Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko rikos, jos pelottelee henkimaailmalla psykoosissa olevaa?

Vierailija
29.02.2020 |

Voiko sellaisesta joutua maksamaan vahingonkorvauksia?

Aloin puoli vuotta sitten saada aistiharhoja, joista kerroin ystävälleni. Uskovainen ystäväni sanoi minun olevan tarrahenkien riivaama. Hän yritti saada minua henkiparantajalle ja antoi rukousohjeita. Näistä hänen neuvoistaan johtuen aiheutui minulle entistä kamalammat harhat.

Olin sairaalaan päästessä jo todella pahassa kunnossa. Olin psykoosissa lopulta 2kk. Vieläkin kärsin pelkotiloista muistaessani pahimmat vaiheet.

Nyt olen viimein parantumassa mutta havahtumassa noihin psykoosini puhkeamisen alkuaikoihin. Ja ymmärtänyt kuinka väärin ystäväni teki, kun ei auttanut minua hoitoon.

Onko tapahtunut rikos?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Älä ole naurettava.

Vierailija
2/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taida olla, muutoinhan voisit syyttää ketä vain keksit että ei vienyt sinua hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hengellistä väkivaltaa.

Vierailija
4/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mielestäni pitäisi olla, mutta vain jos kyseessä on tuottamuksellinen toiminta. Eli tarkoituskin on pahentaa toisen ihmisen psykoosia.

Ystäväsi ei tarkoittanut pahentaa oloasi. Hänellä on vain oma harhainen todellisuutensa, ja hän tuskin edes tajuaa miten sekaisin on.

Vierailija
5/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Laiton uhkaus.

Vierailija
6/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mielestäni pitäisi olla, mutta vain jos kyseessä on tuottamuksellinen toiminta. Eli tarkoituskin on pahentaa toisen ihmisen psykoosia.

Ystäväsi ei tarkoittanut pahentaa oloasi. Hänellä on vain oma harhainen todellisuutensa, ja hän tuskin edes tajuaa miten sekaisin on.

Tarkista sanan "tuottamuksellinen" merkitys, sinulla on siitä aivan väärä käsitys.

Vierailija
7/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ne siellä herätysliikkeissä harrastaa. Hyvää tarkoittaen raiskaavat ihmisten mieliä uskon asioilla.

Vierailija
8/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tapahtui aikanaan suunnilleen samaa kun laitoin korkin kiinni ja olin muutenkin sekaisin. AA-ryhmämme vanhin vei minua selvänäkijälle ja itse hän oli enkeliohjaaja ja yhteyshenkilö kuolleiden, jotka vaeltavat joukossamme ja meidän välillä. Minulle uskoteltiin ihmeellisiä asioita, jotka olivat Korkeimman Voiman aikaansaannoksia, jotka ovat minua varten järjestettyjä ja valinta olisi minun. Vääriä valintoja ei olisi - ainoastaan erilaisia vaihtoehtoja, eikä Korkeimpaan Voimaan uskovan tarvitsisi paholaista pelätä. Menin lopulta enkeleistä, hengistä ja rukousvastauksista niin sekaisin, että hoitavan lääkärin neuvosta jätin menemättä AA-kerhon rientoihin ja aloin hoitamaan psyykettä (jossa se ongelma oli) asianmukaisella tavalla eikä millään henkimaailma-mambojambolla.

N 45

Vierailija
9/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syytä aa kerhoa jos siellä joku hörhö sulle syöttää joutavia uskomuksia.

Vierailija
10/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet psyykkisesti sairas, ei ole helppoa/mahdollista näyttää toteen, että sairautesi aiheutuisi/pahenisi jonkun toisen puheista. Toki ahdistusta tms voi aiheuttaa, mutta eiköhän sairaus kuitenkin elänyt omaa elämäänsä.

Vierailija
11/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tapahtui aikanaan suunnilleen samaa kun laitoin korkin kiinni ja olin muutenkin sekaisin. AA-ryhmämme vanhin vei minua selvänäkijälle ja itse hän oli enkeliohjaaja ja yhteyshenkilö kuolleiden, jotka vaeltavat joukossamme ja meidän välillä. Minulle uskoteltiin ihmeellisiä asioita, jotka olivat Korkeimman Voiman aikaansaannoksia, jotka ovat minua varten järjestettyjä ja valinta olisi minun. Vääriä valintoja ei olisi - ainoastaan erilaisia vaihtoehtoja, eikä Korkeimpaan Voimaan uskovan tarvitsisi paholaista pelätä. Menin lopulta enkeleistä, hengistä ja rukousvastauksista niin sekaisin, että hoitavan lääkärin neuvosta jätin menemättä AA-kerhon rientoihin ja aloin hoitamaan psyykettä (jossa se ongelma oli) asianmukaisella tavalla eikä millään henkimaailma-mambojambolla.

N 45

Uskotko yhä silti Jumalaan? Kuulostaa hieman tutulta. Ahdistavaa. Itse yritän vain uskoa siihen, että Jumala ja taivas on olemassa, mutta enempää ei tarvitse miettiä tai tietää. Muuten pää vaan sekoaa.

Vierailija
12/13 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Henkiparantaja" ei kyllä kuulosta miltään kristinuskoon liittyvältä. New age -juttuja? Niistä kannattaa pysyä erossa terveenäkin. Aiemmin joissain kristityissäkin piireissä oli kyllä turhaa keskittymistä pahoihin henkiin, kun tulee keskittyä Jeesukseen.

Vierailija
13/13 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä aa kerhoa jos siellä joku hörhö sulle syöttää joutavia uskomuksia.

Mitä syyttämistä tuo on, jos joku kertoo omista kokemuksistaan? Oletko itse joku AA-aktiivi, kun vedät heti pulttia jos joku mainitsee kerhon nimen?

Itse tunnen useammankin AA-kerhoilijan, jotka kieltäytyvät edes keskustelemasta normaalien ihmisten kanssa, jotka käyttävät alkoholia - se ei ole mielestäni normaalia...