Naiset saavat ilmaiset kuukautissuojat, jee!!!!
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaistet käyttää jo nyt julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla eurolla miehiä enemmän vuosittain. Koskahan tämä "tasa-arvo" alkaa teille riittämään?
Synnytä sinä itse lapsesi niin naisen ei tarvitse sen vuoksi rampata neuvolassa yms.
Kun te ette enää edes synnytä.
Aika helvetin kallis neuvolasysteemi meillä, jos siihen menee 10 miljardia vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan hyvä juttu,mutta sitten kaikki muukin housunsuojat,pitää saada ilmaiseksi.Ei vaan nuorille,vaan myöskin Tena-ikäisille .Eikä vaan naisille.vaan myöskin miesten Tena.Alappa vaatimaan,niin vaatia osaa muutkin.
nää on jo ilmaiset jos vaan diagnoosi löytyy... ihan miehillekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaistet käyttää jo nyt julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla eurolla miehiä enemmän vuosittain. Koskahan tämä "tasa-arvo" alkaa teille riittämään?
Itke nyt vielä lisää ja syytä naisia siitäkin, että pariskunnan hankkiessa lapsen nainen on se, joka niitä terveyspalveluita käyttää. Kyllähän kuka vain mies ilomielin ravaisi niissä tarkastuksissa ja etenkin synnytyksessä jos mahdollista.
Keskihintaisella synnytyksellä ja nykyisellä syntyvyystahdilla synnytysten kulut ovat vain noin 300 miljoonaa euroa vuodessa. 9.7 miljardia miehiä enemmän menee mihin?
Naisten keskimääräinen elinikä on pidempi ja vanhana terveyspalveluja tarvitaan enemmän. Useimmat naiset joutuvat lisäksi käymään gynekologisissa tarkastuksissa, papakokeet ja mammografiaseulonnat ovat melkeinpä puolipakollisia ja ehkäisykin on useimmiten naisten huolena.
Kylläpä löytyy olkiukkoja. Naiset saavat myös miestensä perinnöt, leskeneläkkeet ja muut tulonsiirrot miehiltä.
9.7 MILJARDIA menee vuodessa mummoihin? Tuskin.
Oi älä huoli, kyllä (te?) miehet osaatte varmasti aiheuttaa vähintään samanmoiset kustannukset esim rikos- ja oikeusjärjestelmän kuormittamisella ja syrjäytymisellänne.
Sinun kaikki sukulaismiehesi ja isäsi ovat rikollisia?
Ihan kaikki miehet? Niinhän?
Aika kauheeta tekstiä täällä jotkut suoltaa.
Kuukautiset ovat lähes jokaiselle naiselle pakollinen paha. En vaadi että täällä niitä pitäisi jaella ilmaiseksi, mutta voisi ainakin alvia alentaa.
Hui kauheaa kun käyn useinkin terveyskeskuksessa huomiota hakemassa. Itseäni kun ei huvita alkaa itseäni viiltelemään umpimähkään ja askarrella sidetarpeiden kanssa. Voisi joltain lääkäriltäkin tulla noottia, jos tekIsin heidän työt aiheuttaen niitä lisää 🤣 ja ihan itse ovat kehottaneet tulemaan terveyskeskukseen, jos kuume nousee, oli flunssa tai ei.
Ja hui kamala että hoitohenkilökunta jakaa mulle ihan ilmaiseksi niitä haavanhoitotarpeita ettei tarvitsisi itse ostaa useiden kymmenien eurojen pakkauksia. Yksi pakkaus kun riittäisi ainoastaan päiväksi.
On se miesten elämä niin epäreilua kun ei ole kuukautisia, eivätkä viitsi lääkärissäkään käydä hyvän sään aikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenko vika se on, ettei miehet mene lääkäriin kuin ambulanssilla? Pitääkö naisten tuntea syyllisyyttä kun itse älyävät hoidattaa sairauksiaan toisin kuin miehet?
Voihan sitä sairastamisen hyveeksikin muuttaa. Anna mennä. En ole kyllä juuri kuullut miesten potevan jokaista kehollista signaalia yhtä antaumuksella kuin naisten. Oh, jossain liikahti, voi ei. Nyt olen sairaana ihan varmasti.
Voisiko miesten heikompi elinajanodote kenties liittyä siihen, ettei lääkäriin mennä kuin haulikolla uhattuna? Ja silti se on jotenkin naisten vika. Ja naisten vika sekin kun itse kehtaavat käydä lääkärissä hoidattamassa sairauksiaan ja elävät sen vuoksi pidempään.
Mulla on ainakin noita lääkärikäyntejä (naisena) kertynyt paljon siksi, että lääkärissä ei ole uskottu sanomaani. On vaatinut monta käyntiä, että on otettu vakavasti. Huonosti hoitamisesta sitten taas on aiheutunut ongelmia, jotka on aiheuttaneet lisää terveydenhuollon palvelujen tarvitsemista. Jos olisi hoidettu reippaasti ja oikein, olisin rasittanut terveydehoitojärjestelmää paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itke nyt vielä lisää ja syytä naisia siitäkin, että pariskunnan hankkiessa lapsen nainen on se, joka niitä terveyspalveluita käyttää. Kyllähän kuka vain mies ilomielin ravaisi niissä tarkastuksissa ja etenkin synnytyksessä jos mahdollista.
Keskihintaisella synnytyksellä ja nykyisellä syntyvyystahdilla synnytysten kulut ovat vain noin 300 miljoonaa euroa vuodessa. 9.7 miljardia miehiä enemmän menee mihin?
Naisten keskimääräinen elinikä on pidempi ja vanhana terveyspalveluja tarvitaan enemmän. Useimmat naiset joutuvat lisäksi käymään gynekologisissa tarkastuksissa, papakokeet ja mammografiaseulonnat ovat melkeinpä puolipakollisia ja ehkäisykin on useimmiten naisten huolena.
Kylläpä löytyy olkiukkoja. Naiset saavat myös miestensä perinnöt, leskeneläkkeet ja muut tulonsiirrot miehiltä.
Oi älä huoli, kyllä (te?) miehet osaatte varmasti aiheuttaa vähintään samanmoiset kustannukset esim rikos- ja oikeusjärjestelmän kuormittamisella ja syrjäytymisellänne.
Ei, vaan _keskimäärin_ joku 95% rikoksen tekijöistä ja vangeista on miehiä. Naiset kuormittavat ko järjestelmiä siis huomattavasti vähemmän. Ja nämähän sitten ovat kallista lystiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika kauheeta tekstiä täällä jotkut suoltaa.
Kuukautiset ovat lähes jokaiselle naiselle pakollinen paha. En vaadi että täällä niitä pitäisi jaella ilmaiseksi, mutta voisi ainakin alvia alentaa.
Hui kauheaa kun käyn useinkin terveyskeskuksessa huomiota hakemassa. Itseäni kun ei huvita alkaa itseäni viiltelemään umpimähkään ja askarrella sidetarpeiden kanssa. Voisi joltain lääkäriltäkin tulla noottia, jos tekIsin heidän työt aiheuttaen niitä lisää 🤣 ja ihan itse ovat kehottaneet tulemaan terveyskeskukseen, jos kuume nousee, oli flunssa tai ei.
Ja hui kamala että hoitohenkilökunta jakaa mulle ihan ilmaiseksi niitä haavanhoitotarpeita ettei tarvitsisi itse ostaa useiden kymmenien eurojen pakkauksia. Yksi pakkaus kun riittäisi ainoastaan päiväksi.
On se miesten elämä niin epäreilua kun ei ole kuukautisia, eivätkä viitsi lääkärissäkään käydä hyvän sään aikana
Ruoka on kaikille paha. Asumus on kaikille pakollinen paha. Mieti vähän ennen kuin kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan _keskimäärin_ joku 95% rikoksen tekijöistä ja vangeista on miehiä. Naiset kuormittavat ko järjestelmiä siis huomattavasti vähemmän. Ja nämähän sitten ovat kallista lystiä.
Suomessa on noin 3000 vankia vuorokaudessa. Otapa selvää, kuinka moni näistä on normaaleja suomalaisia valkoisia naapurinmiehiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meillä aina naiset vastustaa kaikkia edistysaskeleita mitkä helpottaisi jotenkin naisten elämää?
Onhan se nyt ihan älyttömän hyvä, että nuoret köyhät tytöt voi jostakin saada ilmaisia siteitä!
Kuinka moni on täälläkin kertonut omasta nuoruudestaan kun ei saanut rahaa siteisiin ja piti vessapaperista kehitellä tuppoja.
Minustakin on todella jännä, että aina löytyy vastustajia ja huutajia, kun elämää halutaan parantaa ja helpottaa jollakin tavalla. Siis halutaan PARANTAA elämänlaatua, niin se on jostain syystä huono asia!
Vierailija kirjoitti:
Milloin miehet saavat valtion kustantamat runkkurätit? Se se vasta olisikin MeToo:ta!
Tämän koko vauva-palstan ala- ja yläpeukuista näkee kuinka itsekeskeisiä naiset ovat. Ei mitää hauskaa viihdettähän tämä on. Mutta eihän siitä voi syyttää muyta kuin biologiaa tästä millaisia naiset ja miehet ivay. Miehet runkkuhulluja ja naiset itsekeskeisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenko vika se on, ettei miehet mene lääkäriin kuin ambulanssilla? Pitääkö naisten tuntea syyllisyyttä kun itse älyävät hoidattaa sairauksiaan toisin kuin miehet?
Voihan sitä sairastamisen hyveeksikin muuttaa. Anna mennä. En ole kyllä juuri kuullut miesten potevan jokaista kehollista signaalia yhtä antaumuksella kuin naisten. Oh, jossain liikahti, voi ei. Nyt olen sairaana ihan varmasti.
Voisiko miesten heikompi elinajanodote kenties liittyä siihen, ettei lääkäriin mennä kuin haulikolla uhattuna? Ja silti se on jotenkin naisten vika. Ja naisten vika sekin kun itse kehtaavat käydä lääkärissä hoidattamassa sairauksiaan ja elävät sen vuoksi pidempään.
Sinulla ei ole edes perusbiologia hallussa. Miesten elinajanodote ei parane sillä, että Erkki juoksee flunssassa lääkärissä 10 kertaa kuukaudessa.
Testosteroni vaikuttaa miesten elimistön rappeutumiseen, ja jo siksi miehet elävät naisia lyhemmän elinajan. Mutta en odota tämän palstan naisilta mitään älykkyyttä argumenteissaan muutenkaan.
Testosteronilla on jonkin verran vaikutusta miesten lyhyempään eliniänodotteeseen, mutta paljon merkittävämpi tekijä on miesten riskialtis käytös sekä epäterveelliset elämäntavat. Säännölliset lääkärikäynnit ja omasta terveydestä huolehtiminen eivät ole mitään turhaa akkojen höpötystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan hyvä juttu,mutta sitten kaikki muukin housunsuojat,pitää saada ilmaiseksi.Ei vaan nuorille,vaan myöskin Tena-ikäisille .Eikä vaan naisille.vaan myöskin miesten Tena.Alappa vaatimaan,niin vaatia osaa muutkin.
Tämä on nyt jo toisin päin. Tenat luokitellaan tietyissä tapauksissa tälläkin hetkellä hoitotarvikkeiksi ja niitä saa kotiin kannettuna ihan ilmaiseksi. Eli, ei vain "Tena-ikäisille" ilmaisia vaippoja vaan kaikille, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole edes perusbiologia hallussa. Miesten elinajanodote ei parane sillä, että Erkki juoksee flunssassa lääkärissä 10 kertaa kuukaudessa.
Testosteroni vaikuttaa miesten elimistön rappeutumiseen, ja jo siksi miehet elävät naisia lyhemmän elinajan. Mutta en odota tämän palstan naisilta mitään älykkyyttä argumenteissaan muutenkaan.
Testosteronilla on jonkin verran vaikutusta miesten lyhyempään eliniänodotteeseen, mutta paljon merkittävämpi tekijä on miesten riskialtis käytös sekä epäterveelliset elämäntavat. Säännölliset lääkärikäynnit ja omasta terveydestä huolehtiminen eivät ole mitään turhaa akkojen höpötystä.
Odotan sinä päivää, kun mies kieltäytyy tekemästä jotain, mitä nainen ei ikinä uskaltaisi tehdä, koska on riskialtista. Sitten naiset heräävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kuukautissuojien ei tarvitse olla ilmaisia, mutta niiden alvia tulisi alentaa. Kuukautissuojat eivät ole ylellisyystuote (24% alv) vaan välttämättömyys ja ne tulisi todellakin rinnastaa lääketarvikkeisiin (10% alv).
Ei vissiin kovin välttämätöntä, jos ei itse tee kaikkeansa sen eteen, että saa sen asian itselleen. Sinulla on aika vino tapa määritellä välttämätön.
En nyt ihan täysin ymmärtänyt viestisi pointtia. Minä kyllä ostan itselleni tarvitsemani kuukautissuojat ja ne ovat kyllä täysin välttämättömät. Mielestäni on kaikkien ihmisten etu, että naiset käyttävät kuukuppeja, tamponeja tai siteitä eivätkä vuoda kuukautisverta vapaasti ympäristöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä miehiä niin sieppaa niin mikä estää käyttämästä itse enemmän terveyspalveluita? Vähemmällä ja halvemmalla pääsisikin jos kävisi siellä muulloinkin kuin silloin kun on jo pää kainalossa.
Naiset ramppaavat lääkärissä huomiota hakeakseen.
Miehille ei myöskään ole mitään syöpäseulontoja, toisin kuin naisille.
Montako kertaa sinä olet tänä vuonna jo juossut lääkärissä flunssan takia?
Siinäpäs oli analyyttista faktatietoa, joka saa suorastaan polvilleen. Syöpäseulonnat on katsottu tarpeelliseksi, koska ovat sen verran vaikeita ja yleisiä. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että on outoa miksei miehiäkin mukamas voitaisi testata vaikka tämän HPV:n takia. Olisi paljon tehokkaampaa. Toisaalta epäilen kävisivätkö muut, kuin homomiehet niissäkään, koska suora vahinko itselle on sen verran pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ajat sitten laitettu ilmaiseksi, jos miesten munanpäistä vuotaisi verta kuukausittain.
Mainitse YKSIKIN miesten saama ilmainen etuus? Asevelvollisuus vankilatuomion uhalla?
Esimerkiksi isyysraha? Tarveperusteistahan arvion pitää olla, ei mitään pidä jakaa vain periaatteen vuoksi. Jos jollain ihmisryhmällä on jotain terveystarpeita niin ihan luonnollista että yhteiskunta tukee niiden toteutumista. Onko miehillä jokin vastaava tarve johonkin terveystuotteeseen?
Sitä mieltä olen kyllä että myös kondomien osalta tuon alvin voisi tiputtaa 24% -> 10% vaikka en sitä varsinaisesti ”miesten” tuotteena pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voi alkaa tekemään kaikki vaaralliset ja raskaat työt käsienheiluttelunsa sijaan.
Maalitolppien siirtely naisilta onnistuu, ja se vapaamatkustaminen.
Onko rahaa siihen 80 sentin terveyssidepakettiin vai ei? Mene sossuun hakemaan avustusta
Vierailija kirjoitti:
Olisi ajat sitten laitettu ilmaiseksi, jos miesten munanpäistä vuotaisi verta kuukausittain.
Todennäköisemmin olisi joko jo kehitetty hormooniton, sivuoireeton tapa päästä kuukautisista kokonaan eroon ilman häslinkiä, kipuja ja lääkäreillä ramppaamista tai kuukautiset olisivat automaattisesti saikkuaikaa töistä ja koulusta.
Samaa mieltä, mutta kyllä mun mielestä sen huolenpidon pitäisi kohdistua ensisijassa niihin joilla ei oikeasti ole varaa johonkin. Eihän me makseta ruokia, lääkkeitä tai vuokria ym. perusturvaan kuuluvia asioita normaalistikaan niille jotka pystyy ne itse kustantamaan.