Ajattelin muuttaa hesasta landelle. Mitä pitää ottaa huomioon?
Sen tiedän itsekin etukäteen, että ei saa sanoo mä ja sä vaan miä tai sie tai jotain sinnepäin. Eli siis minnepäin?
Kommentit (12)
Sä muutat nähtävästi Itä-Suomeen, koska muualla ei käytetä sanoja mie ja sie. Jos muutat oikeasti landelle, etkä vain jonnekin Helsinkiä pienempään kaupunkiin, niin auto kannattaa hankkia (jos ei jo ole).
Ainoat ulkomaanmatkat mitä saat jatkossa tehdä on suuntauduttava Kanariansaarille.
Hiero itseesi sianpaskaa niin natiivit eivät erota sinua hajun perusteella.
Yksikään stadilainen ei kutsu itseään hesalaiseksi!
Mikä hinku sulla on lähteä stadista?
Oulu, Tampere, Jyväskylä, Vantaa esim.
Älä käytä mitään lande sanaa täällä. Puhu niinkuin normaalit ihmiset. Älä arvostele ja valita.
Olet trolli. Kukaan ei halua muuttaa pois Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Sä muutat nähtävästi Itä-Suomeen, koska muualla ei käytetä sanoja mie ja sie. Jos muutat oikeasti landelle, etkä vain jonnekin Helsinkiä pienempään kaupunkiin, niin auto kannattaa hankkia (jos ei jo ole).
Joo Mikkeliin tuli muutto. Onko tietoo miten just siellä kannattaa olla? Ap
Jää kaupassa ja muissa ihmeellisissä uusissa paikoissa oven suuhun ja rullaportaiden (jos on) yläpäähän ja ihmettelemään, että mitteepä minnehä päin sitä ottia tuota pitälisöipi mennä jotta tokkiinnsa menis vai suottaapiko olla mänömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo Mikkeliin tuli muutto. Onko tietoo miten just siellä kannattaa olla? Ap
Lähestyessäsi autolla risteystä et enää toimi kuten stadilaisen, joka vain arvioi ehtiikö vielä - sen sijaan arvioit ehtiikö viellä JA lisäät 15 sekunnin turvamarginaalin.
Olen nimenomaan Mikkelissä ollut usein ajaa perään risteyksessä kun tilanteessa jossa 4-5 autoa vielä ehtisi, jäädäänkin odottelemaan sitä v i t t u puolen kilometrin päässä lähestyvää (etuajooikeutettua) TRAKTORIA!
Ihan kaikki osat Espoosta eivät ole landea. Kaupunkimaisemmilla alueilla mä ja sä tulevat ymmärretyiksi.