Sähköautojen yleistyminen kaatuu akkupulaan
Akkujen ntuotantoa ei pystytä kasvattamaan ja hinnat pysyvät pitkään korkealla.
Kun tuotanto nousee nousee akkumateriaalien hinnat
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/akkupula-riivaa-audia-tayssahkoisen-…
Vanhat dieselit pelastavat maailman, biodieselillä päästöt heti -90%.
https://www.is.fi/autot/art-2000006419687.html
Ulkomailta tuodaan Suomeen ennen kaikkea käytettyjä dieselautoja.
Mercedes-Benz on käytettynä haluttu auto. Kuvassa S-sarjan dieselmalli.
Kommentit (30)
"Vanhat dieselit pelastavat maailman, biodieselillä päästöt heti -90%."
Tuo taas kaatuu pulaan biodieselistä...
Vierailija kirjoitti:
Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.
Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?
Siinä on hiukkasen eroo pienellä kännykän akulla ja isolla auton akulla.
Ja kyllä siinäkin oli aikoinaan kovat haasteet että kongosta saatiin ne raaka-aineet niihin kännykän akkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.
Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?
Yhteen autoon menee miljoonan kännykän akku.
Ymmärrä suuruusluokat.
EVVK joku pörisevä ja huonosti vääntävä polttomoottori vaikka olisi konjakkia polttoaineena!
Vierailija kirjoitti:
"Vanhat dieselit pelastavat maailman, biodieselillä päästöt heti -90%."
Tuo taas kaatuu pulaan biodieselistä...
Tällä hetkellä ei ole pulaa eikä ole edes näköpiirissä.
Lisäksi suomella vahvaa osaamista asiassa.
Pitäisi ehdottomasti suosia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.
Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?
Tällä tasolla on osa äänestäjistä, en ihmettele, että Suomella ei mene kovinkaan hyvin.
-Johan se luki aloituksen linkissä, että akkupula on, eikä älytön letkautuksesi poista tätä tosiseikkaa. Olisit lukenut linkin, ennen lapsellista kommenttiasi.
-Toisekseen kuinka pitkälle kuvittelet sähköauton kulkevan yhden kännykän akulla?
Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Missä kuvassa?
Siellä linkissä on kuva.
Ei kestäne kahta vuottakaan, että suola-akut on tuotu markkinoille ja sitten lähtee akkuteknologia rajuun kasvuun ja niiden valmistaminen halpenee ja nopeutuu. Sitten niitä sähköautoja kyllä saadaan markkinoille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.
Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?
Yhteen autoon menee miljoonan kännykän akku.
Ymmärrä suuruusluokat.
IPhone 11, 11.91 Wh
Tesla Model S, 100 kWh
Autoon menee 8396 kännykän akun verran sähköä. Tuhatkertainen ero, muttei sentään miljoonakertainen. Kännyköitä valmistetaan helposti tuhat kertaa enemmän kuin autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.
Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?
Tällä tasolla on osa äänestäjistä, en ihmettele, että Suomella ei mene kovinkaan hyvin.
-Johan se luki aloituksen linkissä, että akkupula on, eikä älytön letkautuksesi poista tätä tosiseikkaa. Olisit lukenut linkin, ennen lapsellista kommenttiasi.
-Toisekseen kuinka pitkälle kuvittelet sähköauton kulkevan yhden kännykän akulla?
Aivan.
Kännyköiden valmistamiseen olisi voinut käyttää samaa argumentti: Ei ole kapasiteettiä valmistaa miljardeja kännyköitä! Täysin mahdotonta valmistaa jokaiselle oma kännykkä koko maailmassa.
Aika nopeasti sitä tuotantovolyymiä vaan onnistuttiin kasvattamaan. Samalla tavalla tulee tapahtumaan sähköautojen kanssa. Kun kysyntä kasvaa niin tuotanto vastaa tarpeeseen. Jos tarvitaan miljoonia akkuja niin sitten valmistetaan miljoonia akkuja!
Vierailija kirjoitti:
Ei kestäne kahta vuottakaan, että suola-akut on tuotu markkinoille ja sitten lähtee akkuteknologia rajuun kasvuun ja niiden valmistaminen halpenee ja nopeutuu. Sitten niitä sähköautoja kyllä saadaan markkinoille :)
Mulle kans noita nappeja mitä vedät.
Vai oletko vaan todella tollanen?!
Hallitus voisi edistää biodieselin käyttöä.
Mutta koska kateus niin...
Eikä sitä mullistavaa akkuakaan tule aikuisten oikeesti
Vierailija kirjoitti:
Ei kestäne kahta vuottakaan, että suola-akut on tuotu markkinoille ja sitten lähtee akkuteknologia rajuun kasvuun ja niiden valmistaminen halpenee ja nopeutuu. Sitten niitä sähköautoja kyllä saadaan markkinoille :)
Mullistava akkukeksintö on tehty monta kertaa vuodessa jo toista sataa vuotta. Aina on osoittautunut valeeksi ;-) Tällä vauhdilla tarvitaan vielä monta sataa vyotta.
Sähköautot voitas varata vain eliittiä ja poliitikkoja varten ja verottaa bensiiniä raskaasti ja dieseliä tosi raskaasti.
Luultavasti käyttöikäkään sitten pitkä kun pitkät takuutkin loppuu aikanaan ja joidenkin paikkojen korjaaminen ja uusiminen jo kymppitonneja ja muuta kuin pistää sitten romuksi.
Taitaa pikemminkin kaatua siihen, ettei Suomen kallioperä pysty mitenkään säilömään niin suuria määriä ydinpaskaa mitä tarvitaan kaiken sähkön tuottamiseen. Saksakin kehuu niin olevansa ydinsähkötön, vihreä maa, ja samalla se ostaa Ranskasta määrättömästi ydinsähköä, kun ei Saksan oma biosähkö riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa pikemminkin kaatua siihen, ettei Suomen kallioperä pysty mitenkään säilömään niin suuria määriä ydinpaskaa mitä tarvitaan kaiken sähkön tuottamiseen. Saksakin kehuu niin olevansa ydinsähkötön, vihreä maa, ja samalla se ostaa Ranskasta määrättömästi ydinsähköä, kun ei Saksan oma biosähkö riitä mihinkään.
Höpö höpö. Voitais säilöä koko maailman tähän asti tuotettu ydinjäte vaikka tuplana.
Ei tuotannon kasvattaminen ole ollut ongelma myydä miljardeja kännyköitä. Hienosti nekin korvasi lankapuhelimet kymmenessä vuodessa.
Miksi sähköauton akkujen valmistaminen olisi sen suurempi haaste?