Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peukutusketju: ALIarvostetut asiat

Vierailija
26.02.2020 |

Mitä asioita ei mielestäsi arvosteta riittävästi?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisuus, eli ettei ole julkkis

Vierailija
62/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kaunis luonto ja maisemat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautapelit

Vierailija
64/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamattomuus. Sekä omassa elämässä että esim. somessa. 

Vierailija
65/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konstailematon arkiruoka, oli se sitten siskonmakkarasoppaa tai nuudeliwokkia. 

Vierailija
66/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko, mä sua kaipaan...

Vierailija
67/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyys. Siis eri kuin sairalloinen pihiys 

Vierailija
68/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikaiset kädentaidot. 

Vierailija
69/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiradio

Vierailija
70/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka. Se ei ole itsestäänselvyys. Moni kranttuilee ja nimittää joitain ruokia huonoiksi, esim. Leipää, koska hiilarit.

Ruokaa pitäisi arvostaa enemmän ja pitäisi olla kiitollinen, että sitä on kyllin ja saa syödä joka päivä mont kertaa vatsan täydeksi eikä ole koskaan puutetta siitä.

Isomummuni on joutunut syömään lapsena pettuleipää. Ei ymmärtäisi nykyajan meininkiä, jossa ruokaa ei arvosteta tarpeeksi.

Vierailija
71/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiokuunnelmat!

Vierailija
72/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys. Siis sellainen että kaverilla oikeasti ajatus juoksee ja hoksottimet toimii.

Vierailija
73/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset. Moni vanhus ei ole lainkaan höppänä, ovat nähneet ja kokeneet paljon elämää ja heiltä elämänviisautta riittää jaettavaksi paljon. Heitä kannattaisi kuunnella. Ovat selvinneet monista vaikeista paikoista, saisi vähän perspektiiviä nykyajan ongelmille.

Vierailija
74/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu.

Vierailija
75/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuva kakkaaminen, sitä osaa arvostaa vain kun on mahatauti tai ummetus. Tai kuivat limakalvot.

Vierailija
76/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka. Se ei ole itsestäänselvyys. Moni kranttuilee ja nimittää joitain ruokia huonoiksi, esim. Leipää, koska hiilarit.

Ruokaa pitäisi arvostaa enemmän ja pitäisi olla kiitollinen, että sitä on kyllin ja saa syödä joka päivä mont kertaa vatsan täydeksi eikä ole koskaan puutetta siitä.

Isomummuni on joutunut syömään lapsena pettuleipää. Ei ymmärtäisi nykyajan meininkiä, jossa ruokaa ei arvosteta tarpeeksi.

Niinpä. Aivan uskomattomaksi pelleilyksi ja leikkimiseksi on mennyt nykyään tämä ihmisten syöminen.

Ei siitä ole oikeasti kauan aikaa, kun oli suuret nälkävuodet. Ihmiset kuolivat joukoittain nälkään. Tien pientareilla oli ruumiita, jotka olivat yrittäneet syödä omaa ulostettaan.

Nykyään pitää jokaisella olla omat dieettinsä ja jos yhdessä tehdään ruokaa, niin 70% jengissä on vinkumassa ja kitisemässä: "Mulle ei juustoa, mulle ei tomaattia, mulle ei vehnää, mulle ei lihaa, mulle ei kalaa, mulle ei mitään rehuja, mulle ei oregaanoa"

"mulle saa laittaa kaikkea muuta paitsi hiivaa, ja tomaattia. Enkä tykkää juustosta, ja laittakaa sinne reunaan vain niitä oliiveja"

MULLE EI SAA LAITTAA OLIIVEJA! Mutta kananmunaa voi laittaa.

Tee sitten tuollaisten ihmisten kanssa pizzaa.

Tekisi mieli sanoa, että syökää sitä mitä ne nälkävuosien ihmiset ennen kuolemaansa yrittivät syödä.

Vierailija
77/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on perusasiat kunnossa, katto pään päällä, ruokaa pöydässä, talossa lämpöä. Koulua, terveydenhuoltoa jne vaikka ovatkin epätäydellisiä. Ja tietysti Suomessakin on asunnottomia ja nälkäisiä, mutta suurimmalla osalla on paljon paremmat olot kuin jollain kastittomalla Mumbain slummissa.

Vierailija
78/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sujuva kakkaaminen, sitä osaa arvostaa vain kun on mahatauti tai ummetus. Tai kuivat limakalvot.

KUIVAT PIERUT!

Olen tässä jo useamman vuoden ajan, joka kerta kokenut syvää kiitollisuutta kuivasta, pärähtävästä ja pahan hajuisesta pierusta. JOKA kerta kun se tulee.

Kiitos!

Vierailija
79/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni

Tai unta ehkä nykyään osataan arvostaa enemmän. Kun olin nuorempi, kaverini nauroivat kun sanoin, että kello yhdeksän jälkeen ei saa soittaa. Aloitan silloin iltatoimet, pesen hampaat yms. ja menen nukkumaan kymmeneltä. Puolisen tuntia rauhoittumista sängyssä lukien ja uni tulee. Puoli seitsemältä herätys ja näin kahdeksan tuntia unta on takana. Kyllä tosiaan kavereita huvitti: toi menee kymmeneltä nukkumaan! Veikkaan, että olivat itse nuutuneita töissään. Nykyään on kyllä paljon ollut puhetta unen tarpeellisuudesta. Onkohan kaverit oppineet.

Vierailija
80/123 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset. Moni vanhus ei ole lainkaan höppänä, ovat nähneet ja kokeneet paljon elämää ja heiltä elämänviisautta riittää jaettavaksi paljon. Heitä kannattaisi kuunnella. Ovat selvinneet monista vaikeista paikoista, saisi vähän perspektiiviä nykyajan ongelmille.

Toisaalta, mitä vanhemmaksi itse elää, sitä enemmän oppii arvostamaan nuoria. Kaikki vanhukset eivät todellakaan ole mitään kovinkaan viisaita, sivistyneitä tai ihania.