Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän työterveydestä ei saa hakea sairaslomaa

Vierailija
27.02.2020 |

Pomo saa myöntää 5 päivää ja jos sairaus jatkuu, niin pitää mennä omalle terveysasemalle. Sinne kun soittaa, niin sieltä sanotaan ettei he ota, koska mun pitää mennä työterveyteen. Lopputulos, että nyt olen kuumeessa ja räkäisenä töissä. Minua katsotaan vihaisesti kun tulin kipeänä töihin ja moni sanoo, että mee yksityiselle omakustanteisesti. Työterkkarille saa mennä vain jos on esim selkä ollut kipeänä jo pitkään, siis kuukausia etkä pääse kunnolla kävelemään ym... Hienoa toimintaa kunnallisella puolella.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lakisääteistähän tuo on. Yksityinen terveyskuluvakuutus on iso apu arjessa.

Vierailija
2/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto onkin tarkoitettu työperäisten ongelmien, sairauksien ja tapaturmien hoitoon. Ei jos tulee flunssa tms. Silloin mennään joko päivystykseen tai yksityiselle. Ihmiset ovat tottuneet väärinkäyttämään työterveyspalveluja ja käyttämään sitä ohituskaistana hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshuolto onkin tarkoitettu työperäisten ongelmien, sairauksien ja tapaturmien hoitoon. Ei jos tulee flunssa tms. Silloin mennään joko päivystykseen tai yksityiselle. Ihmiset ovat tottuneet väärinkäyttämään työterveyspalveluja ja käyttämään sitä ohituskaistana hoitoon.

Mutta mitä jos oma kunnallinen terveydenhuolto sanoo, että mene työterveyteen? Mulla on ollut monesti pompottelua kunnallisen ja työterveyshuollon välillä, kumpikaan ei halua ottaa. Sitten molemmilta tahoilta on jopa sanottu, että olet työssäkäyvä, mene yksityiselle. En periaatteessa halua mennä, sillä haluaisin vastinetta maksamilleni veroille.

Vierailija
4/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä jos oma kunnallinen terveydenhuolto sanoo, että mene työterveyteen? Mulla on ollut monesti pompottelua kunnallisen ja työterveyshuollon välillä, kumpikaan ei halua ottaa. Sitten molemmilta tahoilta on jopa sanottu, että olet työssäkäyvä, mene yksityiselle. En periaatteessa halua mennä, sillä haluaisin vastinetta maksamilleni veroille.

Minä olen sanonut ettei työterveyteen pääse, joten paha mennä jos ei oteta vastaan. Terkkarin on pakko silloin hoitaa ja on hoitanutkin. Yksityistä minullekin on tyrkytetty, mutta minähän en pienipalkkaisena hilujani veroparatiisiyhtiöille kuskaa, koska verot otetaan kuitenkin pienestä palkastani kuukausittain.

Vierailija
5/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kerrotaan terveyskeskukselle, että oman työnantajan tarjoama työterveyshuolto ei kata sairasvastaanottoa, joten saatte luvan järjestää ajan.

Vierailija
6/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen työterveyshuolto. Kyllähän työntekijän terveys voi olla vaakalaudalla sen räkätaudinkin kanssa. Meillä kyllä tt-huolto hoiti kaiken, ja ajan sai useimmiten samalle päivälle.

Vierailija
7/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen työterveyshuolto. Kyllähän työntekijän terveys voi olla vaakalaudalla sen räkätaudinkin kanssa. Meillä kyllä tt-huolto hoiti kaiken, ja ajan sai useimmiten samalle päivälle.

Lisäys: työnantaja nimenomaan edellytti, että työterveyslääkärillä käytiin se saikku hakemassa, katsottiin karsaasti terveyskeskuksen lappuja. Tosin siellä pitikin olla lappu kaikista poissaoloista, ei saanut pomon luvalla olla pois.

Vierailija
8/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia olenkin jo parikymmentä vuotta jättänyt lääkäreiden tapaamiset väliin. Menen töihin vaikka olisi 40 astetta kuumetta.

Viime kerrasta on jo neljä vuotta kun kaaduin kärryjen kanssa käytävälle tajuttomaan tilaan. Työkaverit löysivät minut siitä ja yrittivät virvoittaa.

Kun heräsin niin aivastelin ainakin 100x putkeen naama punaisena. Sitten jatkoin töitä kaikessa rauhassa.

Yhteensä 2 päivää oli varaa olla pois palkattomana tietenkin. Kun seuraavat päivät olivat sellaiset että verta valui nenästä ja yskin verisiä ysköksiä.

Haluan ihan tietentahtoen olla se joka kenties menehtyy työtä tehdessä. Työ on matalasti palkattu ja mitään työterveyttä ei meillä ole ja työ on ns. nollatuntihommaa.

Odotan oikein innolla (olen ottanut työkseni kohtaloni) että saan koronaviruksen.

Pääsen levittämään sitä marttyyrinä ympäristööni suomalaisella sisulla.

Jos tässä maassa ei välitetä työntekijöistä ja sairaista niin sitten sairastetaan perkele :)

Odotan oikein innolla epidemiaa. Mulla ei ole varaa mihinkään vakuutuksiin tai yksityisiin ja terkkariin en mene pilkattavaksi.

Lääkäriin en mene kuin kuolleeksi todettavaksi.

T: 42v sisukas innokkaasti sairastava mies

Vierailija
9/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, miksi sairastamisesta pitää maksaa? Onneksi ajat muuttuvat pikkuhiljaa ja ammattiyhdistysliikkeen valta murenee tässäkin asiassa. Sairastaminen on kallista työnantajalle, sairasajan palkan lisäksi pitää pahimmassa tapauksessa hankkia sijainen. Uskon muutamassa vuodessa sairasajan palkanmaksun lopuvan ja jokainen saa sairastaa niin paljon kuin lystää, mutta omalla kustannuksella.

Vierailija
10/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omituinen työterveyshuolto vaan lakisääteinen minimitaso.

Vierailija
11/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kerrotaan terveyskeskukselle, että oman työnantajan tarjoama työterveyshuolto ei kata sairasvastaanottoa, joten saatte luvan järjestää ajan.

Kela-korvaukset muuttuivat alkuvuodesta ja monissa paikoissa se on muuttanut käytäntöjä niin, ettei työterveys enää hoida sairausvastaanottoa.

https://yle.fi/uutiset/3-11218733

Vierailija
12/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi sairastamisesta pitää maksaa? Onneksi ajat muuttuvat pikkuhiljaa ja ammattiyhdistysliikkeen valta murenee tässäkin asiassa. Sairastaminen on kallista työnantajalle, sairasajan palkan lisäksi pitää pahimmassa tapauksessa hankkia sijainen. Uskon muutamassa vuodessa sairasajan palkanmaksun lopuvan ja jokainen saa sairastaa niin paljon kuin lystää, mutta omalla kustannuksella.

Tässä onkin se ongelma kun työnantajat eivät anna sairastaa omalla ajalla palkatta edes viikkoa. Kun eivät avuttomat löydä korvaajaa tekijän tilalle. Nytkin tilanne on se että nämä avuttomat ja saamattomat tapaukset eivät löydä tarpeeksi työntekijöitä ja työntekijät tekevät minimiporukalla useiden ihmisten hommia.

Huonoa työnjohtoa Suomi pullollaan.

Minäkin menen vain suosiolla sairaana töihin ja toivon että saan tartutettua taudin myös työnantajille.

Kertaakaan ei ole tultu mulle sanomaan että mene sinä hyvä mies sairastamaan kotiin. Eihän ne halua kultamunia munivaa hyvää tekijää edes sairaana kotiin lepäämään.

Talous on heille tärkeämpää kuin ihmisten hyvinvointi.

Todella sairas maailmankatsomus monilla riistäjillä.

Vierailija
13/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia olenkin jo parikymmentä vuotta jättänyt lääkäreiden tapaamiset väliin. Menen töihin vaikka olisi 40 astetta kuumetta.

Viime kerrasta on jo neljä vuotta kun kaaduin kärryjen kanssa käytävälle tajuttomaan tilaan. Työkaverit löysivät minut siitä ja yrittivät virvoittaa.

Kun heräsin niin aivastelin ainakin 100x putkeen naama punaisena. Sitten jatkoin töitä kaikessa rauhassa.

Yhteensä 2 päivää oli varaa olla pois palkattomana tietenkin. Kun seuraavat päivät olivat sellaiset että verta valui nenästä ja yskin verisiä ysköksiä.

Haluan ihan tietentahtoen olla se joka kenties menehtyy työtä tehdessä. Työ on matalasti palkattu ja mitään työterveyttä ei meillä ole ja työ on ns. nollatuntihommaa.

Odotan oikein innolla (olen ottanut työkseni kohtaloni) että saan koronaviruksen.

Jos tässä maassa ei välitetä työntekijöistä ja sairaista niin sitten sairastetaan perkele :)

Odotan oikein innolla epidemiaa. Mulla ei ole varaa mihinkään vakuutuksiin tai yksityisiin ja terkkariin en mene pilkattavaksi.

Nollatuntisopimukset on niin syvältä. Toivon, että et kuole, mutta jos kuolet, niin näyttävästi töissä sitten.

Itse olen kaupungin työntekijä, ja ottaa päähän, kun Terveystalo osti meidän työterveyden. Hoito on hyvää edelleen, samat ihmisethän siellä on, mutta kunnan rahat menee nyt ruotsalaisille omistajille ja veroparatiiseihin.

Vierailija
14/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä pölvästi

Vierailija
15/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin se ongelma kun työnantajat eivät anna sairastaa omalla ajalla palkatta edes viikkoa. Kun eivät avuttomat löydä korvaajaa tekijän tilalle. Nytkin tilanne on se että nämä avuttomat ja saamattomat tapaukset eivät löydä tarpeeksi työntekijöitä ja työntekijät tekevät minimiporukalla useiden ihmisten hommia.

Huonoa työnjohtoa Suomi pullollaan.

Minäkin menen vain suosiolla sairaana töihin ja toivon että saan tartutettua taudin myös työnantajille.

Kertaakaan ei ole tultu mulle sanomaan että mene sinä hyvä mies sairastamaan kotiin. Eihän ne halua kultamunia munivaa hyvää tekijää edes sairaana kotiin lepäämään.

Näin on. Runkkaavat kuolemankipeästäkin ihmisestä viimeiset hyödyt irti.

Tämä on niin nähty.

Vierailija
16/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla olisi käytössä työterveyshuolto, käsittääkseni kunnallisen terveyskeskuksen on aina hoidettava sinua. On tietysti hankalaa, kun hoitoa pitää vaatia, mutta voit kokeilla sitä, että sanot, etteivät he saa kieltäytyä antamasta sinulle hoitoa. 

Vierailija
17/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on edelleen valinnanvapaus, missä itseään hoitaa. Kunnallisen on silloin aika annettava, jos työnantajan tarjoama tt-lääkäri ei sitä kata.

Vierailija
18/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vika ole työterveydessä, vaan siinä että kitsas työnantajasi ei ole halunnut ostaa teille työterveyden sairaudenhoitopalveluita. Työterveys on varmasti yrittänyt niitä kyllä kaupitella, mutta pomosi sanoi että menköön porukka terkkariin, ei ne tälläsiä hienouksia tarvii.

Vierailija
19/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se käytännössä menee ja halutaan että menee, jos työntekijä haluaa olla hyvä ja kelvollinen tekijä työnantajalleen. Siis varsinainen renki tai piika.

Tälläinen yhteiskunta meille on jostain syystä vuosikymmenten saatossa rakentunut.

Ei vaan minun vanhempien aikana ollut tälläistä älytöntä ajattelua että talousasiat menee ihmisten hyvinvoinnin edelle.

Tarvitaan ihmisuhreja että kaikki havahtuu miten käy kun kovat epidemiat iskevät.

Vierailija
20/36 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ja nekin jotka kuvittelee välittävänsä ihmisten hyvinvoinnista, niin viimeistään siinä neljän päivän poissaolon kohdalla heillä menee hermot ja alkaa sähköpostiviestien lähettäminen että eikö työ kiinnosta ja pitääkö etsiä joku muu tilalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi