Miten pääsen perintö-osakkeesta eroon? Ei ole varaa pitää sitä enää
Sijainti 45 km Helsingistä ja kaikinpuolin hyväkuntoinen osake, mutta se ei mene kaupaksi. Itselläni ei ole mitään kokemusta asunnon omistamisesta tai myymisestä. Annoin huoneiston välittäjälle mutta Huoneistokeskus kämmäsi koko jutun. Välittäjät vaihtuivat ja minua ei pidetty ajantasalla. Nyt osake on ollut vuoden myynnissä vaikka alueella käy kauppa. Kuten sanoin, minulla ei ole mitään kokemusta asunnon omistamisesta. Luulin että myynti kestää näin kauan, uskoin myös kokenutta välittäjää hinnan suhteen. No, toimeksianto on loppunut. Kaikki säästöt on käytetty vastikkeisiin ja rahat on nyt loppu. Olen yh ja itsekin olen kuntoutustuella.
En pysty maksamaan vastiketta enää. Asunto aiotaan kuulemma ottaa haltuun, en edes tiedä mitä se tarkoittaa. Luottotietoja ei minulla ole joten en saa lainaa jotta voisin ylläpitää asuntoa enää. Vuokralaista ei ole asuntoon löytynyt myöskään. Eli asunto otetaan nyt pois ja se oli siinä sitten?
Kommentit (25)
Ongelma on se että asunto otetaan "haltuun" koska en pysty maksamaan sitä enää. Tilanne on siis akuutti. Ap
Mitä vikaa asunnossa on ettei ole löytynyt vuokralaista?
Vierailija kirjoitti:
Liian iso, sata neliötä.
Siis miten niin ei mene kaupaksi? Kai nyt joku sen esimerkiksi eurolla ostaa. Vai onko koko talo purkukunnossa?
Taloyhtiö laittaa asunnon vuokralle kunnes ovat saaneet kuitattua velkasi. Ei välttämättä huonompi asia, kun et itse osaa asiaa hoitaa.
Myytävään asuntoon tuskin löytyy vuokralaisia, mutta jos otat pois myynnistä ja etsit jonkun. Luulisi löytyvän.
Viesti 8 siis ap:n. Oma lukunsa on kauheat vuokralaiset joita ei saa edes ulos jos sotkevat ja jättävät vuokrat maksamatta. Asun toisessa kaupungissakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian iso, sata neliötä.
Onko edes yritetty etsiä vuokralaista?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin ei mene kaupaksi? Kai nyt joku sen esimerkiksi eurolla ostaa. Vai onko koko talo purkukunnossa?
Huoneistokeskuksella välittäjä vaihtui ja siitä ei edes ilmoitettu. Toimeksianto jäi hoitamatta. Kukaan ei hoitanut sitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian iso, sata neliötä.
Onko edes yritetty etsiä vuokralaista?
Kyllä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian iso, sata neliötä.
Eihän sillä koolla ole tuossa tilanteessa mitään merkitystä. Asetat vuokran vaikka niin että tulot(nettona) kattaa vain kulut, niin luulisi löytyvän vuokralainen.
Kai nyt joku paikka löytyy mistä saa apua ja neuvoa jos ei itse osaa. Jotain kunnan talousneuvontaa tai oikeusaputoimisto ym. En tiedä kun itse osaan hoitaa asiani niin en tuollaisia palveluja käytä.
Tosiaan muuta siihen itse. Jos on todella pienet tulot niin omistuskämppääkin saa asumistukea. Paljonko on vastike? Halpaa asumista.
Mun mielestä se, että huoneisto otetaan haltuun tarkoittaa sitä, että sinulle on jo nyt kertynyt vastikevelkaa. Asunto on tietysti edelleen sinun, mutta otetaan nii kuin pantiksi jos artikkeli jäävät jatkossakin maksamatta. Ota yhteyttä talon isännöitsijään ja kysy mitä tarkoittaa niin että itse sen ymmärrät. Sano, että yrität myydä asuntoa. Kun saat sen myytyä rästiin jääneet vastikkeet maksetaan myyntihinnasta pois päältä, asunnon haltuunotto raukeaa ja loppu on sinun rahaasi.
Laita se nyt uudelleen myyntiin toiselle firmalle ja pidä itsesi tilanteen tasalla. Myös hinta sille tasolle millä se menisi kaupaksi. Miettikää yhdessä mikä olisi sopiva alkuhinta, siihen sitten ostajat voivat tehdä tarjouksia.
Kyllä nyt on vaan pakko opetella uusia asioita, onhan se nyt kuitenkin sinun omaisuuttasi, luulisi noin lähellä pääkaupunkia menevän kaupaksi. Osakehan on rahan arvoista omaisuutta kuitenkin.
Mikä on oma asumistilanteesi? Etkö voi muuttaa tähän asuntoon itse?
Vaihda toiseen välitystoimistoon ja alenna hintaa