Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön ja köyhä: ruokavalioni

Vierailija
25.02.2020 |

Syön.päivittäin Annabelle-perunaa (parasta), fetaa, paistettua sipulia. Sotken keskenään ja hyvää tulee. Lisäksi kurkkua, tomaattia yms kasviksia. Kuitua saadakseni sekoitan psyllium-jauhetta veteen. Otan myös ruokalusikallisen oliivi/rypsiöljyä päivittäin. Syön harvoin. Muita vinkkejä edulliseen ruokailuun?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä hyödyntää vaikka tuota kaupan juuresosastoa laajemminkin. Saat vähän vaihtelua. Fetan tilalle välillä halloumia tai jotain. Makuasioita.

Vierailija
2/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä hyödyntää vaikka tuota kaupan juuresosastoa laajemminkin. Saat vähän vaihtelua. Fetan tilalle välillä halloumia tai jotain. Makuasioita.

Totta. Huomenna ehkä teen linssikookoskeittoa. Vähän vaihtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö normaalia ruokaa?

Vierailija
4/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lisä-ruokavinkeistä! Mietttinyt tässä alanko itse syödä pelkkiä kaurahiutaleita tosiaan,kun työmarkkinatuella itsekin kitkuttelee, ja vähöisetsäästöt alkaa loppumaan. "mikset syö normaalia ruokaa", ihmettelee joku ei-pitkäaikaistyötön/köyhä? kun ei meillä ihan oikeasti jää rahaa valtavien asumis,sähkö ym,kulujen jälkeen täällä "hyvinvointi"-Suomessa. Hyvinvointia piisaa jkllä valmiiksi hyvät kortit saaneille, terveille, pyrkyrimäisille typpeille.

Vierailija
5/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronit ja spagetit on halpoja ja niistä voi kehitellä kaikenlaisia ruokia. Jauhelihakaan ei maltaita maksa ja kun osaan leipoa jonkin verran mm. sämpylöitä, leipiä ja teen vielä karjalanpiirakoita itse. Jauhot ei paljon maksa noihin.

Vierailija
6/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran avauduin yhdelle terveydenhoitajalle siitä, että olen huolissani, että miten yksipuolinen ruokavalio meillä on ja kun ei ole esimerkiksi mahdollisuutta ostaa kalaa. Hän sitten ystävällisesti neuvoi, että sehän on lidlissä halpaa. 

Sulki mun suuni kyllä. 

Olimme ruoka-avun varassa ihan täysin tuolloin. 

Vierailija
7/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monivitmiinia purkista, maksaa n. euron kuukaudessa. Kasviksia ja hedelmiä torilta, ovat halpoja. Makaroni kannattaa vaihtaa riisiin: terveellisempää ja halvempaa.

Vierailija
8/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistähän ei ruokaohjeita googlaamalla löydy....pelkkiä kissavideoita vaan.....

Vierailija
9/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole tämän hetken vihje. Mutta muistutan jo nyt

Heille joilla tilanne on pitkäaikainen suosittelen villiyrttejä ( ei enää montaa kuukautta, kun esim. vuohenputkikausi alkaa, samoin horsma). niistä saa ilmaisia vitamiineja ja ovat ravintorikkaampia kuin moni kaupan salaatti yms.

Vierailija
10/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viimeisen viikon sisällä syönyt esim. tomaatti-pastavuokaa, itsetehtyjä pinaattisämpylöitä juustolla, kurkulla ja tomaatilla, fetasalaattia, kasvismunakasta, paistettuja perunoita, uunijuureksia, maitorahkaa hedelmillä, kasvismakaronilaatikkoa ja kotitekoista pizzaa.

Ruokabudjettini on alle 200€/kk mistä osan syö 30-kiloinen koirani.

Miten vähän sulla oikein jää rahaa ruokaan jos ruokavaliosi on kuvailemasi?

T. Toinen köyhä

Vierailija
11/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt näkkäriä siemenlevitteellä, viilin, omenan, pari klementiiniä, jauhelihatomaattikastiketta, makaronia ja pakastevihanneksia. Iltapalaksi syön vielä rahkan pähkinöillä herukkasekoituksella ja puolukalla ja puuron mustikoilla.

T. Toimeentulotukiasiakas

Vierailija
12/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monivitmiinia purkista, maksaa n. euron kuukaudessa. Kasviksia ja hedelmiä torilta, ovat halpoja. Makaroni kannattaa vaihtaa riisiin: terveellisempää ja halvempaa.

Kaupasta saa kasvikset selkeästi edullisemmin kuin torilta. Fakta.

Vierailija
13/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalioon lisöisin linssit ja pavut. Lisäksi erilaisten siementen sekä linssin ja papujen idätys ja versotus. Näillä saa paljon tuoretta ja ravintopitoista ruokaa halvalla. Etsi myös tietoa löytyykö kaupungistasi satokartta ja ota villiyrit käyttöön.

Vierailija
14/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annabelle on kyllä paras perunalajike!! Siiklin tyyppinen, mutta parempi.

Vierailija
15/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sekoittaa leseitä kaurapuuron joukkoon. Tattarileseissä proteiinipitoisuus on 40%.

Vierailija
16/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta saa kasvikset selkeästi edullisemmin kuin torilta. Fakta.

Tomaatit kaupassa yli 5 euroa/kilo, torilla euron. Kurkut samoin, appelsiinit, jne kaikki muut. Käy joskus.

Vierailija
17/17 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelin muutaman kuukauden eines-/purkkiruoka linjalla ja pakosta vegaanina. Sain pidettyä kuukausibudjetin reilusti alle satasessa. Tosin halvoista vitamiineista huolimatta aloin kärsimään puutostiloista ja lääkäri ilkesi kysyä: ”mikset syö terveellisemmin?”

No kyllähän sitä söisi, jos tienaisi enemmän kuin 500e/kk ja asumistuen joka menee suoraan vuokranantajalle.