Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomalaiset vihaavat kävelemistä ja pyöräilemistä?

Liikkuja
28.02.2020 |

Amerikkalaisia aina pilkataan kuinka ajelevat kaikkialle, täällä meilläkin tehdään kuitenkin samaa jatkuvasti, esimerkkinä monet ihmettelevät kaupassa käyntiä muuten kuin autolla.

Suomalaisia lyllertäjiä jos katselee kaupassa huomaa kuinka monella alle 30v miehelläkin on todella pullea takamus... johtunee liiallisesta autoilusta. Kummallisen näköistä.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun näen jonkun pyöräilemässä (muualla kuin trekkie traililla) tai kävelemässä niin mieleen tulee että siinä menee köyhä tai joku muu vihervassari tahi kommunisti. Itse ajan aina kuntosalille kalliilla autollani siellä juoksen juoksumatolla.

Niin, koska jollet maksa kuntoilusta se ei ole sen arvoista. Hyvä että edes maksaessasi tulet liikkuneeksi.

Vai liekkö salikortti ostettu vain todistamaan että kyllähän minäkin kuntoilen?

Vierailija
22/97 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kommentoijissakin näitä et autolla kuntosalille, metriäkään ei voida hyötyliikkua vaikka ollaan olevinaan niin "urheilullisia":D viha-haukutaan oikeasti kuntoilevat "vain köyhät ja kipeet kävelee"ja tosiaan ilmastoa saastuttaen pöräytetään sinne ökysalille lukemana lehtiä tms. tunniksi ja sit taas autolla kotisohvalle:D hoho...Kyllä suomalaiset on hieno kansa! Ihmettelen aina niitä(vale?!kehuja lehdissä, ovat "ystävällisiä, auttavaisia"jne. Kenelle, missä?!!! Itse saanut ainakin "kunnian" tuntea pääasiassa näitä kaikille kateellisia, katkeria, pahantahtoisia, vahingoniloisia kiusaajia(usein ns."menestyjiä"), että joopajoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat amerikkalaistuneet. Kaikista pahin ihailijaryhmä lienee 50-70-vuotiaat.

Heissä myös näkyy se että kunto on surkea. Samoin nämä parikymppiset päärynänmuotoiset lyllertäjät.

Ihme päärynäperseitä. Trikoofarkut oikein korostaa päärynänmuotoa.

-ai päärynäkroppa on merkki epäurheilullisuudesta?? :D itehän oon päärynä, ja mun kunto on paljon parempi ku vaikka mun tutulla joka on tikku. Sille 10 000 askelta on joku juttu, ku mulle se on arkee enkä laske miltään osin kuntoiluks edes. :''DD Ja se päärynämäisyys tulee estrogeenistä sekä lihaksista. :D

Millä perusteella lihaksikkaat jalat on merkki vähäisestä voimasta? Kyykkään jo luontasesti enemmän ku suurin osa suomalaisista joilla suora kroppa, ja veikkaan että yks syy on nimenomaan se että mun kroppa on mallia päärynä/tiimalasi eli jaloissa voimaa.

Vierailija
24/97 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun näen jonkun pyöräilemässä (muualla kuin trekkie traililla) tai kävelemässä niin mieleen tulee että siinä menee köyhä tai joku muu vihervassari tahi kommunisti. Itse ajan aina kuntosalille kalliilla autollani siellä juoksen juoksumatolla.

Niin, koska jollet maksa kuntoilusta se ei ole sen arvoista. Hyvä että edes maksaessasi tulet liikkuneeksi.

Vai liekkö salikortti ostettu vain todistamaan että kyllähän minäkin kuntoilen?

Voin katsella salilla myös nuorten naisten perseitä. Sitten ajan kalliilla autollani upeaan kotiini ja muistelen niitä perseitä.

Vierailija
25/97 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan pyöräilyä, koska jouduin ikävuoteen 18 liikkumaan joka paikkaan pyörällä. Asuimme maalla eikä minua mihinkään kuskattu. Eli pyötäily ei ollut huvia vaan välttämätön pakko.

Vierailija
26/97 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävellä, kun saman ajan voi myöhemmin käyttää fysioterapiaan.

Vierailija
27/97 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina valitetaan tietystä suvusta (Suomalaiset)?

Mielestäni suomalaiset liikkuvat paljon. 

Liikkuvat paljon silti lihavuuskäppyrät näyttävät ylöspäin.

Kävelen kaikkialle ja harvakseltaan tulee ihmisiä vastaan nykyään ja kaupoissa parkkipaikoilta lyllertää tukevaa sakkia kauppaan... miehillä muhkeat takamukset kuin mustaihoisilla naisilla konsanaan.

Vierailija
28/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miksi nuo miespuoliset persikkapeput käyttävät aina sellaisia löysiä kollegehousuja? Onko ahteri niin iso ettei mahdu normaaleihin housuihin? Siltä ainakin näyttää.

Kamalaa ajatella missä kunnossa kansa on noin 20v päästä.

Vierailija
29/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä mainonta ja markkinointi luo mielikuvia jossa menestyjät treenaavat ilmastoidulla salilla ja ajavat ilmastoidulla autolla kauppaan. Californiassa tai Texasissa se on oikeasti noin. Suomen oloissa tilanne on vähän toinen.

Vierailija
30/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kävellään todella paljon. Mene vaikka Espanjaan, niin siellä on tuskin edes kevyen liikenteen väyliä muuta kuin rantojen yhteydessä.

Vierailija
31/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kaupassa näkee näitä kummallisia patukan mallisia ukkoja pillifarkuissa. Sieltä haetaan kaljaa ja makkaraa ja sitten lyllerretään sinne valkoiseen bemariin ja lyyään veekasi tulille. Jos matkalla näkee pyöräilijän niin lasi sattuu olemaan likainen just siinä kohtaa että pitää lyödä metanolit liikunnallisen ihmisen naamalle.

Kaipa niitä itseäänkin jurppii ne makkarat kun on noin paha olla.

Vierailija
32/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kävellään todella paljon. Mene vaikka Espanjaan, niin siellä on tuskin edes kevyen liikenteen väyliä muuta kuin rantojen yhteydessä.[/

En tiedä missä päin Espanjaa olet oleskellut, mutta kyllä siellä kaupungeissa ja kylissä on kevyen liikenteen väyliä, samoin valtateiden yhteydessä. Espanjassa myös esim. mummot käyvät lasten kanssa puistoissa kävelyllä ja leikkimässä.

Vierailija
33/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että inhoan myös pyöräilijöitä. Etenkin kaupunkiliikenteessä ja kuntoiluun tarkoitetuilla kevyen liikenteen väylillä / poluilla suhataan tuhat ja sata lasissa välittämättä vähääkään jalankulkijoista. Oletetaan, että edessä kävelevällä on silmät selässä, kun mä täältä nyt pyyhkäisen......... Yleensä nämä kaaharit ovat 30-50 -vuotiaita setämiehiä, jotka sivumennen sanoen näyttävät naurettavilta pyöräilykypärä päässä.

Pyöräily sinänsä on ihan kiva kuntoilulaji. Suomessa on nähtävästi vain huono kaupunkisuunnittelu. Pyöräilijöille pitäisi olla selkeästi ihan omat väylät erillään jalankulkijoista ja muusta liikenteestä.

Vierailija
34/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin eilen 11,4 km :)

Vierailija
35/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla päinvastoin. Kun suomalaisilta kysytään liikuntatottumuksista, niin suunnilleen kaikki sanovat harrastavansa kävelyä. Osa ehkä valehtelee tai liioittelee, mutta nekään "väärät" vastaukset eivät pyyhi pois sitä tosiasiaa, että kävely on yleisin liikuntaharrastus. 

Vierailija
36/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nousi kulmat hiusrajaan, kun tämä kuulosti niin oudolta väitteeltä. Minun kuplassani suomalaiset nimenomaan rakastavat kävellä (etenkin luonnossa samoilla) ja pyöräillä.

Vierailija
37/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen kun joku kommentoi laihduttajia ja heidän laiskuutta liikuntaa kohtaan. Laihduttajille aina tuputetaan joko kävelyä, juoksua ja salia. Maailma pullollaan erilaisia kuntoilumuotoja ja -lajeja mutta eih...jos et innostu salista niin olet tuomittu epäonnistumaan laihdutuksessa. Tottahan nuo ovat hyödyllisiä ja edullisia/helppoja lajeja mutta ei kaikki tykkää niistä. Siitä liikunnasta pitää innostua ja tärkeintä olisi löytää se oma juttu.

Vierailija
38/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että inhoan myös pyöräilijöitä. Etenkin kaupunkiliikenteessä ja kuntoiluun tarkoitetuilla kevyen liikenteen väylillä / poluilla suhataan tuhat ja sata lasissa välittämättä vähääkään jalankulkijoista. Oletetaan, että edessä kävelevällä on silmät selässä, kun mä täältä nyt pyyhkäisen......... Yleensä nämä kaaharit ovat 30-50 -vuotiaita setämiehiä, jotka sivumennen sanoen näyttävät naurettavilta pyöräilykypärä päässä.

Pyöräily sinänsä on ihan kiva kuntoilulaji. Suomessa on nähtävästi vain huono kaupunkisuunnittelu. Pyöräilijöille pitäisi olla selkeästi ihan omat väylät erillään jalankulkijoista ja muusta liikenteestä.

En voi yhtyä tuohon vihaamiseen, mutta siitä olet oikeassa että kaupunkisuunnittelu kusee kyllä! Sähköpyöristä ja tavallisista pitäisi tehdä uusi normaali, ja kulkuväylät suunniteltava sen mukaisesti. Kaupungisosien välille esim. voisi hyvin tehdä kunnolliset pyörätiet menemään metsien läpi. Samoin valtateiden viertä kulkemaan, nyt on yksinkertaisesti liikaa tieverkostoa jossa olisi vaan pakko pyöräillä ajoradalla, mikä on epämukavaa ja pimeinä aikoina jopa vaarallista. Myös varkauksilta suojaavia pyöräparkkeja pitäisi kehitellä.

Vierailija
39/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pyörä on niin huono ja jalat kipeytyy.

Vierailija
40/97 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tiedettä olla tekemässä. Itse asun pikkukylällä missä vielä 10v sitten näki lapsia fillaroimassa jokapaikkaan. Nyt on suurin osa hävinnyt ja istuu bussissa tai vanhemmat kuskaa.  Ja väkiluku on vain kasvanut,mutta kevyenliikentene väylät tyhjenee.

Pikkukylä missä kevyenliikenteenväylä väylä? No jopas jotakin. Meillä ei ole edes asfalttitietä kylällä. Aika erikoinen pikkukylä teillä. Missä päin Suomea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan