Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkeliuskomukset ym. New age hölynpöly korostaa ihmisen narsistisia piirteitä.

Vierailija
25.02.2020 |

Seuraan aika läheltä parinkin ihmisen hurahtamista kaikenlaisiin huuhaa-juttuihin. Olen huomannut saman kaavan näissä tapauksissa.

Ensin henkilö yleensä aloittaa joogan. Sitten hän hurahtaa siihen, ja lisäksi meditpintiin. Meditpintiin hurahtaminen johdattaa Buddha patsaiden, tiettyjen kivien, ja muiden "taikakalujen" hankkimiseen. Näistä päästään omiin "voimaeläimiin", yksisarvisiin ja enkeleihin.. .

Lopulta ollaan syvällä uskomusten sekamelskassa, mihin yhdistyy idän uskontoja ja mystiikkaa, valoa, energiaa ja rakkautta, eläimiä ja enkeleitä, taikakaluja ja (salattuja) tarkoituksia ja merkityksiä milloin missäkin.

Sitten nämä "valaistuneet" alkavat tuijotetaan omaa napaansa yhä enemmän, etsien kokoajan ja jatkuvasti ympäriltään merkkejä ja ohjeita OMAAN ITSEENSÄ liittyen. Kohta he näkevät kaikki tapahtuneet, kaikki kohtaamiset, kaikki (hyvät) asiat juuri heihin liittyväksi heidän hyväkseen.

Itseäni on alkanut suututtamaan kyseisten ihmisten kasvava itsekeskeisyys. Minä, minun, minulle, ymmärrän, voimaannun, kehityn.

Suurintaosaa ärsyttää ne energiasyöpöt ihmiset, jotka valittavat vain omista ongelmistaan jatkuvasti. Näen että edellä kuvaama tilanne on sama asia toiselta kantilta; nämä hurahtaneet energiasyöpöt hehkuttvat kaikkee itseensä liittyvää koko ajan.

Onko muilla kokemuksia aiheesta? Näen tämän kehityksen vaarallisena ja narsismia ruokkivana ideologiana, vaikka se onkin naamioitu "rakkaudelliseen armon ja positiivisen energian" pakettiin.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kuvaus, ja varmaan pitää ihan paikkansa. Tunnen pariskunnan, jotka ovat hörähtäneet vaihtoehtohoitoihin. Todella itsekeskeisiä ihmisiä. 

Mielenkiintoista että tunget toisten elämään arvostelemaan.   Anna Heidän eää rauhassa , se on heidän ja meidän oikeus. 

Vierailija
82/83 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä määrin voidaan katsoa narsistiseksi se, että etsii itselleen parempaa elämää?

Ovatko esim. munkit ja nunnat narsistisia?

Eivät ole, se on heidän oma päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko narsisti mennä kirkossa  ehtoolliselle ottaa leiväksi kuvitella pala suuhun ja ja viinihuikka ja uskoa että nyt  on ollut yhteydessä korkeinnan siunaukseen. ..ja se kirkossa ylös ja alas nouseminen ym.     En sano tätä arvostellakseni kirkkoa koska käyn siellä  mutta  nämä  näkymättömälle rituaali kaikki tapahtuu joka hommassa ihmisen omaan vapaaseen tahtoon.  🌿🍀🍃🌱🍃🍃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan