Voiko painaa paljon mutta silti näyttää hoikalta? Valehteleeko silmäni vai vaaka??
Eli olen aina ollut normaalipainoinen, mutta käväisin vaa’alla pitkästä aikaa ja painan 64kg. Pituutta minulla on 162cm. Viimeksi kun kävin vaa’alla niin painoin 54kg!!
En ole todellakaan huomannut tätä painonnousua, koska käytän edelleen ihan samoja vaatteita. Mutta parin kilon päästä olen jo ylipainon lähellä ja järjen mukaan pitää tehdä nyt asialle jotain.
Mittani ovat 92-66cm-94cm. Mielestäni ainostaan reisissä ja takalistossa on sitä massaa liikaa ja tisseissä.
Olen treenannut vaihtelevalla intensiteetillä viime vuodet.
Ajattelin olevani ihan hoikka ja mielestäni mittanikin ovat ok. Miten voin oikeasti painaa noin paljon?! En kuitenkaan ole mikään kehonrakentaja, joten tuskinpa pelkkää lihastakaan?
Jonkun netin laskurin mukaan ihannepainoni on 54-58kg :O
Luottaisitteko minun tilanteessani vaakaan vai peiliin?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen suunnilleen noissa mitoissa. Nuorena painoin 52-54 kg. Nyt kuusikymppisenä paino n. 62,5 kg. Ja pituuteni on 164 cm. Valehtelisin jos väittäisin että olen samoissa mitoissa ja yhtä hoikka kuin painaessani 54 kg.
Ei puhattakaan että samat vaatteet mahtuisivat ylle nyt lihavahkona kuin silloin normaalipainoisena. Kuntoilen paljon ja olen pysynyt kiinteässä kunnossa, mikään kohta ei römpsötä, mutta tukevoitumisen kyllä huomaan, vaikka vyötäröni onkin treenien ansiosta pysynyt hoikkana.
Näinkin iäkkäänä olen u silti sein se hoikin nainen naisvaltaisessa työyhteissösäni, painostani huolimatta-koska nuoret naiset ovat lihavia nykyään.
Tuon aikaisista kuvista näkee, kuinka paljon hoikemmalta näytin. Ja toinen juttu, vuoden aikana kun paino nousee 10 kiloa , kuten aloittajalla , niin sen varmasti huomaa.
Itselläni kilot tulivat vanhemmalla iällä ja vähitellen, ja silti huomasin.J a onhan vaaka keksitty!
Ahh, sä olet niitä työpaikkojen marttyyrimummoja, jotka kahvihuoneessakin tekevät suuren numeron omasta paremmuudestaan nykynuoriin verrattuna. Jotenkin liikuttavaahan se on; toinen jalka haudassa ja mieli edelleen yhtä tyhjä kuin nuorena. Ikä ei tuo viisautta kaikille. 🤗
Voi-voi....):: Mitä marttyyriutta on kertoa oma kokemuksensa ja totuus nuorten naisten valtavasta ylipainosta ?! Nuoret naiset ovat todellakin lihavia nykyään , arvasin mielipiteeni kertoessani että tämä kolahtaa lihaviin. Ylipainostasi voit syyttää vain itseäsi!
Sinulla itselläsi lihavana nuorena rasvamaksana on toinen jalka varmasti jo kokonaan haudassa ja toinenkin hyvää vauhtia sinne menossa:::))) Sitä se liiallinen "maallinen hyvä" tuottaa.... ylimääräistä kannettavaa ja terveyskin menee saman tien...!
Nykyään lihavat naiset kuvittelevat olevansa hoikkia, tai muotisanalla "kurvikkaita",ainoa näkyvissä oleva kurvi kylläkin on valtaisan vatsan kaari. Monella on ilmeisesti myöskin suolistovaivoja, liekö ylensyönnin seurauksena, haisevat pierulle julkisillakin paikoilla.
Rinnat roikkuvat ja suuri vatsa hyppii edessä kävellessä. Kyllä normaalipainoinen vanhakin ihminen on kaunis näihin rumppuihin verrattuna!
ei ikinä tuohon kuntoon! kirjoitti:
Nykyään lihavat naiset kuvittelevat olevansa hoikkia, tai muotisanalla "kurvikkaita",ainoa näkyvissä oleva kurvi kylläkin on valtaisan vatsan kaari. Monella on ilmeisesti myöskin suolistovaivoja, liekö ylensyönnin seurauksena, haisevat pierulle julkisillakin paikoilla.
Rinnat roikkuvat ja suuri vatsa hyppii edessä kävellessä. Kyllä normaalipainoinen vanhakin ihminen on kaunis näihin rumppuihin verrattuna!
:D
vyötärö 66cm on valtaisa vatsan kaari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit arvioida rasvaprosenttiasi Navy Seal - menetelmällä mittaamalla kehoasi, eli kaulanympärys ja vyötärönympärys ja lantion levein kohta.
Syötä tonne
http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy
Onko tämä miten tarkka?
Sain tulokseksi rasvaprosentti 21.
Ap
No jos tuo on lähelläkään totuutta ja mittasi ovat annetut niin tiedät varmaan itsekin, että olet aika urheilullinen ja muodokas eikä sun tarvi laihduttaa sen ihmeempiä.
Itse käytän kokoa S, joskus M (riippuen vaatteesta), olen tiimalasi (samat suhteet kuin ap:lla), urheillut olen aina ja katsonut syömisteni perään.
Olen 164cm pitkä ja painoni on kirjaimellisesti joko 60kg tai 65kg riippuen siitä onko menkat vai ei ja syönkö hiilareita vai en. Ulkonäköni on kuitenkin täsmälleen sama molemmissa painoissa.
Tämän palstan mielestä olen kuitenkin 60-kiloisena ihan ok ja 65-kiloisena hervoton tynnyri :D ei kannata oikeasti täällä kysellä painoon liittyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli osaat lukea, niin huomastit varmaan ettei tuossa kommentissa puhuttu mitään aloittajasta:D Vaan juuri kaltaisistasi lihavista "kurvikkaista" naisista, pullukkaiseni.:DD
Uskoo ken tahtoo näitä lihavien 60 sentin vyötäröitä.... Näkis vaan jossain !
Vierailija kirjoitti:
Uskoo ken tahtoo näitä lihavien 60 sentin vyötäröitä.... Näkis vaan jossain !
Aloittelijan BMI on normaalipainon rajoissa eli ei ole lihava (BMI 30+). Kommenttisi on sangen omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli osaat lukea, niin huomastit varmaan ettei tuossa kommentissa puhuttu mitään aloittajasta:D Vaan juuri kaltaisistasi lihavista "kurvikkaista" naisista, pullukkaiseni.:DD
Ootpa huono provo lol.
tyypillistä "lihoin huomaamatta" silmät tottuu,kuten joku jo kirjoittikin
ja lihasta nainen ei tee edes 10 vuodessa paljoa vaikka miten treenais. Ehkä jos otetaanvähän lääketieteen apuja niin sitte toki.
Innostuinpa nyt itsekin oikein mittaamaan kokoani. Olen 32 vuotias, normaalipainoinen nainen. Rasvaprosenttia en tiedä.
Pituus 165cm
paino 54-55kg, en ole urheilullinen
mitat: vyötärö 65cm, lantio 92cm (rinnanympäryksen unohdin mitata ja vein mitan jo ompeluhuoneeseen)
vaatekoko: s/m (riippuen vaatteeta).
Jos laihdun tai lihon 2kg, huomaan sen melkein heti. Vaatteet joko tuntuvat löysiltä tai vastaavasti kiristävät. Esimerkiksi kuukautisten aikoihin on turvotusta ja huomaan sen heti olossani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen suunnilleen noissa mitoissa. Nuorena painoin 52-54 kg. Nyt kuusikymppisenä paino n. 62,5 kg. Ja pituuteni on 164 cm. Valehtelisin jos väittäisin että olen samoissa mitoissa ja yhtä hoikka kuin painaessani 54 kg.
Ei puhattakaan että samat vaatteet mahtuisivat ylle nyt lihavahkona kuin silloin normaalipainoisena. Kuntoilen paljon ja olen pysynyt kiinteässä kunnossa, mikään kohta ei römpsötä, mutta tukevoitumisen kyllä huomaan, vaikka vyötäröni onkin treenien ansiosta pysynyt hoikkana.
Näinkin iäkkäänä olen u silti sein se hoikin nainen naisvaltaisessa työyhteissösäni, painostani huolimatta-koska nuoret naiset ovat lihavia nykyään.
Tuon aikaisista kuvista näkee, kuinka paljon hoikemmalta näytin. Ja toinen juttu, vuoden aikana kun paino nousee 10 kiloa , kuten aloittajalla , niin sen varmasti huomaa.
Itselläni kilot tulivat vanhemmalla iällä ja vähitellen, ja silti huomasin.J a onhan vaaka keksitty!
Ahh, sä olet niitä työpaikkojen marttyyrimummoja, jotka kahvihuoneessakin tekevät suuren numeron omasta paremmuudestaan nykynuoriin verrattuna. Jotenkin liikuttavaahan se on; toinen jalka haudassa ja mieli edelleen yhtä tyhjä kuin nuorena. Ikä ei tuo viisautta kaikille. 🤗
Voi-voi....):: Mitä marttyyriutta on kertoa oma kokemuksensa ja totuus nuorten naisten valtavasta ylipainosta ?! Nuoret naiset ovat todellakin lihavia nykyään , arvasin mielipiteeni kertoessani että tämä kolahtaa lihaviin. Ylipainostasi voit syyttää vain itseäsi!
Sinulla itselläsi lihavana nuorena rasvamaksana on toinen jalka varmasti jo kokonaan haudassa ja toinenkin hyvää vauhtia sinne menossa:::))) Sitä se liiallinen "maallinen hyvä" tuottaa.... ylimääräistä kannettavaa ja terveyskin menee saman tien...!
Ahaa... 😄 Luovaa tekstausta ja välimerkkien käyttöä joka tapauksessa maailman vetävimmältä mummulta. Arvon rouvan nuoruudessa eivät naiset vielä kouluihinkaan varsin ilmeisesti päässeet... Mukavaa elämän ehtoopuolta!
Minä olin pitkään sitä mieltä, että näytin oikein hoikalta ja hyvältä. Ihan oikeasti. Lääkäriltä tuli käsky laihduttaa ainakin 20 kg, ja laihdutin 35 kg.
Kun sitten oikeasti hoikkana katsoin kuvia siltä ajalta, kun kuvittelin olevani hoikka, silmäni avautuivat. Olin aivan järkyttävän lihava.
Peili ei kerro totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa... 😄 Luovaa tekstausta ja välimerkkien käyttöä joka tapauksessa maailman vetävimmältä mummulta. Arvon rouvan nuoruudessa eivät naiset vielä kouluihinkaan varsin ilmeisesti päässeet... Mukavaa elämän ehtoopuolta!
Kovillepa näyttää ottavan tätä rasvamaksaa ::)) Mieluummin normaalipainoinen ja kaunis vielä iäkkäänäkin kuin jo nuorena sairaalloisen lihava paksukainen.... Muuten juuri te lihavat olette tutkitusti niitä heikoimmin kouluttautuneita, fiksu ihminen ei päästä itseään lörpähtämäänmissään iässä! Lihava ja koulutettu muka, enpä usko sinulla kovinkaan kummoista koulutusta olevan. Ja sen vaan huomaa.
Oma painoni on noussut jonkin verran vuoden kuntosalitreenin jälkeen, mutta ei nyt sentään kilokaupalla. Painan nyt 65 kg ja olen 172 cm pitkä enkä osaa pitää itseäni lihavana. Tosin farkut alkavat kinnaamaan reisistä, joten kannattanee keskittyä jatkossa yläkroppaan.
Terveyden kannalta on tosiaan tärkeämpää se, että johtuuko paino läskistä vai lihaksista.
Joskus parikymppisenä painoin välillä alle 50 kg ja valokuvien perusteella näytän surkealta. Ei liene kuusikymppisillä mitään aihetta kerskua moisella asialla. Mulle on sanottu, että vyötärö oli kapeampi kuin nykynuorilla. Oli varmaan ja osin asiassa auttoi korsetti.