Oletko pessyt kätesi tänään?
Onko jäänyt pesemättä ja levität kenties koronaa ympäriinsä?
Kommentit (18)
Juur äsken pesin, mutta en minä minkään nuhan takia niitä pessyt, vaan siksi, että aikaisemmin siivosin ja nyt tein leipiä.
Zinc
Itselläni hysteria koronaviruksesta. Pesen ja desinfioin käsiäni kuin hullu. Tänään bussissa kiinalaisen näköinen mies istui käytävän toisella puolella ja yski. Olen paniikissa, että sain tartunnan.
Yleensä aina pesen, mutta nyt koronan innoittamana lopetin.
Tiedätkö, ihminen voi levittää vain sellaisia tauteja, jotka hänessä on?
Kehtaako pitää valkoisia puuvilla hanskoja, kun en halua paljaalla sormilla antaa esimerkiksi PIN koodia ?kuinka usein ne PIN koodi laitteet desinfioidaan?
Kaikki on niin saastaista! Kosketusnäyttöjä. Räkää. Paskaisia bussinpenkkejä. Yskiviä ihmisiä. Saatana tämä on saastaista menoa!
Olen pessyt varmaan 20 kertaa. Siis aina wc-käynnin jälkeen, ennen kuin syön mitään, ulkoa kotiin tullessa jne. En kaipaa näin flunssakautena pöpöjä enkä muutenkaan välitä syödä epäpuhtauksia. Tälleen talviaikana helposti tahtoo käsien iho sitten kuivuakin.
Näh. Paskalta suoraan sipulia pilkkomaan. Ei tartte pestä koko ajan se on sairasta ja neuroottista.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako pitää valkoisia puuvilla hanskoja, kun en halua paljaalla sormilla antaa esimerkiksi PIN koodia ?kuinka usein ne PIN koodi laitteet desinfioidaan?
Ei kai niitä juuri putsailla, ehkä just näkyvät roiskeet pyyhkäistään.
Painelen rystysillä, en sormenpäillä.
Kuinka monta kertaa päivässä pesenkään! Sormenpäät pykii auki, on kädet niin kuivat!
Nyt kannattaisi muuttaa maalle mummon mökkiin kuusien keskelle, kaukana kavala maailma.
Otin käyttöön ohuet hansikkaat, joilla näpyttelen maksupäätteitä. Hissin nappulat painan avaimella ja ovet avaan hihalla. En kosketa bussissa paljain käsin kaiteita enkä stop-nappia. Vältän koskettamasta kasvojani yleisillä paikoilla. Pesen käteni heti kotiin tultuani kunnolla.
Oletteko te kaikki matkailleet Wuhanissa, kun pelkäätte koronavirusta tai sen tartuttamista? Käsiä nyt on pestävä päivittäin lukemattomia kertoja liikkuipa viruksia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kaikki matkailleet Wuhanissa, kun pelkäätte koronavirusta tai sen tartuttamista? Käsiä nyt on pestävä päivittäin lukemattomia kertoja liikkuipa viruksia tai ei.
Ei tässä varmaan kukaan pelkää koronaa, paitsi ehkä aloittaja. Totta kai käsiä pestään normaalisti.
Joo, monta kertaa. Oli aihetta pestä kättä tavallista useammin, koska siivosin vessaa. Vessan seinät maalattiin juuri ja olin tyhjentänyt vessan sitä varten. Ajattelin tehdä isomman siivouksen ja puhdistuksen samalla kun palautin sinne tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Joo, monta kertaa. Oli aihetta pestä kättä tavallista useammin, koska siivosin vessaa. Vessan seinät maalattiin juuri ja olin tyhjentänyt vessan sitä varten. Ajattelin tehdä isomman siivouksen ja puhdistuksen samalla kun palautin sinne tavaroita.
Apua, siis käsiä, ei kättä. :D
Pesen aina ennen ateriaa ja kun tulen kotiin, kaupoissa käytän käsidesiä