Ootteko muut mt ongelmaiset/masentuneet huomanneet saman?
Ihmiset ottaa etäisyyttä. Eivät jaksa laittaa viestiä tai soitella. Jopa perhekin ottaa etäisyyttä. Vaikka ihmisenä on aivan sama kuin ennen sairaatumista.
Kommentit (31)
Riippuuu miten masentunut käyttäytyy. Mun hyvä ystävä on masentunut ja hänestä on tullut agressiivinen masennuksen edetessä. Koko ajan tiuskii ja hermostuu ihan joka asiasta, jos vaikka kysyn ihan vaan kuulumisia niin vastaus on tyyliin 'Mitäs luulet, v_ittu päivä niin kuin aina ennenkin.' Aikani yritin koittaa piristää häntä, mutta hän ei innostu mistään ehdottomastani. Olen vähentänyt paljon kanssakäymisiä tuon ihmisen kanssa, koska huomaan, että mulla alkaa itselläkin oleen masentunut olo kun joutuu tuollaista koko ajan kuunteleen. Olen toki tukena tarvittaessa, mutta etäisyys on tärkeätä ihan mun oman henkisen hyvinvoinnin kannalta.
En ole huomannut, olen tosin ollut lapsesta asti mt-ongelmainen, joten en tiedä miltä tuntuu yhtäkkinen yhteydenpidon lopettaminen toisen osapuolen toimesta.
Masentunut ei osaa ottaa muita huomioon, kaikki pyörii hänen ympärillään, kiinnostunut vain omista tunteistaan. Ehdotan ammattikuuntelijaa.
Mikä syöpä? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset etsivät ihmisiä, joiden kanssa on helppo olla.
Moni syöpäpotilas jää yksin.
Jää varmasti jatkossakin yksin.Rintasyöpä,joka leikattiin päiväseltään,ei jatko hoitoa.Fasessa säälittäviä ,lurituksia yksinäisestä sairastavasta.Onko tollaista syöpää olemassakaan,joka ei muuta hoitoa vaadi,kun pikku leikkauksen?Siideri maistuu joka viikonloppu ja tekonauru raikaa,kun on olevinaan ,niin mukava jottaa......
Monilla syöpäpotilailla on mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä iänikuista masistelua ja voivottelua vaan pidemmän päälle jaksa kuunnella. Ikävä sanoa näin suoraan, mutta sitä se pohjimmiltaan on. Sellaista ihmistä ei pidemmän päälle jaksa, joka ei halua tulla autetuksi. Aina vaan sitä samaa, kun mä olen niin arvoton, kaikki vihaa mua, ei mitään hyvää koskaan missään jne.
Olet oikeassa, mutta kehottaisin jatkossa ottamaan huomioon, että msennus ei ole "voivottelua". Se ei ole tahallista itsensä ikävään tilanteeseen saattamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ottaisit itsekin jos olisit terve. Niin se vaan menee.
Perustele?
En jaksa.
Jaksoit kuitenkin avata keskustelun ja vaivautua kommentoimaan itsevarmasti kuinka "asia nyt vain on näin" ja vielä vastata kommenttiini. Et kuitenkaan "jaksa" perustella väitettäsi. Olisiko kuitenkin, ettet osaa tai viitsi, kun tiedät ettei ankea mielipiteesi olekaan faktatietoa.
Tarviiko tuota perustella edes. Niin se vaan menee, ei terveitä sairaat kiinnosta. Tulenko pitämään luennon aiheesta?
Olet heikko keskustelija. Keskusteluissa on aina tapana perustella väitteensä. Jos ei "jaksa" perustella, ei todennäköisesti ole edes perehtynyt asiaan.
Välttämättä kyseessä ei ole edes tuo voivottelu vaan yhteyden väheneminen AP:n puolelta. Sitä ei välttämättä tajua, että ei ole ollut toiseen yhteydessä kuukausiin. Tähän kun lisää vielä tapaamisten peruminen kun ei jaksa mennä kodin ulkopuolelle, niin ei siinä kukaan jaksa kovin pitkään pitää yhteyttä yksipuolisesti.
En jaksa kannatella masentuneita ja olla heidän kakkasankonaan, koska minulla on itsellänikin raskas vaihe elämässä. Masentuneet, joilta en koskaan saa itselleni mitään, en energiaa tai edes hyvää mieltä, karsiutuvat, valitettavasti. Tarvitsen jaksaakseni suht tasa-arvoista vuorovaikutusta, jossa molempien on hyvä olla, ei vain toisen. Minullakin on tarpeeni ja murheeni, niitä ei masentunut jaksa kuunnella kun on vaan se minäminä, joka kuuluu sairauteen, mutta jota minun ei kuulu jaksaa silloin kun en itsekään tahdo jaksaa. Terapiaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Masentunut ei osaa ottaa muita huomioon, kaikki pyörii hänen ympärillään, kiinnostunut vain omista tunteistaan. Ehdotan ammattikuuntelijaa.
Eivät kaikki ole, toiset osaavat ottaa huomioon kaikki niin säntillisesti, vaikka tällä palstalla ovat muita auttamassa ja kannustamassa, mutta itkevät kotona yksinäisyyttään ja ovat itsetuhoisia.
jep. mussa on negatiivisuuden kehä joka karkottaa kaikki
Kyllä on pakko ottaa välillä etäisyyttä, tuo ikuinen valitus on kuin myrkky, joka leviää, ei uskalla itse olla iloinen, ei voi kertoa omista kivoista asioista, vaan pitäisi vajota siihen samaan synkkyyteen. Ymmärrän, että on raskasta, mutta en vain aina jaksa kuunnella, pelkään välillä jo oman mielenterveyteni puolesta