Pyhimyksellä salavauva!
Seiskassa juttua. The voice of Finland kilpailijan kanssa ollut salasuhde ja siitä syntynyt 1,5 vuotias lapsi. Jotenkin ei yllätä, mutta surettaa todella vaimon puolesta, saanut vasta tietää. Jättäis nyt tuon sian!
Kommentit (685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Täällä suu vaahdossa kiihkotaan miten kukaan on voinut tällaisia kauheuksia tehdä ja silti hirveällä kiihkolla halutaan tietää kuka oli se lapsen äiti. Kaksinaismoralismi taas huipussaan.
Niinpä kun irrotat itsesi muista kommentoijista, kaksinaismoralismia parhaimmillaan!
Sinun lisäkseksesi täällä käy eri ihmisiä kommentoimassa eri ajatuksineen.
Et ole poikkeus täällä ja muut eivät ole yksi saman aivokapasiteetin omaava massa.
No hei, kiva, että olemma samaa mieltä. Hyvä me paremmat ihmiset <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jäätävää kokemusten vähättelyä tässä ketjussa. Toistan: abortti ei ole hirveä kokemus kaikille naisille, vaan joillekin se on yksi lääketieteellinen toimenpide muiden joukossa. Joissain naisissa epämääräinen solumöykky ei herätä minkäänlaista "äidinvaistoa" vaan jopa inhoa ja vastenmielisyyttä. Minkäänlaista murhetta tai jossittelua toimenpiteen jälkeen ei ilmene, pelkästään helpotusta. Ainut kuormittava tekijä tilanteessa on ollut tieto siitä, että on raskaana, vaikkei haluaisi olla.
Eihän tuota kukaan kieltänyt.
Johan tuossa kirjoitettiin että monikin joka seisoo päätöksensä takana silti käy nuo asiat ja tunteet läpi.
Kevyttä toimenpidettä et siitä saa vaikka kuinka haluat niin uskotella. Kyllä nuo ihan realistisia kuvauksia olivat ja ihan puhdasta todellisuutta.
Toiset kyllä selviävät vaikka sodankin läpi ilman isompia tunteita ja toiset ei.
Kumpaakaan ei tulisi vähätellä!
Väitinkö toimenpidettä kevyeksi? En. Totesin korkeintaan, että jotkut (esim. minä) suhtautuvat siihen kevyesti, yhtenä lääketieteellisenä toimenpiteenä muiden joukossa.
Monessa kommentissa tuotiin ilmi, että abortti on henkisesti raskas kokemus naiselle, ja siksi sitä on kohtuutonta vaatia. Joillekin (esim. minulle) ainut henkisesti raskas asia tuossa tilanteessa oli tieto siitä, että olin raskaana, vaikken halunnut olla.
Abortin vaatiminen on tosiaan kohtuutonta, mutta ei sen vuoksi, että nainen siitä väistämättä kärsisi.
Oksettava ketju. Olen todella järkyttynyt, että vielä 2020 näin moni nainen pitää raskauden jatkamista ja lapsen synnyttämistä surkeassa tilanteessa jonain vastuunkantona!
Huhhuh.
Todella suurinta vastuunkantoa on usein juurikin se abortti.
Poistun nyt, tulen vihaiseksi kun mietin millaisia itsekkäitä taliaivoja täällä pyörii romantisoimassa lapsen saamista tilanteessa jossa lapsen synnyttäminen ei ole KENENKÄÄN muun etu kuin sen itsekkään emakon joka päättää synnyttää koska hän haluaa.
Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Oksettava ketju. Olen todella järkyttynyt, että vielä 2020 näin moni nainen pitää raskauden jatkamista ja lapsen synnyttämistä surkeassa tilanteessa jonain vastuunkantona!
Huhhuh.Todella suurinta vastuunkantoa on usein juurikin se abortti.
Poistun nyt, tulen vihaiseksi kun mietin millaisia itsekkäitä taliaivoja täällä pyörii romantisoimassa lapsen saamista tilanteessa jossa lapsen synnyttäminen ei ole KENENKÄÄN muun etu kuin sen itsekkään emakon joka päättää synnyttää koska hän haluaa.
Yäk.
Minäkin olen siitä että vuonna 2020 vielä pidetään keskeytystä johonkin ehkäisyyn verrattavana asiana.
Se on raskasta naiselle ei ikinä helppo päätös.
Yök itsellesi kun et osaa asettua molempien päätösten saappaisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.Minäkin olen siitä että vuonna 2020 vielä pidetään keskeytystä johonkin ehkäisyyn verrattavana asiana.
Kyllä se on joillekin helppo päätös, älä yleistä. Yhtä raskasta oli kuin viisaudenhampaan poisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.Minäkin olen siitä että vuonna 2020 vielä pidetään keskeytystä johonkin ehkäisyyn verrattavana asiana.
Kyllä se on joillekin helppo päätös, älä yleistä. Yhtä raskasta oli kuin viisaudenhampaan poisto.
Okei, no sitten se oli sitä sinulle hyväksy kuitenkin muiden kokemus.
Aivan niinkuin abortti olisi palvellut yhtäkään asianomistajaa. Ei yhtäkään.
Ihana lapsi, ihana äiti, isästä en sano mitään. Keskeytys ei poista sitä asiaa, että teko on tapahtunut. Hitto täällä on tyhmää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no sitten se oli sitä sinulle hyväksy kuitenkin muiden kokemus.
Minun kokemustanihan tässä ketjussa ei hyväksytä. Jatkuvasti kirjoitetaan "naisista" ikään kuin naisilla olisi vain yksi jaettu kokemus abotista. Itse olen koko ajan puhunut "joistakin naisista". Lukisit ensin ja kommentoisit vasta sitten.
Oksettavaa on se, että tämä tyyppi on itse siittänyt lapsen ja julistaa instassa, ettei mikään au / salalapsi / syrjähyppy kaada hänen hienoa avioliittoaan. Hän on kaiken yläpuolella muka jotenkin. Eikö jengi tajuu, että tää artisti itse teki paskat kaikille?! Ei sitä kukaan tehnyt hänelle. Nyt hän käyttäytyy, niinkuin ansaitsisi jotain sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa on se, että tämä tyyppi on itse siittänyt lapsen ja julistaa instassa, ettei mikään au / salalapsi / syrjähyppy kaada hänen hienoa avioliittoaan. Hän on kaiken yläpuolella muka jotenkin. Eikö jengi tajuu, että tää artisti itse teki paskat kaikille?! Ei sitä kukaan tehnyt hänelle. Nyt hän käyttäytyy, niinkuin ansaitsisi jotain sympatiaa.
Mitä hänen olisi mielestäsi pitänyt sanoa?
Että aiomme nyt erota ja jatkakaa te niin vaimoni kuin au-lapseni ja äitinsä haukkumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Tommischokin haastattelu parin vuoden takaa Yleltä. Ei anna kovin kaunista kuvaa Kuoppalan toiminnasta.
Luin toisaalta se on hänen kokemus ihmisestä ja heidän keskeisestä dynamiikasta ja silloisesta elämästä. Toinen saattaa kokea että on elämän hauskin vuosi ja toinen kurjin. Riippuu miltä kannalta katsoo asiaa.
Kertoo ihmisestä kuitenkin aika paljon, että menee rahan perässä polttaen sillat pitkäaikaiseen yhteistyökumppaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä toiset naiset salasuhteissa ovat AINA jotain koulukiusattuja?!
Itsetunto hajotettu jo lapsena. Oman kokemuksen mukaan pettäjistä iso osa hakee pönkitystä itsetunnolleen.
Kumma kun esim. minusta, lapsena hy väksikäytetystä ja päälle vielä koulukiusatusta tytöstä kasvoi nainen, joka ei ikinä voisi antaa itselleen anteeksi jos menisi tekemään jotain noin kamalaa. Sekä omalle miehelleen että vielä sille salakumppanin vaimolle ja lapsille. Päinvastoin kuvottaa kaikenlaiset sosiaaliset valtapelit (joihin pettäminen ja muu kiusaaminen kuuluu) ja sitä haluaa vain pysyä helvetin kaukana niitä harrastavista ihmisistä. Eli pidän tekosyynä, jota itkeä tihrustetaan kun jäädään kiinni törkyilystä. Mikään edes lapsuuden ja nuoruuden kauhukokemus ei oikeuta laittamaan pahaa kiertämään, ei yksikään.
No ei oikeuta ei, mutta ihminen on erehtyväinen ja epätäydellinen. Sä oot sä ja muut on muut. Ei voi katsoa elämää vain siitä omasta näkökulmasta. Oliks sulla jotain muita tulevia elementtejä vaikeuksien aikana, kaikilla ei ole? Nekin vaikuttaa paljon. Lapset on siitä jänniä, että muut ihmiset voivat rakentaa ne tai rikkoa. Pysyvästi. Suurin osa kuitenkin kehittyy ja kasvaa, oppii virheistään ja omista epätäydellisyyksistään ellei persoonallisuus ole ihan vinksallaan. Jatkuva pettäminen ja epärehellisyys voi kieliä esim. narsismista.
En puolustele, mutten niiakkaan. Mikko petti, nainen petti. Ehjäisy jätettiin. Nyt kantavat seuraukset. Toivottavasti Mikko EDES ottaa vastuun (vanhempien sekoiluun syyttömästä) lapsesta. Kaikinpuolin ikävä tilanne kaikille. Voittajia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä toiset naiset salasuhteissa ovat AINA jotain koulukiusattuja?!
Itsetunto hajotettu jo lapsena. Oman kokemuksen mukaan pettäjistä iso osa hakee pönkitystä itsetunnolleen.
Kumma kun esim. minusta, lapsena hy väksikäytetystä ja päälle vielä koulukiusatusta tytöstä kasvoi nainen, joka ei ikinä voisi antaa itselleen anteeksi jos menisi tekemään jotain noin kamalaa. Sekä omalle miehelleen että vielä sille salakumppanin vaimolle ja lapsille. Päinvastoin kuvottaa kaikenlaiset sosiaaliset valtapelit (joihin pettäminen ja muu kiusaaminen kuuluu) ja sitä haluaa vain pysyä helvetin kaukana niitä harrastavista ihmisistä. Eli pidän tekosyynä, jota itkeä tihrustetaan kun jäädään kiinni törkyilystä. Mikään edes lapsuuden ja nuoruuden kauhukokemus ei oikeuta laittamaan pahaa kiertämään, ei yksikään.
No ei oikeuta ei, mutta ihminen on erehtyväinen ja epätäydellinen. Sä oot sä ja muut on muut. Ei voi katsoa elämää vain siitä omasta näkökulmasta. Oliks sulla jotain muita tulevia elementtejä vaikeuksien aikana, kaikilla ei ole? Nekin vaikuttaa paljon. Lapset on siitä jänniä, että muut ihmiset voivat rakentaa ne tai rikkoa. Pysyvästi. Suurin osa kuitenkin kehittyy ja kasvaa, oppii virheistään ja omista epätäydellisyyksistään ellei persoonallisuus ole ihan vinksallaan. Jatkuva pettäminen ja epärehellisyys voi kieliä esim. narsismista.
En puolustele, mutten niiakkaan. Mikko petti, nainen petti. Ehjäisy jätettiin. Nyt kantavat seuraukset. Toivottavasti Mikko EDES ottaa vastuun (vanhempien sekoiluun syyttömästä) lapsesta. Kaikinpuolin ikävä tilanne kaikille. Voittajia ei ole.
Niin että kun tietoisesti lähdetään pettämään kumppaneitaan vieläpä ilman ehkäisyä, se on inhimillinen erehdys ja sellaista sattuu? Ehkä sinulle sattuukin, jos sinulla on jotain ongelmia elämänhallinnan kanssa. Kumma kun minulle ei ole koskaan sattunut tällaisia erehdyksiä ja epätäydellisyyksiä. No, nämähän on pettäjien vakiofraaseja.
Lähinnä tää keissi osoittaa, ettei kaksilla rattailla voi ajaa. Ei voi olla samanaikaisesti räppäri, joka voi tehdä biisin ”Hikoilen kuin raiskaaja” ja puhua makasiiniohjelmassa naisten asemasta musaskenessä; ei voi antaa idyllisiä haastatteluita perhearjesta ja panna paljaalla toisia naisia, eikä olla älykkö ilman sydämen sivistystä.
Ja kun on ottanut roolin koko kansan Pyhimyksenä, ei voi enää palata ”*tut Seiskasta, *tut teistä”-asenteeseen.
Kauheaa luettavaa tämä ketju! "Olisivat tehny abortin" , yms. Kaikki tyrmää omien mielikuvien perusteella. Kuka teistä tietää totuuden?? Mikko on eilen julkaissut tiedotteen että asiat ovat hänellä ja perheellään ok. Eikö se teille riitä???
Onko kukaan tullut ajatelleeksi että tässä voi olla ihan eri tarina takana, mutta sen julkistaminen ei kuulu kenellekään. Ihan karmeeta tekstiä ihmisiltä jotka eivät oikeasti tiedä tästä mitään.
Eihän se ole edes pettämistä jos on oman puolison kanssa sovittu avoin järjestely. Eihän meistä kukaan tiedä miten heidän avioliittonsa toimii.
Elämää ei voi aina suunnitella, mut ymmärrän että raskaus on niin iso asia, että joku päättää että tämä lapsi, yksilö, joka on myös puolet minua, ansaitsee elää huolimatta siitä kuka on isä.
Mikon Instagram-päivitys on irvokas laastari, joka varmaankin tuo helpotuksen artistille itselleen, kun lojaaleimmat (=typerimmät) fanit käyvät tökkäämässä sydänsymbolin. Sääliksi käy Liisaa. Ja sitä musiikkiurasta haaveillutta tyttöä. Ja erityisesti lapsia. Toivottavasti Mikko tajuaisi lopettaa esittämisen ja kujanjuoksunsa. Pelkään pahoin, että suhde itseensä ja uraansa on jo liian vinksallaan. Hetkellisiä suuruuskuvitelmia on lähes jokaisella, mutta kun kuvitelmat jäävät päälle, ne tuhoavat ihmisen tuoden suurta surua läheisille.
"Rap-Artisti Pyhimys kertoo Yökylässä Matia Veitola-ohjelmassa musiikkipiirien kulttuurista , jossa naiset joutuvat hänen mukaansa usein vähättelyn ja jopa väkivallan kohteeksi.
Hän sanoo jaksossa myös tietävänsä
Suomen musiikkipiireissä tapahtuneista rais-ka-uk-sis-ta."
Niinpä kun irrotat itsesi muista kommentoijista, kaksinaismoralismia parhaimmillaan!
Sinun lisäkseksesi täällä käy eri ihmisiä kommentoimassa eri ajatuksineen.
Et ole poikkeus täällä ja muut eivät ole yksi saman aivokapasiteetin omaava massa.