Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytät alkoholia? Parantaako se oikeasti elämääsi jotenkin?

Vierailija
26.02.2020 |

Onko krapula sen väärti?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia vaan juomaa jossa on tietty promille alkoholia.

Krapula tulee vain jos juo liikaa, juo ilman ruokaa, tai miksaa erilaisia juomia sekaisin.

Mutta näin ei läheskään aina käy.

Kyllä, pidän tiettyjen oluen mausta,sekä tiettyjen viinien mausta. On myös hyvä että alkoholittomia oluita on nykyisin kaupan hyllyt täynnä, koska yleensä en kaipaa sitä kevyttäkään hiprakan tunnetta, mutta se käy hyvin janojuomasta.

Ja kyllä lasi hyvää viiniä, kuohuvaa tai olutta parantaa elämääni makunautinnon muodossa. Joillekin se nautinto on munkki, mulle se on viinilasi silloin tällöin.

Vierailija
22/41 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo koskaan niin paljon, että tulisin krapulaan. Lasi, pari hyvää viiniä kruunaa hyvän illallisen. Aito samppanja kruunaa juhlan. Ja ihan lääkäri sanoi miehelleni, joka kärsi kovista selkäkivuista, että ota mieluummin lasi hyvää viskiä kuin särkylääkettä, jos se auttaa rentoutumaan.

Pieni lasi viskiä aamuin illoin matkaillessa ei niin hyvän hygieniatason maissa ”desinfioi” vatsan. Totta tai tarua, mutta mieheni ei ole ikinä saanut ruokamyrkytystä tai vatsatautia, ei matkoilla, jolloin olemme syöneet samaa ruokaa ja minä olen sairastunut, eikä edes silloin, kun lapset olivat pieniä ja koko muu perhe oksenteli tai ripuloi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paranna. Mutta en kyllä ole huomannut haittaakaan.

Otan alkoholia muutaman kerran vuodessa ja vain hyvässä seurassa. Voisin olla ilmankin, mutta tykkään siitä, että alkoholi nousun aikana vähän rentouttaa.

Vierailija
24/41 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole aina kehumista, ja alkoholi kiistatta auttaa oireisiin.

Vierailija
25/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenen kauheaa elämäntilannettani alkoholiin ja todellakin se helpottaa. Jos joudun olemaan selvinpäin kaksikin päivää, alan ajatella itsemurhaa elämäni karseuden takia.

Surullista mutta totta.

Vierailija
26/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki tuntuu vielä orgasmisemmalta sen jälkeen, kun on ottanut pari lasia viiniä.

Vierailija
27/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parantaa. Krapulan arvoista ei toki ole. Siksi en juokaan niin paljon, että krapulaa tulisi.

Vierailija
28/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oon saanut ystäviä sen ansiosta. Selvin päin oon liian estynyt enkä jaksa olla sosiaalinen.

Huono puoli on se että oon lääkinny sillä myös masennusta ja ahdistusta ja lisäksi kun on sukurasite niin alkoholistihan musta on tullut...

En kuitenkaan oo halukas lopettamaan koska haitat eivät ole vielä toistaiseksi ylittäneet iloja ja hyötyjä, vaikka niitäkin on, eihän tällaiset määrät ainakaan terveyttä kohenna.

Olisin vaan ihan totaalisen yksinäinen jos lopettaisin.

Käytän toisinaan myös muita päihteitä ja on kyllä tullut empiirisesti huomattua että parempia vaihtoehtojakin olisi, saisivat olla laillisia myös.

Vierailija
29/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholipöpi taas vauhdissa.

Vierailija
30/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei välillä juo, niin ei osaa arvostaa selvänä oloa.

M 45

Vierailija
31/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän hakea taas viinitönikkä Alkosta kun on perjantai?

Vierailija
32/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kokonaan alkoholin käytön, kun aloin käyttää lääkettä, jonka kanssa sitä ei suositella. Pidin alkoholia nautintoaineena, mutta nyt koen sen olleen turrutusaine, jolla oli enemmän haittapuolia.

Vierailija
33/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, alkoholi parantaa elämänlaatuani.

Työperäinen ja muu stressi lievenee, kun käyttää alkoholia kohtuudella: esimerkiksi saunakaljat, tai muutama siideri tai lasi punaviiniä perjantai-iltaisin. 

Tulee helpompi, kevyempi olo. 

Ja itse ainakin koen nukkuvani paremmin, kun olen ottanut 1-2 annosta edellisenä iltana. Seuraavana aamunakin olen usein pirteämpi.

Jos juo liikaa, ei osaa käyttää alkoholia, ts. on ongelmakäyttäjä. Krapula on vissi merkki siitä.

Vierailija
34/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkä, ujohko ja stressaajatyyyppiä.

Vaativa työ, hirveä pomo, kotona kiire, parisuhde kriisissä.

Kun otan edes vähän viiniä, huolet kaikkoavat hetkeksi. Sanon asiat suoraan ja elän ihanassa illusiossa että mikään ei paina.

Krapulaa ei juuri tule, mutta jos tulee, kestän sen ja nukun.

Vierailija
35/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se parantaa, koska se lievittää stressiä ja saan hetken rauhan siitä, että kaksi läheisintä ihmistä on juuri sairastunut vakavasti (äiti ja lapsi) ja kaksi kaveria on juuri kuollut.

Ilman viiniä kiereskelisin tuskissani. En minä nyt krapuloita hommaa.

Vierailija
36/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monia tuntuu kiehtovan kontrollin menetys päätellen siitä kuinka yleistä huumeiden käyttö ylipäätänsä on. Itselle riittää rentouttava annos, en nauti humalasta, heikoista yöunista tai krapulasta, vaikken enää oikeastaan muista edes miltä viimeksi mainittu oikeasti tuntuu.

Vierailija
37/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisessa on minulla se huono puoli, että olotila laskee HETI kun juoma loppuu, vaikka tosiasiassa humala kestää vielä kauan. Olut on vaan niin hyvää, että sen loppuminen masentaa ja tietenkin juoman loppuminen jollain tavalla myös symboloi hauskan loppumista.

Vierailija
38/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eläessäni kokenut krapulaa, enkä tiedä syytä sille. Jokin friikki tms.? Kun otan, otan kunnolla (muutaman kerran vuodessa). Ja syy sille on ihan se hyvä fiilis, jonka alkoholi tuo. En ole löytänyt sille vielä vertaista, vaikka elämästäni toki nautin muutenkin. Kunnon kännit silloin tällöin on mukava lisämauste. Ei olisi ongelma olla kokonaan ilmankaan, mutten näe syytä. Joskus menee vuosia, etten ota lainkaan, joinakin vuosina saatan olla humalassa jopa 5 (APUA!) kertaa. Humala on mukava olotila.

N34v

Toihan se olis ihan ideaali, mutta kun on tämmöistä pientä taipumusta kupitella vähän liikaakin, niin pitää koittaa vaan aina olla mahdollisimman kauan ilman alkoholia. Oon kyllä kateellinen, että sulla pysyy homma noin hyvin hanskassa!

Osaatko muuten laskea, kuinka paljon alkoholiannoksia sulla menee kun lähdet radalle? Tolla tahdilla kun ei varmaan ihan hirveitä määriä tarvitse juoda kun tulee jo sopivan hauska fiili.

M37

Juon vain vahvoja, joten helppoa. 5-7 shottia illassa, ja olen aivan lärvit. Ja noi siis pitkin iltaa ja aina samaan aikaan iso tuopillinen vettä. Ekan kahden jälkeen alkaa tuntua mukavalta, ja neljän jälkeen on hilpeä olo.

Vierailija
39/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna nauttinut alkoholia kerran, tuttavani syntymäpäivillä. Pari lasia skumppaa ja pari lasia punaviiniä ruoan kanssa, ei tullut krapulaa.

Tilasin kerran ravintolassa pihvin kanssa lasillisen alkoholitonta punaviiniä. Se oli iso virhe. Pihvin kanssa ei näköjään sovi kuin kunnon punaviini. Turhaan ei hehkuteta hyvän ruoan ja viinin liittoa.

Vaikka en juo kovin paljon, täytyy silti sanoa, että joskus on mukava viettää kavereiden kanssa iltaa erilaisten juomien kera. Vaikka seuraavana aamuna väsyttääkin, yleensä hauska ilta on ollut väsymyksen arvoinen.

Ymmärrän kuitenkin myös ihmisiä, jotka eivät halua alkoholiin koskea. Viina on viisasten juoma.

Vierailija
40/41 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikki tuntuu vielä orgasmisemmalta sen jälkeen, kun on ottanut pari lasia viiniä.

Arvaa kuinka hyvältä musiikki kuulostaa savuissa? Jos tykkäät muutenkin suklaasta niin vaikutuksen alaisena se on suorastaan liian hyvää. Pajauttelu vahvistaa kaikkia tuntemuksia ja makuja. Siksi ruoka, musiikki, elokuvat ja seksi saavat ihan uuden voimakkuuden. 

Alkoholin vastaava siitä on vain kalpea aavistus niistä kokemisen voimistuneista nautinnoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän