Mitä tarkoittaa kun joku sanoo, että oot näyttävän näköinen nainen?
Mulle yksi puolituttu nainen keskustelun lomassa sanoi, että "kun sinäkin olet aika näyttävän näköinen nainen, niin...." Olin toki mielissäni koska mielestäni se on kehu, mut tarkoittaako se kaunista vai mitä?
Kommentit (47)
Yleensä hieman rotevampi. Ei välttämättä lihava.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen joku Satu Silvo. Karismaattinen, sellainen että kaikki huomaa kun tulee huoneeseen, hyvän näköinen, mutta enemmän kuitenkin niin että olemus herättää huomiota, ei vain esim kauniit kasvot.
No ei. Satu on Suomen kauneimpia naisia.
Näyttävä tai komea on nainen jota ei voi sanoa kauniiksi.
Kerran meni ohi pari miestä ja pysähtyivät ja kääntyivät katsomaan ja toinen sanoi toiselle että "Siinä on komea nainen!". Äänensävy oli jotenkin ihaileva mutta en tiennyt oliko se kehu? Komea nainen?
Näyttävä on mieletäni silmiinpistävällä tavalla kaunis. Sellainen joka huomataan positiiivisessa mielessä heti kun hän kävelee esimerkiksi juhlissa huoneeseen.
Mutta tämä tietysti riippuu aivan siitä sanojasta. Ilmeisesti palstalaisissa ainakin on paljon piilovittuilijoita, jotka vääntää tästäkin negatiivisen.
En tiedä, mua ei oo kai kukaan sanonu näyttävän näköseks???
Yleensä ne joita tiedän että on sanottu, on kookkaampia kun minä. :Dtai sitten vastaavasti todella laittautuneita. ite oon pienikokonen nainen. :D
Se on kehu, tuossa tilanteessa nainen on puoleensavetävä ja mielenkiintoinen, olematta klassinen kaunotar.