Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitakuita häritsee toisten ylivertaisuus?

Vierailija
26.02.2020 |

Törmään tähän usein.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua AP häiritsee toisten ylivertaisuudessa. Älä ota niin vakavasti, vaikka oletkin huonompi.

Ja mikä sinua häiritsee tasapainossa. Ap tarkoitti ylivertaisuudella tasapainoa.

Me tehdäön kaikki virheitä.

?¿

¿?

Vierailija
22/22 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ylivertaisuus on ja miten se ilmenee?

Ok, ap nyt on kusta päässä omaava trolli, mutta jos nyt puhutaan yleisellä tasolla, niin toki on elämässään menestyneitä ihmisiä, usein heitä yhdistää taitojen ja ominaisuuksien erinomaisuuden sijasta ennemminkin hyvä tuuri, esimerkiksi syntyminen varakkaaseen sukuun.

En ole koskaan tavannut kaikessa ylivertaista ihmistä, eikä sellaisia varmasti ole olemassakaan. Jokaisessa ihmisyksilössä on satoja ominaisuuksia, ja vaikka jossakin niistä olisi muita parempi, toisissa on taas huonompi.

Joten ei, minua ei häiritse se, että joku on esimerkiksi oikein kaunis tai rikas. Olen jossakin muussa sitten heitä parempi. Näin se vaan ON.

Muiden paremmuus ei ole varsinaisesti edes minulta pois, koska "menestyksen pottia" joka tapauksessa on jakamassa yli seitsemän miljardia ihmistä. Ja tällä en tarkoita, etteikö epätasa-arvoisuus olisi ongelma, vaan että siitä ei voi yhtä tai kahta yksilöä syyttää.

AP tarkoitti ehkä sitä, että monet ihmiset suhtautuvat negatiivisesti ja arvostelevasti ihmisiin, jotka ovat jossain asiassa menestyneitä. Esimerkiksi monia julkkiksia vihataan, kansanedustajia moititaan jatkuvasti, monesti näkee tavisnaisten puhuvan rumasti todella kauniista naisista jne. 

Tuo vaikuttaa ulospäin siltä, että nuo haukkujat nimenomaan itse nostavat nuo jossain asiassa menestyjät jalustalle ja sitten yrittävät laskea heitä siltä itse keksimältään jalustalta, jotta eivät tuntisi niin suurta alemmuudentunnetta. Itse en ajattele että mallit, julkkikset, rikkaat jne. olisivat muita parempia ihmisiä eikä minulla ole mitään tarvetta haukkua heitä tai kieltää heidän menestystään jossain asiassa. En yritä väheksyä hyvännäköisten ulkonäköä enkä haukkua rikkaita tyhmiksi kompensoidakseni heidän "ylivertaisuuttaan" jossain asiassa.

Enkä nyt tarkoita ettei menestyjiä saisi ikinä kritisoida millään tavalla tai että kaikista tulisi tykätä, mutta selvästi tuntuu menevän niin että mitä paremmassa asemassa joku on niin sitä enemmän lokaa hän saa niskaansa, koska "sillähän menee niin hyvin että hyvä vain palauttaa vähän maan pinnalle". Niitä kohtaan joilla menee itseä huonommin ei ikinä oltaisi yhtä ilkeitä, mutta jos jollakulla menee itseä paremmin niin katsotaan että on suorastaan oikeus ja kohtuus vähän tasata puntteja mollaamalla näitä paremmin menestyneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla