Voiko painaa paljon mutta silti näyttää hoikalta? Valehteleeko silmäni vai vaaka??
Eli olen aina ollut normaalipainoinen, mutta käväisin vaa’alla pitkästä aikaa ja painan 64kg. Pituutta minulla on 162cm. Viimeksi kun kävin vaa’alla niin painoin 54kg!!
En ole todellakaan huomannut tätä painonnousua, koska käytän edelleen ihan samoja vaatteita. Mutta parin kilon päästä olen jo ylipainon lähellä ja järjen mukaan pitää tehdä nyt asialle jotain.
Mittani ovat 92-66cm-94cm. Mielestäni ainostaan reisissä ja takalistossa on sitä massaa liikaa ja tisseissä.
Olen treenannut vaihtelevalla intensiteetillä viime vuodet.
Ajattelin olevani ihan hoikka ja mielestäni mittanikin ovat ok. Miten voin oikeasti painaa noin paljon?! En kuitenkaan ole mikään kehonrakentaja, joten tuskinpa pelkkää lihastakaan?
Jonkun netin laskurin mukaan ihannepainoni on 54-58kg :O
Luottaisitteko minun tilanteessani vaakaan vai peiliin?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa painonnousu on kuitenkin lihasta eikä läskiä?
Juu, ihan huomaamatta kehitetty 10 kg lisää lihasta :D
Hmm jos osa siitä on lihasta ja läski kertyny oikeisiin kohtiin niin voi näyttää jopa paremmalta isommassa painossa. Mä esim en koska mulla kaikki läski kertyy mahan seudulle.
Vyötärösi on sen verran kapea, että ei ole tarvetta laihduttaa. Suosittelen kuitenkin liikuntaa ihan terveyden vuoksi jos et sitä vielä harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärösi on sen verran kapea, että ei ole tarvetta laihduttaa. Suosittelen kuitenkin liikuntaa ihan terveyden vuoksi jos et sitä vielä harrasta.
Treenaan 5 päivää viikossa ja syön nyt jo tosi terveellisesti. Siksi kauhistuin lukemia että mitäs nyt sitten :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenaan 5 päivää viikossa ja syön nyt jo tosi terveellisesti. Siksi kauhistuin lukemia että mitäs nyt sitten :(
Ap
Syöt sitten ihan liikaa koska noi mitat on jo aika pullukka
Yksilön kohdalla lihomisen huomaa, mutta vertaillessa ihmisissä on eroa. Esim. minulla on kaksi ystävää, jotka on aikalailla saman mittaisia eli jotain 175cm. Toinen painaessaan 73kg alkaa olla jo jotenkin luiseva. Toinen painaa taas 63kg ja on sinällään pienipuinen, mutta hänestä ei tule silti luisevaa vaikutelmaa. En osaa sanoa, miksi näin on. Tuo kevyempi on toki kapeampi, mutta silti samaan aikaan hän ei varsinaisesti ole laiha. Tämä painavampi on sellainen, jossa luut näkyy enemmän.
Voit arvioida rasvaprosenttiasi Navy Seal - menetelmällä mittaamalla kehoasi, eli kaulanympärys ja vyötärönympärys ja lantion levein kohta.
Syötä tonne
http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy
Vierailija kirjoitti:
Voit arvioida rasvaprosenttiasi Navy Seal - menetelmällä mittaamalla kehoasi, eli kaulanympärys ja vyötärönympärys ja lantion levein kohta.
Syötä tonne
Onko tämä miten tarkka?
Sain tulokseksi rasvaprosentti 21.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötä tonne
Onko tämä miten tarkka?
Sain tulokseksi rasvaprosentti 21.
Ap
Tuossa sanotaan "he water displacement test is the most accurate way to determine body fat percent, but the Navy Body Fat test or YMCA formula is accurate within 1-3% for most people."
Yllättävänkin tarkka toi on arvioimaan rasvaprosenttia. Jos rasvaprosentti on 21 niin ei joo tartte laihduttaa..
Heh, juuri vastasin toiseen ketjuun, että 10 kiloa ei muodokkaalla naisella näytä kovinkaan erilaiselta, ei lisätttnä eikä poisotettuna :) huomasin kun itse laihdutin ja otin ennen/jälkeen kuvat. Timmimpi vähän mutta not much.
Itse olen suunnilleen noissa mitoissa. Nuorena painoin 52-54 kg. Nyt kuusikymppisenä paino n. 62,5 kg. Ja pituuteni on 164 cm. Valehtelisin jos väittäisin että olen samoissa mitoissa ja yhtä hoikka kuin painaessani 54 kg.
Ei puhattakaan että samat vaatteet mahtuisivat ylle nyt lihavahkona kuin silloin normaalipainoisena. Kuntoilen paljon ja olen pysynyt kiinteässä kunnossa, mikään kohta ei römpsötä, mutta tukevoitumisen kyllä huomaan, vaikka vyötäröni onkin treenien ansiosta pysynyt hoikkana.
Näinkin iäkkäänä olen u silti sein se hoikin nainen naisvaltaisessa työyhteissösäni, painostani huolimatta-koska nuoret naiset ovat lihavia nykyään.
Tuon aikaisista kuvista näkee, kuinka paljon hoikemmalta näytin. Ja toinen juttu, vuoden aikana kun paino nousee 10 kiloa , kuten aloittajalla , niin sen varmasti huomaa.
Itselläni kilot tulivat vanhemmalla iällä ja vähitellen, ja silti huomasin.J a onhan vaaka keksitty!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ihan todella kummallista, miten täällä palstalla aina ihmiset tietää että kuka voi näyttää hoikalta ja kuka nyt vaan ei millään voi näyttää. He ihan aidosti tietävät näkemättäkin!
Sama ilmiö kuin vakuutuslääkäreillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen suunnilleen noissa mitoissa. Nuorena painoin 52-54 kg. Nyt kuusikymppisenä paino n. 62,5 kg. Ja pituuteni on 164 cm. Valehtelisin jos väittäisin että olen samoissa mitoissa ja yhtä hoikka kuin painaessani 54 kg.
Ei puhattakaan että samat vaatteet mahtuisivat ylle nyt lihavahkona kuin silloin normaalipainoisena. Kuntoilen paljon ja olen pysynyt kiinteässä kunnossa, mikään kohta ei römpsötä, mutta tukevoitumisen kyllä huomaan, vaikka vyötäröni onkin treenien ansiosta pysynyt hoikkana.
Näinkin iäkkäänä olen u silti sein se hoikin nainen naisvaltaisessa työyhteissösäni, painostani huolimatta-koska nuoret naiset ovat lihavia nykyään.
Tuon aikaisista kuvista näkee, kuinka paljon hoikemmalta näytin. Ja toinen juttu, vuoden aikana kun paino nousee 10 kiloa , kuten aloittajalla , niin sen varmasti huomaa.
Itselläni kilot tulivat vanhemmalla iällä ja vähitellen, ja silti huomasin.J a onhan vaaka keksitty!
Ahh, sä olet niitä työpaikkojen marttyyrimummoja, jotka kahvihuoneessakin tekevät suuren numeron omasta paremmuudestaan nykynuoriin verrattuna. Jotenkin liikuttavaahan se on; toinen jalka haudassa ja mieli edelleen yhtä tyhjä kuin nuorena. Ikä ei tuo viisautta kaikille. 🤗
Minulla sama 10 kg painonnousu, enkä huomannut sitä oikein. Syynä on se, että paino jakautuu tasaisesti. Ympärysmitat joka puolelta sama senttimäärä isompi.
Olen tullut siihen tulokseen, että jos miehelle kelpaan, niin se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei sanonut missään, että vuodessa oli paino noussut tuon verran. Mahdollisesti kiloja kertynyt siis paljon hitaammin.
Ehkä sinä olet menettänyt lihasta ja kerryttänyt läskiä, mutta nuori aloittaja onkin lisännyt lihasmassaansa vuosien aikana, hmm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahh, sä olet niitä työpaikkojen marttyyrimummoja, jotka kahvihuoneessakin tekevät suuren numeron omasta paremmuudestaan nykynuoriin verrattuna. Jotenkin liikuttavaahan se on; toinen jalka haudassa ja mieli edelleen yhtä tyhjä kuin nuorena. Ikä ei tuo viisautta kaikille. 🤗
Apua meidänkin toimistolla on eräs 60-vuotias nainen, joka joka ikinen päivä kertoo lounaalla, miten hän oli aivan kamalan laiha nuorena meidän_ikäisenä_. Aina sanoo siitä jotenkin ylpeänä, että joskus sata vuotta sitten hän oli PALJON hoikempi kuin me nykypäivän normaalipainoiset. Nykyään hän on itse ylipainoinen, mutta mitä sillä on väliä, koska 20-vuotiaana hän oli PALJON LAIHEMPI.
Siis mikä tää juttu oikein on näiden iäkkäämpien kohdalla :D
Vierailija kirjoitti:
Heh, juuri vastasin toiseen ketjuun, että 10 kiloa ei muodokkaalla naisella näytä kovinkaan erilaiselta, ei lisätttnä eikä poisotettuna :) huomasin kun itse laihdutin ja otin ennen/jälkeen kuvat. Timmimpi vähän mutta not much.
Joo on sillä hieman eri vaikutus, että kerääntyykö kilot rintoihin ja takapuoleen vaiko vatsan seudulle ja alleihin.
Mua ärsyttää lisäksi se, että nämä näkemättä tietäjät eivät tunnista ihmisvartalossa välimuotoja. Oley joko hoikka tai valas.
Itse en tunne olevani kovinkaan valas 168cm pitkänä ja 80kg painoisena.
80 kiloinen pidempi nainen näyttää tältä
https://www.reddit.com/r/progresspics/comments/b2xgo6/f2256_95kg_80kg_1…
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama 10 kg painonnousu, enkä huomannut sitä oikein. Syynä on se, että paino jakautuu tasaisesti. Ympärysmitat joka puolelta sama senttimäärä isompi.
Olen tullut siihen tulokseen, että jos miehelle kelpaan, niin se riittää.
Mulla on paino seilannut normipainon alalaidasta ylälaitaan ja nyt kun aloittelen diettausta niin mies tosiaankin on pyytänyt, etten laihduttaisi yhtään, koska tykkää muodoista tällaisena (BMI 23). Itse haluaisin olla taas kireämmässä kunnossa (BMI 19-20) että pitänee päätyä kompromissiin välimaastossa nuiden kahden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo on sillä hieman eri vaikutus, että kerääntyykö kilot rintoihin ja takapuoleen vaiko vatsan seudulle ja alleihin.
Totta. Suurimman eron kuvien perusteella huomasin itse vatsan sivukuvassa sekä vyötärössä takaapäin. Selästä ilmeisesti lähti läskiä ja se toi vyötäröä esiin kun "siivet" poistui. Mutta loppuviimein yllätyin miten pieni ero oli. Ja valtavasti sai nähdä töitä sen eteen. Eli ei ole laihdutus helppoa vaikka miten siitä yritetään sellaista tehdä. Tietty vaikuttaa taas yksilöllisestikin omat ominaisuudet.
Aloittaja ei ole liian lihava (Mutta melkein.m vai?) vaikka mitat lähellä jotai utopistista tiimalasia? En voi olla samaa mieltä, itse olen urheilupiireissä törmännyt tosi hoikannäköisiin naisiin, joilla painoa 60+.
Paljon vaikuttaa se kehonkoostumus ja rasvan jakaantuminen. Jos käyttää esim kokoa S niin on mielestäni yhä hoikka (itse käytän ja olen 165cm ja 65kg).