Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko ottaa kumppaniksesi miehen, jolla on itseäsi alempi koulutustaso? Jos et, miksi?

Vierailija
29.02.2020 |

Voisitko ottaa kumppaniksesi miehen, jolla on itseäsi alempi koulutustaso?
Jos et, miksi?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut 3 kertaa vakavasti ja heistä 2 oli kouluttamattomia. Itse olen maisteri ja naimisissa peruskoulun käyneen duunarin kanssa, en ole milloinkaan edes ajatellut että tämä on joku "juttu". Lapsiakin on. Sydämen sivistys on tärkeämpää kuin koulut.

Vierailija
42/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei säväytä amis vaikka tienais tuplaten kuin minä. Ei raha vaan ajatusmaailma, arvot, kiinnostuksenkohteet. Olis todennäköisesti hyvin erilaiset kaveripiirit.

Olen nuorena seurustellut amispojan kanssa ja sain jatkuvasti kuulla vähättelyä koulutuksesta. Ero tuli, kun pääsin yliopistoon. Kommentti poikkikselta oli että älä kuvittele ittestäs mitään, et oo yhtään parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos kuitenkin olis fiksu eli keskusteltavaa piisaisi.

Maisteri

Vierailija
44/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin, koska mun on melkein pakko. Olen itse filosofian maisteri ja jos kelpuuttaisin vain toisen maisterin niin aika kauan saisin etsiä. Tosin nyt olen sinkku kun en toisaalta kuitenkaan synkkaa vain amislaisten kanssa. Eli joku ylioppilas pitäisi vähintään olla että saisi jotain tasokasta keskustelua aikaan.

Täh? Onhan miespuolisia maistereita vaikka miten paljon

No varmasti on, mutta ei juurikaan vapaana. Ei deittipalveluissa tai Tinderissä ole juurikaan maistereita. He ovat kai sitten jo pariutuneet. Tai no ehkä Hgissä on muttei juuri muissa kaupungeissa.

Sama ongelma se on tunneustusti myös toisinpäin. - Jos mies haluaa itselleen ns. korkeakoulutetun kumppanin niin kyllä hänet on luullaksen helpompi löytää Helsingistä kuin pienemmältä paikkakunnalta. Vielä haastavammaksi menee, jos mies haluaa asua ja elää muualla kuin  pk- seudulla/ korkeakulutetun kumppaninsa kanssa.  -  No joo itse olen maalla asuva sinkku. Hyvin voisin elää toki muuallakin. En ole eläessäni  ollut tinderissä, saati nettitreffipalvelimelle kirjautuneena.

Tiedä sitten, jos päättäisin yrittää onneani näillä palvelimilla, niin saisinko koulutukseni johdosta ainoatakaan positiivista huomiota, vai vain ihmettelyä, että mitä minä täällä pöndellä kuvittelen tekeväni... Tai luuelnko olevani jotain vallan eriyistä kun olen n.n koulutettu (ja nyt ruikutan sinkkuutani, kun ei tullut opiskelukaupungistani aikanaan napattua matkaani kumppania...).    

Vierailija
45/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Joku tästä aina vetää herneet nenään, mutta jokainen pari joilla koulutustaso heittää paljon toisistaan on onneton. Mun tuttavapiirissä 2 tällaista paria.

Aika vaikea uskoa, että sinulla olisi kovin korkea koulutus, jos 2 tapauksen perusteella teet jokaista paria koskevan yleistyksen. Ei liene ainakaan tieteelliseltä alalta tuo koulutus. Ehkä joku taiteen tohtori?

Vierailija
46/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen naimisissa sellaisen kanssa. Hän on meistä ainoa, jolla on vakityö ja säännölliset tulot. Minä olen kyllä sivistyneempi:)

T: Maisteri pätkätöissä

Vierailija
47/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin, koska mun on melkein pakko. Olen itse filosofian maisteri ja jos kelpuuttaisin vain toisen maisterin niin aika kauan saisin etsiä. Tosin nyt olen sinkku kun en toisaalta kuitenkaan synkkaa vain amislaisten kanssa. Eli joku ylioppilas pitäisi vähintään olla että saisi jotain tasokasta keskustelua aikaan.

Täh? Onhan miespuolisia maistereita vaikka miten paljon

No varmasti on, mutta ei juurikaan vapaana. Ei deittipalveluissa tai Tinderissä ole juurikaan maistereita. He ovat kai sitten jo pariutuneet. Tai no ehkä Hgissä on muttei juuri muissa kaupungeissa.

Asun Helsingissä ja pelkästään mun pienehkössä tuttavapiirissä on 5 vähintään maisteritason opiskellutta sinkkumiestä

Vierailija
48/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Joku tästä aina vetää herneet nenään, mutta jokainen pari joilla koulutustaso heittää paljon toisistaan on onneton. Mun tuttavapiirissä 2 tällaista paria.

Melkoinen yleistys kahden parin perusteella. Ystävistäsi varmasti kaikki korkeakouluparit ovat sitten ylionnellisia?

Vierailija
49/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri ja mieheni on amis, ei ongelmaa. Hän on tosin taidealalla eli ei ehkä tyypillisin amis-ammatti.

Vierailija
50/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko siis parempi? Miksi?

Vierailija
51/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin kuvitella olevani alemmin koulutetun kanssa, jos hän olisi hyvällä tavalla itsevarma, ammattitaitoinen ja kohtelias ja MIEHEKÄS.

Olen välillä kyllästynyt korkeasti koulutettuihin miehiin, jotka vaan tutkii ja säätää...

Vierailija
52/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei säväytä amis vaikka tienais tuplaten kuin minä. Ei raha vaan ajatusmaailma, arvot, kiinnostuksenkohteet. Olis todennäköisesti hyvin erilaiset kaveripiirit.

Olen nuorena seurustellut amispojan kanssa ja sain jatkuvasti kuulla vähättelyä koulutuksesta. Ero tuli, kun pääsin yliopistoon. Kommentti poikkikselta oli että älä kuvittele ittestäs mitään, et oo yhtään parempi.

Vierailija
53/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset myös kouluttautuvat nykyään aikuisiässäkin. Jos on vaikka parikymppisenä alkanut seurustella, niin ei sitä vielä silloin tiedä, mikä kummankin lopullinen koulutustaso tulee olemaan. Jotkut väittelevät tohtoriksi eläkeiässä.

Vierailija
54/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Mutta aika tyly kommentti kun viimein pääsin opiskelemaan unelma-alaani. Ei onnitteluja, ei kannustusta. Ihan sama, vaikka unelma-ammattini olis ollut roskakuski, ei kuulu vähätellä vaan kannustaa.

Vierailija
55/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sellasen kenestä tykkään ihmisenä ja joka tykkää musta.

Vierailija
56/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En . Eikä tätä tarvitse onneksi miettiä.Fuksivuonna löysin kumppanin opiskelutoverista. Hän on älykkäin ja mukavin mies, jonka olen tavannut.

Vierailija
57/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voisin kuvitella olevani alemmin koulutetun kanssa, jos hän olisi hyvällä tavalla itsevarma, ammattitaitoinen ja kohtelias ja MIEHEKÄS.

Olen välillä kyllästynyt korkeasti koulutettuihin miehiin, jotka vaan tutkii ja säätää...

Siis kyllä akateemiset miehet osaa yleensä ihan toimiakin. Ehkä olet tapaillut joitain homoja?

Vierailija
58/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko saman esittään näin: haluatko ottaa jää kikoilijan puolisoksesi?

Vierailija
59/63 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuus menee käsikädessä jää kiekon ja oikein kiroituksen kanssa!

Vierailija
60/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Ratkaisevaa mulle on se, onko mies kiinnostunut töiden teosta eli työssäkäyminen on ehdottomasti plussaa.

Ps. Miehelläni on samantasoinen koulutus kuin minullakin.