Voiko olla sairaslomalla ilman kuumetta?
Mitä mieltä olette? Itselläni on harmillinen juttu, että kuume ei koskaan nouse. Silti vointi menee flunssassa heikoksi, enkä jaksa tehdä mitään. Kynnys jäädä kotiin on suuri, koska kuumetta ei ole.
Kommentit (11)
Työterveys hoitaja/lääkäri kyllä kirjoittaa saikkua, jos katsoo sen potilaan kunnon ja työn luonteen vuoksi tarpeelliseksi, ilman kuumettakin.
Käytä hyvänen aika omia aivojasi ja harkintakykyäsi. Sairas on sairas oli kuumetta tai ei.
Sairaslomalle jäädään, jos vointi ei salli työntekoa. Kuumeella ei ole merkitystä.
Mä valitin jäätävää väsymystä, sain 3 päivää saikkua.
Väsymys ei mennyt ohi, sain labralähetteen ja viikko saikkua lisää.
Labrasta tulee vastaukset viimeistään perjantaina.
Meillä saa olla viikon omalla ilmoituksella. Olen nyt itsekin. Kuumetta ei ole, mutta ei ole ääntäkään, jolla työskennellä.
Eurikankaalla oli toinen laki. Vain kuume, flunssan oireista, esti työnteon. Kävin parikin eri kertaa lääkärissä aivan järkyttävien nuha- ja yskä-oireiden kanssa. Paksua limaa piti niistää tautotta asiakaspalvelussa. Kyllä hävetti. Kun ei ollut kuumetta, ei saanut saikkua. Omalla ilmoituksella ei saanut olla tuntiakaan pois.
Aika mustavalkoista ajatella että kuume olisi merkki työkyvyttömyydestä.
Pelkästään kynsivallintulehdus sormessa voi olla syy saikkuun, sillä siinä olevat bakteerit voivat vaarantaa potilaita mikäli heidän kanssa työskentelee.
Jos nenä vuotaa jatkuvasti ja aivastelet, niin silloin ei voi työskennellä myöskään hoitoalalla. Jos nukut huonosti, et ole työkykyinen. Kuume on oire eikä mikään yleispätevä asia kun puhutaan työkyvyttömyydestä.
Minä olen sairauslomalla ilman kuumetta, sain jonkun vatsapöpön ja oksensin. Lisäksi vatsa sekaisin. Voi. Jo paremmin, mutta tämä päivä kotona varmuuden vuoksi, etten tartuta koko kerroksen 170 muuta.
Voi. Kannattaa kuulostella omaa oloa. Ainakin itselläni on flunssassa joskus niin kauhea väsymys, että pienikin rasitus vie voimat ihan pois. Minullekin on suuri kynnys jäädä kotiin, mutta on sekin huomattu, että ei sairaana töissä olemisesta saa mitään palkintoa tai kiitosta.
Olin 14kk eikä päivääkään kuumetta
Voi