Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautojen yleistyminen kaatuu akkupulaan

Vierailija
26.02.2020 |

Akkujen ntuotantoa ei pystytä kasvattamaan ja hinnat pysyvät pitkään korkealla.
Kun tuotanto nousee nousee akkumateriaalien hinnat

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/akkupula-riivaa-audia-tayssahkoisen-…

Vanhat dieselit pelastavat maailman, biodieselillä päästöt heti -90%.

https://www.is.fi/autot/art-2000006419687.html
Ulkomailta tuodaan Suomeen ennen kaikkea käytettyjä dieselautoja.
Mercedes-Benz on käytettynä haluttu auto. Kuvassa S-sarjan dieselmalli.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.

Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?

Vierailija
2/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuvassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhat dieselit pelastavat maailman, biodieselillä päästöt heti -90%."

Tuo taas kaatuu pulaan biodieselistä...

Vierailija
4/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.

Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?

Siinä on hiukkasen eroo pienellä kännykän akulla ja isolla auton akulla.

Ja kyllä siinäkin oli aikoinaan kovat haasteet että kongosta saatiin ne raaka-aineet niihin kännykän akkuihin.

Vierailija
5/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.

Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?

Yhteen autoon menee miljoonan kännykän akku.

Ymmärrä suuruusluokat.

Vierailija
6/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK joku pörisevä ja huonosti vääntävä polttomoottori vaikka olisi konjakkia polttoaineena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vanhat dieselit pelastavat maailman, biodieselillä päästöt heti -90%."

Tuo taas kaatuu pulaan biodieselistä...

Tällä hetkellä ei ole pulaa eikä ole edes näköpiirissä.

Lisäksi suomella vahvaa osaamista asiassa.

Pitäisi ehdottomasti suosia.

Vierailija
8/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.

Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?

Tällä tasolla on osa äänestäjistä, en ihmettele, että Suomella ei mene kovinkaan hyvin.

-Johan se luki aloituksen linkissä, että akkupula on, eikä älytön letkautuksesi poista tätä tosiseikkaa. Olisit lukenut linkin, ennen lapsellista kommenttiasi.

-Toisekseen kuinka pitkälle kuvittelet sähköauton kulkevan yhden kännykän akulla?

Aivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kuvassa?

Siellä linkissä on kuva.

Vierailija
10/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestäne kahta vuottakaan, että suola-akut on tuotu markkinoille ja sitten lähtee akkuteknologia rajuun kasvuun ja niiden valmistaminen halpenee ja nopeutuu. Sitten niitä sähköautoja kyllä saadaan markkinoille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.

Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?

Yhteen autoon menee miljoonan kännykän akku.

Ymmärrä suuruusluokat.

IPhone 11, 11.91 Wh

Tesla Model S, 100 kWh

Autoon menee 8396 kännykän akun verran sähköä. Tuhatkertainen ero, muttei sentään miljoonakertainen. Kännyköitä valmistetaan helposti tuhat kertaa enemmän kuin autoja.

Vierailija
12/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.

Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?

Tällä tasolla on osa äänestäjistä, en ihmettele, että Suomella ei mene kovinkaan hyvin.

-Johan se luki aloituksen linkissä, että akkupula on, eikä älytön letkautuksesi poista tätä tosiseikkaa. Olisit lukenut linkin, ennen lapsellista kommenttiasi.

-Toisekseen kuinka pitkälle kuvittelet sähköauton kulkevan yhden kännykän akulla?

Aivan.

Kännyköiden valmistamiseen olisi voinut käyttää samaa argumentti: Ei ole kapasiteettiä valmistaa miljardeja kännyköitä! Täysin mahdotonta valmistaa jokaiselle oma kännykkä koko maailmassa.

Aika nopeasti sitä tuotantovolyymiä vaan onnistuttiin kasvattamaan. Samalla tavalla tulee tapahtumaan sähköautojen kanssa. Kun kysyntä kasvaa niin tuotanto vastaa tarpeeseen. Jos tarvitaan miljoonia akkuja niin sitten valmistetaan miljoonia akkuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestäne kahta vuottakaan, että suola-akut on tuotu markkinoille ja sitten lähtee akkuteknologia rajuun kasvuun ja niiden valmistaminen halpenee ja nopeutuu. Sitten niitä sähköautoja kyllä saadaan markkinoille :)

Mulle kans noita nappeja mitä vedät.

Vai oletko vaan todella tollanen?!

Vierailija
14/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus voisi edistää biodieselin käyttöä.

Mutta koska kateus niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä mullistavaa akkuakaan tule aikuisten oikeesti

Vierailija
16/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestäne kahta vuottakaan, että suola-akut on tuotu markkinoille ja sitten lähtee akkuteknologia rajuun kasvuun ja niiden valmistaminen halpenee ja nopeutuu. Sitten niitä sähköautoja kyllä saadaan markkinoille :)

Mullistava akkukeksintö on tehty monta kertaa vuodessa jo toista sataa vuotta. Aina on osoittautunut valeeksi ;-) Tällä vauhdilla tarvitaan vielä monta sataa vyotta.

Vierailija
17/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot voitas varata vain eliittiä ja poliitikkoja varten ja verottaa bensiiniä raskaasti ja dieseliä tosi raskaasti.

Vierailija
18/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti käyttöikäkään sitten pitkä kun pitkät takuutkin loppuu aikanaan ja joidenkin paikkojen korjaaminen ja uusiminen jo kymppitonneja ja muuta kuin pistää sitten romuksi.

Vierailija
19/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pikemminkin kaatua siihen, ettei Suomen kallioperä pysty mitenkään säilömään niin suuria määriä ydinpaskaa mitä tarvitaan kaiken sähkön tuottamiseen. Saksakin kehuu niin olevansa ydinsähkötön, vihreä maa, ja samalla se ostaa Ranskasta määrättömästi ydinsähköä, kun ei Saksan oma biosähkö riitä mihinkään.

Vierailija
20/30 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa pikemminkin kaatua siihen, ettei Suomen kallioperä pysty mitenkään säilömään niin suuria määriä ydinpaskaa mitä tarvitaan kaiken sähkön tuottamiseen. Saksakin kehuu niin olevansa ydinsähkötön, vihreä maa, ja samalla se ostaa Ranskasta määrättömästi ydinsähköä, kun ei Saksan oma biosähkö riitä mihinkään.

Höpö höpö. Voitais säilöä koko maailman tähän asti tuotettu ydinjäte vaikka tuplana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi