Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VOI JÄRKKY!!!!! Kylläpä kauppalasku putosi, kun siirryimme Citymarketista Prismaan ja S-Marketiin!!! :O Miksi Keskon kaupat ovat niin kalliita???

Nyt vasta tajusin
26.02.2020 |

Ensinnäkin Citymarketin tyypillinen 85 euron kauppalasku putosi Prismassa ja S-Marketissa 65 euroon. Lisäksi S-Ryhmältä tulee Bonusta n. 20 euroa kuukaudessa.

S-Ryhmässä asioimalla säästämme 2 200 euroa vuodessa!!!! Plus Bonuksia päälle pari sataa euroa!!!! Siis ilmainen kaukomatka per vuosi!!!

Ihmettelen miksi Keskon kaupat ovat niin tavattoman kalliita?

Kommentit (223)

Vierailija
201/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kaupoissa on paljon paremmat tarjoukset

Mutta S-kaupoissa on paljon tuoreemmat ruoat.

Miksi Prismojen kalatiskit haisee?

Miksi Prismojen kasvikset on homeessa?

Miksi Prismoissa lojuu pakkauslaatikoita nurkissa?

Vierailija
202/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn molemmissa, ehkä useammin cittarissa koska se on selkeämpi kuin prisma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ennenkin kommentoinut samankaltaista ketjua. Monelle saattaa tulla yllätyksenä, että ketjut käyttävät mittareita, joilla mitataan sisäisestikin n. 100euron kauppakassia ja niissä mitataan juurikin muita kuin ketjun omia tuotteita. On totta, että keskolla on keskimäärin kalliimpi kauppakassi, mutta esim. koko etelä-suomen keskiarvo on n. 1,25€ enemmän. Jossain kassin saa samalla, jossain vähän alle. Kauppiaat saavat oman alueensa mukaan myös päättää mihin hibtaryhmään kuuluvat oman konseptin sisällä. On keskitaso, kaksi alempaa ja kaksi ylempää. Se miten siis myymälän hinnoittelu hoituu, tulee pääasiassa ketjulta, siitä mihin ryhmään myymäläsi hinnoittelet. Eli hinnoittelu ei ole mitenkään mielivaltaista rahan repimistä. Keskolla vielä hintoihin omansa tekee se, että itse kesko, keskusvarastona myy tuotteet kauppiaille ja kauppias sitten hinnoittelee tuotteet aikalailla ketjun suositusten mukaan. Eli jos joku repii, niin se on keskusvarasto. Useammassa paikassa kauppiaan saama kate kattaa kaikki kulut palkkoineen henkilökunnalle. Itselle monella yrittäjällä jää ihan suomalaisten peruspalkkaa vastaava summa. Monikaan kauppias ei menesty ihan äärimmilleen. Eli komsii komsaa, oikeasti hintatasot aika samat. Aloittajan säästöt vuodessa, ei minkään mittarin mukaan pidä paikkaansa. Itse pääasiassa ostan myös ostokseni prismasta, mutta vain koska se on lähikauppani. Vuodessa saamme takaisin maksettuina bonuksina n. 300€. Kk ostokset n. 650€. Keskon myymälöissä olisi aikalailla sama. Tämänkin olen testannut, kun lähikauppamme oli monta vuotta k-supermarket. Tosin plussa-järjestelmä on surkea ja sitova. Sitä kesko ei oke vielä ymmärtänyt, ettei asiakkaalle annettu vapaus valita mihin rahat käyttää, vie heitä automaattisesti pois.

Vierailija
204/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ennenkin kommentoinut samankaltaista ketjua. Monelle saattaa tulla yllätyksenä, että ketjut käyttävät mittareita, joilla mitataan sisäisestikin n. 100euron kauppakassia ja niissä mitataan juurikin muita kuin ketjun omia tuotteita. On totta, että keskolla on keskimäärin kalliimpi kauppakassi, mutta esim. koko etelä-suomen keskiarvo on n. 1,25€ enemmän. Jossain kassin saa samalla, jossain vähän alle. Kauppiaat saavat oman alueensa mukaan myös päättää mihin hibtaryhmään kuuluvat oman konseptin sisällä. On keskitaso, kaksi alempaa ja kaksi ylempää. Se miten siis myymälän hinnoittelu hoituu, tulee pääasiassa ketjulta, siitä mihin ryhmään myymäläsi hinnoittelet. Eli hinnoittelu ei ole mitenkään mielivaltaista rahan repimistä. Keskolla vielä hintoihin omansa tekee se, että itse kesko, keskusvarastona myy tuotteet kauppiaille ja kauppias sitten hinnoittelee tuotteet aikalailla ketjun suositusten mukaan. Eli jos joku repii, niin se on keskusvarasto. Useammassa paikassa kauppiaan saama kate kattaa kaikki kulut palkkoineen henkilökunnalle. Itselle monella yrittäjällä jää ihan suomalaisten peruspalkkaa vastaava summa. Monikaan kauppias ei menesty ihan äärimmilleen. Eli komsii komsaa, oikeasti hintatasot aika samat. Aloittajan säästöt vuodessa, ei minkään mittarin mukaan pidä paikkaansa. Itse pääasiassa ostan myös ostokseni prismasta, mutta vain koska se on lähikauppani. Vuodessa saamme takaisin maksettuina bonuksina n. 300€. Kk ostokset n. 650€. Keskon myymälöissä olisi aikalailla sama. Tämänkin olen testannut, kun lähikauppamme oli monta vuotta k-supermarket. Tosin plussa-järjestelmä on surkea ja sitova. Sitä kesko ei oke vielä ymmärtänyt, ettei asiakkaalle annettu vapaus valita mihin rahat käyttää, vie heitä automaattisesti pois.

Varmaan on CM-kauppiaita, joilla ei tulot ole huipussaan, mutta kahden käyttämäni CMn osalta kyllä on. Iso Omenan Pokela ja CM Mikkelin (entinen kauppias) Toivakka.

Vierailija
205/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma havainto on, että ero on enemmän kuin pari prossaa, kymmenen luokkaa pikemminkin.

Vierailija
206/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskon kauppiaita harmittaa se, että S-Ryhmän kaupat myyvät edullisemmilla hinnoilla. Kaiken huipuksi Lidl tuli toiseksi kiusanhengeksi.

Keskon pitää tehdä jättitulosta kauppiaille ja omistajille, kun taas S-Ryhmälle riittää, että kulut saadaan katettua.

Siinäpä se syy.

Vierailija
207/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketissa kaikki hinnat ovat 1.99, 2.99, 3.99, 4.99, 5.99 jne.

S-Marketissa 1,49, 2.49, 3.49, 4,49, 5,49 jne.

Prismoissa 1.29, 2.29, 3.29, 4,29, 5,29 jne.

Vierailija
208/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on just näin, Cittari kaikkein kallein :/ 

Ahneus se on syynä, kauppiaat saa voitot ja rikastuu. S-ketju toimii eri konseptilla.

"Lidlin ruokakorin hinta oli 35,68 euroa, K-citymarketin 35,75 euroa ja Prisman 39,35 euroa."

Tämä Helsingin Sanomien vertailu on tehty viime marraskuussa.

Tässä siis vastaus teille jotka hehkutatte Prisman edullisuutta. Me käymme sekä Prismassa, että Citymarketissa, mutta jos haluan saada kaiken tarvitsemani samasta paikasta niin silloin menen ilman muuta Cittariin. Ainakaan meidän säännöllisesti käyttämät elintarvikkeet ja pesuaineet eivät ole sen kalliinpia Cittarissa kuin Prismassakaan!

Vierailija
209/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se kauppalasku pienenee, eihän Prismasta löydä edes mitään hyvää ostettavaa. Citymarketissa myydään parempia ja kalliimpia ruokia. Ne jotka tuijottaa kassakuittia, kiertää Citymarketin kaukaa. Mutta hyvätuloisille herkkusuille jotka haluavat panostaa laadukkaaseen ruokaan, Citymarket on selvä valinta.

Mekin oltiin ennen Prisma-perhe, mutta tulojen nousun myötä siirryttiin hiljalleen enempi Citymarkettiin ja nyt se on meidän pääasiallinen ruokakauppa. Pienempiä täydennysostoja tehdään lähikaupasta. Kun on tottunut hyvään ruokaan, niin vaikea siitä on enää pakittaa Prisman asiakkaaksi.

Perinteistä Suomi-propagandaa; vain kallis voi olla hyvää.

Opettele lukemaan! "haluavat panostaa laadukkaaseen ruokaa"

Tässä ei sanottu, että Cittarissa on paremmat tuotteet koska ne ovat kalliinpia vaan sen vuoksi, että ne ovat laadukkaampia!

Vierailija
210/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun suosin kotimaista ruokaa, niin Prisma on halpuutuksellaan edesauttanut suomalaisen ruoantuotannon alasajoa. Siksi ei S-ryhmää tule käytettyä.

Tämä! Prisma repi halpuutuksen suoraan tuottajilta!

No nythän on sitten hyvä, että asetelma on kääntynyt toisinpäin.

Vierailija
211/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kaupoissa on paljon paremmat tarjoukset

Mutta S-kaupoissa on paljon tuoreemmat ruoat.

Miksi Prismojen kalatiskit haisee?

Miksi Prismojen kasvikset on homeessa?

Miksi Prismoissa lojuu pakkauslaatikoita nurkissa?

Miksi yleistät?

Miksi Cittarin vessat haisee?

Miksi Cittarin hedelmät on homeessa?

Miksi Cittarin parkit on niin ahtaita?

Vierailija
212/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma havainto on, että ero on enemmän kuin pari prossaa, kymmenen luokkaa pikemminkin.

Sinun havaintosi on mututuntumaa sitten. Itse olen työskennellyt näiden käppyröiden kanssa ja ne on yleispäteviä. Ne eivät myöskään ole missään julkisessa levityksessä, vaan käpoyrät elävät omaa elämäänsä koko ajan. Ja tosissaan itse tehnyt samantyyliset ostokset kohta yhtä kauan prismassa, kuin tein supparissa. Menot on olleet samat.

Vierailija
213/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismaan siirtynyt kirjoitti:

Keskon kauppiaita harmittaa se, että S-Ryhmän kaupat myyvät edullisemmilla hinnoilla. Kaiken huipuksi Lidl tuli toiseksi kiusanhengeksi.

Keskon pitää tehdä jättitulosta kauppiaille ja omistajille, kun taas S-Ryhmälle riittää, että kulut saadaan katettua.

Siinäpä se syy.

Sähän huumoriihminen olet, etteikö S-ryhmää kiinnostaisi tuloksen tekeminen. Investoinnit ja laajentumiset sielläkin rahaa kysyy.

Millaisen painoarvon sitten kukin kuluttaja antaa esimerkiksi tällaiselle valinnalle. Jotainhan luultavasti tehty, että ulkomaalainen raati huomioi. Jos ei muuta, niin annettu ruskeita kirjekuoria.

https://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2018/kesko-val…

Vierailija
214/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa käymme. On selkeempi, viihtyisämpi, siistimpi, ystävällisempi palvelu, hyvät tarjoukset ym, ym.

Vierailija
215/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarit viihtyisämpiä. Käyty siellä aina, ei muualla.

Vierailija
216/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 10 vuotta sitten näillä oli huomattavasti selkeämpi ero laadussa ja tarjonnassa. S-market on parantanut huomattavasti. Kyllä k-marketeissa kuitenkin on edelleen selkeästi laajempi valikoima erikoistuotteita ja laadukkaampia tuotteita.  On siinä hinnassa sitten luonnollisesti myös eroa.

Eikö se nyt ole hyvä, että löytyy ihmisille hieman erilaisia kauppoja. Ihmeellistä marinaa ja haukkumista kaupoista, joissa ei itse edes käydä.

En vertaisi S-Marketia K-Marketiin vaan K-Supermarketiin. K-Market vastaa Salea.

Yleisesti ottaen K-Sm on isompi S-m.

Näin, Koossa on esim. lihatiski, Ässässä ei. Tuli mieleen että Koossa ei ole Kokkikartanon Tomaatti-Vuohenjuustokeittoa, Ässästä sen saa.

Vierailija
217/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarit viihtyisämpiä. Käyty siellä aina, ei muualla.

Meilläpäin toisinpäin.

Vierailija
218/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketissa 1-L. Kevyt maitojuoma 0,75€

K-marketissa 1-L. Kevyt maitojuoma 1,00 €

Hinnasta johtuu,miksi käyn S-ryhm.kaupoissa.

Vierailija
219/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tietää niin voisi kertoa mihin S-ryhmän voitot häviää. Tulosta tehdään melko reilusti, ei ole osakkeen omistajia jolle jakaa. Osuuspääoman korot romahtaneet viimevuosien aikana. Ennen maksettiin kymmentä prosenttia nykyään 3-5 % maks riipuen osuuskaupasta. Lisäksi olisi hyvä jos S-liikkeen hallintoa tulisi käsitellä julkisesti. Nää vaalit missä valitaan edustajia muka päättämään on melko silmän lumetta koska eivät pääse vaikuttamaan mihinkään.

Vierailija
220/223 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari kuukautta sitten vertailun K-Supermarketin ja S-Marketin hinnoista meille yleisesti ostetuista tuotteista.

Joissakin tuotteissa toinen oli sentin-kaksi halvempi ja taas toisissa toinen.

On ihan sama, kummassa tehdään ostokset.