Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voikohan miehelläni olla ollut koronavirus?

Vierailija
27.02.2020 |

En siis usko toki, mutta nyt on alkanut mietityttämään.
Mieheni käy kerran viikossa isossa automarketissa ja joskus joulukuussa mainitsi vaan että siellä oli paljon kiinalaisia kun hän oli paistopisteellä. Tämä kommentti on irrallinen mistään koronista vaan yleistä puhettamme tuolloin kauppareissusta.

Mieheni on työyhteisössä jossa usein flunssa kiertää työmiehen jos toisenkin. Minä sitten olen joskus sairastunut näihin flunssiin tai olen ollut sairastumatta.

Joulukuussa mies sairastui mutta ei ollut kovin räkäinen. Hän oli kuumeisen oloinen pari päivää joka sattui viikonlopuksi (ei tarvinnut saikkua) mutta miehelle jäi viikkoja kestävä järkyttävä yskä. On tupakoitsija niin sai sellaisia järkyttäviä yskänkohtauksia että meinasi tikahtua ja otsasuonet pullistuivat päästä kun yski ja yski. Minä kaivoin hänelle tietoa keuhkosyövästä ja keuhkoahtaumataudista ja ties mistä ja olin äärettömän huolissani. Yölläkin valvoin kun ajattelin että mies on sairastunut johonkin keuhkotautiin.
Mies oli usein oudon sinertävänharmaa iholtaan ja näytti että kuolee justiinsa. Yskä kesti lähes 2,5 kuukautta ja on viime päivinä helpottanut ja väri on palautunut mieheni kasvoille.
Minä yskähtelin muutamana päivänä kun mies sairastui mutta sen kummempia oireita ei itselleni ole tullut.

Mies ei käynyt kertaakaan lääkärissä koska lämpö aleni tuolloin parissa päivässä ja on niitä ihmisiä jotka eivät jää potemaan kotiin jollei ole kuumetta. Kynnys saikulle jäämiseen on erittäin erittäin korkea.

Nyt olen kiusoitellut häntä koronasta jne. Mutta eilen muistutti että ne kiinalaiset oli silloin joulukuussa siellä automarketissa ja olin unohtanut koko asian kunnes nyt aloin miettiä että voiko olla mahdollista että hänellä oli koronavirus? Mies on hyväkuntoinen ja lihaksikas,tupakointia lukuunottamatta; hän tervehtyy pienistä vammoista jne erittäin nopeasti.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[\quote]Sinun kannattaa hieman opetella arvioimaan todennäköisyyksiä. Miten ihmeessä miehelläsi olisi voinut olla virus jo ennen kuin tapauksia oli todettu Kiinassakaan? Kuinka tähtitieteellisen epätodennäköistä on että hän olisi saanut sen marketin kiinalaisturisteilta, siinä maassa kun asuu muutama muukin henkilö?

Muuten ymmärrän erittäinkin hyvin että olet huolissasi miehestäsi. Jos pitkäaikaistupakoitsija yskii keuhkonsa pellolle, oli flunssaa tai ei, se on aina huono merkki. Mutta sinuna unohtaisin nyt sen viruksen tai en ainakaan horisisi siitä miehelle tai lääkärille, eihän sinua kohta kukaan ota tosissaan. Yritä nyt saada se mies lääkäriin ja äkkiä! Ja tupakka pois!

Ihan tiedoksi että Corona virusta TODETTIIN jo joulukuussa Kiinassa. Miksi se nimike sitten muuten olisi COVID-19 eikä COVID-20????

Ai no sitten, sehän muuttaakin asian. Ehdottomasti ap:n miehellä on ollut päivänselvä korona.

Vierailija
42/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei jengi osaa kyllä lukea. Ap kertoo olleensa huolissaan miehensä viikkoja kestäneestä kovasta tukehduttavasta yskästä. Luullut että syöpä tai keuhkoahtaumatauti ja tästä miehelleen huomautellut ja patistanut lääkäriin. Mies maininnut että kaupassa oli taannoin kiinalaisia. Ap kiusoitellut koronasta kunnes alkanut pohtia asiaa.

EI ole apn tehtävä raijata aikuista miestä lääkäriin. Ensimmäinen koronavirus todettiin marraskuussa Kiinassa.

Toivottavasti ei ole apn miehellä syöpää, ahtaumaa tai koronaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se Mtv:n linkissä on että marraskuussa.

Vierailija
45/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006420924.html

Tämä artikkeli kiinalaisten täydellisestä tietämättömyydestä miltä flunssan sairastaminen tuntuu on kyllä hupaisa. Ja tietysti jumpata pitää sairaalassakin. Eikö ne tiedä että flunssan aikana pitää levätä.

Vierailija
46/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"– Yskin niin että luulin kuolevani, hän kertoo Timen haastattelussa.

Lopulta Ye pääsi sairaalaan kuvauksiin, joissa koronaviruksen todettiin levinneen hänen keuhkoihinsa. Yetä ei kuitenkaan hyväksytty toiseen testiin, jonka kautta hän olisi saanut virallisen diagnoosin, ja lääkärit määräsivät hänet taas kotiin"

Näin kertoo koronavirukseen sairastunut.