Voisitko ottaa kumppaniksesi miehen, jolla on itseäsi alempi koulutustaso? Jos et, miksi?
Voisitko ottaa kumppaniksesi miehen, jolla on itseäsi alempi koulutustaso?
Jos et, miksi?
Kommentit (63)
Olen ottanutkin. Olen itse tuplamaisteri ja miehelläni on tietotekniikan perustutkinto. Hän sanoo itse ettei ole vaan jaksanut opiskella enempää, ei oikein sovi hänelle. On kyllä yrittänyt aloittaa monta kertaa mutta ei kiinnostus kestä kauaa. On ylpeä minun tutkinnoistani ja aina kannustanut ja tukenut opinnoissani. Hän on yksi älykkäimmistä ihmisistä joita tunnen, lukee paljon ja hänellä on erittäin laaja yleissivistys ja pystyy keskustelemaan miltei mistä tahansa. Tekee töitä asiantuntijana ja on saavuttanut asemansa osaamisellaan ennemmin kuin koulupapereilla.
Joo, otinkin. Mun poikaystävällä ei ole lukion jälkeistä koulutusta. Mulla on AMK-tutkinto. Poikaystävä ansaitsee kuukausittain 1500 euroa enemmän kuin minä. Hänellä on älliä päässä ja hän on hyvä työssään. Kelpaisi hän minulle ihan perusduunarinakin 1800 euron kuukausipalkalla. Kunhan tekee jotain ja tykkää siitä mitä tekee.
En minä peruskoululaista ottaisi kumppanikseni. Ammattikoululaisen, eli tasoiseni, ehkä.
Ei koulutustaso aina korreloi järjenjuoksun kanssa, vaikka useimmiten kyllä.