Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

1141/1188 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää - vai +. En ole varma, kun noi ääriviivat näkyy + kuitenkin.

1142/1188 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou, kuulostaa että sinulla tosiaan on oireita! 😁

Totta, niin se varmaan on että paras kuitenkin varata neuvola-aika pian. Kyllä täälläkin tuntuu olevan neuvoloissa ruuhkaa, harvoin ilmeisesti saa kahta kertaa aikaa samalle "neuvolantädille".

Enää siis vähän yli viikko varhaisultraan, Nounou! Se menee varmaan lopulta äkkiä.

Täällä oireena tähän mennessä vatsan turvotus iltaisin, vaikka sitä tosin on ollut ennekin aina silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1143/1188 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Liityn varovasti tänne keskusteluun. Kolmena peräkkäisenä päivänä raskaustestiin tullut plussa, joten uskottava se on ❤️ menkoista laskettuna nyt 4+4. Mun piti soittaa tällä viikolla ekaa inseminaatio aikaa, joten yllätys oli! Huomenna soitto neuvolaan. Pääseekö varhaisultraan kaikki halukkaat vai pitääkö se käydä yksityisellä? :)

N33+M36
Esikoinen 12/15 (yritystä 7/13 alkaen)
Kuopus haave 09/19 +1/22

1144/1188 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopushaaveena kirjoitti:

Moi! Liityn varovasti tänne keskusteluun. Kolmena peräkkäisenä päivänä raskaustestiin tullut plussa, joten uskottava se on ❤️ menkoista laskettuna nyt 4+4. Mun piti soittaa tällä viikolla ekaa inseminaatio aikaa, joten yllätys oli! Huomenna soitto neuvolaan. Pääseekö varhaisultraan kaikki halukkaat vai pitääkö se käydä yksityisellä? :)

Ihana yllätys, onnea! 😍

Mun kotikunta Janakkala ainakin tarjoaa varhisultran kaikille, samoin sen 3D-ultrakuvan (ainakin esikoisen aikaan). Esikoisen kanssa pääsin varhaisultraan 8+3 mutta nyt sain ajan vasta 10+2! Kauhee innostus päällä, niin en tiiä miten sinne asti kestän 😄

1145/1188 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee varmaan kunnasta, meidän kunta tarjoaa varhaisultra vain jos on niin epäsäännöllinen kierto ettei mitään hajua kuinka pitkällä raskaus on taikka jos on aiemmin ollut kohdunulkoinen raskaus :) muut saavat laittaa kättä taskuun ja suunnata yksityiselle jos kurkkaus ennen NT-ultraa kiinnostaa.

1146/1188 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä malttanut odottaa varhaisultraa helmikuun loppuun, joten varasin ajan yksityiselle heti helmikuun ekalle päivälle 😄 On jännää, miten nyt jo alkoi se sellanen vihlonta istuelta ylös noustessa. Eilen piti jopa kävellä kyyryssä ku ei alavatsa antanut heti myöten suoristautua. Rupesin jo miettii, että oisko normaalia toisen raskauden kanssa ku paikat venyy nopeemmin, vai pitäisikö huolestua 🤔 no ehkä senkin takia hyvä olla se varhaisultra jo vajaan parin viikon päästä.

1147/1188 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämamma25, mulla myös toinen raskaus ja tekee kipeetä jo! Viikkoja 4+6.. :D Uskoisin, että on normaalia. Kohtahan sä jo pääset kurkistamaan! Mä sain ajan varhaisultraan 8.2. Onko sulla ollut jo pahoinvointia?

(kuopushaaveena täällä, vaihdoin nimimerkin)

N33+M36
Kuopus haave 09/19 +1/22

1148/1188 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piukku kirjoitti:

Kesämamma25, mulla myös toinen raskaus ja tekee kipeetä jo! Viikkoja 4+6.. :D Uskoisin, että on normaalia. Kohtahan sä jo pääset kurkistamaan! Mä sain ajan varhaisultraan 8.2. Onko sulla ollut jo pahoinvointia?

(kuopushaaveena täällä, vaihdoin nimimerkin)

Hei, aika lohdullista kuulla, että sullakin on samanlaisia tuntemuksia! 😄 Näköjään aika samoilla päivillä mennään, mulla nyt 5+3. Pahoinvointia ei ole ollut vielä, mutta esikoisella se alkoi siinä viikolla 6-7 muistaakseni 🤔

Miten sulla?

1149/1188 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No semmoista ällöä oloa ja etomista ollut. Huimausta ollut myös. Eli vielä aika vähällä oon päässyt. Jännityksellä odotan miten tämä raskaus menee! Viime raskauden aikana oksensin kerran :D

N33+M36
Kuopus haave 09/19 +1/22

1150/1188 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sittenkin jo tänään varhaisultrassa, appien yms laskurien mukaan tänään 6+5. Tyyppi oli oikeassa paikassa, syke löytyi ja CRL mitan mukaan oli 6+2. Gyne sanoi että teknisistä syistä ultran virhemarginaali +-4 päivää eli ei pitäisi olla syytä huoleen tässä kohtaa ja hedelmöityskin on voinut tapahtua päivän pari myöhemmin kuin mitä ajatellaan. Jäi toki silti vähän kaihertamaan mieltä ettei vaan ole merkki mistään hiipumisesta ja alkavasta keskenmenosta, kun on tullut luettua liikaa ”kauhutarinoita” varhaisultrista missä alkio on pienempi kuin pitäisi laskujen mukaan olla ja seuraavassa ultrassa onkin saatu huonoja uutisia 😣😅 eihän tässä murehtimisessa mitään järkeä ole joten yritän keskittyä positiivisiin asioihin eli ei ollut kohdunulkoinen, vastasi melkein laskuja ja syke löytyi ❤️

1151/1188 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Pitkästä aikaa kirjottelemassa tänne, tässä on tapahtunu kaikennäköstä :) 17.1. oli nt ultra ja pikkusella oli kaikki hyvin ja laskettu aika nyt 21.7. ♥ Pahoinvointilääkkeitä en ole syönyt nyt kolmeen neljään viikkoon että pahin on onneksi jo väistynyt :)

Uutuutena nyt vaan on uupumus ja jäin tänään viikon sairaslomalle oudon huimauksen takia joka siis tulee portaita ylös mennessä ja ylämäessä :s 

Varasin yksityiselle ultran 12.2. kun meillä on vasta 7.3. rakenneultra, pitää sitä päästä kattomaan miten pikkusella menee ♥♥ Viikot silloin 17+2!

♥ 21.7.

1152/1188 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, Nounou ja inlove! Näkyipä aikaisin syke mutta niinhän se kai voi jo viikolla 6 näkyä. Ainakin suurimmat riskit lienevät jo takana. ❤️

Täälläkin on alkanut konkretisoitua tämä tilanne oireiden myötä, nyt on melkein viikon ollut oikeastaan jatkuva ällötys/vähän oksettava olo. Syömisellä se saattaa mennä noin tunniksi pois mutta sitten se palaa. Välipala pitää olla mukana jos poistun ovesta. Ei tosiaan olisi tarvinnut toivoa oireita, niin kuin meitä aiemmin muistutettiin! 😆

1153/1188 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumunkivi, no sieltä ne oireet sitten tulivat 😅 itsellä helpottanut, vatsakramppeja ei ole enää lainkaan yhtä kivuliaina/voimakkaina ja etovaa oloa on välillä muttei ole päässyt siihen pisteeseen että olisi tullut ylös asti. Siksi ehkä skeptinen olo että voiko tämä olla näin ”helppoa” mutta pitää olla vaan tyytyväinen!

Silti tässä pohdiskelen pitäisikö mennä vielä toiseen varhaisultraan ennen NT-ultraa, kun tuntuu edelleen tavallaan niin epätodelliselta. Jos pääsisin ajassa taaksepäin niin neuvoisin itseäni että olisi kannattanut malttaa ekan ultran kanssa 1-2 viikkoa kauemmin 🙈 silloin olisi kai sykkeestä voinut päätellä keskenmenon todennäköisyyttä paremmin ja saada melko varman lupauksen että näyttää hyvältä ja voi vähän huokaista helpotuksesta. Meillä nyt gyne totesi vain että syke löytyy ja se siitä. Toki voi olla ettei ollut vaan kovin puheliaalla päällä…

1154/1188 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! Uusi kirjoittelija tässä keskustelussa, plussasin tasan viikko sitten ja tänään on menossa rv 4+4. En ole uskaltanut lukea mistään keskenmenoon liittyvistä jutuista, ettei musta tule ihan hysteeristä. Kaupungissani kunta ei tarjoa varhaisultraa ja haluaisin kyllä oman murehtimisen puolesta sellaisessa käydä. Eli kannattaisiko se varata rv 8? Vai jo aikaisemmin? Kunpa 12 viikon rajapyykki menisi ohi nopeasti 😅. En ole ollenkaan taipuvainen ns. hysteerisyyteen, mutta plussaamisen jälkeen olen enemmän tai vähemmän pelännyt sitä, että eihän mitään ikävää vain tapahdu. Aikaisemmin olen ollut aika huoleton enkä ole murehtinut turhia enkä varsinkaan varonut omia menemisiäni tai tekemisiäni tai miettinyt sitä, miten mikäkin vaikuttaa. Tuntuu vähän typerältä tämä oma hössääminen 😅.

1155/1188 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä, taas 🙈 uusille taustatietoa; 4 varhaista keskenmenoa, plussa 03/20 yk28 ja esikko syntyi 12/20 120h synnytyksen pääteeksi kiireellisellä sektiolla. Traumaattinen synnytyskokemus. Ollaan yli 30v pariskunta. Plussa 1/22 yllättäen toisesta kierrosta.

Varasin itselle labra-aikaa ferritiinin mittaukseen ja varhaisultran, kun menkkojen mukaan nyt olis 6+0, mutta itse olen kyllä sitä mieltä että viikko vähemmän. Nyt sitten jännitetään pari viikkoa 🙈

Onnea ja tarrasukkia matkaan kaikille plussanneille! ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1156/1188 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbeth86, kannattaa ehkä odottaa ainakin niin pitkään että on varma olevansa viikolla 7+, sitten ainakin sykkeen pitäisi näkyä ☝🏻 Jälkiviisaana olisin itse odottanut vaikka viikon kauemmin, nyt kävimme varhaisultrassa 6+2 - 6+5.

Työn puolesta pääsee välillä töissä kurkkimaan mahaan niin siellä tyyppi kasvaa ❤️ Oireet ovat vähentyneet, vähän välillä etoo & tulee yökkäiltyä jos nälkä pääsee yltymään. Nokka on ollut tukossa jo 2-3 viikkoa ja kotitestejä on tullut tehtyä niin eiköhän sekin lie raskaudesta johtuvaa vain 😅 ekassa neuvolassakin käytiin jo tällä viikolla ja saatiin aika NT-ultraan 4.3. Hassua että siihen on enää kolmisen viikkoa! Nyt meneillään 8+5 - 9+1.

1157/1188 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin yksityisellä varhaisultrassa viime viikolla 7+0 ja syke löytyi! Eka neuvolakäyntikin tehty 😊 nyt 8+4 ja varasin eilen NT-ultran maaliskuun puoleen väliin. Kunnan tarjoama varhaisultrakin vielä vajaan parin viikon päästä. 😄

Kiva nähdä uusia nimiä kirjoittajien joukossa Lisbeth86 ja Villahuivi 😊❤️

1158/1188 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva uä jännittää 😱😱 kumpa ne Pregossa löytäisivät murusen. Meillä on suvussa kaksosia, mm mun äiti on kaksonen niin aina sen suhteen myös jännitysmomentti, montako on.

Mutta kunhan edes joku olisi mukana ❤️

1159/1188 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko Villahuivi kysyä miksi esikon synnytys oli traumaattinen? Kesto on kyllä hurja 120h mutta oliko se pääsyy traumaan?

1160/1188 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivulla 48 kirjotin synnytyksestä. Alla lainaus sieltä, koko lainauksen voi lukia tästä tai palata sivuissa takaperin. Lyhyesti: liian pitkä, liian hankala käynnistys ja kiireellinen sektio.

Villahuivi kirjoitti:

Erittäin pitkä, 5 päivää kestänyt, liki kipushokkiin johtanut käynnistysyritys ja kiireellinen sektio lopuksi. Ei avautunut 5cm enempää vaikka tippa juoksi hirveää määrää. Lopulta meinasin pyörtyä kivusta, lääkäri päätti klo 7 aamulla että leikataan. Sitten kun leikkauspäätös oli tehty, mentiin kiireellä saliin ja vain jälleen kerran todetaksemme ettei onnistu epiduraalipuudutuksessa leikata, joten nukutettiin. Mies jäi kun nalli kalliolle, paniikissa raukka kun kukaan ei kertonut miksi nukutetaan, ja vain puoli tuntia myöhemmi tulee hoitaja juosten hakemaan, että vauva on syntyny, tule katsomaan. Sain heräämöön molemmat rakkaani, kun tolkkuunnuin riittävästi.

Poika syntyi joulukuun lapseksi rv 39+2 erinomaisin pistein sektioon johtaneihin syihin verraten (8-9-9), sopivan kokoisena ja äitinsä mittaamana kun kukaan muu ei mitannut 🙈

Sektio oli lopulta helpotus. Mutta käynnistyspäivät liian pitkiä, liian kauan, liian traumaattisia. Sain kipulääkkeet jne, mutta silti jöi niin kamala olo, että pitää tarkon miettiä miten tulevaisuus. Haluaisin lapsia enemmänkin, mutta pelko kaikesta on liian suuri.

Mutta vauva on ihana, terve ja reipas poika ❤ taivaan Isä on antanut meidän perheelle maailman kauneimman joululahjan!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.