Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko pyytää kylään tulevaa tyyppiä tuomaan kaikki tarjottavat?

Vierailija
26.02.2020 |

Mut siis mun ystävä tulee usein kylään mun luo aamupäivällä ja aina kokkaan meille hyvän lounaan ja kahvittelun/teen sen jälkeen jne. En kehtaisi olla tarjoamattakaan ja siitä on tullu meille ihan kiva pari kertaa viikkoon tapahtuva rutiini. Nautin vieraiden passaamisesta ja siitä, että heillä on tosi mukava vierailu mun luona. Ei tulisi mieleenkään kutsua ketään ja olla tarjoamatta mitään. Aina kauppaan illalla ennen seuraavan aamun vierailua meen ostamaan puuttuvat jutut jne.

Joskus nautin siitäkin, että pääsen vastavierailulle ystäväni kotiin. On ihanaa joskus vaan rentoutua sillä tavalla ja jutella rauhassa ja keskittyä vaan siihen. Koska se on ystäväni koti, niin hänen lapset voi siellä rauhassa temmeltää ja leikkiä rikkomatta paikkoja ja sotkematta tuhottomasti. Mun luona taapero ja leikki-ikäinen siis riehuu ihan tajuttomasti, availee kaappeja ja vetää vaatteita ulos, sotkee vaaleat matot kun ottaa itse tarjottavia pöydältä eikä äitinsä avustamana...
Niin usein herpaantuu keskittyminen ystäväni kanssa oloon kun joudun paimentamaan ystäväni lapsia heittämästä omani vauvani tuttipulloa telkkariani päin jne. Tämän takia rakastan joskus oikeesti mennä ystäväni luo mielummin kun lapset on omassa kodissaan siellä eikä mun tarvi stressata sotkuista ja kodin vaaroista (mulla vaan pari kk vanha vauva, ei siis vielä täysin lapsiystävällinen kaikinpuolin).

Menee maku kyläilystä kun ystäväni aina illalla pyytää että tuo mehua, keksejä, sipsejä, mitä tahansa mitä haluut syödä sitten. Kun ei ite oo ehtinyt kauppaan. Siis melkein joka kerta. Niinä kertoina kun ei kysy, niin sitten ei syödä mitään periaatteessa. Huoh.. Miten kehtaa. On joskus kiva oikeesti ettei tarvi ite miettii noita tarjoiluja ku joku muu hoitaa sen. Musta on nöyryyttävää vähän ja ite en ikinä kehtaisi pyytää. Toki vien aina viemisiä itse mielelläni mutta menee maku ihan täysin siitä että ostan itse ja vien kylään mehut keksit ym mitä haluaisin syödä sitten. :D ymmärtääkö kukaan tätä selitystä edes? Kyllä sen kyläpaikan pitäisi nuo tarjota. Joskus on ystävä pyytänyt tuomaan jotain pientä juttua esim juustoraastetta kun unohtui itseltään ostaa jne mut koko tarjoilu mun vastuulla on musta noloo.

Mielipiteitä? :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, miten tosta alusta puuttuu jotain ku alkaa "mut siis". Mut siis toivottavasti joku saa selvää kun kännykällä äkkiä kirjotettu.. Ja aivosumua tästä valvomisesta..

Vierailija
2/12 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oma kotini ei ole täysin lapsiystävällinen vielä kun oma lapseni siis vasta ihan vauva. En ole hommannut vielä niitä laatikkokaapistojen sulkijoita, kodissa on paljon koriste-esineitä kynttilöitä ym. esillä ja paljon kaikkee muuta ja siis se stressaa, kun ystäväni ei komenna yhtään vaan antaa oman taaperonsa ja nelivuotiaansa temmeltää ihan vapaana ilman rajoja. Yksi kerta heittivät tuttipulloo kohti mun telkkaria muutaman kerran jne ja ystävä vain imetti vauvaansa siinä edessä. :( Niin joskus nauttisin siitä, että voin kyläillä ystävälläni jolloin hänen lastensa sotkut ja metkut ei stressaa minua kun ei ole oma kotini kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä kehtaisi, jos aina hänen luonaan ollessamme hän olisi tarjonnut syötävät. Vaikkei itse olisi sitä tyyppiä, että tykkää emännöimisestä, niin tuskin olisi suuri vaiva pitää vaikka keksipakettia kotona vieraita varten, kun on itsekin saanut aina tarjoiluja toisen luona.

Minun ystävävierailuillani on yleensä niin, että menemme yhtä matkaa jomman kumman luo, ja matkalla haemme noutoruokaa tai käymme kaupassa. Pelkkää kahvia kyllä tarjoamme puolin ja toisin.

Vierailija
4/12 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En välttämättä kehtaisi, jos aina hänen luonaan ollessamme hän olisi tarjonnut syötävät. Vaikkei itse olisi sitä tyyppiä, että tykkää emännöimisestä, niin tuskin olisi suuri vaiva pitää vaikka keksipakettia kotona vieraita varten, kun on itsekin saanut aina tarjoiluja toisen luona.

Minun ystävävierailuillani on yleensä niin, että menemme yhtä matkaa jomman kumman luo, ja matkalla haemme noutoruokaa tai käymme kaupassa. Pelkkää kahvia kyllä tarjoamme puolin ja toisin.

Joo, sama. En kehtaisi ite todellakaan ja tuntuu niin nöyryyttävältä jotenki se pyyntökin että tuotko sitten mehua, keksejä ja sipsejä "mitä haluut ite syödä sit". Eihän se nyt noin mee! :D Kuka vierailija joutuu ostaan mehut keksit ym tommoset jutut ja tuomaan... Siirtäisi mielummin kyläilyn sitten toiselle päivälle kun ehtii kauppaan. Huoh, ihan menee maku. Pieni asia mut vie sen kyläilyn innon kun taas ite oon vastuussa tarjoiluista.

Vierailija
5/12 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sano suoraan sille äläkä valita.

Vierailija
6/12 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi pyrin viemään aina itse jotain pientä mukanani kun menen jonkun ystäväni luo, mutta eivät he ikinä Pyydä minua tuomaan mitään O.o Joskus voidaan kyllä erikseen sopia että molemmat ostaa jotain jos vaikka tarkoitus katsoa leffaa. Enkä minäkään kyllä heiltä kehtaa mitään pyytää, paitsi jos puuttuu jotain pientä mutta tärkeää (kahvimaito) niin voin huikata että pystyisikö sen tuomaan. Itsellä kun ei ole kauppaa ihan vieressä. Kaiken kaikkiaan kohtuus ja TASAVERTAISUUS tuossa kyläilyssä ja tapaamisissa. Ei toinen voi olettaa että sinä paapot heitä yksipuolisesti aina kun tulevat luoksesi ja vielä silloinkin kun Sinä menet Heille! Jestas.

Vierailija
7/12 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kokata/tarjota vuorollasi jotain sinulle helpompaa ja yksinkertaisempaa, niin ettet joudu pingottamaan? Jos siitä huomauttaisi, niin sitten vähän haiskahtaisi.

Vierailija
8/12 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tulee siis lapsosineen teille ruoka-aikaan ja sinä piipahdat illalla syömässä sipsejä? Taitaa olla rahat vain tiukalla?

Vierailija
9/12 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee sama itse eli pyydä vierailua edeltävänä iltana tuomaan tarjottavat, mehut, keksit ym. tai jopa lounastarpeet. ehkä sitten ymmärtää.

Vierailija
10/12 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aivosumua tästä valvomisesta..

Ystävälläsi tämä sama, mutta vauvan lisäksi 4v ja taapero, ja jatkunut sen 4v.

Minustakin kuulostaa kyllä erikoiselta kuviolta, mutta varmaan tuo kolme pientä lasta selittää ja ehkä myös "kulttuuriero". Mullakin on ystäviä joita tavatessa on aina ruuat tarjolla, vieras voi tuoda juomat tai esim. jälkiruokaa. Sitten on ystäviä joiden kanssa keitetään kahvit ja vierailuita ei sen enempää etukäteen suunnitella tai edes sovita. Näitä oli paljon, kun lapset oli pieniä. Kukaan ei stressannut siivoamisesta tai tarjoiluista. Joskus joku saattoi sanoa, että jos haluat syödä jotain niin tuo mukanasi. Olisiko ystäväsi vain tottunut tuollaiseen enemmän?

Vierailija
11/12 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Check!

Vierailija
12/12 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisin soittaa kaverille ja kysyä kuulemisia ruokasetin ostamiseen hänelle vaikka kaverini ei ole varsinaisesti pelastanut minua hänen antamillaan ruuilla. Tosin en näe mitään kehtoakaan tähän.

Suomalaiset ovat jotenkin vammaisia ja egoistejä jakamaan. Onneksi voimme järjistää asioita. En tykkää rullakebabista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi