TammiTuhinat vk 26
[color=red]Moonchild: N26, M26. IVF, la 3.1, ???? [/color]
[color=blue]Sirputi: N29, M33. PAS, la 11.1, ???[/color]
[color=red]Miiruskainen: N33, M33. IVF, la 12.1, ???[/color]
[color=red]vm.71: N34, M38. IVF, la 12.1, SEKS (2) [/color]
[color=blue]aurinko76: PAS, la 14.1, TAYS [/color]
[color=red]Katariina77: IVF, la 17.1, ???[/color]
[color=red]Minniska: ???, la 17.01, ???[/color]
[color=red]Mary_1: N36, M39. Clomit, la 17.01, SEKS[/color]
[color=red]Ibiza79: N26, M30. ICSI, la 17.1, TAYS[/color]
[color=blue]AliinaK: luomu, la 20.1, ???[/color]
[color=red]kurnau: N34, M35. 1.PAS, la 23.1, SSS[/color]
[color=red]muksuja2: 2.IVF, la 23.1. (2), Sveitsi[/color]
[color=blue]Ainukka: 3. IVF, la 24.1, ??? [/color]
[color=blue]aksu123: 1. IVF, la 24.1, Kätilöopiston sairaala[/color]
[color=red]Jorner: N31, M31. 3. IUI, la 25.1., TAYS [/color]
[color=red]angut: 3. IVF, la 25.1, Naistenklinikka[/color]
[color=blue]Gaia: N28, M30. IVF, la 30.1, ??? [/color]
[color=blue]ihmeidenaika78: ???, la 30.1, ???[/color]
[color=blue]Siili74: 1. IVF, la 30.1, ???[/color]
[color=blue]@mour: N31, M33. 2. ICSI, la 30.1, ???[/color]
Kommentit (36)
Mukavaa Kurnau että aloitit uuden viikkopinon!
Itsekin olen harkinnut yrittäjäksi ryhtymistä mutta toistaiseksi olen haudannut ne haaveet mm. lapsettomuuden takia (hoitojen läpikäyminen vie niin valtavasti energiaa). Eikä järjestelmä tosiaankaan ole kovin kannustava tässä suhteessa! Toivotaan että maisemanvaihdos tekisi hyvää ja väsymys alkaisi pian hellittämään!
Ja sitten vähän omaa napaa. Mielialat menee vuoristorataa. Säikähdän oireita siinä missä oireettomuuttakin. Viime viikon aikana pahoinvointi yltyi oksentamiseksi ja Juhannus-aattona halailin pönttöä neljä jo kertaa... Kunnes tänään pahointi oli yhtäkkiä poissa ja tilalla kova toispuoleinen alavatsakipu vihlomisineen. Panadol on hieman auttanut mutta taas kyselen itseltäni mikä kipu kuuluu asiaan ja mikä ei... Epätietoisuutta epätietoisuuden perään. Onneksi mitään vuotoja ei ole tällä kertaa näkynyt.
Olen ollut kesälomalla viikon ja ehkäpä siitä johtuen olen ehtinyt kuulostella vähän liikaakin vointiani? Toisaalta on tietysti hyvä että olen voinut levätä ja mennä oman rytmin mukaan.
@mour 8+6
ettei tule väärin käsityksiä: en yritä syyllistää teitä lomista, palkoista yms: kukin on alansa valinnut. Eli rauhassa kirjoitelkaa vaan, en minä vihreäksi täällä muutu.
Taitaa nämä raskaushormonit laittaa pinnaa hieman kireäksi?
Jouduin viikonlopuksi letkun päähän, kun oksentelu yltyi niin kovaksi että ei edes vesikulaus pysynyt sisällä. Myös huone pyöri siihen malliin kuin olisin ollut tosi päissäni. Tilanne rauhoittui kuitenkin nopesti kun sain muutaman pussin nestettä suoneen. Mutta rankkaa tämä kyllä on, pikkuiset vaativat minulta melkoisesti. Nyt olen sitten taas työn ääressä, tosin teen vaan puolta päivää.
kurnau: kyllä tuo aika järjettömältä kuulostaa miten yrittäjiä rangaistaan. Ei ihme että jotkut tekee osan töistä pimeesti. Eihän tossa ole mitän järkeä. Näissä Sveitsin systeemeissä ei myöskään ole hirveästi järkeä, minulla on meinaan tasan 14 viikkoa äippälomaa ja sitten on palattava töihin tai mentävä sossuun. Lastenhoitoa ei järjestetä valtion puolesta, vaan hoitopaikat ovat privaatteja ja maksavat n 50-60 Euroa per päivä. Mulla on onneksi sellainen anoppi joka jaksaa hoitaa, eihän tuollaisilla hoitomaksuilla kannattaisi missään tapauksessa mennä töihin. Mutta nyt loppui marinat myös täältä, näitä asioita olen jo tarpeeksi monta vuotta " itkeskellyt" .
Mukavaa viikkoa, toivottavasti te muut pystytte nauttimaan raskaudestanne!
t. muksuja2 rv 9+6
Viime to oli ensimmäinen neuvola käynti.Sydänäänet kuului hienosti n.160 löi.Toista ei kuulunut millään, joten päätti ultralla katsoa ja helpotti valtavasti kun näkyi syke.Toinen vaavi köllötteli paikoillaan, taisi ottaa torkkuja sillähetkellä, toisella oli vauhti päällä,oli ihanaa katsella...
Tänään tuli käytyä verikokeissa (seeriumseula)np-ultraa varten, joka on ens keskiviikkona.Mulla on maha kasvanut vaudilla kuminauha housut enää mahtuu jalkaan,vetskarihousut ei mene alkuunkaan kiinni.
Kyllä on ikävää, kuinka huonoon kuntoon jotkut menee raskausaikana,mulla ei ole mitään vaivaa,päivastoin elämäni kunnossa ollaan.(pitää koputtaa puuta)...ainut mikä tuntuu ilkeälle on kohdun kasvukivut, kun repii välillä niin lujaa,mutta se nyt kuuluu asiaan.
Harmittaa, kun ennen on saanut videokasetille muistoksi np-ultran,mutta nyt ei enää saakkaan.Aiemmat ultrat meni ohi, kun en tiennyt asiasta ja nyt kun tiedän se ei enää onnistukkaan.
mutta nyt erotuomariksi pojille
Hyvä, että on aloitettu tuore pino. Kirjoittelinkin äsken aloitusketjuun ja murisin oireiden loppumista. Täytyy vaan ajatella positiivisesti, että raskaus etenee ja alkuraskauden oireet häviävät. Rantiksen kokemus vaan pyörii pahasti mielessä, keskeytynyt keskenmeno kun olisi juuri tällainen: oireet loppuu mutta vuoto ei ala.
Seulonnoista: meillä kunta tarjoaa seulonnoista vain seerumiseulonnan n. rv 15-16. Pohdin pitkään, mennäkö tuohon. Lisänä toki voisi mennä yksityiselle np-ultraan. Olen yrittänyt ottaa selvää np-ultran ja seerumiseulonnan eroavaisuuksista, mutta tietoa on melko niukasti. Käsitykseni mukaan seerumiseula on kuitenkin tarkempi ja päädyimme miehen kanssa, että siihen mennään. Jos seerumiseula antaisi positiivisen tuloksen (kuulemma n. 1/20), seuraavana askeleena olisi ultraus lähinnä rakenteellisten poikkeavuuksien tarkasteluun ja lapsivesipunktio sitten kromosomihäiriöiden tutkimiseen.
Minusta on äärimmäisen kummallista, että eri kunnat tarjoavat eri seulonnat. Joissain on seerumiseula n. vk 15, joissain on seerumiseula paljon aikaisemmalla viikolla yhdistettynä sitten np-ultraan vk 11-13 ja joissain kunnissa tarjotaan lisäksi rakenneultra n. vk 18-20. Ymmärrän sen, että kunnat itse saavat päättää minkälaista seulontaa tarjoavat. Mutta koska näiden seulontojen tarkkuus vaihtelee melko paljon, ovat eri kunnissa asuvat eriarvoisia. Miksi näihin asioihin ei puututa? Kyse on tietysti rahasta, mutta onhan kunnat velvoitettu tarjoamaan rintasyöpäseulontaakin kaikille samalla lailla.
Siinä tämän hetken tunnelmat. Eli ei kauhean hehkeät olotilat. Oksentanut en ole kun kerran, mutta tää kestopahaolo on kyllä paljon ikävämpää. Mieluummin oksentaisin, kun se ainakin helpottaa oloa. Viime yökin meni osaksi valvoessa, kun oli niin paha olo. Pari kertaa kävin jääkaapilla ja ruisleipä sitten onneksi helpotti oloa.
Vaaleanruskeaa vuotoa on ollut parisen viikkoa aina silloin tällöin ja se tietty saa miettimään, että onko kaikki kunnossa. Viimeksi lääkärissä sanoi kyllä, että luultavasti ihan normaalia. Huomenna onneksi taas tarkistusultra hyperin takia (toivottavasti viimeinen), joten sittenhän se selviää.
Meillä saa valita joko np-ultran tai rakenneultran. Ja lisäksi lapsettomuushoidoilla raskautuneet saa alkuraskauden ultran ja lisäksi ihan loppuraskaudessa on vielä yksi ultra. En tiedä miksi noin, mutta en pistä hanttiin. Kivahan se on käydä katselemassa pikkuista. Me aiotaan mennä rakenneultraan, koska on tässä alkuvaiheessa niin monta kertaa ultrailtu. Ja se synnytyssairaala on muuten EKKS.
Gaia 9+0
Tsemppiä muksuja2:lle! Toivottavasti vointisi paranee pikkuhiljaa. Pahoinvointisuus ei ole miellyttävä tunne. Täälläkin taas on ollut jonkin verran kuvotusta, olikin poissa kokonaisen viikon verran, mutta ok-suilu palasi juhannukseksi.
Meidän kunta ei maksa edes tuota np-ultraa. En sitten edes huomannut kysyä neuvolan tädiltä maksavatko/tekevätkö sitten niitä muitakaan ultria, mutta niistä ei kyllä puhuttu. Olemme menossa nyt sitten yksityiselle tekemään tuon np-homman.
Mietityttääkö nämä seulonnat teitä muita? Kaikki asiat tietty huolettavat, jotenkin tuo on vain taas sellainen iso juttu. Itse en ole kovinkaan innokas menemään jatkotutkimuksiin eli punktioon keskenmenoriskin vuoksi. Noh, yritän olla liikoja miettimättä, suurella osalla tilanne kuitenkin hyvä.
aurinko 11+2 !
Tulimme mieheni tyon takia Kanadaan viime viikolla. Oli todella raskas lentomatka, kun oksensin ja olo oli ihan kauhea. Istuimme takimmassa penkkirivissa, joten selkanoja tokotti pystyssa koko lennon ajan ja koneen keittio sijaitsi suoraa takanamme ja hajut leijuivat koko ajan nenaan. :(
Onneksi 19h kestanyt matka lopulta loppui ja paasimme perille. Huumori meinasi tosin loppua, kun myohastyimme Finnairin sotkujen takia jatkolennolta keskella yota ja jouduimme odottamaan 3 lisatuntia kentalla.
Matkavasymys, raskausvasymys ja kova pahoinvointi vaikuttavat kylla elamaa viela muutaman paivan ajan. Onneksi en ole taalla enaa oksentanut. Rv10+3 nyt menossa, joten toiveissa on olon helpottuminen piakkoin. Maisemanvaihdos ei viela tunnu helpottaneen oloa, mutt ehka se viela tekee niin. Olemme taalla elokuun puoleenvaliin saakka.
En tunnu paasevan eroon keskenmenounista, joita naen joka yo useita. Viimekin yona kanniskelin pienta alkiota kasilaukussani unessani. :( En ole kertaakaan nahnyt unta syntyneesta vauvasta, en uskalla unelmoidakaan viela sellaisesta. Onko muilla tallaista, vai joko olette antaneet itsellenne luvan ajatella raskauttanne vauvana?
Maha pompottaa joinakin paivina melkoisesti kun se turpoaa. Uusia housuja on tosiaankin jo hankittava. Nain kesalla tosin hameet ovat hyvia, kun ne voi nostaa niin ylos kun tarvitsee vyotarolla eika kirista yhtaan.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
t. Aliina 10+3
(listanpaivitykseen viela lisatietoja: N25, M25, sairaala OYS.)
kaikille ja tasapuolisesti!
muksuja2: no huh-huh, sähän elät raskausoireita kuin viimeistä päivää ;) Ei kai. Huumorinkukka ei varmaan tuossa kohtaan enää kauheasti kuki. Jos yhtään lohduttaa, niin kaksi hyvää ystävääni olivat tuossa kunnossa myöskin. Toinen oli siinä kunnossa synnytykseen asti ja toinen tokeni toiselle kolmannekselle mentäessä. Luulen, että " selviämisprosentit" ovat kuitenkin puolellasi. Voimia!!!
Joiner: olen kanssa miettinyt syytä siihen, että paikkakunnittain seulontojen ajankohdat ja ultrat vaihtelevat niiin paljon. Itse en tule käyttämään paikkakuntani np- tai rakenneultramahdollisuuksia. Lääkärimme Väestöliitossa suositteli, että ne tekisi henkilö, joka ultraa väh. 250 henkeä vuodessa. Meidän tk on rahapulassa ja neuvolan doppleri oli vuodelta 1964, joten taidan käydä Turussa yksityisellä ultrauksella. Jotenkin minulla on kauhean syvä luottamuspula omaa neuvolaani kohtaan. En oikein tiedä syytä. Ehkä siksi, että kun kerroin minulle tehtäneen PAS, niin eka kysymys oli että mikä?
AliinaK: olen myös pari kertaa nähnyt unta keskenmenosta, oli itse asiassa samantyyppinen uni, sikiö oli jossain erikseen, mutta lähellä minua, mutta ei oikeassa paikassa. Olipas sepustus... Toinen hassu uni oli sellainen, että menin jonnekin vanhanaikaiseen pukuhuoneeseen, jossa on sellaiset naulakot istuinten yläpuolella. Jokaisessa naulassa roikkui avain kuminauhassa ja naulan yläpuolella luki " tyttö" tai " prinssi" . Minulle annettiin prinssin avain, mutta olisin halunut avaimen kauempaa ovesta. Olen muuten kerran aikaisemminkin nähnyt unta, että meille tulee poika. Minulle ei kauheasti ole väliä, tyttökin olisi kyllä aivan ihana.
(:) Otimme eilen uudet kuvat vatsastani. Kylläpäs se on kasvanut kahdessa viikossa paljon! Ja viikkoja kasassa vasta 10+0. Tänään oli eka neuvola, ei mitään ihmeellistä. Sydänääniä kuunneltiin. Tädillämme on 5 vuotta aikaa eläkkeeseen, tämän hän muisti pari kertaa mainita tapaamisen aikana. Emme olleet ihan samalla tasolla, mutta ei kai se haittaa. Minua ärsytti se, että jouduin tavaamaan sanat PCO, IVF ja PAS. Ei ole täti enää ajantasalla.
Veikkaan, etten ehdi tulemaan koneelle sitten pariin viikkoon -ellen sitten Thaimaassa käy nettikahvilassa kurkkimassa kuulumisianne :) Lentoa varten ostin tukisukat sekä tukiliivin (jep, selkä sökö jo nyt, nukun yöt kovalla lattialla. Uusi sänky tilattiin tänään). Kaupan tätikin naureskeli vatsani kokoa, great. Luuli kavereita olevan matkassa kaksin kappalein...
Hyvää kesää teille, pitäkää pinoa pystyssä ja voikaa paksusti :)
t. kurnau
[color=red] Moonchild: N26, M26. IVF, la 3.1, ???? [/color]
[color=blue] Sirputi: N29, M33. PAS, la 11.1, ???[/color]
[color=red] Miiruskainen: N33, M33. IVF, la 12.1, ???[/color]
[color=red] vm.71: N34, M38. IVF, la 12.1, SEKS (2) [/color]
[color=blue] aurinko76: PAS, la 14.1, TAYS [/color]
[color=red] Katariina77: IVF, la 17.1, ???[/color]
[color=red] Minniska: ???, la 17.01, ???[/color]
[color=red] Mary_1: N36, M39. Clomit, la 17.01, SEKS[/color]
[color=red] Ibiza79: N26, M30. ICSI, la 17.1, TAYS[/color]
[color=blue] AliinaK: N25, M25. Luomu, la 20.1, OYS[/color]
[color=red] kurnau: N34, M35. 1.PAS, la 23.1, SSS[/color]
[color=red] muksuja2: 2.IVF, la 23.1. (2), Sveitsi[/color]
[color=blue] Ainukka: 3. IVF, la 24.1, ??? [/color]
[color=blue] aksu123: 1. IVF, la 24.1, Kätilöopiston sairaala[/color]
[color=red] Jorner: N31, M31. 3. IUI, la 25.1., TAYS [/color]
[color=red] angut: 3. IVF, la 25.1, Naistenklinikka[/color]
[color=blue] Gaia: N28, M30. IVF, la 30.1, EKKS [/color]
[color=blue] ihmeidenaika78: ???, la 30.1, ???[/color]
[color=blue] Siili74: 1. IVF, la 30.1, ???[/color]
[color=blue] @mour: N31, M33. 2. ICSI, la 30.1, ???[/color]
[color=green]la 3.1. [/color]
[color=red] Moonchild: N26, M26. IVF. [/color]
[color=green]la 11.1. [/color]
[color=blue] Sirputi: N29, M33. PAS.[/color]
[color=green]la 12.1. [/color]
[color=red] Miiruskainen: N33, M33. IVF. [/color]
[color=red] vm.71: N34, M38. IVF. SEKS (2) [/color]
[color=green]la 14.1. [/color]
[color=blue] aurinko76: PAS. TAYS [/color]
[color=green]la 17.1. [/color]
[color=red] Katariina77: IVF.[/color]
[color=red] Minniska: [/color]
[color=red] Mary_1: N36, M39. Clomit. SEKS[/color]
[color=red] Ibiza79: N26, M30. ICSI. TAYS[/color]
[color=green]la 20.1. [/color]
[color=blue] AliinaK: N25, M25. Luomu. OYS[/color]
[color=green]la 23.1. [/color]
[color=red] kurnau: N34, M35. 1.PAS. SSS[/color]
[color=red] muksuja2: 2.IVF. Sveitsi (2)[/color]
[color=green]la 24.1. [/color]
[color=blue] Ainukka: 3. IVF. [/color]
[color=blue] aksu123: 1. IVF. Kätilöopiston sairaala[/color]
[color=green]la 25.1. [/color]
[color=red] Jorner: N31, M31. 3. IUI. TAYS [/color]
[color=red] angut: 3. IVF. Naistenklinikka[/color]
[color=green]la 30.1. [/color]
[color=blue] Gaia: N28, M30. IVF. EKKS [/color]
[color=blue] ihmeidenaika78: [/color]
[color=blue] Siili74: 1. IVF.[/color]
[color=blue] @mour: N31, M33. 2. ICSI.[/color]
Juhannus meni maalla mukavasti, oli aurinkoa ja äiti passasi!!! :)
Voi ressukat teitä, keillä tosi huono olo.
Mulla edellinen raskaus oli oksentelua ja tiputusta..
Nyt vain valtava väsymys ja etovaa oloa. Kävin lekurissa tänä aamuna.
sain peräti kolme pv. saikkua!!!
Meinasin heittää todistuksen lekurin naamaan.
En todellakaan jaksa maanantaina töihin mennä.
Yksityinen varmaan tajuais mun tilanteen ja laittais lomaa enemmän.
Veriarvot tosi huonot ja paineet alhaalla, maa keinuu ja heikottaa.
Tuohon päiv.listan tiedoksi: minä olen 39v ja mies samoin.
T. väsynyt angut
muksuja2: onko pahoinvointi yhtään helpottanut? Itse kärsin myös aika kovasta pahoinvoinnista ja pöntön halaaminen on käynyt tutuksi. Toisaalta tuntuu hyvältä kun on näinkin konkreettinen merkki. Voi ainakin päivä kerrallaan toivoa/uskoa että masussa olisi kaikki hyvin.
Ensikertalaisena nämä kurjatkin merkit tuntuvat hyvältä. Mutta rajansa silläkin. Toivotaan että pahoinvointi on kohta taaksejäänyttä sinun osaltasi!
Aliina K & Kurnau: Olen myös nähnyt jonkun verran keskenmeno-unia. Viime yönä näin unen jossa olin menossa vessaan ja hetken kuluttua WC oli ympäriinsä veressä. En missään nimessä uskalla ajatella tätä raskautta vielä " loppuun asti" , kuten Aliina K kyselit. Olo on hyvin epäuskoinen kaikella tavalla ja pyrin ottamaan vain päivän ja hetken kerrallaan. Helpommin sanottu kuin tehty. Välillä pelko ottaa tukevan niskalenkin.
Meidän tilanteemme on sikälikin erikoinen että hakeuduimme yksityiselle tutkimuksiin 5 kk:n yrityksen jälkeen. Mitään " näkyvää" syytä siihen ei vielä ollut mutta lapsuudesta asti vaivanneen epävarmuuden vuoksi (=pelkäsin etten voisi saada omia lapsia) menimme " tarkistamaan" tilanteen. Pommi putosi niskaan ihan alkumetreillä: Välttämättä emme saisi omia biologisia lapsia. Sen enempää lääkäri ei osannut tilannettamme selittää, eikä hän myöskään antanut meille paljon toivoa. On siis kaikella tavalla pieni suuri ihme että nyt ollaan tässä.
angut: Olipa sinulla tyly lääkäri kun kirjoitti sairaslomaa noin nihkeästi! Mene ihmeessä yksityiselle tai kokeile toista lääkäriä! Varmasti joudun itsekin hakemaan jossain välissä lisää sairaslomaa ja ajattelin myös mennä yksityiselle jos ongelmia tulee... Ei taida olla kovin asiakaspalveluhenkistä jos vain nuokkuu ja oksentaa ;). Viimeisen viikon olen ollut kesälomalla joten siinä mielessä olen voinut ottaa vähän rennommin.
Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille!
@mour
Ensinnäkin Kurnaulle päivityksiä varten tietoja eli N36, M32 ja synnäri MKS. Toinen inssi toi plussan.
Edelleen väsyttää kamalasti, päikkäreiltä juuri heräsin. Illat on mennyt väsymyksen ja kuvotuksen piikkiin, mitään en saa tehtyä. Nyt luulen, että iltakuvotus on väistymässä, joten jospa tämä väsymyskin.
Maha pömpöttää ja luulen, että maha kasvaa eri tahtia kuin esikoista odottaessa. Olen nyt kesälomalla, joten päikkäreistä nauttiminenkin on mahdollista.
Eka ultra mulla oli viikolla 7 ja näin sydämen lyönnit, kuullut en ole kertaakaan. Nyt vain odottelen ensi viikolla tehtävää np-ultraa. Maanantaina tosin on neuvola ja nyt jännittää kamalasti se, että mahassa on kaikki ok ja sydänäänet tosiaan kuuluu.
Meilläpäin ei saa enää kuin yhden ultran, jos kaikki on ok. Esikoista kun odotin neljä vuotta sitten, kuului np, rakenne ja viimeinen ultra. Tilanne on mennyt siis huonompaan suuntaan. Ajattelin kyllä, että jos kaikki on ok ja en saa yhtään ylimääräistä ultraa, niin käyn yksityisellä.
Ei muuta kuin hyviä vointeja kaikille ja annetaan mahojen paisua vaan:))))
Minniska ja maha-asukki 11+2
Ihanasti aurinko paistaa!
Siitä tulikin mieleeni; Millasia uikkareita käytätte? Masu kyllä jo pömpöttää. (kolmas raskaus, joten venähtänyt on meikä tytön masu..)
Minä en ole kokouikkari ihminen ollenkaan. Voisko pitää bikineitä?
Ei mitään naru juttuja:)
Kaiken lisäksi ollaan lähdössä etelään elokuussa!!!!
Tuntuu ettei mitkään vaatteet ole hyvät, vanhat kiristää ja äitiysvaatteet roikkuu.
Kertokaas uikkareista(kin) mulle..
Angut 10+1
En oo minäkään kauheesti jaksanut kirjoitella,mut olen käynyt kyllä lukemassa teidän viestejä.
Mulla oli eilen ultra ja kaikki oli kunnossa.LA on 12.1.
Onko muilla ollut migreeniä?Mulla on ihan viikoittain pahoja kohtauksia ja päivittäin pää jonkin verran jomottaa.
Mä ostin uimapuvun,ku bikinien yläosa oli liian pieneksi jäänyt.Kyllä mun mielestä ainakin voi biksuja käyttää,jos siltä tuntuu.
Hyvää odotuksen jatkoa kaikille:)
-Sirputi 12+0-
Minä kärsin vatsakrampeista, navan yläpuolella...
Ja tosi yököttävä olo olo.
Olo pahentunut, ennen oli vaan sellasta kuvotusta. Nyt kun paha olo iskee, kämmenetkin hikoo ja pyörryttää.
Lekurikin antoi saikkua vaan kolmepv. joten ma pitäis mennä töihin asiakkaita palveleen....
Mansikat varmaan auttais oloon :)
angut 10+2
jos kuka päivittää niin meidän la muuttui ultrassa 2.1.2007 minkä itsekin aiemmin laskin olevan oikea, vaikka eihän sillä mitään merkitystä ole, tulee sitten kun tulee.
Kävin sitten kaksi kertaa np-ultrassa; oman paikkakunnan neuvolassa ja keskussairaalassa jonne lapsettomuuspolilta varattiin aika jo aikoja sitten. Kerroin tästä kyllä neuvolan tädille mutta ilmeisesti se post-it lappu johon hän tiedon ylös laittoi oli kadonnut jonnekkin koska terkkariin varattiin aika lääkärille viikkoa ennen keskussairaalan käyntiä. Kävinpä sitten molemmissa ja ihan kiva olikin kun mies ei ensimmäiseen ultraan päässyt mukaan.
Onko muuten normaalia/yleistä että vauva vastaa kooltaa rv 13+5 vaikka viikkoja oli tuolloin 12+6? Olenko syönyt liikaa sokeria/rasvaa vai onko tulossa jätti vauva? Kertokaa jos tietoa. Oma paino on noussut näiden 13 vkon aikana ehkä pari kiloa.
Muuten on olo hyvä niinkuin on ollut koko raskauden ajan, töissä kyllä väsyy herkästi ja päivät on kiireisiä ja rankkoja!
hyvää heinäkuuta kaikille!
Moonchild 13+4
Minut voi poistaa listoilta. Tänään havaittaan sikiön kuolleen n. pari viikkoa sitten. Huomenna Taysiin lääkkeelliseen keskeytykseen.
Hoitakaa masujanne huolella!
Rouva Väsynyt täällä. En jaksa tänne edes ruikuttaa. Jussina söin ja nukuin. Viime yönä klo 20-11 että silleen. Lasken päiviä siihen, että väsymys hellittää (vk 12?).
Katsoin ihan huvikseen, että jos jäisinkin sairaslomalle, niin mitä sitä rahaa tulisi, pystyisköhän firmaa pyörittämään sillä rahalla. No, laskeskelin ekaksi äippärahan määrää ja JEEE!! Se on 250 ¿/kk miinus verot (YELin minimi). Että näin yrittäjiä kannustetaan. Samansuuntaista olisi myös sairaspäiväraha, en edes viitsinyt sitä laskea.
Tuo tietää sitä, että en pahemmin äippälomaa vietä. Niiltä päiviltä, jolloin teen töitä, niin saan minimin eli n. 12 ¿/päivä + tulot. Kaksi asiakasta päivässä lisäävät tuloani 100 ¿ päivä. Ihmisen pilkkaa tämä yrittäminen.
Nyt tulee sen verran negatiivista tekstiä, että poistun takavasemmalle murjottamaan. Onneksi lähdetään torstaina Thaimaaseen, siellä on mukavampaa miettiä näitä yrittäjyyden iloja.
Täytyy ihan oikeasti sanoa, että jos olisin tiennyt, että tuollaista äippärahaa olisi joskus tulossa, niin olisin harkinnut kolmannenkin kerran yrittäjäksi ryhtymistä.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja pyöreitä masuja :) ja toivottavasti kukaan muu teistä ei ole yrittäjä!!
T. kurnau, kurja duunari