Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomalaiset vihaavat kävelemistä ja pyöräilemistä?

Liikkuja
28.02.2020 |

Amerikkalaisia aina pilkataan kuinka ajelevat kaikkialle, täällä meilläkin tehdään kuitenkin samaa jatkuvasti, esimerkkinä monet ihmettelevät kaupassa käyntiä muuten kuin autolla.

Suomalaisia lyllertäjiä jos katselee kaupassa huomaa kuinka monella alle 30v miehelläkin on todella pullea takamus... johtunee liiallisesta autoilusta. Kummallisen näköistä.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sinäänsä olisi varaa arvostella, koska mulla on aika paljonkin ylipainoa ja kaikki rasva kertynyt peppuun ja reisiin, mutta hyi vttu että mua kuvottaa pulleat miehet. Ne on oikeasti todella kuvottavia. Mua ei jostain syystä tosi lihavatkaan naiset kuvota ollenkaan, koska naisilla rasva aina jakautuu vähemmän ällöttävästi, mutta jos miehellä jakautuu rasva kuten naisella niin mitä vttua? Hyi. Mutta kyllä pallomahat on vielä ällöttävämpiä. Rakastan laihoja miehiä todella paljon, ottaisin mielummin amfetamiinikoukussa olevan laiheliinin kuin ruokaa mättävän 10-30kg+ ylipainoisen estrogeenia uhkuvan miesvalaan. Itse olen tälläkin hetkellä pudottamassa painoa, lenkkeilen jokaikinen päivä ja syön terveellisesti.

Vierailija
42/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vihaa. Se on yksilöllistä, mutta kyllähän täällä kävellään paljon ja pyöräilläänkin. Jotkut eivät viitsi, mutta erityisesti keski-ikäisten ja lapsiperheiden suosiossa kävely ja pyöräily on varsinkin viikonloppuisin. Luontopolulla tuli eilenkin vaikka millä mitalla väkeä vastaan, osa juoksi, osa käveli ja osa pyöräili - myös pyöräilijöille sallittu polku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen joka päivä vähintään 15000 askelta.

Vierailija
44/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä pullea/hyppyri takamus kyykkäämisestä, juoksemisesta ja 10km kauppareissujen vuoksi jotka kuljen jalan.

Vierailija
45/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin lähtee seksihalut välittömästi jos miehellä on ulkoneva tai leveä pérse. Laiha kapea lättäpeppu on paras miehellä, naisella taas kapea lättäpeppu on ällö.

Vierailija
46/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät (hyöty)liiku, ovat kateellisia niille, jotka liikkuvat esim. koulut/työmatkat ja saattavat alkaa kiusata heitä. Minua kiusattiin opsikelijana, kun kävelin rahallisistakin syistä koulumatkat, pidän kyllä muutenkin liikkumisesta, että ei ollut kovin suuri harmitus. Sukulaiseni kertoi vahingoniloisena, miten hänen työpaikallaan nävittiin työmatkapyöräilijä suihkuun ettei "haisisi hieltä muiden nenään.".

Eipä se hiki sen ihanammalle haise hyötyliikkujan kainaloista kuin ylipainonsa alla hikoilevan. Mutta tuo että opiskelijapiireissä, eli aikuisten ihmisten kesken kiusattaisiin siitä miten koulumatkan kulkee kuulostaa kyllä vähintäänkin erikoiselta. Amiksen autolinjallako opiskelit? Ainakin omissa opiskelijapiireissäni auton omistaminen oli harvinaisuus, eikä tietääkseni kukaan naljaillut toisille siitä millä keinoin matkansa kulki.

Vierailija
47/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin lähtee seksihalut välittömästi jos miehellä on ulkoneva tai leveä pérse. Laiha kapea lättäpeppu on paras miehellä, naisella taas kapea lättäpeppu on ällö.

Voi olla että monella lähtee seksihalut jonkun sun ominaisuuden vuoksi.

Vierailija
48/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan ole saanut negatiivista kommentointia liikkumisestani omin jaloin bussin / auton sijaan.  Ehkä ongelma piilee omassa suhtautumisessa muihin ihmisiin ja kuvitelmissa omasta paremmuudesta?  Täällä on paljon rumia kommentteja ihmisten ulkonäöstä, jotka kielivät kirjoittajien omasta pahasta olosta ja ajatusmaailmasta.  Ilkeistä ihmisistä harvemmin kukaan pitää, mutta se ei kyllä liity liikkumiseen millään tavalla.

Vierailija
49/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ulkoneva (ei sivulle, vaan taaksepäin) ja "mehukkaan lihaksikas" - jopa iso - pylly ja siihen tukevat lihaksikkaat reidet ovat ihan parasta. Nyt en siis tarkoita mitään munkkipossurasvapyllyä, vaan tiukkaa lihasta. Saa kyllä aavistuksen rasvakerrosta olla päällä.

Ja tykkään naisilla kapeasta sporttisesta lantiosta. Näin me ollaan erilaisia :)

Vierailija
50/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ulkoneva (ei sivulle, vaan taaksepäin) ja "mehukkaan lihaksikas" - jopa iso - pylly ja siihen tukevat lihaksikkaat reidet ovat ihan parasta. Nyt en siis tarkoita mitään munkkipossurasvapyllyä, vaan tiukkaa lihasta. Saa kyllä aavistuksen rasvakerrosta olla päällä.

Ja tykkään naisilla kapeasta sporttisesta lantiosta. Näin me ollaan erilaisia :)

Siis tuo ensimmäisen kappaleen lihaksikas takamus -kuvaus koski miehiä. Jälkimmäinen kpl naisia :)

Vierailija
51/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tiedettä olla tekemässä. Itse asun pikkukylällä missä vielä 10v sitten näki lapsia fillaroimassa jokapaikkaan. Nyt on suurin osa hävinnyt ja istuu bussissa tai vanhemmat kuskaa.  Ja väkiluku on vain kasvanut,mutta kevyenliikentene väylät tyhjenee.

Pikkukylä missä kevyenliikenteenväylä väylä? No jopas jotakin. Meillä ei ole edes asfalttitietä kylällä. Aika erikoinen pikkukylä teillä. Missä päin Suomea?

Aika monella pikkukylällä on tullut vastaan kevyenliikenteen väyliä ja 50 km/h nopeusrajoituksia, eikä nämä ole edes mitään kirkonkyliä, vaan ihan jotain pikkukyliä. Joillakin paikoilla nämä ovat vanhoja maantien pohjia, jotka on jätetty pyöräteiksi, kun on tehty uusi tie viereen, mutta joillakin ihan varta vasten tehtyjä. Olen liikkunut paljon eri puolilla Suomea ja monessakin paikassa olen näitä nähnyt.

T. eri jolta kysyit.

Vierailija
52/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyhän noita kävelijöitä ja pyöräilijöitä menevän ulkona pilvin pimein. En ymmärrä mitä ap valittaa.

Itse kyllä tykkään kävellä pitkiä matkoja metsässä, mutta ostokset haen mieluummin autolla. Ärsyttää liikaa asfaltilla köpöttely ostoskassien kanssa ja pakasteetkin alkaa sulaa siinä matkalla. Miksi elämästä pitäisi tieten tahtoen tehdä itselle vitt umaista ja hankalaa jos on joku muu vaihtoehto olemassa.

Vierailija
53/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm minä olen luullut että sitä suositaan kun ympärilläni näkyy paljon. Minä itse kävelen ja pyöräilen joka paikkaan, koska asun juuri sopivalla paikalla. Luonnossa oleminen on paras tapa liikkua ja saada ajatukset muualle, kun on katseltavaa ympärillä.

Vierailija
54/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tällainen joka menee autolla salille ja kauppaan. Työmatka yli 100 km per päivä ja koko matka valaisematonta maantietä, ei kiitos polkupyörällä. Salille autolla, koska iltaisin pimeällä en uskalla kulkea pimeän metsäreitin läpi naisena. Toista kautta kestäisi tunti per suunta kävellä salille. Päivänvalon aikaan en yleensä pääse käymään salilla.

Vierailija
55/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa miesten lihavuus nähdään normaalina "alle 100kg punnitaan neuvolassa" juttuina vaikka valtaosalla tuo 100kg koostuu lähinnä läskistä. 

Vierailija
56/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät (hyöty)liiku, ovat kateellisia niille, jotka liikkuvat esim. koulut/työmatkat ja saattavat alkaa kiusata heitä. Minua kiusattiin opsikelijana, kun kävelin rahallisistakin syistä koulumatkat, pidän kyllä muutenkin liikkumisesta, että ei ollut kovin suuri harmitus. Sukulaiseni kertoi vahingoniloisena, miten hänen työpaikallaan nävittiin työmatkapyöräilijä suihkuun ettei "haisisi hieltä muiden nenään."

Kai näitä kiusaajia vetuttaa niiden oma laiskuus ja saamattomuus, niin tässäkin asiassa ahkerimpia ja vieläpä ekologisimpia pitää kiusata. Luulisi olevan kannustettava eikä kiusattava asia tämäkin etenkin nykyään(ekologisuus), mutta ehei, Suomessa halutaan aina kaikki väkisin yhteen muottiin, ja vähänkin "poikkeavat"kiusataan muottiin mukaan väkipakolla, jos ei muu tepsi! Ja ei ole asiaa, josta ei Suomi-narsisti kerksisi alkaa kiusata toista, eri tavoin kuin hän itse toimivaa..

Itse taas toisaalta olen havainnut, että ihmiset, jotka liikkuvat paljon niin halveksuvat niitä, jotka eivät liiku. Ja esim. mielenterveysongelmat on liikkujien mielestä vain tekosyy liikkumattomuudelle. Eli ketkäköhän onkaan niitä sadisteja?

Vierailija
57/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ajattelen miehenä aivan toisinpäin - miehellä ei todellakaan kuulu olla ulkonevaa eikä isoa peppua. Se on hyvin naisellinen piirre. Ja samoin naisella ei kuulu olla kapeaa lantiota, sellaisen naisen kanssa ei tee mieli tehdä lapsia tai harrastaa seksiä (biologisista syistä.).

Vierailija
58/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilemisen lisäksi pyöräilijöitä vihataan. 

Riippuu vähän millaisia pyöräilijöitä.

Maastopyöräilijöihin suhtaudutaan melko positiivisesti, kunhan eivät ole porukkaa joka vetää rallia ja revittelee polun mutavelliksi.

Suorittaja-lycrashortsiporukkaan suhtaudutaan negatiivisesti, koska nämä idiootit eivät katso liikenteessä eteensä ja poukkoilevat autojen välistä minne sattuu.

Vierailija
59/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Tehdään mieluummin liikkeitä salilla kun kannetaan ostoksia. Onkohan se joku sosiaalinen pelko.

Minä en ole koskaan käynyt salilla, mutta pakosta joudun useinkin raahaamaan kauppakasseja käsissä/reppua selässä, koska autoa ei ole, eikä lähimpään kauppaan mene bussia. Vaikka hyötyliikunta on nimensä mukaisesti hyödyllistä, en siltikään allekirjoita väitettä, että se on aina hyväksi. Salilla liikkeitä tehdään (toivottavasti) ohjeiden mukaisesti, hallitusti. Kauppakassit sen sijaan hakkaavat jalkojani kävellessäni, ne vääntävät selkäni vääränlaiselle mutkalle ja joskus käteni on venähtänyt niistä kipeäksi viikkokausiksi. Ihan varmasti oikeanlainen jumppa tai saliliikunta voisi olla parempi vaihtoehto. Mutta koska olen laiska sitä tekemään, niin tyydyn ajattelemaan, että kauppareissuni takaavat minulle ainakin jonkinlaista liikuntaa. 

Vierailija
60/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä pyöräilijöissä ja itsekkin sanoit kävelijöissä, on myös niitä ylipainoisia. Ensinnäkin muiden arvostelu kun ei tiedä toisista mitään on ensimmäinen asia ap miksi ympäriltäsi katoavat ne hyvät tyypit ja katkerat ihmisvihaajat jäävät. 

Ihan oikeasti kenelläkään ei ole varaa arvostella toisia ihmisiä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän