Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin suhde - onnistuuko?

Vierailija
28.02.2020 |

Kaipaisin asiallista pohdintaa avoimen suhteen onnistumisesta. Olemme olleet 20 vuotta naimisissa ja meillä on 3 lasta, joista nuorin on 7. Kaikenlaisia vaiheita on liitossa ollut ja eroakin on pohdittu vakavasti useampaan kertaan. Nyt kuitenkin menee yhdessä oikein hyvin ja myös seksielämämme on hyvin säännöllistä. Miestäni houkuttelee kovasti ajatus, että saisi harrastaa seksiä myös muiden ihmisten kanssa, jos siihen tulisi tilaisuus. Taustalla meillä on ollut 10 vuotta sitten vakava uskottomuuskriisi, josta kuitenkin pääsimme yli ja olemme halunneet jatkaa yhdessä. Miehelleni seksi on erittäin tärkeää, samoin kumppanin viehättävyys ja ehkä hän kokee, että minä en enää kaikilta osin täytä hänen toiveitaan.

Vielä muutama vuosi sitten pidin ajatusta ihan mahdottomana, että avoin suhde voisi toimia. Siinä on niin paljon riskejä, helposti syntyy katkeruutta ja mustasukkaisuutta. Mutta nyt olen alkanut miettimään, olisiko se todella niin katastrofi, jos mies (ehkä joskus minäkin) välillä hakisi tyydytystä muidenkin kumppaneiden kanssa, kunhan se tehtäisiin avoimesti eikä mitenkään selän takana. Onko kenelläkään oikeasti kokemuksia, voiko avoin suhde toimia ilman mustasukkaisuuksia ja katkeruutta? Minua mietityttää asiassa myös ne mahdolliset tulevat seksikumppanit, kuinka iso riski on että joku ihastuu mieheeni palavasti ja kokee tulleensa kohdelluksi huonosti...

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti avoimet suhteet ovat kuitenkin todella harvinaisia, tähänkin ketjuun kommentoineista tuskin kukaan oli sellaista kokeillut tai oikeasti tuntenut ketään, joka olisi avoimessa suhteessa. Kun asiaa oikein alkaa miettiä, tuntuu hassulta että edelleen uskollisuutta pidetään niin korkeassa arvossa. Kauheaa latausta asetetaan yhdelle parisuhteelle ja erot ovat yleisiä. Ehkä kannattaisi vähän löysätä vaatimuksia ja rohkeasti miettiä, mitä itse haluaa. Haluaisin ajatella, että jos mitään ei tehdä selän takana, niin se ei myöskään loukkaa toista.

42/43 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ettei avoin suhde varsinaisesti sovi kenellekään, silloinkaan, kun joku kokee sen hyväksi vaihtoehdoksi itselleen (ja ehkä puolisolleen). Eikö ihminen ole sitä varten mennyt naimisiin, että saisi elää uskollisessa ja intiimissä rakkaussuhteessa puolisonsa kanssa?

Arvostakaa ja vaalikaa avioliittoanne älkääkä avatko sitä ulkopuolisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisen miehen kanssa. Itse elän avoimessa suhteessa. N

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi