Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veikkaatte, montako kotona-tapausta Suomessa pitää olle, että laitetaan karanteeniin? a

Vierailija
25.02.2020 |

En itse usko, että Suomessa tehtäisi sellaista päätöstä. Täällähän pitää olla ne oireet ja ollut tekemisissä jonkun kotona-alue laisen kanssa, että edes epäillään sitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on ainakin yksi kotona-tapaus, kun makaa omassa sängyssä peiton alla. Voi olla että aika monta muutakin tästä maasta löytyy ;)

Vierailija
2/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavaa kokonaisia kaupunkeja koskevia ulkonaliikkumiskieltoja tai liikkumisen rajoittamisia ei Suomessa voisi tehdä. Siihen tartuntatautilaki ei anna lupaa. Sen sijaan Suomessa olisi mahdollista peruuttaa joitakin tilaisuuksia tai suosituksin vähentää sosiaalista kanssakäymistä.

https://yle.fi/uutiset/3-11225142

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa eilen thl sanoi ettei Suomessa laki salli karanteenia ym liikkumis rajoituksia.

Vierailija
4/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa kotona levitä rauhassa kulovalkeana.

Vierailija
5/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muualla iske suht helposti sellainen karanteeni. Voi taivas, kuinka se leviäisi täällä..

Vierailija
6/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo ihan vapaaehtoisesti kotona.

Vierailija
7/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavaa kokonaisia kaupunkeja koskevia ulkonaliikkumiskieltoja tai liikkumisen rajoittamisia ei Suomessa voisi tehdä. Siihen tartuntatautilaki ei anna lupaa. Sen sijaan Suomessa olisi mahdollista peruuttaa joitakin tilaisuuksia tai suosituksin vähentää sosiaalista kanssakäymistä.

https://yle.fi/uutiset/3-11225142

Kyllä voi tehdä. THL kommentoi -yllätys yllätys- tietysti vain omalta tontiltaan, eli tartuntatautilain näkökulmasta ja jätti tyystin mainitsematta, että tehokkaammat toimet mahdollistuvat erilaisilla valmiuslainsäädännön piiriin kuuluvilla asetuksilla.  Mutta ongelmahan on, ettei Suomesta löydy sellaista päättäjää joka uskaltaisi edes vihjaista niiden käyttöönotosta, varsinaisesta päätöksestä puhumattakaan.  Tässä näkyy täydellisesti se ongelma, mikä liittyy suomalaistyyppiseen varautumiseen:  arki pyörii aivan liian niukoilla resursseila eikä kukaan uskalla tai voi valjastaa lisäresursseja käyttöön, koska siitä aiheutuu aivan liian massiiviset ongelmat normaalille elämälle.

Tämän takia viranomaisten resursseja ei saa koskaan päästää niin huonoiksi kuin ne Suomessa on.

Vierailija
8/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos sulla kaikki ihan kotona?

Vierailija
9/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kuole kun ainoastaan ne, jotka vaatii tehohoitoa eli lapset ja vanhukset, sekä jo muuten sairaat. Tehohoitopaikat loppuu heti, ja siihen ne ihmiset kuolevat, sairaalan hoitoon. Suurin osa selviää kotonansa sen 10vrk ilman hoitoa, mutta ne jotka tarvii tehihoitoa kuolee. Eli jotain 10 000 ihmistä maksimissaan Suomessa. Kannattaa ottaa omaa lomaa se 2 viikkoa siinä vaiheessa, kun sairaalat on täynnä.

Vierailija
10/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomesssa niin paljoa välitetä ihmisistä.

Vierailija
11/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juttu, että Suomeen on tilattu hirvittävä määrä ruumispusseja ja harjoiteltu katastrofia varten. Tästä on kuukausia aikaa. Eli ihan suunniteltu juttu tämä koronavirus.

Vierailija
12/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työttömänä, niin aika paljon tulee oltua kotona.

Vierailija
13/13 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oireet kuume, hengenahdistus ja mitä kaikkea näitä oli ja olin kotona. Eivät laittaneet edes minua karanteeniin tai ihmisiä joiden kanssa olin tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän