Miten pääsen perintö-osakkeesta eroon? Ei ole varaa pitää sitä enää
Sijainti 45 km Helsingistä ja kaikinpuolin hyväkuntoinen osake, mutta se ei mene kaupaksi. Itselläni ei ole mitään kokemusta asunnon omistamisesta tai myymisestä. Annoin huoneiston välittäjälle mutta Huoneistokeskus kämmäsi koko jutun. Välittäjät vaihtuivat ja minua ei pidetty ajantasalla. Nyt osake on ollut vuoden myynnissä vaikka alueella käy kauppa. Kuten sanoin, minulla ei ole mitään kokemusta asunnon omistamisesta. Luulin että myynti kestää näin kauan, uskoin myös kokenutta välittäjää hinnan suhteen. No, toimeksianto on loppunut. Kaikki säästöt on käytetty vastikkeisiin ja rahat on nyt loppu. Olen yh ja itsekin olen kuntoutustuella.
En pysty maksamaan vastiketta enää. Asunto aiotaan kuulemma ottaa haltuun, en edes tiedä mitä se tarkoittaa. Luottotietoja ei minulla ole joten en saa lainaa jotta voisin ylläpitää asuntoa enää. Vuokralaista ei ole asuntoon löytynyt myöskään. Eli asunto otetaan nyt pois ja se oli siinä sitten?
Kommentit (25)
Se että se uhataan ottaa haltuun , tarkoittaa että sen talon muut osakkaat ovat joutuneet maksamaan lämmitystä ja vesiä ja huoloyhtiö laskuja sununkin puolesta. Nyt he vaan haluavat vuokrata sen että siitä saadaan taloyhiölle rahaa. Se on kuitenkin edelleen sinun omaisuuttasi. Eikö sulla raukalla ole ketään tuttua joka auttaisi sua ymmärtämään noi jutut. Jos et tarvitse sitä itse niin silloin kannattaa vuokrata se ulos. Minulla on ollut monta vuotta vuokralaisia ihan mukavia ovat olleet. Ei koskaan ole rikottu mitään. Oikotie. fi sivutolta näkisit sen alueen hintatason ja vuokran. Huono tuuri ollut kun välittäjä oli laiska. Koita saada apua , ne asiat on aika helppoja, mutta ei täältä käsin voi auttaa akuuttia asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Se että se uhataan ottaa haltuun , tarkoittaa että sen talon muut osakkaat ovat joutuneet maksamaan lämmitystä ja vesiä ja huoloyhtiö laskuja sununkin puolesta. Nyt he vaan haluavat vuokrata sen että siitä saadaan taloyhiölle rahaa. Se on kuitenkin edelleen sinun omaisuuttasi. Eikö sulla raukalla ole ketään tuttua joka auttaisi sua ymmärtämään noi jutut. Jos et tarvitse sitä itse niin silloin kannattaa vuokrata se ulos. Minulla on ollut monta vuotta vuokralaisia ihan mukavia ovat olleet. Ei koskaan ole rikottu mitään. Oikotie. fi sivutolta näkisit sen alueen hintatason ja vuokran. Huono tuuri ollut kun välittäjä oli laiska. Koita saada apua , ne asiat on aika helppoja, mutta ei täältä käsin voi auttaa akuuttia asiaa.
Juuri näin. Sitä voi edelleen yrittää myös myydä tuon hallintaan oton jälkeen. Jos se menee kaupaksi, niin asoy ottaa omansa(maksamattomat vastikkeet) pois myyntituloista.
Just noin kävi eräälle juopolle meidän taloyhtiössä. Peru ja jätti vastukkeet maksamatta. Ja taloyhtiö uhkasi haltuuntäotolla. Myi pois ja kaikki ookoo. Sulla on väärä hinta ja välittäjä
Mutta eikös ole hyvä jos asunto otetaan haltuun ja pääset eroon tarpeettomasta asunnosta ja tarpeettoman asunnon aiheuttamista kustannuksista?
Nyt olet vapaa ongelmasta jota ilman tulit toimeen ennen tarpeetonta perintöasuntoa.
Onko se vastike kuinka suuri? Jos itse nyt asut kalliimmalla ja tämä asunto on velaton, niin voitko muuttaa tähän ja alkaa myydä sitä jossa asut? Tai jos olet vuokralla niin onko asumiskulut nyt kalliimmat kuin olisivat tuossa asunnossa.
Omaan asuntoonkin saa asumistukea jos tulot ovat pienet.
Toisaalta jos et tykkää asua tällä paikkakunnalla jossa perintöosake on niin sitten ei onnistu.