jonkun pilipalisisustajan tarvi tulla kutsumaan kämpäksi) ja sisusti niitä sitten sen mukaan.
Olihan tuo hieno, mutta ei omaan makuun. En viihtyisi tuollaisessa sisustuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin aikanaan Gloriasta, on kyllä raju kontrasti näihin sieluttomiin vitivalkoisiin sairaalan näköisiin koteihin nykytrendin mukaan. Hieno ja uniikki. Tosin eipä tavallisella palkansaajalla ole mitään asiaa tällaiseen asumiseen vaikka miten olisi silmää klassisemmalle sisustukselle.
Tuollaisen tyylikkään sisustuksen voi toteuttaa vaikka vuokrakolossiin. 99,99% suomalaisista asuu kuitenkin muualla kuin kantakaupungin unelmakämpissä.
Kun on tyylitajua ei sisustus tule edes kalliiksi, perusasioita vii hankkia vaikka ikeasta! Taiteenkin kauneus on katsojan silmissä, aitoa taidetta saa halvalla.
Ihana koti ja huokuu toki kyllä varakkuutta myös. Mutta ei yhtään pönöttävä vaan viihtyisä ja yksityiskohdissa ihanan yllättävä. Todellakin voisin asua ja kotiutua, vaikka olisihan tuo melkoinen upgrade...
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on sisustussuunnittelijan luomus, jolla hän myös myy palvelujaan. Vaikea on noitten kuvien perusteella sanoa, onko koti aina tuossa kunnossa vai onko vain stailattu esittelykuvia varten. Häiritsee tuo tavarapaljous, tyhjää pintaa ei näy missään.
Oikeastaan juuri se erottaa tuon niistä sisuslehtien katalogikodeista. Asunnossa on henkilökohtaisia esineitä ja kerroksellinen tunnelma. Pelkistetty kokovalkoisuus parilla ruosteenruskealla koristetyynyllä on tosi suomalainen ilmiö.
7/10.
Karsii vain sohvapöytiä ja tyynyjä sekä kuvauksia varten laitettuja esineitä niin hyvä tulee.
Ensimmäisenä kyllä vaihtaisin makuuhuoneen tapetin.
On tämä nyt parasta mitä tällä palstalla on tullut vastaan.
Kelpaisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ärsyttää? Mä oon aina ajatellut, ettei se ole multa pois, mitä muilla on.
Mulla ei todellakaan ole perussisustus neutraaleine väreineen rahasyistä. Olen ollut ajoittain täysin varaton, köyhä siis menneisyydessä. Suurin osa huonekaluista on käytettyjä, osa ikivanhoja. Maksaneet mulle keskimäärin saman verran kuin halvin ikea. Mutta vanhoissa tavaroissa toi tarkoittaa täyspuuta, 30- 40- ja 50-lukua kerroksittain, makuuhuoneessa satavuotiaat sängyt, useampi huonekalu dyykattu opiskeluaikoina.
Mitään harmaata tai beigeä en oo omistanut mitään, valkoista lapsuudenkodin pyöreän 70-l ruokapöydän verran.
Nykyään oon hyvätuloinen, mutta silti menisin ensin kirpparille, vasta sitten design-liikkeeseen.
Minusta tuo on kyllä todella kaunis, ei liikaa antiikkia vaan juuri sopivasti, eikä aina niitä samoja karvalankamattoja ja minimalistisia huonekaluja ja sisustusjulisteita, vaan jotain omanlaistaan modernia. En välittäisi itse asua Helsingissä (ihan kuin minulla olisi varaakaan tuohon), mutta sitä ei käy kiistäminen, että joidenkin arvoasuntojen sisällä saa näppärä ihminen suorastaan ihmeitä aikaan, kun osaa kunnioittaa ajan henkeä. Tuo on juuri sen tyylinen sisustus, jonka haluan meille omakotitaloon sitten, kun siihen muutamme, kun saan omat opintoni valmiiksi ja voin työskennellä kokopäiväisesti. Pitäisiköhän palkata hänet? :D
Oi, miten kaunista! Tahdon! Kotini näyttäisi tuollaiselta, jos minulla vain olisi tarpeeksi rahaa.
N26
Ei ole, koska kyseessä on sisustustoimittajan koti.
On siis tehty tarkoituksella ja tieten tahtoen myös katsojille.