Syötkö yöllä (eli heräätkö syömään kesken unien)?
Fb:ssä oli joku meemi, jossa kaveri hiippailee syömään yöllä klo 03:38. Moni tunnisti itsensä tai kaverinsa.
Onko tämä yleistä? Itse en muista koskaan heränneeni yöllä syömään. Baarista kotiin grillin kautta olen kyllä tullut, mutta kesken unien en ikinä nouse syömään, vaikka olisikin nälkä. Sinnittelen silti aamuun asti.
Kommentit (54)
En. Ehkä joskus harvoin?
Joskus kun pesen hampaat liian aikaisin (jotta jaksan varmasti pestä ne), saattaa tulla vielä myöhemmin väsyneenä nälkä. En kyllä muista olenko ensin nukahtanut ja sitten herännyt syömään, mutta onhan se mahdollista. Enkä pese silloin enää uudestaan hampaita! Väsyneenä jaksan paremmin syödä kuin pestä hampaat.
Normaalisti en syö yöllä, mutta joskus lomalla ulkomailla on sisäinen kello ollut niin sekaisin että olen yöllä valvonut ja napostellut jotain pientä.
Faith kirjoitti:
En ole koskaan herännyt syömään kesken unien, mutta syön kyllä välillä juuri ennen nukkumaan käymistä eli puolen yön jälkeen, jos on nälkä. En pysty nukahtamaan nälkäisenä. Jogurtti tms. on sopiva välipala siihen hetkeen.
Olen hoikka.
No, tuo nyt on varmasti suht normaalia yöihmisiltä, syön itsekin yöllä ennen nukkumaanmenoa, jos valvon myöhään, esim viime yönä taisin syödä kahden aikaan, menin nukkumaan neljältä.
Mutta en voisi kuvitellakaan, että normaalitilanteessa nousisin kesken unien voikkaria väsäämään. Kyllä nukkuva ihminen nyt kestää sen 10h ilman ruokaa
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Perus av-mamma laittaa kellon soimaan yöllä jotta voi nousta syömään. Muuten tulee liian pitkä paastoaika, jopa 10 tuntia ja sitten heikottaa, pyörryttää, pierettää ja apuva.
"Perus av-mamma" taitaa sitten kyllä olla harvinaisuus. Kaikki me olemme uniikkeja täällä. :D
Tottakai. Parikin kertaa. Pitää syödä kolmen tunnin välein, ettei verensokeri laske ja aineenvaihdunta hyydy.
Joku sanoi siitä, että vatsa tuntuu menevän nukkumaan jo kymmenen aikaan. Tunnistan tunteen. Reissussa ollessa tulee joskus valvottua ja syötyä mihin sattuu kellonaikaan ja siitä ei kyllä vatsa tykkää. Eli en syö yöllä. Iltapala noin yhdeksän maissa ja seuraavan kerran syön kuuden tai seitsemän aikaan aamulla.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Ainoastaan lihavat ihmiset tekevät tuota.
Kaikki yöheräilijät voivat syödä, vaihdevuodet laukaisee monelle.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Perus av-mamma laittaa kellon soimaan yöllä jotta voi nousta syömään. Muuten tulee liian pitkä paastoaika, jopa 10 tuntia ja sitten heikottaa, pyörryttää, pierettää ja apuva.
:D
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan.
Muutenkin syön vain klo 11 ja klo 15 välisenä aikana.
Ja mitähän alapeukuttamista tässäkin taas oli!
En, en myöskään herää yöllä siihen että tarvitsisi käydä vessassa/juomassa
En minä. Mieheni herää joskus yöllä ja menee syömään, hän ei ole lihava, vaan tekee rankkaa fyysistä työtä ja yösyöminen voi liittyä siihen, että on syönyt liian kevyesti päivällä.
Jos tiedän, että jääkaapissa on jotakin helppoa syötävää, joka ei vaati kuin pakkauksen avaamisen, niin harmi kyllä ensimmäinen ajatus on syödä se jos herään yöllä :/. Paha tapa, pitäisi päästä eroon napostelusta. Toisaalta jos on syönyt tasaisesti ja hyvin päivän aikana, niin yöllä ei tule nälkä. (Miksi pitää olla olemassa kuorettomia nakkeja/makkaroita, höh.)
Vierailija kirjoitti:
Mä laihdutan ja kyllä varmasti laihdun
vain vichy-vettä juon ja yhtään en syö
en päiväohjelmasta mä tingi tippaakaan
näin mannekiiniksi jo kohta vaihdunMä laihdutan ja sen kai selvästi huomaa
on ohjelmani varma kunnes on yö
en unta öisin saakaan kun vatsa parahtaa
jääkaapin ovi silloin narahtaaÖisin kakkua haukkaan
kuusi siankyljystä syön
päälle kaljat mä naukkaan
ja sitten tyynyyn pääni lyönMut päivällä mä jälleen varmasti laihdun
tää pettämätön uusi dieetti on
yöt syön ja päivät panttaan niin korjaan vahingon
saan siten mannekiinivartalonMä laihdutan ja kyllä varmasti laihdun
tää tyttö jumppaa sekä lenkillä käy
mä systeemiini luotan ja uskon että pian
mä olemattomaksi tästä haihdunMä laihdutan ja sen kai selvästi huomaa
vaikk tulokset ei vielä vaa'assa näy
en öisin unta saa kun taas vatsa parahtaa
jääkaapin ovi jälleen narahtaaYöllä kinkkua mässään
sitten maksamakkaraa
vaikka sen toki kässään
ei liikaa nautiskella saaJa päivällä mä jälleen varmasti laihdun
tää pettämätön uusi dieetti on
yöt syön ja päivät panttaan niin korjaan vahingon
saan siten mannekiinivartalon (ja sen huomaa!)
saan siten mannekiinivartalon
saan siten mannekiinivartalon
Mikä biisi tää on? Aika hauskat sanat :D
treffit kirjoitti:
En... Meilla on illallinen seitseman ja kahdeksan valilla ja sen jalkeen syodaan seuraavan kerran aamulla. Eli meilla ei syoda edes iltapalaa.
Ai illallinen ja iltapala on eri asia?
Syön yleensä vain kerran päivässä, ja teen sen niin myöhään illalla ettei yöllä ehdi nälkä tulla. Ja jostain syystä aamulla ja päivälläkään ei ole ruokahalua.
No, nuorempana sitä ruokahalua ei ollut edes joka päivä.
Hyvässä lihassa silti olen näin vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota tekevät ovat yleensä lihavia.
Ai? Itse tein tuota kun olin tiukalla dieetillä ja painoin noin 50 kg. Liian vähän ravintoa päiväsaikaan.
Kun podin kilpirauhasen liikatoimintaa, joskus piti nousta aamuyöstä syömään. Söin varmaan kolme kertaa enemmän kaloreita päivässä verrattuna nykyiseen.
En ole ikinä herännyt yöllä syömään. Joskus kyllä herään yöllä, enkä saa enää unta, mutta en ole silti mennyt syömään.
Mä en oo ikinä yösyömistä harrastanut, en edes silloin kun painoin 150 kiloa. Yksi ravitsemusterapeutti kyllä jaksoi mulle aina muistuttaa, että se yösyöminen pitäisi lopettaa, kun oli jostain saanut päähänsä, että kaikki lihavat automaattisesti niin tekee.