Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voikohan miehelläni olla ollut koronavirus?

Vierailija
27.02.2020 |

En siis usko toki, mutta nyt on alkanut mietityttämään.
Mieheni käy kerran viikossa isossa automarketissa ja joskus joulukuussa mainitsi vaan että siellä oli paljon kiinalaisia kun hän oli paistopisteellä. Tämä kommentti on irrallinen mistään koronista vaan yleistä puhettamme tuolloin kauppareissusta.

Mieheni on työyhteisössä jossa usein flunssa kiertää työmiehen jos toisenkin. Minä sitten olen joskus sairastunut näihin flunssiin tai olen ollut sairastumatta.

Joulukuussa mies sairastui mutta ei ollut kovin räkäinen. Hän oli kuumeisen oloinen pari päivää joka sattui viikonlopuksi (ei tarvinnut saikkua) mutta miehelle jäi viikkoja kestävä järkyttävä yskä. On tupakoitsija niin sai sellaisia järkyttäviä yskänkohtauksia että meinasi tikahtua ja otsasuonet pullistuivat päästä kun yski ja yski. Minä kaivoin hänelle tietoa keuhkosyövästä ja keuhkoahtaumataudista ja ties mistä ja olin äärettömän huolissani. Yölläkin valvoin kun ajattelin että mies on sairastunut johonkin keuhkotautiin.
Mies oli usein oudon sinertävänharmaa iholtaan ja näytti että kuolee justiinsa. Yskä kesti lähes 2,5 kuukautta ja on viime päivinä helpottanut ja väri on palautunut mieheni kasvoille.
Minä yskähtelin muutamana päivänä kun mies sairastui mutta sen kummempia oireita ei itselleni ole tullut.

Mies ei käynyt kertaakaan lääkärissä koska lämpö aleni tuolloin parissa päivässä ja on niitä ihmisiä jotka eivät jää potemaan kotiin jollei ole kuumetta. Kynnys saikulle jäämiseen on erittäin erittäin korkea.

Nyt olen kiusoitellut häntä koronasta jne. Mutta eilen muistutti että ne kiinalaiset oli silloin joulukuussa siellä automarketissa ja olin unohtanut koko asian kunnes nyt aloin miettiä että voiko olla mahdollista että hänellä oli koronavirus? Mies on hyväkuntoinen ja lihaksikas,tupakointia lukuunottamatta; hän tervehtyy pienistä vammoista jne erittäin nopeasti.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole hakemassa saikkua. Lukemaan opetteleminen kannattaa. Tauti kesti siis viikkoja eikä mies ollut kertaakaan saikulla yskänsä takia eikä siis suostunut menemään lääkäriin koko aikana! Eikä ole kyse hysteeriasta vaan siitä että se yskiminen järkytti minut näiden viikkojen aikana kun luulin että miehelläni on keuhkosyöpä tai keuhkoahtaumatauti!! -ap 

Vierailija
22/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin muutama vuosi sitten influenssan ja sen jälkeen yskin keuhkoni pihalle kuusi viikkoa. Enkä tupakoi ja olen muutenkin perusterve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisikin aikamoista. Marraskuussa tautia ei ollut vielä edes Kiinassa, mutta ehkä miehesi sairastuttikin nuo turistit? Potilas 0 ei siis olisikaan wuhanilainen torikauppias (vai kuka se nyt on ollutkaan) vaan kaukaa maailman toiselta laidalta tupakoiva suomijuntti. Tämähän laittaa koko epidemian ihan uuteen valoon. Kyllä nyt kannattaa olla WHO:hon yhteydessä että laittavat levinneisyysennustukset uusiksi!

Kyllä voimme olla ylpeitä kun uusi pandemia lähti liikkelle juuri Suomesta Prisman paistopisteeltä!

Vierailija
24/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain äsken niiden kertomuksia jotka ovat sairastuneet tautiin ja eräs mies toteaa että "yksin niin että luulin että kuolen...".

Mieheni meinasi välillä tukehtua yskäänsä. Varsinkin öisin olin huolesta soikea kun ajattelin ettei aamulla enää herää kun meinasi tikahtua ja tätä kesti viikoja  :( -ap

Vierailija
25/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole hakemassa saikkua. Lukemaan opetteleminen kannattaa. Tauti kesti siis viikkoja eikä mies ollut kertaakaan saikulla yskänsä takia eikä siis suostunut menemään lääkäriin koko aikana! Eikä ole kyse hysteeriasta vaan siitä että se yskiminen järkytti minut näiden viikkojen aikana kun luulin että miehelläni on keuhkosyöpä tai keuhkoahtaumatauti!! -ap 

Ikävä sanoa tämä, mutta kyllä ne keuhkosyöpä tai keuhkoahtaumatauti ovat huomattavasti todennäköisempiä vaihtoehtoja kuin korona. Vaarallisempia myös.

Vierailija
26/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keittiön allaskaapista tai autotallista löytyy paljon tyhjiä coronapulloja niin asiaa on syytä epäillä.

Vierailija
27/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitusvirheet. Kysyin tätä vaan ystävällisesti täällä eikä tarkoitus ole lietsoa mitään kuin vaan asiallisesti KYSYÄ asian tiimoilta koska olen ollut niin huolissani koko yskimisestä jne :( En ymmärrä ilkeilyä. Kannattaa sitäpaitsi opetella lukemaan eikä lukea niinkuin itse haluaa. -ap

Vierailija
28/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka vitsailee taitaa olla eniten kuolemanpelossa monen asian suhteen. Juurihan psykiatrian tohtori totesi että vitsailu on yksi defenssimekanismi ihmisellä.

Vierailija
29/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori kirjoitusvirheet. Kysyin tätä vaan ystävällisesti täällä eikä tarkoitus ole lietsoa mitään kuin vaan asiallisesti KYSYÄ asian tiimoilta koska olen ollut niin huolissani koko yskimisestä jne :( En ymmärrä ilkeilyä. Kannattaa sitäpaitsi opetella lukemaan eikä lukea niinkuin itse haluaa. -ap

Sinun kannattaa hieman opetella arvioimaan todennäköisyyksiä. Miten ihmeessä miehelläsi olisi voinut olla virus jo ennen kuin tapauksia oli todettu Kiinassakaan? Kuinka tähtitieteellisen epätodennäköistä on että hän olisi saanut sen marketin kiinalaisturisteilta, siinä maassa kun asuu muutama muukin henkilö?

Muuten ymmärrän erittäinkin hyvin että olet huolissasi miehestäsi. Jos pitkäaikaistupakoitsija yskii keuhkonsa pellolle, oli flunssaa tai ei, se on aina huono merkki. Mutta sinuna unohtaisin nyt sen viruksen tai en ainakaan horisisi siitä miehelle tai lääkärille, eihän sinua kohta kukaan ota tosissaan. Yritä nyt saada se mies lääkäriin ja äkkiä! Ja tupakka pois!

Vierailija
30/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka vitsailee taitaa olla eniten kuolemanpelossa monen asian suhteen. Juurihan psykiatrian tohtori totesi että vitsailu on yksi defenssimekanismi ihmisellä.

On vähän eroa siinä vitsaillaanko itse taudilla, vai tällä täysin suhteettomalla hysterialla.

Vierailija
31/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli koronaa, niin olette nyt siunattuja ihmeellisellä kaukoidän viisaudella. Vaikka... aika tyhmältä sinä kyllä vaikutat. Taitaa olla yliarvostettua tuo kaukoidän viisaus.

Vierailija
32/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän eroa siinä vitsaillaanko itse taudilla, vai tällä täysin suhteettomalla hysterialla.

Tässä hyvä biisi tähän tilanteeseen: Korn - Mass Hysteria

Vierailija
33/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku keuhkojuttu hänellä oli koska yskä oli niin valtavan paha että meinasi tukehtua siihen  :( ! Olin oikeasti huolissani ja mietin keuhkosyöpää ja keuhkoahtaumatautia joista jauhoin väsymiseen asti kotona mutta mies ei vaan mene ylipäätään mistään koskaan lääkäriin :( ! Ja minkäs tekee aikuiselle miehelle eli jos ei mene niin ei mene.

Kiitos vastauksistanne! -ap

Silloin vuelä kun tupakoin, sain flunssan yhteydessä usein pitkittyneen ja pahan yskä. Happi meinasi loppua, joskus tuli yrjöäkin ja kerran murtui kylkiluita.

Vierailija
34/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap itse kirjoittaa "kiusoitelleensa" miestänsä koronnasta. Kieltämättä kuulostaa kyllä typerältä toiminnalta.

Vierailija
35/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku keuhkojuttu hänellä oli koska yskä oli niin valtavan paha että meinasi tukehtua siihen  :( ! Olin oikeasti huolissani ja mietin keuhkosyöpää ja keuhkoahtaumatautia joista jauhoin väsymiseen asti kotona mutta mies ei vaan mene ylipäätään mistään koskaan lääkäriin :( ! Ja minkäs tekee aikuiselle miehelle eli jos ei mene niin ei mene.

Kiitos vastauksistanne! -ap

Silloin vuelä kun tupakoin, sain flunssan yhteydessä usein pitkittyneen ja pahan yskä. Happi meinasi loppua, joskus tuli yrjöäkin ja kerran murtui kylkiluita.

vielä*

Vierailija
36/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joskus vitsailu on vain vitsailua.

Vierailija
37/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä oli juuri sitkeää virustautia liikkeellä. mullakin oli yli kuukauden yskä. 

Vierailija
38/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tiedoksi että voi hyvinkin olla noilla oireilla Kuumeeton Keuhkokuume! Ei sen Corona tarvitse olla, mutta syystäkin olet huolestunut koska ihmiset unohtavat nyt tässä uuden taudin hysteriassa ne muut flunssan kaltaiset taudit jotka ovat myös tarpeeksi edetessään vakavia. Kysypä mieheltäsi haluaako sitten mieluummin leikkauspöydälle kuin että käy hakemassa parit pillerit ja vähän saikkea? Tulee sitten vähän pidempi saikke...

Vierailija
39/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[\quote]Sinun kannattaa hieman opetella arvioimaan todennäköisyyksiä. Miten ihmeessä miehelläsi olisi voinut olla virus jo ennen kuin tapauksia oli todettu Kiinassakaan? Kuinka tähtitieteellisen epätodennäköistä on että hän olisi saanut sen marketin kiinalaisturisteilta, siinä maassa kun asuu muutama muukin henkilö?

Muuten ymmärrän erittäinkin hyvin että olet huolissasi miehestäsi. Jos pitkäaikaistupakoitsija yskii keuhkonsa pellolle, oli flunssaa tai ei, se on aina huono merkki. Mutta sinuna unohtaisin nyt sen viruksen tai en ainakaan horisisi siitä miehelle tai lääkärille, eihän sinua kohta kukaan ota tosissaan. Yritä nyt saada se mies lääkäriin ja äkkiä! Ja tupakka pois![/quote]

Ihan tiedoksi että Corona virusta TODETTIIN jo joulukuussa Kiinassa. Miksi se nimike sitten muuten olisi COVID-19 eikä COVID-20????

Vierailija
40/46 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdottoman vaarallinen nyt maailmalla jylläävä koronavirus ei ole, mutta tarttuu erittäin helposti. Jos ap:n miehellä jostain syystä se olisi ollut, niin Suomi olisi ennen Kiinaa ollut epidemia-alue